Sorting
Source
Katalog centralny
(162)
Form of Work
Książki
(162)
Poradniki i przewodniki
(93)
Publikacje fachowe
(22)
Publikacje popularnonaukowe
(17)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(10)
Publikacje naukowe
(4)
Proza
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Status
available
(139)
unknown
(13)
unavailable
(9)
Branch
Wypożyczalnia Główna
(161)
Author
Witkowska Magda
(22)
Gasper Dorota
(15)
Kowalczyk Marcin (tłumacz)
(11)
Doroba Anita
(10)
Korpanty Jerzy
(8)
Sałbut Bartosz
(8)
Lipa Michał
(6)
Pawłowski Konrad (tłumacz)
(6)
Samson-Banasik Aleksandra
(6)
Hillman James (1926-2011)
(5)
Dąbrowski Jarosław Filip (1970- )
(4)
Malcherek Monika
(4)
Małecka Małgorzata (tłumaczka)
(4)
Szkuta-Kruk Urszula
(4)
Tracy Brian (1944- )
(4)
Zakrzewski Bartłomiej (anglista)
(4)
Buckingham Marcus (1966- )
(3)
Duława Michał
(3)
Grant Adam M. (1981- )
(3)
Kotler Philip (1931- )
(3)
Rostocki Marek
(3)
Sarnacka-Smith Anna
(3)
Bilińska Ewa M. (1962- )
(2)
Blanchard Kenneth H. (1939- )
(2)
Cain Susan (1968- )
(2)
Drucker Peter F. (1909-2005)
(2)
Dutkiewicz Mieczysław
(2)
Heidtman Joanna
(2)
Kartajaya Hermawan (1947- )
(2)
Lencioni Patrick (1965- )
(2)
Mironowicz Katarzyna
(2)
Nalebuff Barry J. (1958- )
(2)
Ockwell-Smith Sarah
(2)
Orloff Judith (1951- )
(2)
Rzychoń Tomasz
(2)
Sand Ilse
(2)
Schäfer Bodo
(2)
Scott Kim Malone
(2)
Setiawan Iwan
(2)
Sobolewska Agnieszka
(2)
Szóstek Aga
(2)
Van Edwards Vanessa
(2)
Świerk Agnieszka (tłumaczka)
(2)
Abdaal Ali
(1)
Acuff Jonathan
(1)
Adeney Peter
(1)
Amen Daniel G. (1954- )
(1)
Ames Elizabeth
(1)
Andresen Katya (1967- )
(1)
Atlas Radosław
(1)
Bahcall Safi (1968- )
(1)
Bakalarz Dariusz
(1)
Ball Matthew
(1)
Barden Phil (1959- )
(1)
Bartosiak Jacek (1976- )
(1)
Basiuk Tomasz
(1)
Bastos Alberto (1948-2022)
(1)
Bauer Katarzyna
(1)
Białek Maja
(1)
Bielewicz Michał
(1)
Bilstein Frank F. (1971- )
(1)
Blikle Andrzej (1939- )
(1)
Bloch Michał (psycholog)
(1)
Bogdanich Walt (1950- )
(1)
Broniarek Zygmunt (1925-2012)
(1)
Brotto Lori A. (1975- )
(1)
Brown Brené
(1)
Brzezińska Magdalena
(1)
Brzoska Rafał (1977- )
(1)
Bucki Piotr
(1)
Burg Bob
(1)
Campbell Alyssa Blask
(1)
Chimkowska Angelika
(1)
Clarke-Fields Hunter
(1)
Colino Stacey
(1)
Collins Jim C. (1958- )
(1)
Collins Philip (1967- )
(1)
Conley Randy
(1)
Conn Charles (1961- )
(1)
Convis Gary L
(1)
Cukier Kenneth
(1)
Cypryański Piotr
(1)
Czekalski Michał
(1)
Davenport Thomas H. (1954- )
(1)
Dix Paul
(1)
Dixit Avinash K
(1)
Doerr John E
(1)
Domarecki Krzysztof
(1)
Dominguez Joe (1938-1997)
(1)
Doron Eyal (1969- )
(1)
Duff Turney
(1)
Duke Annie (1965- )
(1)
Dzikowicz Marek (1986- )
(1)
Edmondson Amy C. (1959- )
(1)
Edwards Jim
(1)
Epel Elissa
(1)
Eris Irena (1950- )
(1)
Erricson Colin
(1)
Evers Kevin
(1)
Falicki Paweł (1954- )
(1)
Year
2020 - 2025
(107)
2010 - 2019
(44)
2000 - 2009
(10)
1970 - 1979
(1)
Time Period of Creation
2001-
(141)
1901-2000
(7)
1945-1989
(3)
1989-2000
(3)
Country
Poland
(161)
Language
Polish
(157)
Audience Group
Menedżerowie
(24)
Przedsiębiorcy
(12)
Rodzice
(10)
14-17 lat
(3)
Handlowcy
(3)
Młodzież
(3)
Specjaliści ds. marketingu
(3)
9-13 lat
(2)
Dyrektorzy
(2)
Kobieta
(2)
Nauczyciele
(2)
Psychoterapeuci
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Coachowie
(1)
Copywriterzy
(1)
Dyrektorzy HR
(1)
Działacze społeczni
(1)
Dzieci
(1)
Internauci
(1)
Inwestorzy indywidualni
(1)
Lekarze
(1)
Pracownicy
(1)
Przedstawiciele handlowi
(1)
Psycholodzy
(1)
Sprzedawcy i sprzedawczynie
(1)
Telemarketerzy
(1)
Terapeuci
(1)
Demographic Group
Literatura amerykańska
(3)
Literatura polska
(1)
Subject
Sukces
(26)
Przywództwo
(13)
Zarządzanie
(12)
Przedsiębiorstwo
(11)
Wychowanie w rodzinie
(11)
Samorealizacja
(10)
Techniki samopomocy
(10)
Dzieci
(9)
Relacje międzyludzkie
(9)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(9)
Innowacje
(8)
Kreatywność
(8)
Samopoznanie
(8)
Sztuczna inteligencja
(8)
Kultura organizacyjna
(7)
Marketing
(7)
Motywacja
(7)
Praca zespołowa
(7)
Przedsiębiorczość (postawa)
(7)
Kobieta
(6)
Rodzicielstwo
(6)
Komunikacja interpersonalna
(5)
Menedżerowie i menedżerki
(5)
Stres
(5)
Techniki sprzedaży
(5)
Uczucia
(5)
Zaangażowanie pracowników
(5)
Inwestycje
(4)
Kariera
(4)
Osobowość
(4)
Postawy
(4)
Przedsiębiorcy i przedsiębiorczynie
(4)
Rzeczywistość wirtualna
(4)
Samoakceptacja
(4)
Satysfakcja zawodowa
(4)
Sprzedaż
(4)
Zachowanie organizacyjne
(4)
Zarządzanie procesami biznesowymi
(4)
Zarządzanie zmianą
(4)
Zwinne zarządzanie
(4)
Autopsychoterapia
(3)
Decyzje
(3)
Dobrostan psychiczny
(3)
Działanie
(3)
Finanse osobiste
(3)
Higiena psychiczna
(3)
Internet
(3)
Introwersja
(3)
Kompetencje przywódcze
(3)
Komunikacja marketingowa
(3)
Komunikacja społeczna
(3)
Konsumenci
(3)
Miłość
(3)
Motywacja pracy
(3)
Myślenie
(3)
Nawyki
(3)
Odporność psychiczna
(3)
Perswazja
(3)
Pewność siebie
(3)
Poczucie straty
(3)
Podejmowanie decyzji
(3)
Praca
(3)
Psychologia biznesu
(3)
Psychologia pracy
(3)
Radzenie sobie ze stresem
(3)
Rodzice
(3)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(3)
Szczupłe zarządzanie
(3)
Współdziałanie
(3)
Życie seksualne
(3)
Bliskie związki międzyludzkie
(2)
Bogactwo
(2)
Cele życiowe
(2)
Charakter
(2)
Diagnoza
(2)
Dojrzewanie
(2)
Dusza
(2)
Dyscyplina (socjologia)
(2)
Finanse
(2)
Giełda papierów wartościowych
(2)
Handel elektroniczny
(2)
Introwertycy
(2)
Kadry
(2)
Kompetencje menedżerskie
(2)
Kompetencje społeczne
(2)
Komunikacja niewerbalna
(2)
Komunikacja werbalna
(2)
Komunikacja wewnętrzna
(2)
Konflikt interpersonalny
(2)
Kultura pracy
(2)
Lęk
(2)
Marketing cyfrowy
(2)
Metawersum
(2)
Molestowanie seksualne
(2)
Myślenie twórcze
(2)
Młodzi dorośli
(2)
Nastolatki
(2)
Negocjacje biznesowe
(2)
Obsługa klienta
(2)
Odwaga
(2)
Subject: time
2001-
(16)
1901-2000
(8)
1989-2000
(3)
1945-1989
(2)
1501-1600
(1)
1601-1700
(1)
1701-1800
(1)
1801-1900
(1)
1939-1945
(1)
1945-
(1)
Subject: place
Stany Zjednoczone (USA)
(6)
Polska
(4)
Chiny
(1)
Hollywood (Los Angeles ; część miasta)
(1)
Los Angeles (Stany Zjednoczone, stan Kalifornia)
(1)
Genre/Form
Poradnik
(114)
Opracowanie
(22)
Biografia
(3)
Esej
(3)
Wydawnictwa popularne
(3)
Case study (studium przypadku)
(2)
Podręcznik
(2)
Poradniki dla rodziców
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Wywiad dziennikarski
(2)
Felieton
(1)
Książka do wypełniania
(1)
Książka kucharska
(1)
Pamiętniki amerykańskie
(1)
Pamiętniki południowoafrykańskie
(1)
Podręczniki
(1)
Powieść
(1)
Powieść amerykańska
(1)
Powieść obyczajowa
(1)
Przepisy kulinarne
(1)
Publicystyka
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Reportaż
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Domain
Zarządzanie i marketing
(56)
Psychologia
(48)
Rozwój osobisty
(35)
Praca, kariera, pieniądze
(20)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(18)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(13)
Socjologia i społeczeństwo
(7)
Media i komunikacja społeczna
(6)
Edukacja i pedagogika
(5)
Informatyka i technologie informacyjne
(5)
Medycyna i zdrowie
(5)
Historia
(4)
Kulinaria
(2)
Kultura i sztuka
(2)
Religia i duchowość
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Językoznawstwo
(1)
Matematyka
(1)
Nauka i badania
(1)
162 results Filter
Book
In basket
Żyjemy w przekonaniu, że produktywność wynika z ciężkiej pracy, a droga do sukcesu jest wypełniona niekończącą się frustracją i trudem. A jeśli jest inny sposób? Dr Ali Abdaal – najpopularniejszy na świecie ekspert w dziedzinie produktywności – odkrył łatwiejszą i szczęśliwszą drogę do sukcesu. Opierając się na dziesięcioleciach badań psychologicznych, twierdzi, że sekretem produktywności i sukcesu nie jest harówka, lecz dobre samopoczucie. Jeśli potrafisz sprawić, że twoja praca będzie przyjemna, produktywność pojawi się sama. Sekretem produktywności jest radość, a nie dyscyplina Dowiesz się, jak nauka o produktywności zapewniającej dobre samopoczucie może odmienić twoje życie. Odkryjesz trzy czynniki, które stanowią podstawę przyjemnej produktywności, trzy blokady, które trzeba pokonać, aby wygrać z prokrastynacją, oraz trzy czynniki, które zapobiegają wypaleniu i pomagają osiągnąć trwałe spełnienie. Poznasz inspirujące historie założycieli firm, olimpijczyków i naukowców, laureatów Nagrody Nobla, ucieleśniających zasady dobrej produktywności. Przekonasz się także, że wystarczą proste praktyczne zmiany, by osiągnąć więcej i zacząć żyć lepiej już od dzisiaj.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
All copies are currently on loan: sygn. 403782 (1 egz.)
Book
In basket
Cierpisz na „słomiany zapał”? Prześladują cię nieukończone zadania i nieosiągnięte cele? Podobają ci się wszystkie nowe pomysły? Z zaczynaniem nie masz problemu, ale nie potrafisz niczego doprowadzić do końca?
Badania dowodzą, że niepowodzeniem kończy się aż 92 procent wszelkich postanowień noworocznych. Wielu ludzi prowadzi życie na krawędzi… Na krawędzi realizacji. Dlaczego? Ponieważ najtrudniejszą przeszkodą na drodze do osiągania celów nie jest lenistwo czy fakt, że się za mało staramy – jest nią perfekcjonizm. Jesteśmy swoimi najostrzejszymi krytykami. Kiedy wydaje nam się, że nie zrobimy czegoś porządnie, wolimy w ogóle tego nie robić. Właśnie dlatego najczęściej rezygnujemy z jakiegoś wyzwania już w pierwszym albo drugim dniu, wtedy, gdy zaczynamy odchodzić od ideału – wtedy, gdy uzyskiwane przez nas wyniki niemal zawsze okazują się gorsze od naszych ambicji.
Jesteś zmęczony wiecznym zaczynaniem i chcesz zacząć wreszcie regularnie kończyć rozpoczęte projekty? Masz dwa wyjścia: możesz dalej robić sobie wyrzuty i starać się bardziej, bo przecież tym razem w końcu ci się uda, albo możesz przeczytać tę książkę i zmienić swoje podejście. Opisywane w tej książce strategie są na pierwszy rzut oka nielogiczne. Warto jednak wiedzieć, że opierają się one na badaniach przeprowadzonych przez uniwersyteckiego pracownika naukowego na kilkusetosobowej próbie. Kto by pomyślał, że zwiększanie frajdy, eliminowanie własnych tajnych zasad czy celowe wykreślanie niektórych aspektów naprawdę działa! Dane nie kłamią. Ludzie, którzy dobrze się bawią, są o 43 procent skuteczniejsi. Wyobraź sobie, że gdy zastosujesz się do tych kilku prostych zasad, możesz być o 43 procent skuteczniejszy w nauce gry na gitarze, przestrzeganiu diety czy prowadzeniu firmy. Tak więc jeśli jesteś gotowy zakończyć sprawy, na których naprawdę ci zależy, z tej książki dowiesz się, jak dokładnie masz to zrobić. Przeczytaj ją i skończ wreszcie to, co zaczynałeś już tyle razy!
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 354490 (1 egz.)
Book
In basket
(Laurum)
Bibliogr. s. 351-356.
W tym przełomowym bestsellerze znajdziesz dowody naukowe na to, jak twój niepokój, depresja, złość, obsesyjność lub impulsywność mogą być związane z funkcjonowaniem określonych struktur w twoim mózgu. Nie jesteś skazany na mózg, z którym się urodziłeś. Oto tylko kilka z zaskakujących - i skutecznych - „recept dla mózgu” neuropsychiatry dr. Daniela Amena, które mogą ci pomóc uzdrowić swój mózg i zmienić życie: Aby opanować niepokój i panikę zastosuj proste techniki oddechowe, aby natychmiast uspokoić wewnętrzne wrzenie. Aby zwalczyć depresję naucz się, jak likwidować automatyczne negatywne myśli. Aby opanować gniew stosuj wskazówki dr. Amena dotyczące diety i dowiedz się, które składniki odżywcze uspokajają złość. Aby pokonać impulsywność i nauczyć się koncentracji naucz się całkowitej koncentracji dzięki „Cudowi jednej strony”. Aby przestać się obsesyjnie zamartwiać "odblokuj się" dzięki specjalnym ćwiczeniom i naucz się innych technik rozwiązywania problemów.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
All copies are currently on loan: sygn. 296958 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 2.
Book
In basket
Wykorzystywanie metod marketingowych sektora komercyjnego przez organizacje non-profit.
Książka Marketing Robin Hooda przedstawia dziesięć kluczowych zasad marketingu zaczerpniętych głównie z sektora prywatnego. Każda z tych zasad jest tytułem jednego rozdziału. Każda z wyjątkiem jednej, która jest skoncentrowana na relacjach z mediami, zilustrowana jest na początku rozdziału słynnym przypadkiem zastosowania jej w świecie biznesu. Wiele z podanych przykładów, które wybrałam dotyczą reklamy nie dlatego, że marketing jest tym samym co reklama (jest ona tylko jednym z jego przejawów), lecz dlatego, że reklama jest najczęściej najbardziej widocznym, swojskim i zrozumiałym aspektem kampanii marketingowej.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 352316 (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia na stronach 419-458. Indeks.
Jak to możliwe, że napisana przez fizyka książka na temat przemian fazowych stała się bestsellerem polecanym przez „Wall Street Journal” i zachwalanym jako biznesowa lektura obowiązkowa przez takie sławy jak Malcolm Gladwell, Tim Ferriss czy Daniel Pink? Sekret tkwi w tym, że "Odlotowe pomysły" pokazują zaskakujący sposób myślenia o tajnikach zachowań grupowych, który stawia pod znakiem zapytania wszystko to, co do tej pory wiedzieliśmy na ten temat.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 364210 (1 egz.)
Book
In basket
(Nowe Technologie, Biznes)
Tytuł oryginału: The metaverse : and how it will revolutionize everything.
Bibliografia, netografia na stronach 352-363. Indeks.
Co w istocie kryje się pod nazwą metawersum? Jak wyjaśnia w niniejszej książce Matthew Ball - pionier, teoretyk i inwestor kapitału wysokiego ryzyka - metawersum ma postać trwałej i wzajemnie połączonej sieci trójwymiarowych wirtualnych światów. W przyszłości posłuży jako brama do większości doświadczeń w internecie, będzie również bazą dla znacznej części świata fizycznego. Dotychczas ta idea pojawiała się wyłącznie w sferze fantastyki naukowej i gier wideo, obecnie ma szansę zrewolucjonizować każdą branżę i aktywność - od finansów i opieki zdrowotnej po edukację, dobra konsumpcyjne, planowanie miast, randkowanie i wiele innych. Wkrótce jako integralna część metawersum będziemy w nim zanurzeni, będziemy w nim żyć, pracować i wypoczywać. Co ważne, nie wymaga ono żadnych nowych urządzeń. Już dziś każdego dnia setki milionów ludzi za pomocą wszelkiego rodzaju urządzeń, od iPada Pro po telefony z Androidem za 300 zł, mają dostęp do trójwymiarowych wirtualnych światów wysokiej jakości, renderowanych w czasie rzeczywistym. Wygrają ci, którzy wykażą się zdolnością przewidywania! Ball omawia wyzwania związane z zarządzaniem metawersum, bada rolę Web3, blockchainów i NFT oraz przewiduje wygranych i przegranych nadciągających zmian. A co najważniejsze, przeprowadza też analizę szeregu niemal nieograniczonych sposobów wykorzystania wirtualnego uniwersum w biznesie. Niektóre wielkie firmy, np. Google, wydają się lepiej pasować do teraźniejszości niż do przyszłości, a inne, jak Facebook, usilnie próbują się dostosować. Jednak w najbliższym czasie liderami zostaną najprawdopodobniej Roblox, Unity i Epic Games (twórcy Fortnite), na razie 50 razy mniejsi niż dzisiejsi giganci technologiczni. Może się też zdarzyć, że na czoło wyścigu wysuną się firmy, które jeszcze są malutkie albo zupełnie nieznane. Bo kto przewidział sukces Tindera? Dlatego już dziś warto zainwestować w wiedzę o metawersum - nowej wartości, która odmieni ludzkość na skalę globalną, jednocześnie generując dziesiątki bilionów dolarów zysku.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 384857 (1 egz.)
Book
In basket
Tłumaczenie wg wydania drugiego z 2023. Wydanie 1. w 2013.
Bibliografia, netografia na stronach 351-365.
Dlaczego ludzie kupują to, co kupują.
Ta przełomowa książka umieszcza teorię decyzji w centrum marketingu i tłumaczy, dlaczego ludzie kupują to, co kupują. Pomaga zarówno skuteczniej zarządzać marką, jak i zwiększać znaczenie oraz wiarygodność każdego rodzaju produktów i usług. Zawiera liczne analizy przypadków i dogłębnie przetestowane strategie, dzięki czemu pokazuje marketingowcom, jak skupić się na tym, co naprawdę ważne. Pozwala zrozumieć podstawowe zachowania konsumentów i włączyć tę wiedzę do codziennej pracy.
Znajdziesz tu treści związane z analizą prawdziwych potrzeb klientów (ang. Jobs to be Done - JTBD) oraz z identyfikacją brand assets, case studies i dużo więcej. Przekonaj się, jak zastosować w marketingu i reklamie wyniki słynnych prac Daniela Kahnemana oraz ekonomię behawioralną.
Niewyczerpane źródło wiedzy dla wszystkich, których rolą jest rozszyfrowywanie zachowań konsumentów.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 394031 (1 egz.)
Book
In basket
(Zarządzanie)
Bibliografia na stronach 153-154.
Przywództwo nie jest tym, co lider narzuca pracownikom, lecz tym, co osiąga wspólnie z nimi. Skuteczne przywództwo to proces wywierania wpływu, w którym liderzy poprzez konsekwentne wdrażanie zdroworozsądkowych praktyk pomagają ludziom i organizacjom odnosić sukcesy. Niestety, w większości miejsc pracy z niezrozumiałych przyczyn ignoruje się te podstawowe zasady. Dlatego w niniejszej książce legendarny ekspert w dziedzinie przywództwa i autor bestsellerów Ken Blanchard oraz jego współpracownik Randy Conley postanowili podzielić się 52 prostymi wskazówkami, które pomogą liderom uczynić zdroworozsądkowe przywództwo powszechną praktyką. Proste prawdy o przywództwie jest dwuczęściową kompilacja przemyśleń Blancharda i Conleya na temat servant leadership i budowania zaufania. To świadectwo przenikliwej, zapadającej w pamięć, a miejscami sprzecznej z intuicją mądrości przywódczej.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 383168 (1 egz.)
Book
In basket
Tytuł oryginału: When McKinsey comes to town : the hidden influence of the world's most powerful consulting firm.
Demaskatorska książka ujawniająca kulisy działalności McKinsey & Company, najpotężniejszej firmy konsultingowej na świecie, doradzającej korporacjom i rządom. McKinsey & Company to najbardziej prestiżowa globalna firma konsultingowa, zarabiająca miliardy dolarów na maksymalizacji zysków i zwiększaniu efektywności dużych korporacji i rządów. Zapewnia, że jej misją jest uczynienie świata lepszym miejscem, a jej reputacja przyciąga najbardziej utalentowanych absolwentów uczelni z całego świata. Jak jednak naprawdę działa McKinsey & Company? Rady McKinseya sprowadzają się zazwyczaj do drastycznego cięcia kosztów. Współpracuje z agencjami rządowymi oraz konkurującymi ze sobą firmami, ale zaprzecza, że stanowi to konflikt interesów. Wymownym przykładem było doradzanie chińskiej firmie inżynieryjnej w budowie sztucznych wysp służących jako bazy dla chińskiej marynarki wojennej przy jednoczesnym inkasowaniu milionów dolarów od Pentagonu, którego głównym zadaniem jest przeciwdziałanie agresji Chin. Dzięki umowom o zachowaniu poufności McKinsey przez lata unikał nadzoru opinii publicznej mimo doradzania m.in. koncernom tytoniowym i producentom e-papierosów czy firmom ubezpieczeniowym, którym zalecał maksymalne utrudnianie dochodzenia roszczeń przez ofiary wypadków, wykorzystywał swoje kontakty w rządzie Stanów Zjednoczonych w celu osłabienia nadzoru państwa nad firmami finansowymi z Wall Street oraz przyczyniał się do korupcji w krajach rozwijających się takich jak Afryka Południowa. A to jedynie wybrane przykłady.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 393919 (1 egz.)
Book
In basket
(Rozwój Osobisty)
Tytuł oryginału: The better sex throught mindfulness workbook : a guide to cultivating desire, 2022.
Bibliografia na stronach 317-318.
Praktyczny zestaw porad i ćwiczeń dla kobiet, z którego dowiesz się, jak pielęgnować pożądanie w życiu codziennym.
Psycholożka kliniczna dr Lori Brotto ujawnia, jak stosować uważność w leczeniu problemów seksualnych, takich jak brak pożądania, ból i trauma. Jej metody polecają terapeuci seksualni i klinicyści. W tym praktycznym zbiorze znajdziesz porady i ćwiczenia opracowane na podstawie wyników wielokrotnie nagradzanych badań dr Brotto. Dowiesz się, jak zagwarantować sobie najlepsze efekty terapii oraz trwałą poprawę jakości życia intymnego. Poznasz instrukcje i ćwiczenia, które pozwolą ci rozwijać praktykę uważności samodzielnie lub z partnerem seksualnym. Dr Brotto zachęca zarówno kobiety, jak i mężczyzn, aby z delikatnością, czułością i ciekawością odkrywali swoją drogę do bardziej satysfakcjonującego i przyjemnego seksu.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 385255 (1 egz.)
Book
In basket
Tytuł oryginału: Dare to lead: brave work. Tough conversations. Whole hearts.
Na okładce: Autorka bestsellerów "New York Timesa". Wiarygodność w działaniu, uwalnianie potencjału, trudne rozmowy, budowanie zaufania.
W świecie, w którym technologia przejmuje nasze oczy, uszy, ręce i umysł, autorka przypomina nam, jak nie stracić serca. Świat potrzebuje odważnych liderów, którzy nie będą się bali korzystać z empatii, wrażliwości i autentyczności. Ta książka daje liderom praktyczne narzędzia, które pozwolą im uniknąć marnowania czasu na próby nieefektywnego i nieproduktywnego zarządzania zachowaniem własnym i innych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 355956 (1 egz.)
Book
In basket
Nade wszystko pragniesz być oceniany. Kultura organizacji jest kluczem do jej sukcesu. Najważniejsze jest planowanie strategiczne. Kompetencje należy mierzyć, a słabości eliminować. Przywództwo jest czymś namacalnym. Powyższe stwierdzenia sprawiają wrażenie podstawowych prawd dotyczących dzisiejszego środowiska pracy. W rzeczywistości jednak są kłamstwami. Guru od wzmacniania mocnych stron pracowników i autor bestsellerów Marcus Buckingham oraz szef działu przywództwa i inteligencji zespołowej Ashley Goodall pokazują, że za każdym razem, gdy pojawiamy się w pracy, stykamy się z tymi samymi wielkimi oszustwami: zniekształceniami, fałszywymi założeniami i błędami myślowymi, które prowadzą nieuchronnie do dysfunkcji i frustracji. Za pomocą wciągających historii i wnikliwych analiz autorzy ujawniają istotne prawdy, które myślący i otwarci przywódcy szybko docenią: o tym, że największe znaczenie mają siła i spójność zespołu, a nie kultura firmy; że powinniśmy mniej się skupiać na odgórnym planowaniu, a bardziej na dostarczaniu pracownikom wiarygodnych, aktualnych informacji; że zamiast próbować synchronizować cele pracowników, powinniśmy dążyć do wywołania wśród nich poczucia celowości i znaczenia wykonywanej pracy; że ludzie nie chcą być ciągle oceniani, ale zależy im na życzliwej uwadze.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 362544 (1 egz.)
Book
In basket
(Rozwój Osobisty)
Tytuł oryginału: Love and work : how to find what you love, love what you do, and do it for the rest of your life.
Zapewne od zawsze powtarzano ci: „Rób to, co kochasz.” Ta rada wydaje się prosta, ale prawdziwym wyzwaniem jest wprowadzenie jej w czyn w świecie, który nie jest urządzony tak, by nam w tym pomagać. Większość z nas nie wie tak naprawdę, co kochamy — co nas porusza, angażuje i sprawia, że się rozwijamy, a miejsca pracy, szkoły, a nawet rodzice koncentrują się na tym, abyśmy się dostosowali. Światowej sławy badacz i autor bestsellerów „New York Timesa” Marcus Buckingham pokazuje, jak uwolnić się od tego konformizmu — zarówno w pracy, jak i w życiu. Pomaga nam odkryć, w czym jesteśmy najlepsi, jak odkryć swoje prawdziwe pasje i zacząć je realizować z pożytkiem dla siebie i innych, a następnie pomóc w tym ludziom, którym przewodzisz i których kochasz. Jak odkryć swoje wyjątkowe talenty? Co sprawia, że wyróżniasz się na tle innych? W jakiej pracy będziesz się spełniać?
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 387382 (1 egz.)
Book
In basket
Wykorzystaj swoje silne strony : użyj dźwigni swojego talentu / Marcus Buckingham ; przekład Marcin Kowalczyk. - Wydanie w nowej szacie graficznej. - Warszawa : MT biznes, 2023. - 219, [36] stron : fotografie, ilustracje ; 23 cm.
(Zarządzanie)
Na okładce pod nazwą autora: współautor tzw. testu Gallupa.
Tytuł oryginału: Go put your strengths to work : 6 powerful steps to achieve outstanding performance.
Zaufaj swoim talentom, bądź z nich dumny i zacznij je w pełni wykorzystywać! Marcus Buckingham zapoczątkował nowy sposób patrzenia na swoje silne strony, który szeroką falą rozlał się po świecie – od ?rm prywatnych po organizacje rządowe i edukacyjne. Zrodził się między innymi z sukcesu takich bestsellerów autora jak Po pierwsze: złam wszelkie zasady oraz Teraz odkryj swoje silne strony. Buckingham odpowiada na kluczowe pytanie: jak użyć swoich talentów, aby osiągnąć sukces? Z tej książki dowiesz się: • dlaczego w pracy nie chodzi tylko o to, w czym jesteś dobry, a w czym kiepski, • jak prawidłowo określić swoje mocne strony, • co robić, aby coraz więcej czasu poświęcać na zadania, które cię rozwijają, a coraz mniej na te, które obniżają twoją skuteczność, • jak w rozmowie z szefem i współpracownikami podkreślać swoje talenty i nie sprawiać wrażenia, że się chwalisz.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 387384 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 313077, 313152 (2 egz.)
Book
In basket
(Laurum)
Jak dorastać w ekstrawertycznym świecie? Pamiętaj, że spokojny temperament to ukryta supermoc! Introwertycy dokonują niewiarygodnych wyczynów z powodu swojego spokojnego temperamentu, a nie wbrew niemu. Akceptuj i ceń siebie - takim, jakim jesteś. Świat cię potrzebuje. Istnieje mnóstwo sposobów, na jakie twój spokojny styl może się w pełni wyrażać, trafiać i przemawiać do innych. Niech ta książka będzie dla ciebie rodzajem podręcznika, który pomoże ci lepiej wykorzystywać cudowne właściwości i zdolności, jakie posiadasz.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 355261 (1 egz.)
Book
In basket
(Laurum)
Form of Work
Subject
Tytuł serii
Instytucja
Indeks.
Co najmniej jedna trzecia spośród osób, które znamy, to introwertycy. To ci, którzy wolą słuchać niż mówić, czytać książki niż chodzić na przyjęcia. Są oni pomysłowi i twórczy, ale nie lubią się promować; wolą pracować samodzielnie niż w zespole. Choć często mówi się o takich osobach „ciche” i „spokojne”, to właśnie introwertykom zawdzięczamy wiele z najwspanialszych dokonań – od słynnych słoneczników van Gogha do pierwszego komputera osobistego. Ta napisana z pasją, oparta na wynikach badań naukowych, pełna zapadających w pamięć fascynujących opowieści o rzeczywistych osobach książka pokazuje nam, jak bardzo nie docenia się introwertyków oraz ile na tym traci nasz rozgadany świat. Korzystając z wyników najnowszych badań z dziedziny psychologii oraz neurobiologii, autorka ujawnia zadziwiające, mało znane dotąd różnice między ekstrawertykami a introwertykami. Zapewne najbardziej inspirującym aspektem Ciszej, proszę… jest to, że Susan Cain prezentuje nam galerię introwertyków, którzy odnieśli sukces – od superinteligentnego, niezwykle dynamicznego prelegenta, który po wykładach odzyskuje siły w samotności, do osiągającego rekordowe wyniki sprzedaży akwizytora, który w spokoju swoich czterech ścian korzysta z mocy, jaką daje mu zadawanie pytań. Wreszcie autorka udziela nam mnóstwa bezcennych rad dotyczących m.in. tego, w jaki sposób lepiej i skuteczniej radzić sobie z różnicami w relacjach introwertyk/ekstrawertyk, jak wzmacniać poczucie własnej wartości w introwertycznym dziecku oraz czy i kiedy warto „udawać” ekstrawertyka.
Ta niezwykła książka na zawsze już zmieni nasz sposób postrzegania introwertyków oraz, co równie ważne, to, w jaki sposób introwertycy postrzegają samych siebie.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 320211 (1 egz.)
Book
In basket
Jak pomóc dzieciom w regulacji emocjonalnej? Jesteśmy świadkami rodzicielskiej rewolucji, która zmienia sposób wychowywania dzieci. W niepamięć odchodzą teksty umniejszające emocje, np.: „Nie płacz, przecież nic się nie stało”, „Wszystko w porządku. Nie rób scen”. Współcześni rodzice coraz lepiej rozumieją proces rozwoju mózgu i szukają nowych sposobów na to, by dzieci poznały własne uczucia i emocje oraz umiały sobie z nimi radzić. Metoda Wspólnego Przetwarzania Emocji (WPE) to niezbędna pomoc dla rodziców i wychowawców dzieci w wieku od niemowlęctwa do ósmego roku życia. Jej autorki przedstawiają narzędzia służące budowaniu inteligencji emocjonalnej, które pomagają w mądry i przemyślany sposób radzić sobie w stresujących sytuacjach towarzyszących wychowywaniu dziecka.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 397651 (1 egz.)
Book
In basket
Psychologia zmiany : w życiu i biznesie / Angelika Chimkowska. - Warszawa : MT Biznes, copyright 2016. - 274 strony : ilustracje ; 22 cm.
Bibliografia na stronach 270-271.
Co robić inaczej, by nie było tak jak zawsze? Planujesz właśnie w tym roku spełnić postanowienia noworoczne, cele czy marzenia? Już wiesz, że łatwa zmiana w trzech krokach to jak tabletka odchudzająca? Daje złudzenie działania, a potem efekt jo-jo. Mierzysz się ze zmianą w sytuacji biznesowej i chcesz dobrze zaplanować ten proces? Potrzebujesz rozwiązań, które angażują zespół, a nie utrwalają opór? Szukasz książki o zmianie, która opiera się na wynikach badań dotyczących ludzkiego mózgu, nawyków i silnej woli? Jeśli odpowiedziałeś twierdząco przynajmniej na jedno z powyższych pytań - ta książka jest właśnie dla Ciebie. To nie jest poradnik łatwej metamorfozy, która kończy się wraz z pierwszymi trudnościami, ale oparte na naukowych badaniach podejście do wprowadzania i utrwalania zmian. Dla ludzi, którzy doświadczyli pozytywnej siły zmiany, stała się ona stylem życia.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 343541 (1 egz.)
Book
In basket
(Światowe Bestsellery Biznesowe)
Indeks.
Czy istnieje organizacyjny kod DNA czyniący firmę gatunkiem wyższym od konkurentów? I, co ważniejsze, czy da się takim DNA „zarazić” firmę przeciętną i zmienić ją w nadzwyczajną?
Jim Collins wraz ze swoim zespołem badaczy wydestylował taki kod DNA - kod, który jest syntezą wieloletnich badań setek firm. W książce "Od dobrego do wielkiego" omawia 11 przypadków firm, które dokonały przeskoku organizacyjnego: pokonały rynkową grawitację i stały się potężne. Są wśród nich między innymi Merck, Intel, Coca-Cola i General Electric. Przeszły one drogę od przeciętności do doskonałości i osiągnęły zadziwiające wyniki. Ich łączna średnia stopa zwrotu w ciągu 15 lat od punktu zwrotnego była 6,9 razy większa niż oferowana przez rynek ogólny. Oprócz tego Collins opisuje szereg organizacji, którym brak zwycięskiego DNA skutecznie odciął drogę do prosperity.
W książce "Od dobrego do wielkiego" znajdziecie ponadczasowe zasady konieczne do przekształcania organizacji dobrych w wielkie. Autorzy pokazują, w jaki sposób można dobrą organizację zmienić tak, by była zdolna przez długi czas osiągać wyjątkowe wyniki.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
All copies are currently on loan: sygn. 366562 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again