Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(23)
Forma i typ
Książki
(23)
Publikacje naukowe
(4)
Dostępność
dostępne
(14)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna
(15)
Czytelnia BG
(13)
Rogów
(1)
Autor
Kozieł Andrzej (1966- )
(7)
Okoń Waldemar (1953- )
(3)
Kapustka Mateusz
(2)
Lipińska Aleksandra
(2)
Oszczanowski Piotr (1965- )
(2)
Wojtyła Arkadiusz
(2)
Betlej Andrzej (1971- )
(1)
Brzezina-Scheuerer Katarzyna
(1)
Kaczmarek Romuald (1959- )
(1)
Kalinowski Lech (1920-2004)
(1)
Kolbiarz Artur
(1)
Krzywka Łukasz
(1)
Kwaśny Marek
(1)
Lubos-Kozieł Joanna
(1)
Montanari Giacomo
(1)
Mossakowski Stanisław (1937- )
(1)
Ostrowska-Kębłowska Zofia (1931-2010)
(1)
Wyrzykowska Małgorzata (1971- )
(1)
Zabłocka-Kos Agnieszka (1957- )
(1)
Zlat Mieczysław (1927-2014)
(1)
Rok wydania
2020 - 2025
(3)
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(10)
1990 - 1999
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
Kraj wydania
Polska
(23)
Język
polski
(15)
niemiecki
(3)
czeski
(2)
angielski
(1)
Temat
Barok
(4)
Sztuka polska
(4)
Willmann, Michael (1630-1706)
(4)
Kościoły i kaplice
(3)
Angelus Silesius (1624-1677)
(2)
Architektura sakralna
(2)
Ikonografia chrześcijańska
(2)
Katolicyzm
(2)
Malarstwo sakralne
(2)
Malarstwo śląskie
(2)
Rosa, Bernhard (1624-1696)
(2)
Rzeźba sakralna
(2)
Rzeźba śląska
(2)
Sztuka sakralna niemiecka
(2)
Sztuka sakralna polska
(2)
Alabaster
(1)
Alegoria
(1)
Anna (św.)
(1)
Architekci niemieccy
(1)
Architektura baroku
(1)
Architektura niemiecka
(1)
Architektura polska
(1)
Architektura sakralna czeska
(1)
Architektura włoska
(1)
Architektura śląska
(1)
Bazylika św. Erazma i Pankracego (Jelenia Góra)
(1)
Cystersi
(1)
Eybelwieser, Johann Jacob (1667-1744)
(1)
Grafika śląska
(1)
Historia sztuki
(1)
Hostia
(1)
Jezuici
(1)
Jezus Chrystus
(1)
Kalwarie
(1)
Kapliński, Leon (1826-1873)
(1)
Krytyka artystyczna polska
(1)
Krzyżowcy z Czerwoną Gwiazdą
(1)
Langer, Alexis (1825-1904)
(1)
Literatura polska
(1)
Liturgia katolicka
(1)
Malarze
(1)
Mistycyzm
(1)
Mistyka
(1)
Neogotyk
(1)
Ołtarze
(1)
Pielgrzymki
(1)
Program ideowy
(1)
Przedstawienia dewocyjne (sztuki plastyczne)
(1)
Rzeźba
(1)
Rzeźba europejska
(1)
Rzeźba niderlandzka
(1)
Rzeźba norweska
(1)
Rzeźba polska
(1)
Rzeźba sakralna europejska
(1)
Rzeźba włoska
(1)
Szkoły jezuickie
(1)
Sztuka
(1)
Sztuka czeska
(1)
Sztuka gotycka
(1)
Sztuka japońska
(1)
Sztuka sakralna
(1)
Sztuka sakralna czeska
(1)
Sztuka włoska
(1)
Sztuka śląska
(1)
Tematy i motywy
(1)
Weisfeldt, Thomas (ok. 1670-1721)
(1)
Wrabec, Jan (1937- )
(1)
Wyposażenie świątyń
(1)
Zabytki architektury
(1)
Zlat, Mieczysław (1927-2014)
(1)
Temat: czas
1601-1700
(9)
1701-1800
(8)
1801-1900
(5)
1501-1600
(3)
1901-2000
(3)
1301-1400
(2)
1801-
(2)
1901-
(2)
1201-1300
(1)
1401-1500
(1)
1601-
(1)
1701-
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Śląsk
(6)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(3)
Czechy
(1)
Dolny Śląsk
(1)
Europa Środkowo-Wschodnia
(1)
Genua (Włochy)
(1)
Góra Świętej Anny (woj. opolskie)
(1)
Jelenia Góra (woj. dolnośląskie)
(1)
Kresy wschodnie Rzeczypospolitej
(1)
Krzeszów (woj. dolnośląskie, pow. kamiennogórski, gm. Kamienna Góra)
(1)
Lubiąż (woj. dolnośląskie)
(1)
Małopolska
(1)
Niderlandy (kraina historyczna)
(1)
Polska
(1)
Gatunek
Materiały konferencyjne
(4)
Księga pamiątkowa
(2)
Monografia
(2)
Biografia
(1)
Katalog twórczości
(1)
Katalog zabytków
(1)
Katalog zbiorów
(1)
Malarstwo historyczne polskie
(1)
Malarstwo niemieckie
(1)
Malarstwo polskie
(1)
Opracowanie
(1)
Portrety
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Rysunek niemiecki
(1)
Rysunek polski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Kultura i sztuka
(7)
Historia
(6)
Architektura i budownictwo
(2)
Literaturoznawstwo
(1)
Religia i duchowość
(1)
23 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia BG
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. GR 6487 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Acta Universitatis Wratislaviensis. Historia Sztuki, ISSN 0860-4746 ; 28)
ISSN i numeracja serii gł.: 0239-6661 ; 3085.
Bibliogr. s. 297-341. Indeksy.
Streszcz. ang.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 294961 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia BG
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18243 Ś (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Acta Universitatis Wratislaviensis. Historia Sztuki, ISSN 0860-4746 ; 30)
ISSN i numeracja serii gł.: 0239-6661 ; no 3253.
Bibliogr. s. 635-659.
Kościół klasztorny Wniebowzięcia NMP w Lubiążu był niegdyś jednym z najcenniejszych dzieł sztuki w Europie Środkowej. W przestronnym wnętrzu kościoła można było podziwiać galerię kilkudziesięciu obrazów „śląskiego Apellesa” — Michaela Willmanna, tutaj stanęły także anielskie stalle Mathiasa Steinla. Jednak rok 1943 był początkiem dewastacji tego obiektu — wtedy to, ze względu na zagrożenie nalotami, podjęto decyzję o ewakuacji najcenniejszych zabytków. Elementy wyposażenia, które pozostały na miejscu, stały się z czasem przedmiotem dewastacji oraz grabieży. Najwięcej szkód powstało w latach 1945–1947, kiedy to opactwo znajdowało się pod administracją Armii Czerwonej. Tom ten ma służyć pomocą w przywróceniu lubiąskiej świątyni jej dawnego wyposażenia i odbudowaniu jej kulturowego znaczenia. Główną część opracowania stanowi katalog obejmujący wszystkie zachowane dzieła sztuki, które po 1945 roku znajdowały się w klasztornym kościele. Każda nota katalogowa zawiera pełną informację o odnalezionych lubiąskich dziełach sztuki, określenie tematu przedstawienia, wymiary, technikę, materiał, aktualne miejsce przechowywania, historię, bibliografię a także ocenę obecnego stanu zachowania. Część katalogową poprzedzają eseje, które dopełniają noty katalogowe. Prezentują one architekturę, wystrój i wyposażenie kościoła klasztornego w Lubiążu w epokach średniowiecza i baroku. Przedstawiona została także historia konserwacji zabytków opactwa cystersów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20106 ŚM (1 egz.)
Czytelnia BG
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20105 Ś (1 egz.)
Rogów
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 116665 podr. (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Acta Universitatis Wratislaviensis. Historia Sztuki, ISSN 0860-4746 ; 7)
Ser. gł. : 0239-6661; no 1529.
Wykaz dzieł L. Kaplińskiego s. 192-208. Rés.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 217958 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Acta Universitatis Wratislaviensis. Historia Sztuki, ISSN 0860-4746 ; 29)
ISSN i numeracja serii gł.: 0239-6661 ; no 3156. Materiały konferencyjne.
Bibliogr. przy ref. s. 156-157.
Tekst częśc. ang., fr., niem., wł. Streszcz. ang., niem., pol. przy ref. Wstęp i spis treści także ang.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 302441 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Acta Universitatis Wratislaviensis. Historia Sztuki, ISSN 0860-4746 ; 22)
Materiały z sesji, która odbyła się w maju 2004 r. ISSN i seria gł.: 0239-6661; no 2846.
Tekst częśc. czes., niem. Streszcz. pol., ang., niem przy ref. Wprow. także niem.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 277409 (1 egz.)
Czytelnia BG
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17916 Ś (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Acta Universitatis Wratislaviensis. Historia Sztuki, ISSN 0860-4746 ; 34)
ISSN i numeracja serii głównej: 0239-6661 ; no 3684.
Indeksy.
Finansowanie: Uniwersytet Wrocławski ; Wydział Nauk Historycznych i Pedagogicznych Uniwersytetu Wrocławskiego ; Instytut Historii Sztuki Uniwersytetu Wrocławskiego.
Tom jest zbiorem tekstów autorstwa polskich i włoskich historyków sztuki dotyczących problematyki artystyczno-ideowej jezuickich kompleksów uniwersyteckich Genui i Wrocławia. Publikacja podzielona jest na dwie części: część pierwsza zawiera prezentację kompleksu genueńskiego, druga - wrocławskiego. We wstępnych rozdziałach każdej z nich próbowano osadzić obydwa zespoły w kontekście ideowym i artystycznym Italii i Europy Środkowo-Wschodniej, następnie poddano charakterystyce najważniejsze elementy tych zespołów w ich hierarchicznym układzie. Atrakcyjność tomu podnosi obszerny materiał ilustracyjny - na 380 stronach znajduje się 228 ilustracji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 342205 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia BG
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15191 Ś (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia BG
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19123 Ś (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Acta Universitatis Wratislaviensis. Historia Sztuki)
Bibliografia na stronach 197-203.
W aneksie tekst w języku niemieckim.
Śmiały i zaskakujący formą oraz rozbudowany w sferze treści barokowy ołtarz główny w kościele parafialnym pw. św. Erazma i św. Pankracego w Jeleniej Górze * przyciąga uwagę widzów od pierwszego spojrzenia. Jest najcenniejszym zabytkiem kościoła miejskiego, a także swoistym theatrum sacrum, który porusza każdego, kto odwiedza jeleniogórską świątynię. Artur Kolbiarz i Andrzej Kozieł opisują dzieło wyjątkowe, jeden z nielicznych barokowych ołtarzy, które zachowały się do naszych czasów w niemalże pierwotnym stanie. Wykonany przez znakomitych artystów: urodzonego w Oslo rzeźbiarza Thomasa Weissfeldta i głogowskiego malarza Johanna Philippa Kretschmera, ucznia Michaela Willmanna, jest wybitnym przykładem barokowej sztuki na Śląsku oraz świadectwem politycznej i religijnej rzeczywistości, która przyczyniła się do jego powstania. Znakomicie wpisuje się w ówczesną rywalizację między konfesją katolicką i luterańską. Monografia szczegółowo przybliża historię powstania ołtarza, sylwetki jego twórców, genezę artystycznej formy i architektonicznej konstrukcji, a także analizuje program ideowy zakodowany w malarskich i rzeźbiarskich przedstawieniach. Całość dopełnia ponad sto ilustracji ukazujących niezwykłe piękno tej monumentalnej realizacji, która — dzięki pracom konserwatorskim — odzyskuje dziś dawny blask.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 26598 ŚM (1 egz.)
Czytelnia BG
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 26597 Ś (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Acta Universitatis Wratislaviensis. Historia Sztuki)
ISSN i numeracja serii głównej: 0239-6661 ; no 4249.
Bibliografia na stronach 489-529. Indeksy.
Streszczenia w języku angielskim i niemieckim.
Angelus Silesius, Bernhard Rosa i Michael Willmann, czyli sztuka i mistyka na Śląsku w czasach baroku to podróż w epokę, gdy Śląsk stanowił centrum duchowej i artystycznej Europy. Kluczową rolę w opowieści odgrywają trzy postacie, które wyznaczały kierunki rozwoju swoich czasów: Angelus Silesius (Johannes Scheffler) - protestant nawrócony na katolicyzm, lekarz, mistyk i poeta, którego pisma inspirowały wiele pokoleń artystów (jego utwory tłumaczył Adam Mickiewicz); Bernhard Rosa - opat klasztoru w Krzeszowie, który przez sztukę umacniał ludową wiarę; oraz Michael Willmann - nazywany śląskim Rembrandtem malarz, którego monumentalne dzieła na trwałe wpisały się w sztukę nie tylko Śląska. Efektem ich wyjątkowej w skali europejskiej współpracy było połączenie elementów doświadczenia mistycznego z różnymi formami masowej pobożności o kontrreformacyjnym charakterze. Co ważne, wszystkie te formy były ściśle połączone z wykorzystaniem dewocyjnych dzieł sztuki (obrazów, rzeźb, grafik), projektowanych głównie przez Willmanna. Stały się one jednymi z najpopularniejszych przedstawień w kulturze religijnej Śląska aż do końca XVIII wieku i dzisiaj możemy je śmiało uznać za ewenement w europejskim baroku. Książka Andrzeja Kozieła to pierwsze całościowe opracowanie relacji między sztuką a mistyką w XVII wieku, które ożywia zapomnianą nieco potęgę śląskiej sztuki barokowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 26490 ŚM (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Acta Universitatis Wratislaviensis, ISSN 0239-6661 ; no. 4201)
(Historia sztuki)
Bibliografia na stronach 389-405. Indeksy.
Współfinansowanie: Uniwersytet Wrocławski
Streszczenie w języku angielskim.
Malarstwo barokowe na Śląsku to fenomen, który nie przestaje intrygować. Ta książka prezentuje światu sylwetkę Johanna Jacoba Eybelwiesera młodszego, uznawanego za jednego z czołowych i najpłodniejszych malarzy działających w osiemnastowiecznym Wrocławiu. Życie Eybelwiesera i organizacja jego warsztatu przypominają casus wielkiego mistrza wcześniejszego pokolenia -=- Michaela Willmanna, zwanego śląskim Rembrandtem. Bycie artystą schyłku baroku wymagało nie tylko talentu artystycznego, ale też instynktu wytrawnego dyplomaty. Strategia rozwoju kariery artysty, świadomie budującego swoją pozycję we wrocławskim społeczeństwie, musiała uwzględniać lawirowanie między zleceniami od protestanckich mieszczan i wpływowych zakonów katolickich. Dzięki wielostronnej analizie warsztatu malarskiego i uwzględnieniu kontekstu komercyjnego możemy lepiej zrozumieć ekonomiczne aspekty produkcji artystycznej, w tym rzadko poruszane kwestie marketingu i marki osobistej. Na kartach książki znajduje się ponad 260 ilustracji oraz klarownie usystematyzowany katalog 230 dzieł malarza powstałych od rozpoczęcia samodzielnej kariery artystycznej w 1699 roku do śmierci w roku 1744. To także wnikliwe spojrzenie na twórćzość mistrza — uwzględniające aspekty technologiczne i ikonograficzne, historię oraz okoliczności powstania dzieł, dzięki którym można wskazać ich miejsce w całym dorobku artysty.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 25999 ŚM (1 egz.)
Czytelnia BG
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 25896 Ś (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Acta Universitatis Wratislaviensis. Historia Sztuki, ISSN 0860-4746 ; 25)
ISSN i numeracja serii gł.: 0239-6661 ; no 3001.
Bibliogr. s. 483-513. Indeksy.
Streszcz. ang. Spis treści także ang.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 290360 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Acta Universitatis Wratislaviensis. Historia Sztuki, ISSN 0860-4746 ; 4)
W serii gł.: ISSN 0239-6661 ; no 1271.
Streszcz. ang.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia BG
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. GR 5305 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Acta Uniwersitatis Wratislaviensis. Historia Sztuki, ISSN 0860-476 ; 32)
Bibliogr. s. 359-376. Indeksy.
Streszcz. ang.
Książka traktuje o roli barokowych fundacji artystycznych krzyżowców z czerwoną gwiazdą w promocji rzekomo palestyńskiego rodowodu i dość wątpliwego rycerskiego statusu tego zgromadzenia - w rzeczywistości szpitalnego zakonu, założonego w XIII w. w Pradze. Oficjalne przyznanie tytułu ordo militaris tej wspólnocie w drugiej połowie XVII stulecia stało się impulsem do samowolnej modyfikacji zarówno godła mistrzów generalnych, jak i ich stroju. Miało też wpływ na przejęcie niektórych ceremoniałów znamiennych dla rzeczywistych zakonów rycerskich. W służbę idei ordo militaris włączono historiografię krzyżowców z czerwoną gwiazdą oraz ich główne fundacje artystyczne. To właśnie sceny Znalezienia czy Podwyższenia Krzyża Świętego, niekiedy z udziałem członków tej wspólnoty, przedstawienia świętych rycerzy, kupno i przebudowa zamków, a także militaryzacja architektury i symboliczne formy niektórych planów budowli, nawiązujące do godła zgromadzenia - krzyża i gwiazdy, stanowią wspólny mianownik głównych fundacji artystycznych zakonu, niezależnie od powstawania w różnych fazach baroku na terenie Czech, Moraw i Śląska.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 323940 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 222716 (1 egz.)
Czytelnia BG
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15105 Ś (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 249797 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Acta Universitatis Wratislaviensis. Historia Sztuki, ISSN 0860-4746 ; 23)
ISSN i numeracja serii gł.: 0239-6661 ; no 2872.
Bibliogr. s. 446-481. Indeksy.
Streszcz. niem.
Angelus Silesius, Bernhard Rosa i Michael Willmann, czyli sztuka i mistyka na Śląsku w czasach baroku to podróż w epokę, gdy Śląsk stanowił centrum duchowej i artystycznej Europy. Kluczową rolę w opowieści odgrywają trzy postacie, które wyznaczały kierunki rozwoju swoich czasów: Angelus Silesius (Johannes Scheffler) - protestant nawrócony na katolicyzm, lekarz, mistyk i poeta, którego pisma inspirowały wiele pokoleń artystów (jego utwory tłumaczył Adam Mickiewicz); Bernhard Rosa - opat klasztoru w Krzeszowie, który przez sztukę umacniał ludową wiarę; oraz Michael Willmann - nazywany śląskim Rembrandtem malarz, którego monumentalne dzieła na trwałe wpisały się w sztukę nie tylko Śląska. Efektem ich wyjątkowej w skali europejskiej współpracy było połączenie elementów doświadczenia mistycznego z różnymi formami masowej pobożności o kontrreformacyjnym charakterze. Co ważne, wszystkie te formy były ściśle połączone z wykorzystaniem dewocyjnych dzieł sztuki (obrazów, rzeźb, grafik), projektowanych głównie przez Willmanna. Stały się one jednymi z najpopularniejszych przedstawień w kulturze religijnej Śląska aż do końca XVIII wieku i dzisiaj możemy je śmiało uznać za ewenement w europejskim baroku. Książka Andrzeja Kozieła to pierwsze całościowe opracowanie relacji między sztuką a mistyką w XVII wieku, które ożywia zapomnianą nieco potęgę śląskiej sztuki barokowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia BG
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17956 Ś (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Acta Universitatis Wratislaviensis. Historia Sztuki, ISSN 0860-4746 ; 33)
ISSN i numeracja serii gł.: 0239-6661 ; no 3463.
Bibliogr. s. 811-840. Indeksy.
Współfinansowanie: Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego ; Uniwersytet Wrocławski. Wydział Nauk Historycznych i Pedagogicznych
Streszcz. ang.
Książka Andrzeja Kozieła Michael Willmann i jego malarska pracownia jest pierwszym polskojęzycznym monograficznym opracowaniem twórczości Michaela Lucasa Leopolda Willmanna (1630–1706) — najwybitniejszego malarza doby baroku na Śląsku i zwieńczeniem wieloletnich badań autora nad obrazami „śląskiego Apellesa”. Publikacja składa się z dwóch części. Pierwsza to prezentacja dostępnej wiedzy na temat życia Willmanna i jego rodziny, kariery malarskiej, działalności pracowni artysty, jego dochodów z pracy oraz recepcji w dziełach innych artystów. Drugą zaś tworzy kompletny katalog znanych, wykonanych od 1650 r. aż do 1723, obrazów Willmanna i jego warsztatowych współpracowników, podzielony na trzy części: własnoręcznych dzieł, wykonanych przez warsztatowych współpracowników i sukcesorów oraz zaginionych lub zniszczonych, a prawdopodobnie wykonanych w lubiąskiej pracowni. Każda z prac ma notę katalogową informującą o temacie, materiale i technice, wymiarach, aktualnym miejscu przechowywania, historii, dotychczasowej literaturze oraz najważniejszych ustaleniach na temat jego fundacji, autorstwa, datowania, ewentualnych pierwowzorów, recepcji oraz znaczenia dla twórczości artysty. Noty do istniejących obrazów zawierają aktualne ilustracje dzieła, a do obrazów zaginionych lub zniszczonych, jeśli zachowały się, archiwalne fotografie. Katalog zamyka bibliografia wszystkich publikacji na temat twórczości Willmanna, poprzedzona aneksem z wypisami z najważniejszych rękopiśmiennych źródeł archiwalnych do życia i artystycznej działalności mistrza i jego pracowni.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia BG
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20418 Ś (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej