Sorting
Source
Katalog centralny
(1)
Form of Work
Muzyka
(1)
Status
available
(1)
Branch
Biblioteka Muzyczna
(1)
Author
Hildegarda (święta ; 1098-1179)
(1)
Year
2020 - 2025
(1)
Time Period of Creation
1001-1100
(1)
1101-1200
(1)
2001-
(1)
Country
Netherlands
(1)
Language
Latin
(1)
Demographic Group
Muzyka niemiecka
(1)
Subject
Średniowiecze
(1)
Genre/Form
Muzyka dawna
(1)
Muzyka kameralna
(1)
Muzyka na zespół instrumentalny
(1)
Muzyka poważna
(1)
Muzyka wokalna
(1)
1 result Filter
Music
CD
In basket
Vox Aeternitatis [Dokument dźwiękowy] / Hildegard von Bingen. - Holandia : Brillant Classics, 2025. - 1 płyta audio (CD) (1 godz 11 min 53 s) : zapis cyfrowy, stereo ; 12 cm + 1 booklet.
Zawiera: O vis eternitatis ; O frondens virga ; Hodie aperuit ; Karitas habundat ; O pulcre facies ; O quam mirabilis est ; O speculum columbe ; Vos flores rosarum ; Columba aspexit ; O pastor animarum ; Alleluja, o virga mediatrix ; Laus Trinitati ; O viriditas digiti Dei ; O eterne Deus ; Spiritus sanctus vivificans ; O virtus sapientiae.
Schola Romana Ensemble (Matelda Viola, śpiew ; Luigi Polsini, skrzypce średniowieczne, cytra, symphonia, gigue, rebab ; Lorenzo Sabene, lutnia średniowieczna, monochord, cymbały ; Stefano Sabene, śpiew, flet średniowieczny, instrumenty perkusyjne).
Nagrano w grudniu 2024 r. w Riano, Włochy.
Muzyka prezentowana na tym CD ma wyjątkowe pochodzenie. Hildegarda z Bingen (1098-1179), mistyczka, teolog i niemiecka kompozytorka, twierdziła, że słyszała te melodie podczas nadprzyrodzonych doświadczeń. Podczas gdy inni wizjonerzy mogą tracić kontakt z rzeczywistością i popadać w ekstazę, Hildegarda doświadcza swoich wizji, pozostając całkowicie przytomna. Później przekazuje to, co widziała i słyszała, poprzez obrazy, pisma i muzykę. Tytuł tego CD, Vox Aeternitatis, odnosi się do boskiego głosu, który nakazuje mistyczce spisać swoje objawienia. Te kompozycje pochodzą z "Symphonia harmoniae caelestium revelationum", najważniejszego dzieła muzycznego Hildegardy. Tytuł odzwierciedla niebiańskie pochodzenie tych utworów, które obejmują siedemdziesiąt siedem pozycji, takich jak Psalmy, Hymny, Sekwencje i Antyfony. Do tego wykonania artyści wybrali instrumenty muzyczne związane ze środowiskiem średniowiecznego monastycyzmu, takie jak psalterium, symfonia, cymbały, fidel, perkusja, flet i monochord. Występują tylko dwa głosy: jeden kobiecy, najlepiej reprezentujący samą Hildegardę, oraz jeden męski, mnich Volmar, jej sekretarz, odpowiedzialny za spisywanie treści wizji. Melodie Hildegardy czasami wykraczają poza konwencje kompozytorskie ówczesnych czasów, szczególnie pod względem zakresu wokalnego i rozwinięcia melizmów — elementów, które niekiedy sięgają granic wykonalności. Jej styl jest wyjątkowo osobisty i nie do pomylenia, co widać w ustawieniach modalnych doskonale dopasowanych do tekstów, a także w wysoce charakterystycznych i powtarzających się formułach melodycznych, ściśle związanych z duchowym i ekspresyjnym charakterem słów. Wykonywane z wielkim szacunkiem i zaangażowaniem przez Schola Romana Ensemble, założony w 2000 roku przez flecistę i dyrygenta Stefano Sabene, grupę specjalizującą się zarówno w muzyce dawnej, jak i współczesnej. Zespół przedstawia interdyscyplinarne produkcje muzyczne, które często nawiązują dialog z różnymi formami sztuki, takimi jak teatr, taniec, architektura, sztuki wizualne, literatura i film. Ich zaangażowanie w badania muzykologiczne i eksperymenty skłania zespół do eksploracji rozległego repertuaru, obejmującego muzykę od starożytnego Rzymu po średniowieczną Europę. W tym kontekście szczególnie skupili się na praktyce wykonawczej polifonii „a cappella”, odkrywając na nowo tzw. „strojenie harmonia naturalna” (just intonation).
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Muzyczna
There are copies available to loan: sygn. 42306 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again