Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Publikacje naukowe
(3)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(2)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna
(3)
Czytelnia BG
(1)
Autor
Michułka Dorota
(2)
Białek Edward (1956- )
(1)
Browarny Wojciech (1970- )
(1)
Maciejewska Anna (filolożka)
(1)
Szumańska Justyna
(1)
Zając Justyna (literaturoznawca)
(1)
Świtała Sabina Waleria
(1)
Rok wydania
2020 - 2025
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Odbiorca
Bibliotekarze
(1)
Nauczyciele
(1)
Temat
Literatura dla dzieci
(2)
Literatura dla młodzieży
(2)
Nauczanie
(2)
Dzieci
(1)
Dzieciństwo
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Język polski (przedmiot szkolny)
(1)
Literatura
(1)
Literatura austriacka
(1)
Literatura niemiecka
(1)
Literatura polska
(1)
Młodzież
(1)
Nowe media (komunikacja)
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Proza
(1)
Tematy i motywy
(1)
Wpływ i recepcja
(1)
Temat: czas
1901-2000
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(1)
Śląsk
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(3)
Dziedzina i ujęcie
Literaturoznawstwo
(3)
Edukacja i pedagogika
(2)
3 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Acta Universitatis Wratislaviensis, ISSN 0239-6661 ; no 4134)
(Kultura Literacka Dzieci i Młodzieży, ISSN 2956-4255 ; 2)
Bibliografie, netografie przy pracach.
Streszczenia w języku angielskim przy pracach.
„Nasze zainteresowanie piśmiennictwem dla dzieci i młodzieży (w tym literaturą i prasą) w kulturze Śląska XX i XXI wieku wynika między innymi z luki, która jest widoczna w tym obszarze badań. Dotychczas nie opublikowano bowiem obszerniejszej pracy uwzględniającej perspektywę dziecka i dzieciństwa w tekstach literackich i czasopiśmienniczych, które odwoływałyby się do społeczno-kulturowych czy historycznych kontekstów śląskich (pomijamy tu monografie na temat życia i twórczości pojedynczych autorów, śląskiej prasy dla dzieci i młodzieży oraz tekstów o charakterze folklorystycznym). Wiele z publikacji odnoszących się do problematyki dziecka i dzieciństwa w kulturze literackiej Śląska ma wciąż charakter fragmentaryczny i przyczyn karski, stąd pomysł na przygotowanie obszerniejszego, wieloautorskiego opracowania, które uwzględniałoby różnorodność perspektyw oglądu piśmiennictwa i prasy dla dzieci i młodzieży tego regionu". ze Wstępu
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 25278 ŚM (1 egz.)
Czytelnia BG
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 25277 Ś (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Acta Universitatis Wratislaviensis ISSN 0239-6661 ; nr 4301)
(Kultura Literacka Dzieci i Młodzieży ISSN 2956-4255 ; 3)
Bibliografie, netografie przy pracach.
Dla badaczy humanistyki, nauk ścisłych i przyrodniczych, nauczycieli, uczniów, bibliotekarzy.
Streszczenia w języku angielskim przy pracach.
W obliczu narastającego kryzysu klimatyczno-ekologicznego największym wyzwaniem współczesnej humanistyki stają się pytania o to, w jaki sposób literatura, sztuka i praktyki edukacyjne mogą kształtować świadomość ekologiczną, postawy prośrodowiskowe oraz nową wrażliwość — otwartą na relacje między ludźmi a nie-ludzkimi mieszkańcami świata. Zwrot ekologiczny w edukacji i kulturze. Nowa wrażliwość młodego pokolenia — trzeci tom z serii „Kultura Literacka Dzieci i Młodzieży” to interdyscyplinarna refleksja, w której wyraźnie wybrzmiewają pytania o przyszłość naszej wspólnej planety. Autorki i autorzy artykułów odwołują się do wielu obszarów naukowych badań, zarówno humanistycznych, jak i społecznych (literaturoznawstwa, filozofii, socjologii, psychologii) oraz przyrodniczych (fizyki, zoologii, biologii, nauki o Ziemi), i pokazują, jak ekokrytyczne i posthumanistyczne strategie interpretacji utworów literackich, wzmocnione empatią i troską, mogą otwierać młodych ludzi na nowe sposoby rozumienia, doświadczania i współodczuwania świata. Teksty zamieszczone w niniejszym tomie, przedstawione w perspektywie szeroko rozumianej edukacji humanistycznej dzieci i młodzieży, humanistyki ekologicznej i ekopedagogiki, skupiają się na mocy narracji, która tworzy przestrzeń do wspólnego istnienia. Publikacja adresowana jest nie tylko do badaczy humanistyki, nauk ścisłych i przyrodniczych, lecz także, ze względu na podjęty w tym tomie dyskurs na temat praktyk edukacyjnych, do nauczycieli, uczniów, również bibliotekarzy oraz wszystkich, którym bliska jest ochrona środowiska, ale też myślenie ekocentryczne i postantropocentryczne pojmowanie rzeczywistości oraz takie rozumienie ekosystemu, w którym każde życie ma znaczenie i głos.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Brak informacji o dostępności: sygn. 406492 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Acta Universitatis Wratislaviensis, ISSN 0239-6661 ; no 4126)
(Kultura Literacka Dzieci i Młodzieży, ISSN 2956-4255)
Bibliografie, netografie przy pracach.
Streszczenia w języku angielskim przy pracach.
Autorzy zamieszczonych w te] edycji rozpraw, łącząc tradycję z nowoczesnością oraz teorię interpretacji z praktyką lektury, podejmują kwestie edukacji humanistycznej interdyscyplinarnie, wychodząc znacznie poza obszar dydaktyki literatury i języka oraz szeroko rozumianego kształcenia kulturowego, piszą o wyzwaniach edukacji polonistycznej XXI wieku, przywołują portret współczesnego nauczyciela polonisty — mentora, tutora, merytorycznego opiekuna, kompetentnego i otwartego na zmiany, omawiają zagadnienie kompensacyjnej funkcji zabaw narracyjnych, odnoszą się do kwestii łączących literaturę i historię (także w perspektywie humanistyki zaangażowanej). Piszą o wspólnocie interpretacji, współczesnym odczytywaniu klasyki literackiej, o potrzebie reinterpretacji, o miejscu i roli poezji w szkolnej edukacji polonistycznej, o pojęciu krajobrazów zadomowienia, o interpretacji dzieł literackich w kontekście politycznych przemian w Polsce, o językowej manipulacji, etyce słowa, kształtowaniu uczuć i dydaktyce wartości, o doświadczaniu intelektualnym związanym z podważaniem wyobrażenia o człowieku jako władcy świata i języka. Odnoszą się także do zagadnienia nowych mediów w edukacji polonistycznej czy stosunkowo nowej inicjatywy edukacyjnej IBL PAN — Olimpiady Literatury i Języka Polskiego dla Szkół Podstawowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 390355 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej