Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(8)
Forma i typ
Książki
(8)
Publikacje naukowe
(4)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(8)
Placówka
Wypożyczalnia Główna
(7)
Biblioteka Muzyczna
(1)
Autor
Domagała Aneta
(2)
Andrews June (1955- )
(1)
Ball James (1962- )
(1)
Celińska Sylwia
(1)
Gordon Edwin (1927-2015)
(1)
Kalinowski Marian Leon (1946- )
(1)
Klimas-Kuchtowa Ewa
(1)
Kotowska Adrianna
(1)
Mirecka Urszula
(1)
Otto Hans-Dieter (1937- )
(1)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(1)
Tarkowski Zbigniew (1953- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2025
(1)
2010 - 2019
(7)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
1901-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(8)
Język
polski
(4)
Odbiorca
Logopedzi
(2)
Psycholodzy
(2)
Lekarze
(1)
Nauczyciele
(1)
Pedagodzy
(1)
Temat
Audiacja
(1)
Chorzy przewlekle
(1)
Chorzy psychicznie
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Grafomotoryka
(1)
Kadry
(1)
Logopedia
(1)
Muzyka
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Opieka długoterminowa
(1)
Organizacje
(1)
Osobowość
(1)
Otępienie
(1)
Pisanie
(1)
Pismo
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Umuzykalnianie
(1)
Władcy
(1)
Zaburzenia mowy
(1)
Zarządzanie zmianą
(1)
Temat: czas
1001-
(1)
101-
(1)
1101-
(1)
1201-
(1)
1301-
(1)
1401-
(1)
1501-
(1)
1601-
(1)
1701-
(1)
1801-
(1)
201-
(1)
301-
(1)
401-
(1)
501-
(1)
601-
(1)
701-
(1)
801-
(1)
901-
(1)
Gatunek
Opracowanie
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Księga pamiątkowa
(1)
Monografia
(1)
Poradnik
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2)
Medycyna i zdrowie
(2)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Psychologia
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
8 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Tematem niniejszej książki jest demencja oraz związane z nią problemy. Słowo "demencja" jest używane do określenia wielu sygnałów ostrzegawczych pojawiających się wtedy, gdy mózg przestaje poprawnie funkcjonować. Demencję stwierdza się tylko wówczas, gdy objawy te się nasilają, a z czasem powodują stałą degradację.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 345744 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 383-386.
W niniejszej książce autor odpowiada na trzy podstawowe pytania zadawane przez rodziców dzieci z autyzmem: Co powinienem najpierw wiedzieć? Co powinienem najpierw zrobić? Jaki program terapii jest odpowiedni dla mojego dziecka? James Ball w przystępny sposób tłumaczy, czym jest autyzm, a czym nie jest, i przedstawia program wczesnej interwencji oraz składniki „idealnego” programu terapii dla małych dzieci z zaburzeniem ze spektrum autyzmu. Omawia też różne techniki o udowodnionej skuteczności oraz narzędzia pozwalające ocenić, czy techniki te są odpowiednie dla danego dziecka i jego rodziny.
"Wczesna interwencja może radykalnie odmienić los dziecka i poprawić jakość nie tylko jego życia, ale także całej jego rodzi­ny. Tak ogromny bywa jej wpływ. Jeśli od najwcześniejszych lat życia dziecka zaczniemy kłaść solidne fundamenty pod przyszłe procesy uczenia się, to zwiększymy jego szanse na odniesienie sukcesu w wieku dorosłym. Niestety często dzieje się tak, że po przeprowadzeniu diagnozy dziecka rodzice zostają z nią sami, pozbawieni istotnych informacji poruszają się po omacku, nie wiedząc, od czego zacząć. Niniejsza książka będzie światełkiem, które wskaże wam drogę i rozjaśni mrok tych pierwszych, często przerażających chwil." (z przedmowy dr Temple Grandin)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 341677 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Trudności w pisaniu : poziom graficzny pisma / Aneta Domagała. - Wydanie I. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2023. - 222 strony : ilustracje ; 25 cm.
(Logopedia XXI Wieku)
Bibliografia na stronach 202-206. Indeks.
"Książka Anety Domagały "Trudności w pisaniu : poziom graficzny pisma" to ważna publikacja skierowana do środowiska edukacyjno-diagnostyczno-terapeutycznego. Przedstawiona w niej systematyczna charakterystyka zjawisk oraz nowo opracowane narzędzie "Karta oceny poziomu graficznego pisma z rejestrem symptomów trudności grafomotorycznych" zapewne okażą się przydatne dla specjalistów (logopedów, pedagogów, psychologów), w szczególności zaś dla nauczycieli (przede wszystkim nauczania początkowego oraz polonistów), pomagających uczniom szkół podstawowych w opanowaniu umiejętności pisania. Książka zainteresuje także studentów logopedii, psychologii, pedagogiki oraz pracowników nauki, których przedmiotem badań są sprawności grafomotoryczne i zaburzenia w ich rozwoju. Autorka ukazała w logopedycznej perspektywie badawczej istotne problemy w opanowaniu umiejętności pisania obserwowane w sferze grafomotoryki, wnikliwie analizując niepożądane zjawiska, udokumentowane licznymi przykładami zgromadzonymi w toku badań uczniów szkół podstawowych, a także wskazując sposoby postępowania z wykorzystaniem różnych procedur diagnostycznych." (z recenzji dr hab. Urszuli Mireckiej, em. prof. UMCS)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 393795 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Logopedia XXI Wieku)
Bibliografia na stronach 808-894. Indeks.
Zalecana lektura przy rozdziałach.
Streszczenie rozdziałów w języku angielskim.
Przedstawiana monografia poświęcona jest problematyce komunikacji pisemnej. Główny cel tomu, dedykowanego Profesor Marcie Bogdanowicz, stanowi całościowe zaprezentowanie zagadnień komunikacji pisemnej i jej zaburzeń, ze szczególnym uwzględnieniem trudności w czytaniu i pisaniu w różnych jednostkach patologii mowy. Autorzy poszczególnych rozdziałów zwracają uwagę na znaczenie czytania i pisania dla funkcjonowania osób z zabu­rzeniami mowy oraz jakości ich życia. Jednym ze wskazywanych aspektów jest niwelowanie – dzięki porozumiewaniu się pisemnemu – barier komunikacyj­nych w przypadku osób niesłyszących czy osób z dyzartrią (także dzięki nowym technologiom), co stanowi dla nich szansę na osiągnięcie większej samodzielno­ści i poszerzenia możliwości zawodowych.
Publikacja kierowana jest do logopedów, ale również do psychologów, pedagogów i nauczycieli – wszystkich specjalistów zainteresowanych problematyką zaburzeń komunikacji pisemnej: badaczy akademickich i praktyków. Przydatna będzie także studentom kierunków logopedycznych, psychologicznych, pedagogicznych (i kierunków pokrewnych), słuchaczom studiów podyplomowych, przede wszystkim z zakresu logopedii oraz diagnozy i terapii trudności w czytaniu i pisaniu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 343529 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: "A music learning theory for newborn and young children" 1997.
Bibliogr. s. 168-171. Indeks.
Książka napisana z myślą o rodzicach i nauczycielach wczesnodziecięcej edukacji muzycznej, dotyczy kluczowego momentu w muzycznym rozwoju każdego człowieka, czyli okresu od narodzin do piątego roku życia. Przedstawione w niej rozważania, oparte na wieloletnich badaniach autora w zakresie nauczania muzyki, wyjaśniają, jak małe dzieci uczą się audiować oraz rozwijać rozumienie muzyki, a także dlaczego powinny one obcować z muzyką już od pierwszych chwil życia. Książka zawiera również wiele praktycznych wskazówek, które pomogą zmotywować dzieci i zachęcić je do audiowania zarówno w domu, jak i w przedszkolu.
Edwin E. Gordon – wybitny badacz psychologii muzyki, pedagog, muzyk. Stworzył nowatorską sekwencyjną teorię uczenia się muzyki, która jest rozwijana w wielu ośrodkach naukowych na całym świecie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Muzyczna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M 4659 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 195-198. Indeks.
Szaleńców w dziejach świata nie brakowało nigdy. Ludzi dotkniętych obłędem oglądano i w starożytności, i w czasach nowożytnych. Choroby umysłowe nie omijały również sławnych i potężnych władców, co często miało zgubny wpływ na pozostające pod ich panowaniem kraje. Hans-Dieter Otto prezentuje w swojej książce dziewięć portretów fascynujących postaci, które zapisały się w historii jako władcy niespełna rozumu. Na ich przykładzie bada, jak traktowano w różnych epokach obłąkanych monarchów oraz jakie piętno choroby psychiczne odcisnęły na losach poszczególnych państw i narodów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 341079 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Księga dedykowana Profesorowi Tadeuszowi Gałkowskiemu z okazji 60-lecia pracy zawodowej.
Bibliografia przy pracach.
Dla logopedów, psychologów i lekarzy.
Pierwsza polska monografia dotycząca patologii mowy – dyscypliny naukowej i praktycznej zajmującej się osobami z zaburzeniami mowy w różnym wieku. Publikacja pod redakcją naukową prof. Zbigniewa Tarkowskiego składa się z czterech części, poświęconych odpowiednio: afazjologii, balbutologii, logopatologii oraz terapii. Została napisana przez interdyscyplinarny zespół składający się z lekarzy, lingwistów, patologów mowy, psychologów i socjologów. Większość z nich prezentuje podejście systemowe do osób z zaburzeniami mowy, szczególnie widoczne w zakresie diagnozy i terapii. Autorzy podejmują kontrowersyjne tematy (w tym np. leczenie niemedyczne) w stylu skłaniającym do dyskusji. Monografia jest adresowana do logopedów, psychologów i lekarzy oraz do tych Czytelników, którzy są zainteresowani problemami osób z zaburzeniami mowy, stanowiących najliczniejszą populację jednostek dysfunkcyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 345701 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia Biznesu)
Bibliografia na stronach 194-214.
Celem książki jest przede wszystkim przybliżenie czytelnikowi problematyki związanej z szeroko rozumianą zmianą, jej konsekwencjami oraz sposobami efektywnego adaptowania się do nowych warunków i oczekiwań. Pierwsza część tej publikacji skupia się na zagadnieniach związanych z psychologią zmiany, druga - na zarządzaniu zmianą w warunkach organizacyjnych. W książce wykorzystano wiele przykładów, które pomogą zrozumieć mechanizmy psychologiczne ujawniające się w trakcie wprowadzania zmiany w organizacji. Znaczące miejsce zajmują tu kwestie dotyczące pracowników i osób odpowiedzialnych za sukces projektów transformacyjnych. Ten szczególny nacisk położony na opis „czynnika ludzkiego” wynika z faktu, że powodzenie procesu zmian zależy w mniejszym stopniu od szczegółowego planowania, w większym zaś - od ludzi uczestniczących w tym procesie. Równolegle przedstawione zostały również zagadnienia związane ze specyfiką zmiany oraz metody jej wprowadzania. Takie ujęcie obydwu tematów ma na celu wzbogacenie przedstawionych treści o zagadnienia, które nieraz bardzo trudno od siebie oddzielić.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 343540 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej