Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(1)
Forma i typ
Muzyka
(1)
Dostępność
dostępne
(1)
Placówka
Biblioteka Muzyczna
(1)
Autor
DJ Wojak
(1)
Jaskułke Sławomir (1979- )
(1)
Mazolewski Wojciech (1976- )
(1)
Nowicki Paweł (1975- )
(1)
Staruszkiewicz Kuba
(1)
Ziętek Tomasz (1989- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2025
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(1)
Język
polski
(1)
Przynależność kulturowa
Muzyka polska
(1)
Gatunek
Jazz
(1)
Muzyka rozrywkowa
(1)
1 wynik Filtruj
Muzyka
CD
W koszyku
Sorry Music Polska [Dokument dźwiękowy] / Pink Freud. - Poznań : NoPaper Records : WMQ Records, 2025, ℗2003. - 1 płyta audio (CD) (1 godz 11 min 20 s) : zapis cyfrowy, stereo ; 12 cm.
Zawiera: Zawiera: Mademoiselle Madera ; Jazz fajny jest ; Come As You Are ; Pong ; A tribute to Don Johnson ; My Man's Gone Now ; Taniec mulety ; Kocie jężyczki ; Muzyka pięciu przemian ; Taniec z kapokiem.
Pink Freud (Tomek Ziętek, trąbka ; Paweł Nowicki, perkusja ; Wojciech Mazolewski, gitara basowa, kontrabas ; Michał Jarzębski, gitara).
Kultowy i od dawna niedostępny album Pink Freud „Sorry Music Polska" wreszcie doczekał się reedycji! Jazz fajny jest? Pewnie! Szczególnie ostatnio, gdy zarówno na Zachodzie, jak i w Polsce wzbiera mocna fala jazzowych młodziaków, co potwierdziły choćby tłumy na jazzowej scenie Off Festivalu. Pink Freud i ich album „Sorry Music Polska", choć ukazał się ponad dwie dekady temu, w tym kontekście broni się znakomicie. Ekipa z Trójmiasta już wtedy traktowała jazz bez czołobitności wobec starszych pokoleń (co można uznać za dziedzictwo yassu), łącząc instrumentalną wirtuozerię z pastiszową przekorą, rozbijając tradycyjne formy samplingowymi trikami, wzbogacając brzmienie i rytmikę o innowacje z kwitnącej wówczas sceny klubowej i elektronicznej. Już sama nazwa grupy i tytuł krążka obiecywały jazz bez pretensji i nudy. Mazolewski przyznawał wówczas, że tradycja punk-rocka jest dla niego równie istotna jak płyty Coltrane'a, a dodatkowych twórczych impulsów i świeżości gdańszczanie szukali także w rave'owej, balangowej energii, jak i w wyrafinowanej sztuce elektronicznych eksperymentów spod znaku Warpa. Dziś taki eklektyzm to norma i nikogo nie dziwi, że niesfornie zagrany cover Nirvany „Come As You Are" sąsiaduje na „SMP" ze swingująco-groove'owym standardem Gershwina. A obok tego doskonale wybrzmiewają kompozycje autorskie: „Mademoiselle Madera", rozpoczynające się od post-technowych glitchy, potem urokliwie wabiąca niemal easy-listeningowym czarem, które finalnie rozwija się w rozpędzony post-rockowy jam; „Taniec Muletty" z niemal junglowym breakiem; szlachetna, progresywna melodyka w „Kocich Języczkach" czy psychodelicznie pulsujące „Rozmowy z Kapokiem". W 2003 roku, gdy „Sorry Music Polska" po raz pierwszy trafiło na rynek, wielu krytyków nie rozumiało intencji Mazolewskiego i jego ferajny. Na szczęście na chuligańskim stylu Pink Freud poznali się słuchacze i płyta zdobyła ogromne uznanie, dodając młodej wówczas grupie dodatkowego wigoru. Pink Freud z glana weszli na polską scenę, a w logice dalszego rozwoju zespołu mieściły się zarówno covery Siekiery, Brygady Kryzys czy Dezertera, jak i płyta z repertuarem Autechre. Zaskakujące, jak świeżo brzmi „SMP" po ponad dwóch dekadach! Amalgamat fantazyjnych improwizacji, poszarpanych rytmów, ciętych sampli, psychodelii i trip-hopowego groove'u składa się na avant-jazz najwyższej próby. „SMP" to także pocztówka z historii i przypomnienie znakomitych muzyków i współpracowników, którzy przewinęli się przez Pink Freud: Tomasza Ziętka, Kubę Staruszkiewicza, Sławomira Jaskułke, Pawła Nowickiego, a także DJ Wojaka i Bunia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Muzyczna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42294 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej