Sorting
Source
Katalog centralny
(35)
Form of Work
Książki
(35)
Poezja
(28)
Proza
(3)
Muzyka
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Status
available
(33)
Branch
Wypożyczalnia Główna
(33)
Czytelnia BG
(4)
Author
Zdanowicz Piotr (1985- )
(6)
Podsiadło Jacek (1964- )
(3)
Engelking Leszek (1955-2022)
(2)
Sztyma Marianna (1973- )
(2)
Baczewski Marek Krystian Emanuel (1964- )
(1)
Baran Marcin (1963- )
(1)
Bańda Barbara (1980- )
(1)
Biedrzycki Miłosz (1967- )
(1)
Brink Claudia (1960- )
(1)
Brożyński Paweł (1985- )
(1)
Bąk Tomasz (1991- )
(1)
Fokkema Douve W
(1)
Gutorow Jacek (1970- )
(1)
Hajduk Malwina
(1)
Jakubowska-Fijałkowska Genowefa (1946- )
(1)
Janaszek-Ivaničková Halina (1931- )
(1)
Janiak Kamila (1984- )
(1)
Jędrzejczyk Małgorzata (1985- )
(1)
Kałuża Anna (1977- )
(1)
Kaźmierczak Grzegorz (1964- )
(1)
Kaźmierczak Radosław (1985- )
(1)
Kornhauser Jakub (1984- )
(1)
Kornhauser Julian (1946- )
(1)
Kubińska Olga
(1)
Kulikowska Justyna (1993- )
(1)
Lech Joanna (1984- )
(1)
Lisowski Krzysztof (1954- )
(1)
Majzel Bartłomiej (1974- )
(1)
Malek Natalia (1988- )
(1)
Melecki Maciej (1969- )
(1)
Oparek Joanna (1967- )
(1)
Orzechowski Andrzej (filozof)
(1)
Ostrychacz Marcin (1983- )
(1)
Popoff Andreas
(1)
Poręba Karol (1994- )
(1)
Próchniak Paweł (1966- )
(1)
Rajtar Małgorzata
(1)
Rybicki Robert (1976- )
(1)
Siwczyk Krzysztof (1977- )
(1)
Skurtys Jakub (1989- )
(1)
Sommer Piotr (1948- )
(1)
Steiner George (1929-2020)
(1)
Straczuk Justyna
(1)
Szlosarek Artur (1968- )
(1)
Themerson Franciszka (1907-1988)
(1)
Warburg Aby Moritz (1866-1929)
(1)
Warnke Martin (1955- )
(1)
Wittgenstein Ludwig (1889-1951)
(1)
Zawada Filip (1975- )
(1)
Zechenter Katarzyna
(1)
Śliwka Krzysztof (1967- )
(1)
Żabnicka Joanna (1989- )
(1)
Year
2020 - 2025
(12)
2010 - 2019
(19)
2000 - 2009
(1)
1990 - 1999
(3)
Time Period of Creation
2001-
(30)
1901-2000
(5)
1989-2000
(4)
1945-1989
(2)
Country
Poland
(33)
Language
Polish
(32)
Demographic Group
Literatura polska
(30)
Subject
Filozofia
(2)
Postmodernizm
(2)
Antropologia społeczna
(1)
Filozofia kultury
(1)
Frazer, James George (1854-1941)
(1)
Historia sztuki
(1)
Język
(1)
Literatura - historia
(1)
Mitologia
(1)
Modernizm
(1)
Obrzędy
(1)
Obyczaje
(1)
Religia
(1)
Renesans
(1)
Starożytność
(1)
Sztuka
(1)
Tematy i motywy
(1)
Uczucia
(1)
Warburg, Aby Moritz (1866-1929)
(1)
Wittgenstein, Ludwig (1889-1951)
(1)
Śmieci
(1)
Subject: work
Golden bough
(1)
Subject: time
1901-2000
(2)
1918-1939
(1)
Subject: place
Niemcy
(1)
Genre/Form
Wiersze
(28)
Antologia
(2)
Autograf
(2)
Miniatura literacka
(2)
Proza poetycka
(2)
Haiku
(1)
Opracowanie
(1)
Poemat
(1)
Poezja
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Domain
Historia
(1)
Kultura i sztuka
(1)
35 results Filter
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 213860, 246342, 248027 (3 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 248097 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 240979 (1 egz.)
Book
In basket
(Biblioteka Kultury Współczesnej ; 3)
Na grzb. akronim serii: BKW.
Bibliogr. przy art.
Tekst gł. tł. z ang.
Nowatorska antologia, której celem jest zapoznanie polskiego czytelnika z dotychczas nietłumaczonymi na język polski tekstami z zakresu antropologii emocji. Tom składa się z artykułów prezentujących oryginalne interdyscyplinarne ujęcie tematu i przełamujących utarte stereotypy i podziały, jak natura/kultura, uczucia/rozum, kobiece/męskie. Autorki dokonały wyboru z niezmiernie obszernej literatury przedmiotu, prezentując czytelnikowi teksty uznane już za klasyczne dla tej dziedziny wiedzy, a także najnowsze odkrycia i rezultaty badań.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 324047 (1 egz.)
Book
In basket
(Biblioteka "Kultury Współczesnej" ; 8)
Tytuł oryginału: Der Bilderatlas Mnemosyne. Na grzbiecie akronim serii: BKW.
Indeks.
Długo oczekiwane tłumaczenie najważniejszego dzieła Aby'ego Warburga - jednego z największych wizjonerów w dziejach badań nad kulturą. "Atlas Mnemosyne", uznawany za opus magnum Warburga, był przedsięwzięciem niezwykłym: badacz, zestawiając ze sobą m. in. dzieła sztuki z różnych epok, zdjęcia prasowe, reklamy, grafiki czy stronice z traktatów naukowych zamierzał dać obraz europejskiej pamięci kolektywnej. Atlas nigdy nie został ukończony, ale i tak zyskał status jednej z najważniejszych książek XX wieku, stając się inspiracją dla historyków sztuki, kultury, filozofów, artystów i kuratorów.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia BG
Copies are only available in the library: sygn. C 7.01-28 (1 egz.)
Book
In basket
(Biblioteka Poezji Współczesnej ; t. 16)
Na książce wyłącznie pseudonim autora. Nazwa autora: Marek Kowalik.
Marek Krystian Emanuel Baczewski to poeta, prozaik, krytyk literacki. Różne źródła podają różne daty jego urodzenia (od 1963 do 1967). Jego prawdziwe nazwisko to Marek Kowalik. Felietonista pisma "Opcje" oraz internetowej Witryny Czasopism, tworzył również słuchowiska radiowe. Publikuje pod pseudonimem złożonym z nacechowanych religijnie imion oraz nazwy przedwojennej lwowskiej fabryki wódek. Mieszka w Zawierciu.
Laureat nagrody poetyckiej w pierwszej edycji konkursu im. R.M. Rilkego, organizowanego przez sopockie czasopismo "Topos" (1997). Laureat konkursu "Tyska Zima Poetycka" w 2003, w wyniku którego opublikowany został tomik "Antologia wierszy nieśmiałych". W maju 2007 roku nominowany do Nagrody Literackiej Gdyni za książkę "Morze i inne morza".
Pomimo to Baczewskiego można uznać za jednego z najbardziej niedocenionych poetów współczesnych. W posłowiu do obszernego wyboru wierszy "Fortepian i jego cień", Krzysztof Siwczyk za przyczynę tego stanu rzeczy uznaje fundamentalną niemożność oswojenia tych wyrafinowanych wierszy, gdzie "erudycja autora idzie w parze ze zjawiskowym poczuciem absurdu tego, co określamy mianem erudycji".
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 351890 (1 egz.)
Book
In basket
(Biblioteka Poezji Współczesnej WBPiCAK ; 292)
Na okładce: Dmitrij Szewionkow-Kismiełow, "Melancholia 3", 2000, rysunek ołówkiem na papierze.
"Jeszcze nie już / ale już nie jeszcze" głosi raport o stanie człowieka zewnętrznego Marcina Barana z wiersza zamykającego jego nową książkę poetycką "Darń", która ukazuje się dwanaście lat po poprzedniej "Niemal całkowitej utracie płynności" oraz jedenaście po tomie wierszy zebranych.
Poeta pozostaje wierny wypracowanej przez siebie dykcji i kreowanemu bohaterowi - programowo wycofanemu, choć kąśliwemu ironiście; błyskotliwemu, choć metodycznie wątpiącemu obserwatorowi (m.in. przemian obyczajowych); obsesyjnie zanurzonemu w zwodniczej i kuszącej cielesności (nie tylko erotycznej); mistyce codzienności czy soteriologii (osobistej, a jeśli nie - z pewnością wolnej od ducha akwizycji).
Coś jednak uległo zmianie: może zdradza to większa czułość, z jaką opisuje miejską faunę i florę? Może ton, który podnosi w kilku momentach, by moralizować i kpić? Może wpływ na to mają chmury, w których da się zobaczyć coraz więcej? Czas - przemijanie - rozpad - śmierć? Nimi akurat podszyty jest cały poetycki projekt autora "Gnijącej wisienki". Może więc: tajemnica?
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 395784 (1 egz.)
Book
In basket
(Biblioteka Poezji Współczesnej WBPiCAK ; 291)
Tomasz Bąk nie jest ani specjalnie wściekły, ani cierpliwy, nie wdmuchuje więc w płuca władzy zabójczego miałkiego pyłu, ale proponuje kibicować piaskowi, który chrzęści w paszczy kapitalistycznej maszyny. Skąd się tam wziął? Z ostatnich niepoddanych grodzeniom plaż czasu wolnego, z pewnością, choć nawet Bella Ciao mówiła, że nie pamięta dokładnie - minęło już tyle czasu!
Tyle czasu, więc laborystyczna teoria wartości po prostu porządkuje świat, ceny towarów - w tym pracy - są drugorzędną sprawą. Kajdany? Osoby czasem narzekają, ale w tym sezonie to także obowiązkowy dodatek (spójrz, jak nosić je z klasą!). To, co brzmi w naszej kulturze przekonująco, nie zawsze jest najbliższe prawdzie, lecz daje się łatwo opowiedzieć i znajduje publikę - konstatuje w kilku wierszach autor.
Ale to książka nie tylko mierząca się z przelaną czarką ironii, nie tylko podszyta gorzką potrzebą konfrontacji z widmami starych i nowych idoli i bogów, do których odsyła poprzedzające ją motto ze słynnego wiersza Carla Sandburga. Skoro nie łom, może młotek.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 395785 (1 egz.)
Book
In basket
(Biblioteka Poezji Współczesnej ; t. 17)
Układając wybór wierszy Miłosza Biedrzyckiego, brałam pod uwagę to, że mam do czynienia z autorem eksponującym w swoich tekstach cielesny, ostentacyjnie percepcyjny związek podmiotu z otoczeniem. Percepcyjna aktywność podmiotu najczęściej kumuluje się w intensywności i zagadkowości frazy, co sprawia, że w tych utworach „chemia nagłego zdarzenia” daje o sobie szczególnie mocno znać. Obie kategorie, intensywność i zagadkowość, nadają z kolei wierszom Biedrzyckiego niebywałego wprost charakteru żywiołowości, dzięki któremu stają się one rodzajem eksperymentu z ludzkimi możliwościami zmysłowymi.
Dlatego, choć zbiór podzieliłam na kilka części, w ramach których można dowodzić cykliczności i stałości problemów podejmowanych przez poetę, prawie wszystkie tu zebrane wiersze łączy zasada szeroko rozumianej „postrzeżeniowości”. Umożliwia ona podmiotowi tych utworów dostęp do świata materii, fizycznych cząsteczek, przepływu energii. Jakby wbrew od dawna formułowanym twierdzeniom, że świat został zamieniony w obraz, w kompozycjach Biedrzyckiego świat daje się zmysłowo postrzegać, jest „na dotyk”, słuch, zapach, blisko i namacalnie. (Z posłowia „Wszystkie te ziemie” Anny Kałuży)
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 351889 (1 egz.)
Book
In basket
(Biblioteka Poezji Współczesnej ; t. 68)
Współfinansowanie: Fundacja "Miejsce pamięci"
"Komu kibicują umarli?" - tom poetycki Leszka Engelkinga, siódmy w jego dorobku. Wiersze poprzedzone są mottem z księdza Józefa Baki (1707-1780), które zapowiada groteskową tonację części zawartych w książce Engelkinga utworów, oraz temat śmieci jako główny temat tomu. W wielu wierszach pojawiają się gry słowne, często o charakterze żartobliwym. Nierzadkie są też odwołania intertekstualne, na przykład do baśni i znanych książek dla dzieci czy - poprzez motta i aluzje literackie - do twórców hiszpańskiego obszaru językowego (Pedro Calderón de la Barca, José Gorostiza, César Vallejo). Zwraca uwagę staranna kompozycja książki, zwłaszcza jej środkowej części, gdzie powtarzają się haiku oraz wiersze o tytule zaczynającym się od słów "Trzy ćwiczenia stylistyczne na temat...". Uderza też przywoływanie elementów wierzeń religijnych czy koncepcji filozoficznych i teologicznych (np. wiersze Księgowy apokalipsy i Apokatastaza).
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 394636 (1 egz.)
Book
In basket
(Biblioteka Poezji Współczesnej ; t. 37)
Książka liczy 88 stron. Składa się na nią 77 wierszy, co nie jest przypadkiem, gdyż liczba 7 to liczba magiczna, a motyw symboliki liczb przewija się przez cały tom. Kompozycja książki opiera się na lejtmotywach, z których wymienić można m.in. motyw tytułowego muzeum, śmierci, cmentarza, umarłych, zniszczenia, aniołów, pamięci, wody, kopalni, filmu, zoo, cyrku, zabaw dziecięcych, futbolu, budzącego się erotyzmu, pociągów, tramwajów, detektywa i śledztwa.
Tytuł jest wieloznaczny. Odwołuje się do realnie istniejącego Muzeum Dzieciństwa w Edynburgu (pierwszy utwór tomu opatrzony jest mottem z autentycznego przewodnika po Szkocji), zarazem jednak tytułowym muzeum jest pamięć, przeszłość, a także miasto dzieciństwa. Nazwa miasta w całym tomie ani razu nie pada (choć w jednym z wierszy jest zaszyfrowana), ale rozmaite realia (aktualne i historyczne nazwy ulic i placów, lokali gastronomicznych, przezwiska postaci, fakty historyczne) jednoznacznie wskazują na górnośląski Bytom, gdzie urodził się i wychował autor książki, w której odnaleźć można elementy autobiografii. Warto też zauważyć, że pojawiają się w tomie odwołania do bytomskiego Muzeum Górnośląskiego. Ponadto okładka (projekt Piotra Zdanowicza) wykorzystuje fotografie wykonane właśnie w Bytomiu.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 394597 (1 egz.)
Book
In basket
(Biblioteka Poezji Współczesnej ; t. 134)
Jacek Gutorow – autor wierszy, tłumacz, eseista. "Rok bez chmur" jest jego siódmym tomem poetyckim. Mieszka w Opolu.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 351886 (1 egz.)
Book
In basket
(Biblioteka Poezji Współczesnej ; t. 40)
"W nowych wierszach Genowefa Jakubowska-Fijałkowska rozbudowuje ascetyczne wersy w wibrujące, jazzowe frazy i wciąż bez przebierania w słowach przedstawia rzeczywistość bez obłaskawień i lirycznego balastu. Po lekturze tych trzydziestu dziewięciu wierszy, jak po wysokiej gorączce, dokonała się we mnie przemiana i zarażona na chwilę jaskrawością widzenia z trudnością wyszłam na ulicę spokojnego, angielskiego miasteczka. Motywy miłości, umierania, szaleństwa, choroby, zmagania się z egzystencją poetka ukazuje przejmująco i z ekspresją, z całym dobrodziejstwem i przekleństwem języka potocznego. "Performance" to najbardziej intensywna i odważna książka poetycka napisana przez kobietę w ostatniej dekadzie". (W. Grzegorzewska, recenzja z okładki)
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 352103 (1 egz.)
Book
In basket
(Biblioteka Poezji Współczesnej ; t. 273)
W „Miłości” Kamili Janiak życie nowego człowieka rozpoczyna się od państwowej instytucji, pierwszego krzyku i krwi. To niełatwe uczucie, i jeśli zdarza się, że opowieść o nim przez chwilę przypomina setki innych oraz wydaje, że za chwilę padniemy ofiarami hormonalno-ckliwego szantażu, natrafiamy na kontry: wypadek samochodowy, myśli samobójcze, przywiązanie podszyte paranoicznym lękiem, wyobrażone ucieczki… W końcu także: przewidywania socjalizacji i indywiduacji dziecka, podpatrywanie innych rodzin w inny, zmieniony już sposób. Wszystko to w chłodnej, surowej stylistyce montażu, która od lat jest znakiem firmowym warszawskiej poetki.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 383211 (1 egz.)
Book
In basket
(Biblioteka Poezji Współczesnej ; t. 88)
Grzegorz Kaźmierczak (ur. 1964[1] w Bydgoszczy) – polski poeta, wokalista i autor tekstów zespołu Variété oraz producent muzyczny.
Ukończył filologię polską na Uniwersytecie Kazimierza Wielkiego[potrzebny przypis]. Współzałożył zespół Variété. Debiutował z grupą na Festiwalu w Jarocinie w 1984 roku, zdobywając wyróżnienie, a przez kolejne lata wiele innych nagród m.in. nagrodę główną, nagrodę publiczności, dziennikarzy i prezydenta miasta Jarocina. Variété wydało 9 płyt długogrających, a Kaźmierczak 4 tomiki wierszy. Zespół grał w wielu krajach Europy, Rosji i w USA. W roku 2007 nagrał swoją szóstą płytę w Nowym Yorku. Kaźmierczak jest współzałożycielem kilku studiów nagraniowych. Uczestniczył jako realizator i producent w nagraniu albumów wielu wykonawców. Jest laureatem nagród indywidualnych i zespołowych. W środowisku muzycznym uważany za jednego z najlepszych tekściarzy muzycznych w kraju. W roku 2010 powstał film dokumentalny Variété – muzyka bez końca w reżyserii Darka Landowskiego. Mieszka na Sycylii.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 351884 (1 egz.)
Book
In basket
(Biblioteka Poezji Współczesnej ; t. 106)
Książka z autografem Autora.
Nagroda Poetycka im. Wisławy Szymborskiej (2016).
Jakub Kornhauser odnawia język, którym posługujemy się do opisu świata. Za pomocą statycznych opisów, stanowiących ważną część "Drożdżowni", przedstawia świat pełen niepokoju, jakby przed katastrofą. Zwykłe czynności, przedmioty, znaczenia ujęte są w pełen dramatyzmu obrazek, który tylko pozornie wydaje się spójny. Zawarta w nich energia przypomina poruszoną linię z obrazów Chaima Soutine’a, Paula Klee, Egona Schielego, na których często powołuje się autor.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 339644 (1 egz.)
Book
In basket
(Biblioteka Poezji Współczesnej ; t. 99)
Bibliografia na stronie 239. Indeks.
Finansowanie: Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
„Ciąży na Kornhauserze swoiste przekleństwo – historia literatury!... – pisał parę lat temu Adrian Gleń, jeden z najważniejszych znawców tematu – kiedy pojawia się bowiem każda kolejna książka poetycka czy krytyczna autora Zasadniczych trudności, od razu jest ona umiejscawiana w perspektywie, uprawianej przez tegoż twórcę w latach 70., poetyki nowofalowej i jej rozmaitych odmian i mutacji”. Wniosek opolskiego badacza jest smutny i chyba jednak prawdziwy: Julian Kornhauser stał się więźniem historycznoliterackich klisz niezmordowanie reprodukowanych przez nas przy najrozmaitszych okazjach. Świadomość takiego stanu rzeczy miałem cały czas, przygotowując niniejszą publikację. […] postanowiłem, że mój wybór wierszy Kornhausera będzie opowieścią czytelnika adresowaną do innego czytelnika – przecież poezję pisze się dla ludzi, nie dla filologów; czytanie to prywatna rozmowa z tekstem, a nie ekspedycja badawcza." (Michał Larek, fragment wstępu)
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 394635 (1 egz.)
Book
In basket
Gift. z Podlasia / Justyna Kulikowska. - Wydanie I. - Poznań : WBPiCAK, 2021. - 44, [4] strony : ilustracje ; 21 cm.
(Biblioteka Poezji Współczesnej ; t. 234)
Kulikowska wniknęła mocno w krwioobieg literacki pierwszym tomem wierszy (Hejt i inne bangery, 2019), a drugim (Tab_s, 2020) udowodniła, że nie było mowy o przypadku. Mimo że w gronie specjalistek i specjalistów od wierszy dawno wyczekiwano mocnego, poetyckiego głosu buntu i niezgody na społeczno-kulturalny marazm (a więc i wersyfikowaną łatwiznę) – głosu pochodzącego z doświadczenia bycia młodą kobietą w RP, głosu z peryferii, z prowincji – kiedy objawił się on pod postacią samodzielnej dykcji, linkującej wiele sfer doświadczenia codzienności XXI wieku, okazał się silniejszy niż możliwości jego recepcji. Trudno bowiem wrzucać wiersze i książki Kulikowskiej w istniejące już szufladki, wykazując wobec nich uczciwość; poezja ta jest zjawiskiem nadal świeżym. Trzeci tom proponuje lekturę jeszcze dotkliwszą, unaoczniającą rozszerzoną o wirtualny świat rzeczywistość rachunków krzywd oraz narzucanego (jednostce i grupom) wstydu. Ale też o próbki biografii własnej, dalekiej od ckliwego intymizmu jak i gotowców sezonowych tożsamości ideowych. Jest, o dziwo, tym, za co się podaje – podarunkiem z Podlasia. Dar powinien być jednak, jak skądinąd wiadomo, gestem podejrzanym. Zwłaszcza dziś.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 374224 (1 egz.)
Book
In basket
(Biblioteka Poezji Współczesnej ; t. 23)
"Nawroty" Joanny Lech to pozycja dla tych, którzy w poezji cenią nastrojowość, natchnienie i liryzm.
Spiętrzona metaforyka, atmosfera złego snu, atrybuty kojarzące się z negatywnością - rozkładem, rozpadem, pęknięciem - powracają w tych wierszach jak natrętny refren. Joanna Lech do opisu świata i bycia w świecie używa słów kojarzących się z organicznością, chorobą, ciałem. Nagromadzone ponure "szpitalne" obrazy pokazują stan wiecznego rozdarcia i bólu, świat jest tu pokazany jako permanentna umieralnia. Powtarzalność metaforyki ma powodować uczucie przesytu i znużenia. Tytuł tomu doskonale wpisuje się w poetykę tych wierszy.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 351888 (1 egz.)
Book
In basket
(Biblioteka Poezji Współczesnej ; t. 71)
Krzysztof Lisowski (ur. w 1954 r.), poeta, krytyk literacki, eseista, prozaik, tłumacz, autor wierszy dla dzieci, redaktor i współpracownik pism literacko-społecznych (m.in. „Krakowa”, „Nowych Książek”). Członek Stowarzyszenia Pisarzy Polskich i PEN-Clubu. Wykładowca w szkole „creative writing” Uniwersytetu Jagiellońskiego. Od 1975 r. opublikował blisko 30 książek. Ostatnio: Wiersze i między wierszami (2009), Greckie lustro (2011), Nicości, znikaj (2011), Czarne notesy (2012). Mieszka w Krakowie.
Bawi mnie poszukiwanie formy (bardziej pojemnej – jak mawiał Mistrz Miłosz) i czasem zastanawiam się, jak to u mnie z tym było od debiutu w 1975 r.: kiedyś wiersz przeciętnej objętości, zestaw haiku, błysków obrazu, epifanii; różne cykle, niewielkie prozy liryczne, teraz poematy pisane „prozą” lub w formie zestawień wersetów (pogodny psalm /?/ jak w Traktacie o niekonieczności), ale przecież równie istotna była/jest treść, myśl – tu dociekania na temat tożsamości, przemian w czasie, okrutnych i pięknych wtajemniczeń, którym podlegamy. (Krzysztof Lisowski)
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 351885 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again