Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(9)
Forma i typ
Książki
(8)
Publikacje naukowe
(4)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Publikacje fachowe
(2)
Audiobooki
(1)
Dostępność
dostępne
(11)
Placówka
Wypożyczalnia Główna
(8)
Biblioteka Austriacka
(1)
Biblioteka Obcojęzyczna
(2)
Autor
Seretny Anna (1962- )
(4)
Lipińska Ewa (filolożka)
(3)
Miodunka Władysław (1945- )
(2)
Dębski Robert
(1)
Grabowska Wanda
(1)
Janowska Iwona
(1)
Krzykawski Marcin
(1)
Lipińska Ewa
(1)
Marczyńska Hanna
(1)
Rabiej Agnieszka
(1)
Zaręba Beata
(1)
Łozowski Piotr
(1)
Rok wydania
2020 - 2025
(4)
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
Kraj wydania
Polska
(9)
Język
polski
(8)
Odbiorca
Nauczyciele
(3)
Nauczyciele języka polskiego
(1)
Nauczyciele języka polskiego jako obcego
(1)
Nauczyciele polonijni
(1)
Studenci
(1)
Studenci zagraniczni
(1)
Temat
Język polski jako obcy
(6)
Język polski
(4)
Metody nauczania
(4)
Nauczanie języków obcych
(4)
Nauczanie
(2)
Dziecko z doświadczeniem migracji
(1)
Internet
(1)
Język szkolnej edukacji
(1)
Młodzież z doświadczeniem migracyjnym
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele języka polskiego jako obcego
(1)
Pisanie
(1)
Pragmatyka lingwistyczna
(1)
Second-language acquisition (SLA)
(1)
Socjolingwistyka
(1)
Teoria nauczania
(1)
Uczniowie zagraniczni
(1)
Zastosowania internetu w edukacji
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Monografia
(2)
Opracowanie
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Materiały konferencyjne
(1)
Podręczniki
(1)
Poradnik
(1)
Poradnik metodyczny
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(7)
Językoznawstwo
(6)
9 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Metodyka Nauczania Języka Polskiego jako Obcego ; 5)
Bibliogr.
Streszcz. ang.
Książka niniejsza jest wprowadzeniem do badań w dziedzinie komunikacji internetowej oraz wpływu tej komunikacji na utrzymywanie języków mniejszościowych. Zawiera zatem przegląd współczesnej literatury, prezentuje oryginalne badania stanowiące wkład do literatury światowej oraz zawiera syntezę tych badań i wskazówki dla przyszłych badaczy lub studentów interesujących się tą problematyką. Niektóre wskazówki mogą być również przydatne dla rodziców wychowujących dzieci w środowiskach wielojęzycznych oraz dla nauczycieli języków mniejszościowych. Analiza tekstów elektronicznych produkowanych przez emigrantów może również służyć do zrozumienia zjawisk migracji, w taki sam sposób, jak analiza listów pisanych przez emigrantów służyła przez wiele lat do zgłębiania wiedzy na ten temat.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 288376, 288377 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Metodyka Nauczania Języka Polskiego jako Obcego ; 8)
Na okładce i stronie tytułowej: Metodyka nauczania
Bibliografia na stronach 189-191.
Dla nauczycieli języków obcych oraz studentów przygotowujących się do podjęcia pracy w tym zawodzie.
Tematyka publikacji wpisuje się w szeroki kontekst zagadnień związanych z przygotowaniem się nauczyciela do zajęć z języka obcego. Część teoretyczna omawia istotę i rolę planowania dydaktycznego w odniesieniu do działu programowego, jednostki metodycznej, lekcyjnej i zadaniowej. W części drugiej zamieszczono propozycję planu wynikowego oraz przykłady konspektów lekcji języka polskiego jako obcego. Publikacja pokazuje praktyczny aspekt nauczycielskich działań planistycznych opartych na zasadach podejścia zadaniowego ESOKJ.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 392438 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Metodyka Nauczania Języka Polskiego jako Obcego ; 3)
U góry strony tytułowej i okładki: Metodyka nauczania.
Bibliografia na stronach 316-329.
„"ABC metodyki nauczania języka polskiego jako obcego" Anny Seretny i Ewy Lipińskiej to pierwszy podręcznik do metodyki nauczania polszczyzny jako języka obcego, uwzględniający zarówno nauczanie części systemu języka, jak też nauczanie sprawności.” (z recenzji prof. W. T. Miodunki)
„"ABC metodyki nauczania języka polskiego jako obcego" (...) ma charakter książki metodycznej z bardzo dobrą zawartością wiedzy z zakresu systemu języka polskiego. Autorki umiały wyznaczyć właściwe proporcje między praktycznym kształtem sprawności językowej a teoretyczną wiedzą o języku, całkiem słusznie uznając prymat praktyki językowej i komunikacyjnej, redukując natomiast wiedzę teoretyczną przeznaczoną głównie dla lektorów do takiego zakresu, który stanowi niezbędne zaplecze doskonalenia praktyki. Poradnik (...) realizuje w pełni treści merytoryczne i metodyczne, jest doskonale skonstruowany i spełnia wszystkie kryteria określające jego wartość dydaktyczną.” (z recenzji prof. U. Żydek-Bednarczuk)
„”ABC metodyki nauczania języka polskiego jako obcego” – to propozycja adresowana do nauczycieli, którzy rozpoczynają pracę zawodową, oraz tych, którzy pragnęliby rozwinąć swój warsztat, dla słuchaczy studiów podyplomowych oraz studentów studiów magisterskich z zakresu metodyki nauczania języka polskiego jako obcego, a także do nauczycieli polonijnych. Dzięki ABC zainteresowani będą mogli wejść w krąg podstawowych zagadnień związanych z metodyką nauczania języka polskiego jako obcego, zapoznać się z ciekawymi technikami nauczania i różnorodnymi typami ćwiczeń językowych.” (fragment wstępu)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 392528 (1 egz.)
Biblioteka Obcojęzyczna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. O 17398 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Metodyka Nauczania Języka Polskiego jako Obcego ; 13)
Bibliografia na stronach 226-249. Indeks.
Monografia "Kształcenie umiejętności pisania w dydaktyce języka polskiego jako obcego" jest pierwszym kompleksowym opracowaniem poświęconym sprawności pisania. Przedstawia jej istotę i złożoność oraz rolę, jaką odgrywa w procesie kształcenia językowego, a także omawia proces jej rozwijania oraz objaśnia sposoby kontroli stopnia opanowania kompetencji tekstotwórczej. Całości dopełnia szczegółowy scenariusz lekcji kształcącej umiejętność opisywania przedmiotów, obszerna bibliografia, indeks osobowy oraz aneksy zawierające rozwinięcie niektórych zagadnień. Można tu znaleźć odpowiedzi nie tylko na pytania, jak uczyć pisania i jak je testować, ale także po co go uczyć. Ukazują dobitnie, że jest ono obligatoryjne w całym procesie opanowywania polszczyzny i musi mieć stałe miejsce w programach nauczania. Tom jest adresowany przede wszystkim do uczących (się) języka polskiego jako obcego, lecz może służyć również uczącym (się) polszczyzny jako języka odziedziczonego (poza Polską) oraz drugiego (jako komponentu języka szkolnej edukacji w kraju).
"Kształcenie umiejętności pisania w dydaktyce języka polskiego jako obcego jest pracą wyjątkową i stanowi niezbędne kompendium wiedzy na temat nauczania sprawności pisania nie tylko cudzoziemców. Początkujący nauczyciele znajdą w tej publikacji podpowiedź, jak uczyć pisania polskich wypowiedzi gatunkowych, doświadczeni zaś zostaną zaproszeni do skonfrontowania swoich dotychczasowych doświadczeń z ustaleniami i wskazówkami Autorki, snucia refleksji nad zaproponowanymi rozwiązaniami i do wdrożenia wielu Jej pomysłów. Dla wszystkich będzie to pasmo przyjemności czytelniczych i zachęta do poświęcenia większej uwagi pisaniu w realizowanym przez nich procesie dydaktycznym. To praca niezmiernie erudycyjna, napisana pięknym językiem, odznaczająca się oryginalnym stylem i elegancją wysłowienia. Stanowi wyjątkową kopalnię wiedzy glottodydaktycznej przekazanej ze znawstwem i pasją." (z rec. dr hab. Anny Dunin-Dudkowskiej, prof. UMCS)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 392524 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Metodyka Nauczania Języka Polskiego jako Obcego ; 4)
Na stronie tytułowej i okładce: Metodyka nauczania.
Bibliografie przy pracach.
Praca zbiorowa Z zagadnień dydaktyki języka polskiego jako obcego - to kontynuacja ABC metodyki nauczania języka polskiego jako obcego. Obie pozycje tworzą całość, wzajemnie się uzupełnianjąc. W ABC znalazło sie omówienie zagadnień metodycznych z zakresu nauczania podsysytemów języku, rozwijania sprawności oraz kontroli wyników. Niniejsza praca koncentruje się na szeroko rozumianym kontekście nauczania, uwzględniając m.in. uczącego się, nauczyciela, proces dydaktyczny, kontakty językowe itp. [ze wstępu]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 392445 (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
(Metodyka Nauczania Języka Polskiego jako Obcego ; 1)
Seria pod redakcją Władysława T. Miodunki.
Czytają: Wanda Grabowska, Marcin Krzykawski, Piotr Łozowski.
Nagrania dokonano w Studio Indigo w Krakowie.
Zbiór zróżnicowanych tematycznie scenariuszy lekcji języka polskiego jako obcego. Jego celem jest rozwijanie kompetencji rozumienia ze słuchu, mówienia, czytania i pisania na różnych poziomach zaawansowania uczących się (A1, A2, B1, B2, C1, C2). Publikacja stanowi poszerzenie i uzupełnienie istniejących podręczników do nauki JPJO. Została przygotowana jako pomoc dydaktyczna dla obecnych i przyszłych nauczycieli, którzy szukają ciekawych inspiracji metodycznych oraz studentów-obcokrajowców, pragnących samodzielnie doskonalić swoje umiejętności językowe.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Austriacka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. CD 2342 (1 egz.)
Biblioteka Obcojęzyczna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. O T 2401 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 306328 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Metodyka Nauczania Języka Polskiego jako Obcego ; 12)
Na stronie tytułowej i okładce: Metodyka nauczania.
Bibliografie, netografie przy pracach. Indeks.
Współfinansowanie: Wydział Polonistyki (Uniwersytet Jagielloński)
Streszczenia w języku angielskim.
Opracowanie Dydaktyka języka polskiego jako nierodzimego: konteksty – dylematy – trendy jest bardzo cenną publikacją, odpowiadającą na palące potrzeby współczesnej glottodydaktyki polonistycznej. Celne sformułowanie zawarte w tytule – język nierodzimy – zawiera w sobie trzy typy polszczyzny postrzeganej jako język obcy, drugi i odziedziczony. Wchodzące w skład tomu artykuły stanowią cenny zbiór informacji zarówno dla czynnych lektorów, jak i osób stawiających pierwsze kroki w pracy pedagogicznej. Z recenzji wydawniczej prof. dr hab. Anny Dąbrowskiej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 392436 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Metodyka Nauczania Języka Polskiego jako Obcego ; 14)
U góry strony tytułowej i okładki: Metodyka nauczania.
Bibliografia na stronach 227-252. Indeks.
Współfinansowanie: Instytut Glottodydaktyki Polonistycznej (Uniwersytet Jagielloński)
Monografia jest jednym z pierwszych w Polsce całościowych opracowań poświęconych dyskursowi edukacyjnemu poddawanemu oglądowi glottodydaktycznemu. Podejście to pozwala patrzeć na właściwe temu dyskursowi środki językowe nie tylko przez pryzmat systemu, lecz również wykorzystania jego określonego wycinka dla ściśle zdefiniowanej potrzeby, jaką jest przekazywanie uczniom wiedzy i zdobywanie jej przez nich na różnych etapach procesu kształcenia. U podstaw monografii legła z jednej strony troska o językowe dobro dzieci z doświadczeniem migracji, a z drugiej – przekonanie, że w polskiej edukacji ciągle zbyt mało uwagi poświęca się powiązaniom między językiem a poznaniem. Celem autorki było przede wszystkim przybliżenie specyfiki języka szkolnej edukacji w całej jego złożoności, ze szczególnym uwzględnieniem znaczenia znajomości tej odmiany dla osiągnięć szkolnych uczniów, a także ukazanie sposobów rozwijania u nich kognitywnej edukacyjnej biegłości językowej. Anna Seretny, profesor Uniwersytetu Jagiellońskiego. Autorka licznych monografii i artykułów z zakresu glottodydaktyki polonistycznej oraz podręczników do nauki języka polskiego jako obcego. W pracy naukowej zajmuje się badaniami kompetencji leksykalnej uczących się polszczyzny, analizą leksykalnej dostępności tekstów pisanych i mówionych, a także uwarunkowaniami efektywnej inferencji leksykalnej. W kręgu jej zainteresowań badawczych znajdują się również zagadnienia związane z dwujęzycznością i nauczaniem języka polskiego jako odziedziczonego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 396188 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej