Sorting
Source
Katalog centralny
(2)
Form of Work
Muzyka
(2)
Status
available
(2)
Branch
Biblioteka Muzyczna
(2)
Author
Barrera Massimo
(2)
Conrado Alessandro
(2)
Giordani Tommaso (ca 1733-1806)
(2)
Miszczyszyn Giovanni
(2)
Nervi Paola
(2)
Year
2020 - 2025
(2)
Time Period of Creation
1701-1800
(2)
1801-1900
(2)
2001-
(2)
Country
Netherlands
(2)
Language
English
(2)
Demographic Group
Muzyka włoska
(2)
Subject
Barok
(2)
Genre/Form
Koncert (utwór muzyczny)
(2)
Muzyka dawna
(2)
Muzyka instrumentalna
(2)
Muzyka kameralna
(2)
Muzyka na flet i zespół instrumentalny
(2)
Muzyka poważna
(2)
2 results Filter
Music
CD
In basket
6 Flute Concertos, Op. 19. CD 1, Concertos Nos. 1-3 [Dokument dźwiękowy] / Tommaso Giordani. - Holandia : Brillant Classics, 2025. - 2 płyty audio (CD) (1 godz 35 min 24 s) : zapis cyfrowy, stereo ; 12 cm + 1 booklet.
Zawiera: Concerto No. 1 in D Major, Op. 19 ; Concerto No. 2 in F Major, Op. 19 ; Concerto No. 3 in C Major, Op. 19.
Giovanni Miszczyszyn, flet ; Instrumental Ensemble Of Accademia del Santo Spirito ; Alessandro Conrado, Paola Nervi, skrzypce barokowe ; Massimo Barrera, wiolonczela barokowa ; Luca Ronzitti, klawesyn, organy.
Nagrano 3-4 lipca oraz 5-6 sierpnia 2024 r. w Santo Spirito's Church, Turyn, Włochy.
Światowa premiera nagrań sześciu atrakcyjnych koncertów autorstwa neapolitańskiego flecisty-kompozytora, cenionego w Dublinie i Londynie w XVIII wieku. Tommaso Giordani (1730-1806) przybył na północne wybrzeże Kanału Angielskiego w 1753 roku jako jeden z najmłodszych członków wyraźnie utalentowanej muzycznej rodziny i znalazł wystarczający powód, by nigdy nie wracać na południe. W Dublinie udzielał lekcji chłopcu imieniem John Field, który później znacznie przewyższył sławę swojego nauczyciela, tworząc gatunek nokturnu fortepianowego. W międzyczasie Giordani powrócił do angielskiej stolicy, gdzie napisał większość swoich zachowanych kompozycji – takie jak ten zestaw koncertów na flet, pochodzący z lat 1775-1779 i dedykowany baronetowi grającemu na flecie. Każdy koncert podąża za znanym schematem formalnym: pierwszy ruch w formie sonatowej, refleksyjny drugi, często wznoszący się do znacznego punktu kulminacyjnego, oraz błyszczące rondo na zakończenie. W ramach tego schematu Giordani znajduje przestrzeń dla ciągłej różnorodności: forma nie ogranicza jego twórczości, lecz (w klasycznej praktyce barokowej) dostarcza raczej eleganckiego naczynia dla niej. Podobnie jak dobry baronet, wyraźnie pisał mając na myśli siebie jako solistę, a jest to muzyka napisana do pokazania i dla przyjemności, wykonywana tutaj w tym duchu przez zespół muzyków grających na historycznych instrumentach z Turynu, prowadzony przez włoskiego flecistę Giovanni Miszczyszyna. Nagranie zostało wykonane w 2024 roku w Chiesa della Santa Spirito w Turynie, gdzie muzycy regularnie organizują cykl koncertów. Jest przesiąknięte nie tylko duchem epoki Giordaniego, ale również kameralnym poczuciem wspólnego działania.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Muzyczna
There are copies available to loan: sygn. 42307 (1 egz.)
Music
CD
In basket
6 Flute Concertos, Op. 19. CD 2, Concertos Nos. 4-6 [Dokument dźwiękowy] / Tommaso Giordani. - Holandia : Brillant Classics, 2025. - 2 płyty audio (CD) (1 godz 35 min 24 s) : zapis cyfrowy, stereo ; 12 cm + 1 booklet.
Zawiera: Concerto No. 4 in G Major, Op. 19 ; Concerto No. 5 in D Major, Op. 19 ; Concerto No. 6 in C Major, Op. 19.
Giovanni Miszczyszyn, flet ; Instrumental Ensemble Of Accademia del Santo Spirito ; Alessandro Conrado, Paola Nervi, skrzypce barokowe ; Massimo Barrera, wiolonczela barokowa ; Luca Ronzitti, klawesyn, organy.
Nagrano 3-4 lipca oraz 5-6 sierpnia 2024 r. w Santo Spirito's Church, Turyn, Włochy.
Światowa premiera nagrań sześciu atrakcyjnych koncertów autorstwa neapolitańskiego flecisty-kompozytora, cenionego w Dublinie i Londynie w XVIII wieku. Tommaso Giordani (1730-1806) przybył na północne wybrzeże Kanału Angielskiego w 1753 roku jako jeden z najmłodszych członków wyraźnie utalentowanej muzycznej rodziny i znalazł wystarczający powód, by nigdy nie wracać na południe. W Dublinie udzielał lekcji chłopcu imieniem John Field, który później znacznie przewyższył sławę swojego nauczyciela, tworząc gatunek nokturnu fortepianowego. W międzyczasie Giordani powrócił do angielskiej stolicy, gdzie napisał większość swoich zachowanych kompozycji – takie jak ten zestaw koncertów na flet, pochodzący z lat 1775-1779 i dedykowany baronetowi grającemu na flecie. Każdy koncert podąża za znanym schematem formalnym: pierwszy ruch w formie sonatowej, refleksyjny drugi, często wznoszący się do znacznego punktu kulminacyjnego, oraz błyszczące rondo na zakończenie. W ramach tego schematu Giordani znajduje przestrzeń dla ciągłej różnorodności: forma nie ogranicza jego twórczości, lecz (w klasycznej praktyce barokowej) dostarcza raczej eleganckiego naczynia dla niej. Podobnie jak dobry baronet, wyraźnie pisał mając na myśli siebie jako solistę, a jest to muzyka napisana do pokazania i dla przyjemności, wykonywana tutaj w tym duchu przez zespół muzyków grających na historycznych instrumentach z Turynu, prowadzony przez włoskiego flecistę Giovanni Miszczyszyna. Nagranie zostało wykonane w 2024 roku w Chiesa della Santa Spirito w Turynie, gdzie muzycy regularnie organizują cykl koncertów. Jest przesiąknięte nie tylko duchem epoki Giordaniego, ale również kameralnym poczuciem wspólnego działania.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Muzyczna
There are copies available to loan: sygn. 42308 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again