Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Publikacje naukowe
(3)
Dostępność
dostępne
(2)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna
(2)
Biblioteka Austriacka
(1)
Autor
Gajdzica Zenon (1970- )
(1)
Gębal Przemysław (1972- )
(1)
Kołsut Sławomira
(1)
Levčuk Pavlo
(1)
Pituła Beata
(1)
Rok wydania
2020 - 2025
(2)
2010 - 2019
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(2)
niemiecki
(1)
Temat
Edukacja włączająca
(1)
Język niemiecki (przedmiot szkolny)
(1)
Język polski
(1)
Język rosyjski
(1)
Język ukraiński
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Nauczanie języków obcych
(1)
Osoby z autyzmem
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Osoby z zespołem Aspergera
(1)
Piecza zastępcza
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Ukraińcy
(1)
Wielojęzyczność
(1)
Zaburzenia zachowania
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(2)
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2)
Językoznawstwo
(2)
3 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Nowe w Glottodydaktyce : studia lingwistyczne i pedagogiczne ; nr 5)
Bibliografia, netografia na stronach 257-270. Indeks.
Finansowanie: Instytut Slawistyki (Polska Akademia Nauk)
Streszczenia w języku angielskim, rosyjskim i ukraińskim.
Największą zaletą tego opracowania, oprócz jego aktualności, jest szeroki zakres badań, obejmujący różne grupy społeczne, a także rzetelna i drobiazgowa interpretacja bogatego materiału gromadzonego przez kilka lat, a w wypadku studiów przypadków – obserwacji sięgających wstecz nawet ponad 20 lat. Jestem pewien, że zainteresuje nie tylko językoznawców, ale i przedstawicieli innych dyscyplin, a także odbiorców nienaukowych, np. będzie to cenne źródło wiedzy dla dziennikarzy społeczno-politycznych poruszających problemy ukraińskiej emigracji w Polsce. [Z recenzji prof. Michała Głuszkowskiego]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 389407 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nowe w Glottodydaktyce : studia lingwistyczne i pedagogiczne ; nr 7)
(Z Prac Zakładu Lingwistyki Stosowanej Politechniki Śląskiej)
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografie, netografie przy pracach. Indeks.
Finansowanie: Politechnika Śląska
Streszczenia w języku angielskim przy pracach.
Mehrsprachigkeit und Multikulturalität in Europa sind Tatsachen, denen die moderne Sprachforschung Rechnung tragen muss. Auch der Fremdsprachenunterricht sollte die soziokulturellen Veränderungen wahrnehmen und ihnen begegnen. Zu den Trends, die die zeitgenössische Sprachforschung kennzeichnen, gehören: der Fokus auf die Kompetenzorientierung, die zunehmend über das Wissen dominiert, der Fokus auf die Pragmatik der Sprache, die Interdisziplinarität der Forschung und der Einsatz von mobilen Geräten sowohl in der Kommunikation als auch im Prozess des Sprachlehrens und -lernens. Alle diese Richtungen sind in den in diesem Band vorgestellten Reflexionen und Studien präsent.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Austriacka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 803.0 M-D (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nowe w Glottodydaktyce : studia lingwistyczne i pedagogiczne ; nr 3)
(Z Prac Kolegium Nauk Społecznych i Filologii Obcych Politechniki Śląskiej w Gliwicach)
Bibliografie, netografie, wykazy aktów prawnych przy pracach.
Współfinansowanie: Politechnika Śląska
Część prac w języku angielskim. Streszczenia w języku angielskim przy pracach.
Problem specjalnych potrzeb wydaje się nieustannie interesujący pod względem rozwoju teorii, jest on też ważny praktycznie. W drugim przypadku istotna jest zwiększająca się liczba uczniów ze specjalnymi potrzebami (...) oraz zachodzące przemiany edukacyjne.
W ich przypadku na szczególną uwagę teoretyków zasługuje rozwój edukacji włączającej i związana z nim zmiana postrzegania i rozwiązywania specjalnych potrzeb edukacyjnych. Z tych powodów uważam (… ) publikowany tom za wartościowy poznawczo, a zarazem ważny dla praktyki edukacyjnej.
Walorem książki jest zróżnicowane podejście do specjalnych potrzeb, ponieważ autorami poszczególnych rozdziałów są nie tylko pedagodzy, ale także przedstawiciele innych dyscyplin naukowych. Dodatkową zaletą opracowania jest zderzenie poglądów teoretyków i praktyków, prezentujących nierzadko odmienne podejścia oraz zwracających uwagę na odmienne problemy. (z recenzji wydawniczej prof. dr. hab. Zenona Gajdzicy)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 359592 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej