Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(9)
Forma i typ
Książki
(9)
Publikacje naukowe
(5)
Dostępność
dostępne
(9)
Placówka
Wypożyczalnia Główna
(9)
Autor
Lewowicki Tadeusz (1942-2024)
(6)
Różańska Aniela
(4)
Galus Krzysztof (grafik)
(2)
Grabowska Barbara (pedagog)
(2)
Chojnacka-Synaszko Barbara
(1)
Gajdzica Anna
(1)
Klajmon-Lech Urszula
(1)
Klajmon-Lech Urszula (1970- )
(1)
Kwadrans Łukasz
(1)
Nikitorowicz Jerzy (1951- )
(1)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(1)
Suchodolska Jolanta
(1)
Szczurek-Boruta Alina
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(6)
2000 - 2009
(2)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
Kraj wydania
Polska
(9)
Język
polski
(9)
angielski
(2)
rosyjski
(1)
Temat
Edukacja międzykulturowa
(5)
Katolicyzm
(2)
Młodzież
(2)
Socjalizacja
(2)
Wychowanie religijne
(2)
Świadomość społeczna
(2)
Aksjologia
(1)
Antropologia filozoficzna
(1)
Badania naukowe
(1)
Badania transkulturowe
(1)
Duchowość
(1)
Edukacja regionalna
(1)
Grupa Wyszehradzka
(1)
Katecheza
(1)
Kościoły ewangelicko-augsburskie
(1)
Metodologia
(1)
Metody nauczania
(1)
Nauczyciele
(1)
Odmienność kulturowa
(1)
Pedagogika
(1)
Pluralizm religijny
(1)
Polacy za granicą
(1)
Prawosławie
(1)
Protestantyzm
(1)
Przedszkola
(1)
Regiony przygraniczne
(1)
Religia (przedmiot szkolny)
(1)
Religijność
(1)
Socjologia rodziny
(1)
Studentki i studenci
(1)
Szkolenie zawodowe
(1)
Szkolnictwo polonijne
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły ponadgimnazjalne
(1)
Tożsamość narodowa
(1)
Tożsamość religijna
(1)
Uczniowie
(1)
Wielokulturowość
(1)
Temat: czas
2001-
(3)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Czechy
(2)
Austria
(1)
Francja
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Słowacja
(1)
Węgry
(1)
Śląsk Cieszyński
(1)
Gatunek
Opracowanie
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Raport z badań
(2)
Materiały konferencyjne
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(6)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Religia i duchowość
(2)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Nauka i badania
(1)
9 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Edukacja Międzykulturowa)
Bibliografia na stronach 223-280.
Współfinansowanie: Narodowe Centrum Nauki
Streszczenie w języku angielskim. Spis treści także w języku angielskim.
Książka jest kontynuacją rozważań i prezentacji wyników badań, które Autorka przedstawiła w poprzedniej publikacji - tomie noszącym tytuł Doświadczenia społeczne w przygotowaniu nauczycieli do pracy w warunkach wielokulturowości (Cieszyn-Toruń 2013, Wydział Etnologii i Nauk o Edukacji UŚ, Wydawnictwo Adam Marszałek). Obie książki są w dużej mierze oparte na rezultatach obszernych, wielozmiennowych badań przeprowadzonych w kilku środowiskach akademickich - różniących się pod względem lokalizacji (centrum - pogranicze kraju) i potencjału społeczno-gospodarczego. O ile jednak w tomie wcześniejszym dominują wątki dotyczące nabywania doświadczeń i uczenia się w różnych sytuacjach społecznych, które mają miejsce poza społecznością akademicką i nie są intencjonalne z punktu widzenia procesu kształcenia nauczycieli, to w tym tomie eksponowane są zagadnienia związane właśnie z intencjonalną edukacją nauczycieli. W ten sposób - łącznie w obu tomach - otrzymujemy w miarę możliwości wielostronne ujęcie doświadczeń społecznych studentów (przyszłych nauczycieli) i obraz różnych uwarunkowań przygotowania zawodowego badanych osób. Wyniki badań zawarte w tym tomie - jak już wspomniałem - przynoszą sporo informacji o edukacji nauczycielskiej, a w tym o przygotowaniu nauczycieli do pracy w środowiskach zróżnicowanych kulturowo. Jest to materiał dający wiele do myślenia i stanowiący zachętę do zmian w treściach i metodach (szerzej - w modelu) kształcenia nauczycieli. Na podstawie dokonanych diagnoz oraz analizy obszernej literatury Autorka przedstawia propozycję modelu wielostronnego przygotowania nauczycieli do pracy w warunkach wielokulturowości. Takie potraktowanie spraw edukacji nauczycielskiej wydaje się właściwe i bardzo potrzebne - zgodnie z krytyczno-kreatywnym ujmowaniem rzeczywistości edukacyjnej i dążeniem do poszukiwania pozytywnych rozwiązań problemów społecznych (także zatem edukacyjnych). W sumie - przekazywana do rąk Czytelników książka jest opracowaniem wzbogacającym wiedzę z zakresu pedeutologii i edukacji międzykulturowej, a także innych obszarów pedagogiki - jako dyscypliny nauki - i edukacji - jako obszaru życia społecznego. Fragmenty przedmowy prof. zw. dra hab. Tadeusza Lewowickiego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 392302 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja Międzykulturowa)
Bibliografia przy pracach.
Tekst częściowo polski, angielski, rosyjski. Streszczenia angielskie i polskie. Spis treści także angielski.
Kolejny tom z serii "Edukacja Międzykulturowa" traktuje o wartościach.
Zagadnienia dotyczące wartości ujęte są zarówno w sposób właściwy aksjologii, a więc mają przedstawienia teoretyczne, jak i w nawiązaniach do praktyki społecznej, różnych zachowań pozostających w obszarze refleksji aksjologicznej. Wątkami łączącymi teksty zamieszczone w tym zbiorze - podobnie jak we wszystkich pracach składających się na serię - są wielokulturowość i edukacja międzykulturowa. (Fragment słowa wstępnego - Tadeusz Lewowicki)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 392354 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 298125 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja Międzykulturowa)
Bibliografia przy artykułach.
Spis treści także w języku angielskim, streszczenia artkułów w języku angielskim i polskim.
Jeden artykuł w języku angielskim.
Społeczność pedagogów zajmujących się edukacją w środowiskach wielokulturowych, a przede wszystkim edukacją międzykulturową, od lat przejawia starania o respektowanie wymogów metodologicznych i wysoki poziom metodologiczny studiów i badań. […] Dowody dbałości o metodologiczną stronę badań znajdują się w licznych publikacjach z zakresu pedagogiki międzykulturowej. W serii „Edukacja Międzykulturowa”, w której ukazuje się niniejszy tom, różnym sprawom metodologii poświęcone zostały odrębne prace, ale zagadnienia metodologiczne znajdują odzwierciedlenie we wszystkich tomach wspomnianej serii. Teraz oddajemy do rąk Czytelników kolejny zbiór tekstów dotyczących w znacznej mierze tematyki metodologicznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 392515 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja Międzykulturowa)
Na s. 4 okł. błędny ISBN.
Bibliogr. przy pracach.
Streszcz ang. przy pracach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 337028 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja Międzykulturowa)
Bibliografia, netografia i wykaz aktów prawnych na stronach 191-210.
Współfinansowanie: Narodowe Centrum Nauki ; Uniwersytet Śląski w Katowicach
Streszczenie w języku angielskim. Spis treści także angielski.
Niniejszy zbiór jest - zapowiadanym już - drugim w kolejności raportem ze studiów i badań prowadzonych w ramach grantu Narodowego Centrum Nauki nt. "Edukacja dzieci w polskich szkołach na obczyźnie: strategie kulturalizacyjne - poczucie tożsamości - dystans kulturowy". Podobnie jak poprzedni raport opracowanie to stanowi kontynuację i uszczegółowienie wybranych wątków, które wcześniej zostały podjęte w tomie zawierającym szkice dziejów oraz prezentację stanu i problemów współczesnych szkół z polskim językiem nauczania w państwach europejskich. Zbiory przygotowane jako sprawozdania z poczynań prowadzonych w ramach grantu są pracami teoretyczno-empirycznymi, które mają klarownie określone podstawy teoretyczne i przedstawiają wyniki zespołowych badań. (z Przedmowy)
Opracowanie prezentuje autorskie ujęcie problematyki tożsamości kulturowej, religijności i edukacji religijnej postrzeganej z perspektywy społeczności uczniów, rodziców i nauczycieli ze szkół z polskim językiem nauczania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 392344 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja Międzykulturowa)
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 482-511.
Publikacja dofinansowana przez Wydział Etnologii i Nauk o Edukacji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach
Streszczenie w języku angielskim.
"Dr Aniela Różańska, co godne podkreślenia, nie ogranicza się do prezentacji wyników badań, opisów, ujęć diagnostycznych. Wartością Jej dzieła są próby interpretacji, zrozumienia poznanych sytuacji, opinii, zachowań związanych z religią i edukacją religijną. [] Korzystając z odwołań do teoretycznej warstwy własnych badań (i - szerzej - całej pracy), szuka naukowych wyjaśnień stwierdzonych zjawisk, stara się lepiej (niż tylko w sposób potoczny, powierzchowny) zrozumieć te zjawiska.Takie podejście do poznawanej rzeczywistości pomaga też Czytelnikom w rozumieniu opisywanego świata, zachęca do refleksji i poszukiwania ewentualnie innych wyjaśnień. Przekazywana do rąk Czytelników książka zawiera istotne z merytorycznego punktu widzenia treści dotyczące zagadnień religii, religijności i edukacji religijnej w warunkach wielokulturowości. Jest to publikacja, która systematyzuje i zarazem wzbogaca tematykę prac z zakresu edukacji międzykulturowej i w ogóle z obszaru pedagogiki i oświaty. Otwiera to nowe możliwości racjonalnej dyskusji o wciąż drażliwej kwestii edukacji religijnej w zróżnicowanych kulturowo społeczeństwach." (Tadeusz Lewowicki, fragment Przedmowy)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 392412 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej