Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(165)
Forma i typ
Książki
(160)
Publikacje dydaktyczne
(68)
Publikacje fachowe
(68)
Poradniki i przewodniki
(43)
Publikacje naukowe
(26)
Proza
(9)
Publikacje popularnonaukowe
(4)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(3)
Poezja
(3)
Audiobooki
(2)
Filmy i seriale
(1)
Nuty
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
dostępne
(150)
wypożyczone
(11)
tylko na miejscu
(5)
Placówka
Wypożyczalnia Główna
(159)
Biblioteka Obcojęzyczna
(3)
Czytelnia Oddziału Zbiorów Obcojęzycznych
(1)
Księgozbiór Podręczny
(1)
Biblioteka Muzyczna
(2)
Autor
Okuniewski Juliusz
(26)
Hinz Magdalena
(12)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(12)
Attwood Tony (1952- )
(11)
Grandin Temple (1947- )
(8)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(8)
Dudek Sandra
(6)
Gubała Magdalena (1982- )
(6)
Barańska Małgorzata (pedagog)
(4)
Gray Carol (1952- )
(4)
Hopkins Amanda
(4)
Kańciurzewska Anna
(4)
Masłowska Katarzyna
(4)
Odowska-Szlachcic Bożenna
(4)
Remus-Duda Joanna
(4)
Bereda-Rosołek Katarzyna
(3)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(3)
Częścik Józef (1955- )
(3)
Jaroszewski Karol
(3)
Malek Renata
(3)
Pelc Maria (ilustratorka)
(3)
Skowrońska Emilia
(3)
Szatkowska-Jaskuła Dorota
(3)
Szewczyk Andrzej (tłumacz)
(3)
Wilde Kate C
(3)
Banaszczyk Izabela
(2)
Bentkowska Dorota
(2)
Busz Anna
(2)
Chromik-Kovačs Joanna
(2)
Częścik Józef (1955- ). Lazurowa idea
(2)
Duchniewicz Joanna
(2)
Duchniewicz Przemysław
(2)
Evans Craig R
(2)
Gut-Orłowska Magdalena
(2)
Hénault Isabelle (1973- )
(2)
Kalicka-Karpowicz Zuzanna
(2)
Kamińska Barbara (logopeda)
(2)
Kasprzyk Agnieszka (tłumaczka)
(2)
Krajewska Małgorzata (neurolog)
(2)
Kranowitz Carol Stock
(2)
Kuś Joanna (pedagog)
(2)
Kwasiborska-Dudek Joanna
(2)
Lillard Paula Polk (1931- )
(2)
Marsh Wendela Whitcomb
(2)
Miechowska Anna
(2)
Milewski Stanisław (1956- )
(2)
Ordetx Kristina
(2)
Panfil Katarzyna (1986- )
(2)
Pisula Ewa (1964- )
(2)
Różańska-Gał Anna
(2)
Sadowska-Krajewska Aleksandra
(2)
Tarkowski Zbigniew (1953- )
(2)
Willey Liane Holliday (1959- )
(2)
Wójcik-Topór Paulina
(2)
Węglarz Joanna (psycholożka)
(2)
Zysk Veronica
(2)
Abbass Allan (1962- )
(1)
Andrzejewski Piotr
(1)
Arcangeli Donatella (1969- )
(1)
Arciszewska-Binnebesel Alina
(1)
Ayres A. Jean (1920-1988)
(1)
Baczała Ditta
(1)
Baker Jed?
(1)
Baker Jed‏
(1)
Baniel Anat
(1)
Baranowska-Jojko Ewa
(1)
Barber Karra M
(1)
Baron-Cohen Simon (1958- )
(1)
Barron Sean
(1)
Berman Tali Field
(1)
Bidzan-Bluma Ilona
(1)
Biel Lindsey
(1)
Borowska-Kociemba Agnieszka
(1)
Borys Olga (1974- )
(1)
Bosak Marcin (1979- )
(1)
Bończyk Jacek (1967- )
(1)
Brzeska Lena
(1)
Burge Garry
(1)
Burgess Rebecca
(1)
Buzon James
(1)
Bąk Dominik (1977- )
(1)
Błaszczyk Waldemar (1973- )
(1)
Błeszyński Jacek (1963- )
(1)
Castellon Siena (2003- )
(1)
Castleman Bob
(1)
Christian Mitch
(1)
Ciachorowski Tomasz (1980- )
(1)
Cieślik Elżbieta (tłumacz)
(1)
Colina Donatella
(1)
Contento Carciofo
(1)
Czerwonka Dagna
(1)
Częścik Anna
(1)
Damasiewicz Anna
(1)
Dawson Geraldine (1951- )
(1)
Delahooke Mona
(1)
Della Selva Patricia Coughlin (1954- )
(1)
Deman Isabelle
(1)
Denenburg Debbie
(1)
Devnet Charli
(1)
Dmitruk Urszula (literatura dla dzieci)
(1)
Rok wydania
2020 - 2025
(110)
2010 - 2019
(49)
2000 - 2009
(5)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(157)
1901-2000
(3)
1945-1989
(2)
1989-2000
(1)
2001
(1)
Kraj wydania
Polska
(165)
Język
polski
(165)
angielski
(1)
Odbiorca
Rodzice
(71)
Nauczyciele
(50)
Dzieci
(34)
6-8 lat
(31)
Terapeuci zajęciowi
(24)
Psycholodzy
(21)
Psychoterapeuci
(21)
0-5 lat
(20)
Pedagodzy
(18)
9-13 lat
(17)
Szkoły podstawowe
(17)
Logopedzi
(16)
Klasa 2.
(7)
Klasa 3.
(7)
Przedszkola
(7)
Klasa 1.
(6)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(6)
Nauczyciele nauczania początkowego
(5)
14-17 lat
(4)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(4)
Osoby z zespołem Aspergera
(4)
Młodzież
(3)
Osoby w wieku starszym
(3)
Osoby z autyzmem
(3)
Pedagodzy specjalni
(3)
Pedagodzy szkolni
(3)
Pracownicy socjalni
(3)
Studenci
(3)
Terapeuci
(3)
Chorzy z afazją
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(2)
Lekarze
(2)
Młodzież z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Nauczyciele szkół podstawowych
(2)
Opiekunowie małych dzieci
(2)
Szkoły specjalne
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Wychowawcy
(2)
Wychowawcy małych dzieci
(2)
Chorzy
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Dzieci z trudnościami w uczeniu się
(1)
Dziecko z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego
(1)
Dziewczęta
(1)
Fizjoterapeuci
(1)
Klasa 4.
(1)
Klasa 5.
(1)
Licea
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nauczyciele języków
(1)
Neurologopedzi
(1)
Osoby z ADHD
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Osoby z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Osoby z zaburzeniem obsesyjno-kompulsyjnym
(1)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(1)
Pracownicy ochrony zdrowia
(1)
Psychiatrzy
(1)
Psycholodzy szkolni
(1)
Szkoły średnie
(1)
Terapeuci pedagogiczni
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(15)
Muzyka polska
(1)
Temat
Autyzm
(22)
Dziecko autystyczne
(21)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(21)
Dzieci
(15)
Uczucia
(14)
Kompetencje społeczne
(13)
Zespół Aspergera
(13)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(12)
Osoby z zespołem Aspergera
(11)
Dysleksja i dysgrafia
(10)
Zaburzenia mowy
(10)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(10)
Bajkoterapia
(9)
Relacje międzyludzkie
(9)
Terapia logopedyczna
(9)
Komunikacja interpersonalna
(8)
Osoby z autyzmem
(8)
Kompetencje komunikacyjne
(7)
Dziecko z zespołem Aspergera
(6)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(6)
Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej
(5)
Integracja sensoryczna
(5)
Język polski
(5)
Leczenie
(5)
Terapia psychodynamiczna
(5)
Trening umysłu
(5)
Wychowanie w rodzinie
(5)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(5)
Zachowanie
(5)
Diagnoza logopedyczna
(4)
Dziecko z niepełnosprawnością
(4)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(4)
Gry i zabawy dziecięce
(4)
Gry i zabawy ruchowe
(4)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(4)
Lęk
(4)
Metody nauczania
(4)
Nauczanie
(4)
Nauka czytania
(4)
Przezwyciężanie lęku
(4)
Psychoterapia krótkoterminowa
(4)
Regulacja emocji
(4)
Rozwój fizyczny dziecka
(4)
Rozwój psychospołeczny
(4)
Terapia zabawą
(4)
Wczesna interwencja
(4)
Wychowanie
(4)
Wychowanie seksualne
(4)
Zabawa
(4)
Zespół ADHD
(4)
Afazja
(3)
Czytanie
(3)
Diagnoza
(3)
Dojrzewanie
(3)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(3)
Dziecko z ADHD
(3)
Funkcje poznawcze
(3)
Gry i zabawy
(3)
Integracja społeczna
(3)
Język dziecka
(3)
Komunikacja werbalna
(3)
Korekcja mowy
(3)
Kształcenie integracyjne
(3)
Logopedia
(3)
Logopedia dziecięca
(3)
Mowa
(3)
Młodzież
(3)
Nastolatki
(3)
Nauczanie początkowe
(3)
Osoby w wieku starszym
(3)
Pedagogika specjalna
(3)
Postawy
(3)
Psychoedukacja
(3)
Psychoterapia
(3)
Radzenie sobie ze stresem
(3)
Relacja terapeutyczna
(3)
Rodzina
(3)
Samodzielność
(3)
Sportowcy z niepełnosprawnością
(3)
Teoria umysłu
(3)
Trudne sytuacje życiowe
(3)
Uczniowie
(3)
Uczniowie szkół podstawowych
(3)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(3)
Wsparcie edukacyjne
(3)
Wymowa
(3)
Zaburzenia poznawcze
(3)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(3)
Zdolność do rozumienia emocji
(3)
Życie codzienne
(3)
Arteterapia
(2)
Czytanie sylabowe
(2)
Czytanie ze zrozumieniem
(2)
Depresja psychiczna
(2)
Diagnostyka medyczna
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(2)
Dziewczęta
(2)
Echolalia
(2)
Edukacja domowa
(2)
Temat: czas
2001-
(5)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Europa
(1)
Tczew (woj. pomorskie)
(1)
Gatunek
Poradnik
(70)
Ćwiczenia i zadania
(34)
Materiały pomocnicze
(20)
Scenariusz zajęć
(16)
Opracowanie
(15)
Opowiadania i nowele
(11)
Podręcznik
(8)
Praca zbiorowa
(7)
Case study (studium przypadku)
(5)
Poradnik metodyczny
(5)
Publikacja bogato ilustrowana
(5)
Gry i zabawy dziecięce
(3)
Monografia
(3)
Wiersze
(3)
Antologia
(2)
Dialog
(2)
Karty pracy ucznia
(2)
Książka do wypełniania
(2)
Ćwiczenia logopedyczne
(2)
Broszura
(1)
Dyktando
(1)
Esej
(1)
Film edukacyjny
(1)
Film polski
(1)
Gry i zabawy
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Kompendia i repetytoria
(1)
Książka do kolorowania
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Melodia z tekstem podłożonym i funkcjami harmonicznymi
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Pieśń i piosenka
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publicystyka
(1)
Publikacje dla dzieci
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Raport z badań
(1)
Rejestracja filmowa
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(107)
Psychologia
(81)
Medycyna i zdrowie
(26)
Językoznawstwo
(19)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(12)
Socjologia i społeczeństwo
(9)
Kultura i sztuka
(3)
Filozofia i etyka
(2)
Kultura fizyczna i sport
(2)
Rozwój osobisty
(2)
Architektura i budownictwo
(1)
Biologia
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
165 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Na stronie 4. okładki kod QR.
Bibliografia na stronach 443-452. Indeks.
Nowa metapsychologia nieświadomości pomaga pacjentom osiągnąć sukces terapeutyczny. Około połowy pacjentów nie reaguje na psychoterapię albo, co gorsza, doświadcza pogorszenia w jej trakcie. Dlaczego tak się dzieje? Nieświadomie uruchamiają oni zachowania utrudniające terapię, czyli opory, które uniemożliwiają skuteczną współpracę z terapeutą. Wygląda to tak, jakby nie mogli pozwolić na sukces terapii. Może być to frustrujące i demoralizujące zarówno dla terapeuty, jak i pacjenta. Jak możecie wspólnie z pacjentem wykryć opór terapeutyczny i mu zaradzić? Jak możesz dosięgnąć do osoby ukrytej pod oporem – osoby, którą naprawdę jest? Aby terapia była skuteczna, trzeba rozpoznawać i podważać opór już od pierwszej sesji. Książka Dotrzeć poprzez opór pomoże ci: • zwrócić pacjenta przeciwko jego długotrwałym zachowaniom autosabotującym; • regulować intensywny lęk, gdy aktywowane zostaną silne uczucia; • aktywować i przetworzyć wcześniej unikane impulsy i uczucia. Dzięki interwencjom z tej książki, zastosowanym w celu radzenia sobie z oporami, możesz wzmocnić przymierze terapeutyczne oparte na współpracy i pełne wigoru, a także zmobilizować siły uzdrawiające wewnątrz pacjenta.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 398717 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W książce kody QR.
Bibliografia, netografia na stronach 121-122.
Dla nauczyciela.
Czy kiedykolwiek szukałeś najskuteczniejszych strategii, jak postępować z dzieckiem z ADHD w szkole? W tej książce znajdziesz instrukcje „uszyte na miarę” i gotowe do wykorzystania. Dzięki nim skutecznie poradzisz sobie z 15 rodzajami trudności typowych dla ADHD. Przydzielaj krótkie zadania. Dzięki temu dziecku łatwiej będzie sprostać wyzwaniom i przyswoić nowe umiejętności. Graj zespołowo. Do wychowania dziecka potrzebna jest cała wioska! Współpraca z innymi nauczycielami i pracownikami szkoły usprawni proces edukacyjny Nie karć. Stosuj skuteczne metody, które nie zniechęcą dziecka. Zawsze pamiętaj, że dziecko z ADHD może wykazywać zachowania problemowe, ale nie jest dzieckiem problemowym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 403264, 403983 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Twórcze podróże plastyczne : wykorzystanie sztuki w terapii i arteterapii / Alina Arciszewska-Binnebesel. - Wydanie I. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2020. - 56, [3] strony, [40] kart tablic luzem : ilustracje ; 31 cm.
Niektóre karty tablic złożone. Całość w tece.
Bibliografia na stronie [59].
Prezentowana publikacja to zaproszenie do zabawy plastycznej zarówno młodszych, jak i dorosłych odbiorców. Zawiera ona propozycje różnorodnych aktywności plastycznych – od malowania, rysowania, tworzenia na płaszczyźnie, poprzez komponowanie przestrzenne z łatwo dostępnych materiałów, do tworzenia drobnych przedmiotów o charakterze użytkowym. Druga część zawiera zbiór szablonów formatu A4 i A3 do wykonywania kolorowych witraży. Książka może być źródłem inspiracji dla nauczycieli, terapeutów, rodziców oraz kreatywnej młodzieży. Przyda się również w trakcie zajęć z dziećmi i młodzieżą z różnorodnymi problemami edukacyjnymi i z niepełnosprawnościami.
Książka
W koszyku
Nazwa drugiego autora wyróżniona typograficznie.
Bibliografia na stronach 299-300.
Książka Doktor Tony odpowiada to zbiór konkretnych porad i wyjaśnień dotyczących zagadnień najistotniejszych dla osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu oraz ich bliskich. W publikacji zgromadzono materiał z programu, w którym dr Tony Attwood – światowy autorytet w dziedzinie zespołu Aspergera i autyzmu – odpowiadał na pytania samych osób z ASD, pracujących z nimi specjalistów oraz członków ich rodzin. Dzięki tematycznemu podziałowi zagadnień książka stanowi przystępne źródło informacji dla wszystkich, którzy chcieliby lepiej zrozumieć autyzm.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 362439 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 427-430 i przy rozdziałach.
Ta książka to niezastąpiony zbiór porad sformułowanych przez znane osoby z zespołem Aspergera lub autyzmem wysokofunkcjonującym i kierowanych do innych osób ze spektrum.
Każdy z 17 rozdziałów poświęcony jest konkretnym trudnościom towarzyszącym ASD, które rozpoznano na podstawie nowatorskiego badania przeprowadzonego przez dr. Tony’ego Attwooda, Craiga Evansa i Anitę Lesko. Każdy rozdział kończy się szczegółowym i życzliwym komentarzem dr. Tony’ego Attwooda.
Publikację uzupełniają barwne reprodukcje prac plastycznych wykonanych przez artystów z autyzmem.
„Mentorzy wypowiadający się na kartach tej książki przydają wagi naszym zmaganiom, przywołując swoje osobiste przeżycia, które do głębi współgrają z moimi własnymi trudnymi doświadczeniami. Udzielając nam pozytywnych i praktycznych rad, mentorzy przygotowują nas do stawienia czoła problemom, które napotykamy w wielu sferach naszego codziennego życia. Każda osoba z zespołem Aspergera powinna zaopatrzyć się w ten doskonały przewodnik!” (Barb Cook, redaktor naczelna Autism Aspergers Network Magazine)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 364110 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie 37.
Dla psychologów,nauczycieli, logopedów, terapeutów lub rodziców bez przeszkolenia w zakresie terapii poznawczo-behawioralnej.
Program Poznajemy uczucia opiera się na terapii poznawczo-behawioralnej i w sposób skuteczny, uporządkowany i ciekawy pomaga osobom z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w poznawczym opanowywaniu emocji. Każde dziecko, które bierze w nim udział, otrzymuje podręcznik przeznaczony do realizacji sześciu dwugodzinnych sesji, zawierający ćwiczenia oraz przydatne informacje. Program jest przeznaczony przede wszystkim do pracy w małych grupach (2–5 uczestników). Można go jednak z łatwością zaadaptować do pracy z jednym dzieckiem lub do potrzeb młodzieży i dorosłych. Niniejszy tom zawiera materiały do przeprowadzenia interwencji nastawionej na zaburzenia lękowe u dzieci z zespołem Aspergera, autyzmem wysokofunkcjonującym lub całościowym zaburzeniem rozwoju niezdiagnozowanym inaczej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 361025 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie 37.
Program Poznajemy uczucia opiera się na terapii poznawczo-behawioralnej i w sposób skuteczny, uporządkowany i ciekawy pomaga osobom z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w poznawczym opanowywaniu emocji. Każde dziecko, które bierze w nim udział, otrzymuje podręcznik przeznaczony do realizacji sześciu dwugodzinnych sesji, zawierający ćwiczenia oraz przydatne informacje.
Program jest przeznaczony przede wszystkim do pracy w małych grupach (2-5 uczestników). Można go jednak z łatwością zaadaptować do pracy z jednym dzieckiem lub do potrzeb młodzieży i dorosłych. Niniejszy tom zawiera materiały do przeprowadzenia interwencji nastawionej na problemy z radzeniem sobie z uczuciem złości u dzieci z zespołem Aspergera, autyzmem wysokofunkcjonującym lub całościowym zaburzeniem rozwoju niezdiagnozowanym inaczej. Program może być realizowany przez psychologów, lecz także nauczycieli, logopedów, terapeutów lub rodziców bez przeszkolenia w zakresie terapii poznawczo-behawioralnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 361989 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie 123.
Dzieci i nastolatki z zaburzeniami ze spektrum autyzmu często mają trudności z odruchowym, intuicyjnym okazywaniem ciepłych uczuć: sympatii i miłości. Nierzadko nie rozumieją, że ich rodzice, rodzeństwo i przyjaciele potrzebują czułości. Jeszcze większe wyzwanie stanowi dla nich wyrażanie sympatii do nauczycieli, zaprzyjaźnionych terapeutów lub przyjaciół rodziny.
Tony Attwood i Michelle Garnett - eksperci w dziedzinie autyzmu z wieloletnim doświadczeniem - przedstawiają autorski program terapii poznawczo-behawioralnej, dzięki któremu chłopcy i dziewczęta z zaburzeniami ze spektrum autyzmu nauczą się rozpoznawać oraz wyrażać sympatię i miłość w taki sposób, który będzie sprawiał radość zarówno im, jak i osobom z ich otoczenia. Zaprezentowane w książce ćwiczenia umożliwią dzieciom i nastolatkom z ASD odczytywanie swoich emocji oraz uczuć innych osób na podstawie zachowania, gestów lub słów, a także ułatwią wybór właściwej reakcji. Program stworzono z myślą o nauczycielach, psychologach i terapeutach, którzy mogą go realizować z dzieckiem indywidualnie lub z grupą od dwóch do sześciu osób.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 364235 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The complete guide to Asperger's syndrome, 2007.
Bibliografia, netografia na stronach 385-433. Indeksy.
Lektura dla wszystkich prywatnie i zawodowo zainteresowanych zespołem Aspergera (ZA), rzetelne źródło wiedzy, a przy tym wciągająca, znakomicie napisana książka. Tony Attwood, wybitny specjalista tematu zaburzeń ze spektrum autyzmu, opisuje specyfikę funkcjonowania osób z ZA i tłumaczy, jakie problemy mogą napotkać one za swojej drodze, jak udzielać im skutecznego wsparcia i rozwijać ich mocne strony.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 393875 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dziecko a integracja sensoryczna / A. Jean Ayres ; przekład: Juliusz Okuniewski. - Wydanie IV. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2023. - 231 stron : fotografie, ilustracje ; 30 cm.
(Biblioteka SI)
Bibliografia na stronach 227-231 i bibliografie przy rozdziałach.
Dla terapeutów zajęciowych i innych specjalistów, a także dla rodziców dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej oraz dla osób dorosłych z problemami z przetwarzaniem sensorycznym.
Niniejsza publikacja w jasny sposób opisuje naturę zaburzeń integracji sensorycznej oraz pokazuje, jak te niedostrzegalne problemy niszczą życie chorym dzieciom i ich rodzicom, a także wskazuje, jak można pomóc takim osobom. Dzięki tej książce również dorośli od lat cierpiący na zaburzenia integracji sensorycznej mogą w większym stopniu zrozumieć to, co im się przytrafiło. Książka przeznaczona jest przede wszystkim dla terapeutów zajęciowych i innych specjalistów, a także dla rodziców dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej oraz dla osób dorosłych, które podejrzewają u siebie problemy z przetwarzaniem sensorycznym i mają nadzieję lepiej sobie z nimi radzić w przyszłości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 397490 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 399-401.
Zasadniczą częścią książki Jeda Bakera, znanego specjalisty w dziedzinie terapii, autora między innymi cenionego "Ilustrowanego podręcznika umiejętności społecznych", są lekcje pozwalające młodemu człowiekowi z autyzmem bądź zespołem Aspergera wykształcić kompetencje przydatne na co dzień.
Umiejętności te są związane z konkretnymi sytuacjami, z jakimi wszyscy stykamy się w dorosłym życiu. Dotyczą takich obszarów, jak: rozmowy oraz komunikacja niewerbalna - jak należy się witać i przedstawiać, inicjować rozmowę i kulturalnie zmieniać jej temat oraz rozpoznawać nieoczywiste sygnały dawane przez rozmówcę; radzenie sobie ze złością i lękiem - jak rozpoznać czynniki wywołujące gwałtowne emocje i co zrobić, by je zneutralizować, a także jak przeciwdziałać sytuacjom, w których ujawniają się fobie; budowanie i podtrzymywanie przyjaźni oraz randki - jak nawiązywać bliższe relacje z innymi ludźmi, a przy tym szanować ich prywatność, oraz jak i gdzie poznawać nowe osoby; radzenie sobie z wymaganiami szkolnymi i rodzinnymi - jak rozwiązywać konflikty w domu i szkole oraz w jaki sposób korzystać z udogodnień przysługujących osobom z zaburzeniami; zatrudnienie - jak znaleźć pracę i poradzić sobie z wymaganiami stawianymi przez przełożonych, a także jak dobrze wypaść podczas rekrutacji; finanse - jak zarządzać swoimi pieniędzmi i racjonalnie planować wydatki; transport - jaki sposób przemieszczania się wybrać oraz jak korzystać z komunikacji publicznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 367130 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The social skills picture book : teaching play, emotion, and communication to children with autism.
Bibliografia na stronie 198.
Większość umiejętności społecznych człowieka polega na tym, że w umyśle potrafi on przyjąć perspektywę drugiej osoby. Te umiejętności społeczne nie są jednak oczywiste dla osób z autyzmem, dlatego należy ich uczyć w wyrazisty sposób. I właśnie to jest celem Ilustrowanego podręcznika umiejętności społecznych: dzielimy umiejętności społeczne na mniejsze elementy i jasno pokazujemy, jak należy się zachować i co powiedzieć w danych sytuacjach społecznych. Na książkę Ilustrowany podręcznik umiejętności społecznych składają się zestawy specjalnie przygotowanych zdjęć, na których dzieci krok po kroku demonstrują rozmaite umiejętności społeczne. Forma podobna do komiksu umożliwia uczniom wykorzystanie atutów postrzegania wzrokowego i dzięki temu ułatwia skupienie uwagi oraz zrozumienie przedstawionych treści. Kolorowe fotografie ukazują dobry oraz zły sposób zachowania się w każdej sytuacji, a także pozytywne i negatywne skutki danego postępowania. Ilustrowany podręcznik umiejętności społecznych został zaprojektowany tak, by nauczyciel lub rodzic mógł strona po stronie wiele razy omawiać każdy etap zdobywania danej umiejętności. Dzieci mogą następnie samodzielnie lub w grupie odgrywać poszczególne umiejętności, aż do chwili gdy będą się czuły wystarczająco pewnie, by przećwiczyć je w codziennych interakcjach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Brak informacji o dostępności: sygn. 410673 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 271-275. Indeks.
Anat Baniel przedstawia, jak można poprawić funkcjonowanie młodego mózgu. Autorka oraz wyszkoleni przez nią terapeuci pracują z dziećmi z różnorodnymi deficytami: z zaburzeniem ze spektrum autyzmu, porażeniem mózgowym, zaburzeniami genetycznymi, ADD (zespołem deficytu uwagi), ADHD, zaburzeniami odżywiania, urazami splotu ramiennego, kręczem szyi i niezdiagnozowanymi zaburzeniami rozwojowymi. Do każdego dziecka podchodzą holistycznie, traktując je jako odczuwającą i myślącą istotę ludzką. Pracę Anat Baniel aprobują lekarze i naukowcy z całego świata. Ta przystępna, wnikliwa, praktyczna książka dla rodziców chłopców i dziewczynek ze specjalnymi potrzebami zdecydowanie pogłębi ich umiejętność pomagania własnym dzieciom. Baniel podąża śladami niezwykłego naukowca – Moshego Feldenkraisa – największego XX-wiecznego teoretyka usprawniania ruchu. Autorka pokazuje, że nasze dominujące podejście do dzieci z trudnościami często okazuje się niewłaściwe, czasem wręcz niszczące, ponieważ szkoli dzieci w „małpowaniu” kamieni milowych rozwoju, których młodzi ludzie nie są jeszcze gotowi osiągnąć.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 367893 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 163-[165].
Dla nauczycieli przedszkoli i szkół, pedagogów, wychowawców, psychologów, rodziców.
Publikacja zawiera propozycje ćwiczeń plastycznych z elementami arteterapii przeznaczone do pracy z dziećmi w wieku od 5 do 12 lat. Ćwiczenia zawarte w książce pomagają dzieciom poznać siebie lepiej. Wspierają je w budowaniu samoakceptacji, samooceny, poczucia wartości, wiary w siebie. Naprowadzają je na rozwiązania, które pomagają im radzić sobie z różnymi trudnymi sytuacjami oraz szukać wsparcia społecznego.
Dodatkowo publikacja zawiera instrukcję, a pod każdym ćwiczeniem znajdują się propozycje pytań otwartych, które również mogą okazać się przydatnym narzędziem podczas podsumowania i rozmowy z dzieckiem. Zadania zamieszczone w książce mogą też poprawić samopoczucie dzieci, pomóc im się zrelaksować i wprowadzić je w dobry nastrój.
Książka przeznaczona jest dla nauczycieli przedszkoli i szkół, pedagogów, wychowawców, psychologów, rodziców i tych wszystkich, dla których ważny jest świat dzieci oraz dbanie o ich harmonijny rozwój.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 395646 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Czyta: Anna Walencik-Topiłko.
Zasadniczym celem tego opracowania jest ułatwienie dziecku opanowania prawidłowej techniki czytania polegającej na płynnym łączeniu liter w wyrazy, bez przechodzenia przez zbędny etap literowania/głoskowania. W toku nauki dziecko poznaje wszystkie 44 znaki graficzne (litery, dwuznaki, trójznak) oznaczające 36 głosek. Początkowe ćwiczenia w czytaniu oparto na literach oznaczających głoski trwałe, ponieważ można wymawiać je dowolnie długo. Dzięki temu dziecko zyskuje czas niezbędny do płynnego połączenia liter/głosek w sylabę lub wyraz. W prezentowanym opracowaniu nie ma sylab ani wyrazów, w których litery, dwuznaki i trójznak oznaczałyby inną głoskę niż podstawowa. Taki dobór słów zastosowano po to, aby uniknąć niepotrzebnych trudności na tym etapie nauki czytania, którego najważniejszym celem jest opanowanie właściwej techniki. Książka jest skromnie ilustrowana, żeby nadmiar rysunków nie odciągał uwagi dziecka od tekstu i nie zachęcał go do odgadywania treści wyrazów, zdań czy tekstów. Na dołączonych do książki płytach CD znajdują się nagrania ćwiczeń wykonane przez dr Annę Walencik-Topiłko. Mają one kluczowe znaczenie. Zaprezentowana na nich wymowa stanowi dla dziecka wzór do naśladowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 373197+CD, 368183+CD, 373196+CD (3 egz.)
Książka
W koszyku
(Kolekcja To Ma Ręce i Nogi!)
(W Trosce o Harmonijny Rozwój Dzieci)
Dla dziecka i jego nauczyciela palce dłoni są nieocenioną pomocą dydaktyczną! Doskonale przydają się do kształtowania pojęcia liczby w aspekcie kardynalnym i porządkowym, pomagają w porównywaniu liczb, dodawaniu i odejmowaniu – i to nie tylko w zakresie dziesięciu! Palce przydają się, gdy dziecko uczy się nazw dni tygodnia i dowiaduje się, że tydzień to jest siedem dni następujących jeden po drugim. Ja was, palce, dobrze znam… to książeczka, która powstała z myślą o przedszkolakach, zwłaszcza starszakach i średniakach, o uczniach klas pierwszych oraz o dzieciach ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Składają się na nią sześćdziesiąt dwa czterowersowe wierszyki oraz opisy zabaw palcowych, które należy wykonywać podczas ich recytowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 370954 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Dla nauczycieli pracujących z najstarszymi przedszkolakami, z uczniami objętymi terapią pedagogiczną oraz mającymi specjalne potrzeby edukacyjne.
W książce znajduje się 36 scenariuszy zajęć – tyle, ile jest głosek w języku polskim. Każdy scenariusz zawiera 10 ćwiczeń skoncentrowanych wokół wierszyka przewodniego. Na dołączonych płytach zamieszczono: • nagranie 36 głosek w izolacji, z podziałem na głoski trwałe oraz nietrwałe; • wierszyki: „Głoski”, „Głoski trwałe”, „Głoski nietrwałe”; • materiał do ćwiczeń opisanych w scenariuszach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 363342+2CD (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kolekcja To Ma Ręce i Nogi!)
(W Trosce o Harmonijny Rozwój Dzieci)
Dla nauczycieli, terapeutów, rodziców, opiekunów dzieci w wieku 5-8 lat
Książeczka zawiera 48 wierszyków oraz opisów zabaw związanych z tymi rymowankami. Zabawy mają na celu rozwijanie koordynacji ruchowej rąk, przede wszystkim dłoni i palców. Dziecko uczy się trudnej sztuki ? wykonywania w tym samym czasie dwóch różnych czynności, każdej inną ręką. Czynnościom tym towarzyszy rytmiczny wierszyk wypowiadany jednocześnie przez dorosłego i dziecko, dzięki czemu zabawa jest również ćwiczeniem uwagi i pamięci słuchowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 365667 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The social and life skills MeNu. Na stronie tytułowej i okładce: Materiały do kopiowania.
W okresie dorastania rozwój społeczny i status dziecka w grupie rówieśniczej mają kluczowe znaczenie. Nastolatkom z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD) interakcje społeczne nie przychodzą naturalnie, więc młodzi ludzie często potrzebują wsparcia, by nauczyć się, jak postępować. Książka Menu umiejętności społecznych i życiowych prezentuje przystępne strategie, które pomogą nastolatkom z ASD nawiązać kontakt i zbudować więź z innymi osobami w domu, w szkole, w pracy, a także podczas spotkań ze znajomymi oraz w trakcie codziennych interakcji z sąsiadami. Wykorzystanie schematu menu pozwala łatwiej rozpoznać trzy etapy każdej interakcji: jej rozpoczęcie („przystawkę”), rozwinięcie („danie główne”) i zakończenie („deser”). Liczne kwestionariusze, szablony i przykładowe scenariusze społeczne zachęcą uczniów do przemyślenia odpowiedzi oraz do rozważenia, jak druga osoba mogłaby zareagować na ich słowa. Przećwiczenie prostych strategii i rozwiązanie zestawu codziennych zadań społecznych korzystnie wpłynie na ocenę własnych możliwości, zwiększy pewność siebie i rozwinie umiejętności życiowe osób z ASD. Książka będzie przydatnym narzędziem dla wszystkich nastolatków i młodych dorosłych z trudnościami w inicjowaniu i podtrzymywaniu interakcji społecznych, a także dla ich rodziców, nauczycieli oraz terapeutów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 396727 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ślepota umysłu : autyzm a teoria umysłu / Simon Baron-Cohen ; przekład: Agnieszka Pałynyczko-Ćwiklińska. - Wydanie I. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2023. - 195 stron : fotografie, ilustracje, portrety, wykres ; 24 cm.
Tytuł oryginału: Mindblindness : an essay on autism and theory of mind.
Bibliografia na stronach 173-191. Indeks.
W książce Ślepota umysłu Simon Baron-Cohen opisuje model ewolucji i rozwoju umiejętności czytania umysłu. Według autora wykorzystujemy tę zdolność niemal bez przerwy, bez wysiłku, automatycznie i zazwyczaj nieświadomie. W ten naturalny sposób interpretujemy zachowania społeczne i komunikację, przewidujemy je i w nich uczestniczymy. Spotykanym ludziom przypisujemy stany umysłu, takie jak myśli, pragnienia, wiedza czy intencje. Z wieloletnich badań Baron-Cohen wyciąga wniosek, że dzieci z autyzmem przejawiają „ślepotę umysłu”, która jest wynikiem wybiórczych deficytów w czytaniu umysłu. Dla osób z ASD fragment rzeczywistości dotyczący stanów i zamiarów innych ludzi jest w dużym stopniu niedostrzegalny. Baron-Cohen prezentuje teorię opartą na danych z psychologii porównawczej, psychologii rozwojowej oraz neuropsychologii. Dowodzi, że specyficzne mechanizmy neuropoznawcze wykształcone w toku ewolucji pozwalają nam czytać umysły innych osób, wyciągać wnioski z ich zachowania, interpretować znaczenie spojrzeń i dekodować informacje zawarte w „języku oczu”.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 393367 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej