Sorting
Source
Katalog centralny
(5)
Form of Work
Książki
(5)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Status
available
(5)
Branch
Wypożyczalnia Główna
(5)
Author
Bauer Joachim (1951- )
(2)
Grotowicz Wiktor (1958- )
(1)
Guzowska Małgorzata
(1)
Hunziker Daniel (1967- )
(1)
Hüther Gerald (1951- )
(1)
Lipiński Andrzej (1966- )
(1)
Lipiński Andrzej (tłumacz)
(1)
Manthey Elżbieta
(1)
Musiał Wojciech (tłumacz)
(1)
Ripp Pernille
(1)
Year
2020 - 2025
(1)
2010 - 2019
(4)
Time Period of Creation
2001-
(4)
Country
Poland
(4)
Language
Polish
(4)
Audience Group
Nauczyciele
(2)
Subject
Nauczyciele
(3)
Uczniowie
(3)
Kompetencje społeczne
(2)
Motywacja uczenia się
(2)
Szkolnictwo
(2)
Efektywność nauczania
(1)
Kompetencje emocjonalne
(1)
Kształcenie
(1)
Metody nauczania
(1)
Mózg
(1)
Nauczanie
(1)
Neurobiologia
(1)
Osobowość
(1)
Pedagogika
(1)
Praca
(1)
Rodzice
(1)
Współdziałanie
(1)
Zarządzanie kompetencjami
(1)
Subject: time
2001-
(2)
Genre/Form
Opracowanie
(2)
Poradnik
(2)
Wydawnictwa popularne
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(4)
Zarządzanie i marketing
(1)
5 results Filter
Book
In basket
(Nowe Ścieżki Edukacji)
Ogromna część absolwentów opuszczających placówki edukacyjne nie nabywa w nich żadnej z tych cech, które przygotowują człowieka do życia: wiary w siebie, wewnętrznej motywacji, solidnej wiedzy oraz kompetencji społecznych i emocjonalnych. Badacz mózgu, lekarz i psychiatra, Joachim Bauer, pokazuje siedem nowych perspektyw, dzięki którym szkoła może stać się miejscem przyjaznym dla wszystkich uczestników procesu edukacyjnego. Uczniowie mogą odnaleźć w szkole „drugi dom”, nauczyciele zadowolenie i spełnienie w zawodzie, a rodzice nie muszą dłużej tkwić w roli wiecznych wrogów systemu i mogą czynnie uczestniczyć w życiu szkolnym swoich dzieci.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 355119 (1 egz.)
Book
In basket
(Nowe Ścieżki Edukacji)
Pierwsze wydanie książki ukazało się pod tytułem „Co z tą szkołą?".
Dziecko to nie segregator biurowy, do którego można wkładać dawki wiedzy niczym zapisane kartki papieru.
Neurobiolog, lekarz i psychiatra Joachim Bauer dowodzi, że młody człowiek jest w stanie w pełni rozwinąć swój potencjał tylko wówczas, gdy dorasta w sprzyjającym otoczeniu. Ironia współczesnego systemu edukacji polega na tym, że powstał on na długo zanim zaczęliśmy badać możliwości i ograniczenia ludzkiego mózgu. Aby stworzyć nową, efektywną szkołę musimy oprzeć się na aktualnych odkryciach naukowych i zaakceptować fakt, że relacje między uczniem a nauczycielem oraz przyjazne środowisko szkolne, są podstawą dobrze funkcjonującej edukacji. W dążeniu do tego celu niezbędna jest współpraca nauczycieli, uczniów oraz rodziców, która pozwoli na zwiększenie poczucia sprawczości i motywacji do twórczego działania każdej ze stron.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 397061 (1 egz.)
Book
In basket
(Nowe Ścieżki Edukacji)
Bibliografia, netografia na stronach 206-207.
Szkoła powinna zapewnić młodym podopiecznym oparte na zaufaniu relacje z ludźmi, którzy w nich wierzą, wspierającą społeczność oraz wyzwania odpowiadające ich dojrzałości i zainteresowaniom, dzięki którym uczą się samodzielnego myślenia, wymiany poglądów i współdziałania. Uczniowie powinni też mieć możliwość nabywania tych kompetencji, które przygotują ich do dorosłości i życia zawodowego. Daniel Hunziker w zrozumiały sposób wyjaśnia społeczne, psychorozwojowe i neurobiologiczne aspekty uczenia się zorientowanego na kompetencje. Przedstawia sprawdzony schemat zawierający 64 podstawowe kompetencje dla uczniów wszystkich lat obowiązkowego nauczania.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 356287 (1 egz.)
Book
In basket
(Nowe Ścieżki Edukacji)
Presja osiągania jak najlepszych wyników i nieustanny stres zabijają motywację i chęć do nauki, odbierają radość uczenia się i niszczą wrodzoną potrzebę odkrywania otaczającego świata. Tymczasem nasz mózg najlepiej rozwija się dzięki kreatywności i entuzjazmowi. To właśnie one powodują, że lepiej przyswajamy wiedzę, potrafimy wykorzystywać nasze możliwości, a co za tym idzie, dostrzegamy sens uczenia się. Niestety nasza kultura, nastawiona na wyścig i dążenie do sukcesu za wszelką cenę, odrzuca możliwość działania innego niż nastawionego na cel. Nie dziwi zatem, że najbardziej rozpowszechnione choroby naszej cywilizacji to wewnętrzne wypalenie, depresja i demencja.
Znany niemiecki neurobiolog, Gerald Hüther, proponuje radykalną zmianę myślenia. W oparciu o wyniki badań nad mózgiem stawia prowokującą - i dla wielu mocno deprymującą tezę: Większość z nas to „niedorozwinięte wersje” własnych potencjałów i możliwości. W książce „Kim jesteśmy - a kim moglibyśmy być” Hüther pokazuje z neurobiologicznej perspektywy, w jaki sposób każdy może stać się tym, kim naprawdę mógłby być, gdyby wykorzystał predyspozycje, jakimi rzeczywiście dysponuje.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 334257 (1 egz.)
Book
In basket
(Nowe Ścieżki Edukacji)
Czy chcielibyście być uczniami we własnych klasach? Czy Was samych wciągnąłby sposób, w jaki przekazujecie wiedzę? A może tak samo z utęsknieniem czekacie na koniec lekcji jak Wasi słuchacze znudzeni tematem? Pernille Ripp w książce "Uczyć (się) z pasją : jak sprawić, by uczenie (się) było fascynującą podróżą" pokazuje początkującym oraz doświadczonym nauczycielom, jak przekształcić swoje klasy w miejsca przyjazne i sprzyjające twórczej pracy, w których uczniowie współdecydują o procesie nauczania. Proponuje wprowadzenie fundamentalnych zmian w funkcjonowaniu klasy, dzięki którym nauka z frustrującego obowiązku zmieni się w podniecające wyzwanie. Autorka odwołuje się w publikacji do swoich doświadczeń uczennicy, nauczycielki i matki. Otwarcie opisuje przemianę, którą sama przeszła, i dokładnie pokazuje, na czym polegają codzienne zmagania każdego pedagoga. I chociaż jest to książka dla wszystkich uczestników szkolnego życia, szczególnie skorzystają z niej właśnie nauczyciele, którzy stając każdego dnia przed swymi uczniami, próbują przekazywać wiedzę w sposób angażujący i pełen uwagi.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 353905 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again