Sorting
Source
Katalog centralny
(96)
Form of Work
Książki
(96)
Publikacje fachowe
(62)
Publikacje naukowe
(50)
Publikacje dydaktyczne
(10)
Poradniki i przewodniki
(9)
Status
available
(84)
unavailable
(11)
only on-site
(1)
Branch
Wypożyczalnia Główna
(96)
Author
Andruszko Robert
(31)
Cierpisz Małgorzata
(8)
Okuniewski Juliusz
(8)
Gomola Aleksander (1963- )
(6)
Kapera Marta
(6)
Klecka Małgorzata
(5)
Morrison James R. (1940- )
(5)
Porges Stephen W
(5)
McWilliams Nancy (1945- )
(4)
Beck Aaron T. (1921-2021)
(3)
Bilmin-Odrowąż Joanna
(3)
Dragan Małgorzata
(3)
Fonagy Peter (1952- )
(3)
Gabbard Glen O. (1949- )
(3)
Gołąb Joanna
(3)
Linehan Marsha M. (1943- )
(3)
Lingiardi Vittorio (1960- )
(3)
Miller William R. (1947- )
(3)
Moskal Maria
(3)
Rothschild Babette
(3)
Segal Zindel V. (1956- )
(3)
Teasdale John D
(3)
Williams J. Mark G. (1952- )
(3)
Alochno-Janas Anna
(2)
Arden John Boghosian
(2)
Barber Jacques P. (1954- )
(2)
Biernacka Katarzyna (psycholog)
(2)
Bourne Edmund J
(2)
Braithwaite Dominika
(2)
Bruchnalski Marcin (1958- )
(2)
Corboy Tom (1957- )
(2)
Cubała Wiesław Jerzy
(2)
Dana Deb
(2)
Dattilio Frank M
(2)
Fisher Janina
(2)
Gilewicz Joanna
(2)
Hershfield Jon
(2)
Kabat-Zinn Jon (1944- )
(2)
Kacprzak Marta (tłumaczka)
(2)
Leahy Robert L. (1946- )
(2)
Lynch Thomas R. (1956- )
(2)
Nowicka Magdalena (psycholog)
(2)
Owsiak Anna
(2)
Paluch Jan
(2)
Rollnick Stephen (1952- )
(2)
Summers Richard F
(2)
Zagrodzki Michał
(2)
Ablon J. Stuart
(1)
Adamczyk-Zientara Małgorzata
(1)
Allen Jon G. (1944- )
(1)
Arkowitz Hal (1941- )
(1)
Asen Eia (1946- )
(1)
Barbaro Bogdan (1949- )
(1)
Barkley Russell A. (1949- )
(1)
Bateman Anthony (1952- )
(1)
Beck Judith S. (1954- )
(1)
Biel Lindsey
(1)
Black Margaret J
(1)
Bloomquist Michael L
(1)
Boon Suzette
(1)
Brantley Jeffrey
(1)
Briere John
(1)
Bryńska Anita (1964- )
(1)
Chard Kathleen M
(1)
Clark David A. (1954- )
(1)
Clarkin John F
(1)
Cohen Judith A
(1)
Connors Gerard Joseph (1952- )
(1)
Cooper Glenn (1953- )
(1)
DeYoung Patricia A. (1953- )
(1)
Deblinger Esther
(1)
Del Hierro Anthony
(1)
Del Hierro Deborah
(1)
Denning Patt (1950- )
(1)
DiClemente Carlo C
(1)
Donovan Denis M
(1)
Dragan Wojciech Łukasz
(1)
Drath Wojciech
(1)
Faherty Catherine
(1)
Fairburn Christopher G
(1)
Fijał Katarzyna (tłumaczka)
(1)
Fitzgerald Jennifer Robyn (1957- )
(1)
Flegel Kathryn
(1)
Forcehimes Alyssa
(1)
Freeman Arthur (1942- )
(1)
Fulton Paul R
(1)
Germer Christopher K
(1)
Gillihan Seth J
(1)
Gmitrowicz Agnieszka (1953- )
(1)
Goldstein Sam (1952- )
(1)
Granholm Eric L
(1)
Greene Ross W
(1)
Greenspan Stanley I. (1941-2010)
(1)
Grygiel Jolanta
(1)
Habrat Bogusław
(1)
Haduła Aleksandra
(1)
Hart Onno van der (1941- )
(1)
Hayes Steven C
(1)
Heitzman Jan
(1)
Heitzman Janusz (1952- )
(1)
Year
2020 - 2025
(26)
2010 - 2019
(67)
2000 - 2009
(3)
Time Period of Creation
2001-
(76)
1901-2000
(5)
1989-2000
(5)
Country
Poland
(95)
Language
Polish
(93)
Audience Group
Psychoterapeuci
(42)
Psychiatrzy
(18)
Psycholodzy
(11)
Psycholodzy kliniczni
(10)
Szkoły wyższe
(10)
Studenci
(8)
Nauczyciele akademiccy
(2)
Pedagodzy
(2)
Pracownicy socjalni
(2)
Publikacje naukowe
(2)
14-17 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Chorzy
(1)
Duchowni
(1)
Lekarze
(1)
Młodzież
(1)
Nauczyciele
(1)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(1)
Osoby z autyzmem
(1)
Osoby z zaburzeniami lękowymi
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(1)
Pracownicy służby zdrowia
(1)
Psychoanalitycy
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Ratownicy medyczni
(1)
Rodzice
(1)
Terapeuci
(1)
Subject
Psychoterapia
(49)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(15)
Zaburzenia psychiczne
(14)
Stres pourazowy
(13)
Terapia poznawcza
(12)
Lęk
(11)
Mindfulness
(9)
Trauma
(9)
Terapia psychodynamiczna
(8)
Depresja psychiczna
(7)
Młodzież
(7)
Terapia dialektyczno-behawioralna (DBT)
(7)
Autonomiczny układ nerwowy
(6)
Leczenie
(6)
Przywiązanie (psychologia)
(6)
Teoria poliwagalna
(6)
Dzieci
(5)
Psychofizjologia
(5)
Relacja terapeutyczna
(5)
Techniki samopomocy
(5)
Uzależnienie (nałóg)
(5)
Wywiad motywujący
(5)
Nerw błędny
(4)
Osoby z zaburzeniami psychicznymi
(4)
Psychologia dziecka
(4)
Rodzina
(4)
Terapia behawioralna
(4)
Trening umiejętności społecznych
(4)
Uczucia
(4)
Zaburzenia nerwicowe
(4)
Zaburzenie obsesyjno-kompulsyjne
(4)
Diagnoza
(3)
Diagnoza psychologiczna
(3)
Dziecko niedostosowane społecznie
(3)
Motywacja
(3)
Mózg
(3)
Psychiatria dzieci i młodzieży
(3)
Psychoanaliza
(3)
Psychodynamic diagnostic manual (PDM)
(3)
Relacje międzyludzkie
(3)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(3)
Samokontrola
(3)
Terapia rodzinna
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Zaburzenia emocjonalne
(3)
Zdrowie psychiczne
(3)
Autopsychoterapia
(2)
Autyzm
(2)
Chorzy na schizofrenię
(2)
Diagnostyka medyczna
(2)
Dysocjacja (psychologia)
(2)
Klasyfikacja DSM
(2)
Medycyna oparta na dowodach naukowych
(2)
Mentalizacja
(2)
Neurobiologia
(2)
Opracowanie przypadku (psychologia)
(2)
Poradnictwo
(2)
Przezwyciężanie lęku
(2)
Rozwój psychiczny
(2)
Schizofrenia
(2)
Terapia poznawcza oparta na uważności
(2)
Terapia uzależnień
(2)
Trauma złożona
(2)
Zaburzenia lękowe
(2)
Zaburzenia odżywiania
(2)
Zaburzenia zachowania
(2)
Zaburzenia związane z używaniem środków uzależniających i odurzających
(2)
Agresywność
(1)
Alkoholicy
(1)
Alkoholizm
(1)
Autodestruktywność
(1)
Bliskie związki międzyludzkie
(1)
Chorzy
(1)
Cierpienie
(1)
Diagnostyka różnicowa
(1)
Dobrostan psychiczny
(1)
Dojrzewanie
(1)
Dorosłość
(1)
Dzieciństwo
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko z zaburzeniami psychicznymi
(1)
Elastyczne radzenie sobie ze stresem
(1)
Emocje
(1)
Epigenetyka
(1)
Erikson, Erik H. (1902-1994)
(1)
Fairbairn, W. Ronald D. (1889-1964)
(1)
Farmakoterapia
(1)
Fizjologia
(1)
Freud, Sigmund (1856-1939)
(1)
Genetyka
(1)
Gerontopsychiatria
(1)
Grupa terapeutyczna
(1)
Higiena psychiczna
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
Inwentarz Osobowości PID-5
(1)
Kernberg, Otto F. (1928- )
(1)
Klein, Melanie (1882-1960)
(1)
Kohut, Heinz (1913-1981)
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Subject: time
1801-1900
(1)
1901-2000
(1)
2001-
(1)
Genre/Form
Podręcznik
(50)
Poradnik
(18)
Opracowanie
(15)
Praca zbiorowa
(8)
Podręczniki
(6)
Ćwiczenia i zadania
(4)
Case study (studium przypadku)
(2)
Antologia
(1)
Artykuł naukowy
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Domain
Psychologia
(79)
Medycyna i zdrowie
(54)
Edukacja i pedagogika
(5)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
Filozofia i etyka
(1)
96 results Filter
Book
In basket
(Psychiatria i Psychoterapia)
Tytuł oryginału: "The circle of security intervention : enhancing attachment in early parent-child relationships", 2014.
Bibliografia na stronach 433-440. Indeks.
Książka jest pierwszą pełną prezentacją skutecznego programu wdrażanego w wielu krajach z udziałem dzieci i rodziców, którzy napotykają trudności w sferze przywiązania. Osadzony w najnowszej wiedzy na temat przywiązania i wczesnej interwencji, "Krąg ufności" pomaga opiekunom w rozwijaniu większej wrażliwości na emocjonalne potrzeby swoich dzieci. Twórcy tej metody wyjaśniają założenia programu oraz przedstawiają nowatorskie strategie diagnostyczne i terapeutyczne, a także opisują, w jaki sposób ufne więzi między rodzicem a dzieckiem sprzyjają rozwojowi zdrowych, szczęśliwych i dobrze przystosowanych dzieci. Praca jest bezcennym narzędziem dla wszystkich specjalistów, którzy pracują z małymi dziećmi i ich opiekunami, w tym dla psychiatrów, psychologów klinicznych, pracowników socjalnych i wychowawców.
"Krąg ufności" uczy, jak diagnozować problemowe wzorce przywiązaniowe i określać przedmiot, na którym koncentruje się terapia. Autorzy omawiają również procedurę 20-tygodniowej terapii grupowej, której celem jest kształtowanie zdolności rodziców do dodawania dziecku otuchy oraz rozwijania jego eksploracji i autonomii. Prezentację metody uzupełniają liczne przykłady kliniczne.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 360866 (1 egz.)
Book
In basket
(Psychiatria)
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
Książka prezentuje niezbędną teorię i praktyczne narzędzia dla wszystkich specjalistów w dziedzinie zdrowia psychicznego pracujących z dziećmi i ich rodzinami, w tym dla psychologów klinicznych i szkolnych, pracowników społecznych, terapeutów rodzinnych i psychiatrów.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 307790, 308179 (2 egz.)
Book
In basket
(Psychiatria i Psychoterapia)
Bibliogr. s. 249-268. Indeks.
Książka opisuje skuteczny program szkolenia rodziców, którzy chcą zdobyć umiejętności przydatne w wychowywaniu dzieci w wieku od dwóch do dwunastu lat. Pokazuje on terapeucie, jak pomóc rodzicom w zrozumieniu przyczyn buntu, braku posłuszeństwa czy wrogich zachowań, które pojawiają się u dziecka zarówno w domu, jak i w szkole. Autor udowadnia, jak ważne jest uczenie rodziców, aby nie tylko eliminowali negatywne zjawiska i wzmacniali posłuszne wykonywanie poleceń, ale także potrafili zachęcić dziecko do samodzielnej zabawy. Opisuje również sesje poświęcone radzeniu sobie z zachowaniami opozycyjnymi w miejscach publicznych i przygotowaniu rodziców do rozwiązywania problemów z zachowaniem dziecka, które mogą pojawić się w przyszłości.
Zbuntowane dzieci to tłumaczenie bestsellera napisanego przez jednego z największych znawców tematu. Książka przedstawia kolejność procedur podczas szkolenia rodziców dzieci z zachowaniami opozycyjnymi i buntowniczymi, analizuje przyczyny złych zachowań oraz opisuje nowatorskie metody. Niezwykle pomocne są wskazówki dotyczące oceny zaburzeń, a także materiały dla rodziców i kwestionariusze oceny sytuacji w domu i w szkole.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 333573 (1 egz.)
Book
In basket
(Psychiatria)
Bibliografia na stronach 207-210. Indeks.
Książka ta jest bardzo przydatna w praktyce klinicznej, ucieszyłem się więc, gdy do mych rąk trafiło jej poprawione wydanie. Uwzględniając najbardziej aktualne teorie i techniki, Michael L. Bloomquist przesunął akcent z patologii na analizę drogi rozwojowej dziecka. Podstawowe założenia pozostawił jednak takie same: rodzice mają największe możliwości, żeby pomóc swoim dzieciom, dlatego należy im zapewnić najlepsze do tego warunki. Ta książka będzie dla nich oraz dla współpracujących z nimi terapeutów najważniejszą pozycją wykorzystywaną w pracy z dziećmi. (Dr Sam Goldstein, Neurology, Learning and Behavior Center i Uniwersytet Utah, Salt Lake City)
Wydanie tego popularnego podręcznika, oparte na najnowszej wiedzy z dziedziny rozwoju dziecka i najlepszych praktykach klinicznych, odnosi się do szerokiego spektrum problemowych zachowań i kłopotów przystosowawczych. Autor opisał wiele praktycznych narzędzi służących do rozwijania samokontroli u dzieci i nastolatków przeżywających trudności, kierowania rozwojem społecznym i emocjonalnym oraz umiejętności szkolnych, a także redukowania stresu w rodzinie. Książka ta, zawierająca ponad 25 kart, które można reprodukować, jest znakomitą pomocą dla terapeutów pracujących z rodzinami w poradniach, szkołach lub placówkach opieki społecznej. Może być także samodzielnie wykorzystywana przez rodziców.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
All copies are currently on loan: sygn. 360884 (1 egz.)
Book
In basket
(Psychiatria)
Tytuł oryginału: The anxiety & phobia workbook, 2009.
Bibliografia przy rozdziałach.
Jeśli kiedykolwiek doświadczyłeś paniki, strachu w niektórych miejscach, czułeś się nieswojo w pewnych sytuacjach, albo jeśli przez długi czas odczuwasz lęk bez wyraźnego powodu - ta książka może ci pomóc. Niniejsze wydanie tego klasycznego, bestsellerowego podręcznika dla osób cierpiących na zaburzenia lękowe zawiera aktualne informacje na temat nowych leków stosowanych w terapii lęku, stanów somatycznych, które mogą potęgować lęk oraz metod medytacji służących opanowaniu lęku.
"Lęk i fobia" to praktyczny i wszechstronny poradnik dla wszystkich, którzy zmagają się z napadami paniki, agorafobią, lękami społecznymi, lękiem uogólnionym, zachowaniami obsesyjno-kompulsywnymi i innymi zaburzeniami lękowymi. Szczegółowe zalecenia, kwestionariusze i ćwiczenia pomogą w przyswojeniu sobie umiejętności i dokonaniu zmian w stylu życia niezbędnych do osiągnięcia pełnego i trwałego wyleczenia. Podręcznik ten można wykorzystać do opracowania własnego programu samopomocy lub jako dodatkową pomoc w terapii. W miarodajny sposób omawia on szeroki zakres zagadnień i metod terapeutycznych, w tym takie, których nie można znaleźć w innych książkach poświeconych zaburzeniom lękowym.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 315756 (1 egz.)
Book
In basket
(Psychiatria)
Bibliogr. s. 247-255. Indeks.
Książka przedstawia wszechstronną koncepcję rozpoznawania zespołu stresu pourazowego (PTSD), depresji, lęku i innych objawów związanych z urazem psychicznym oraz wskazówki do opracowania elastycznego planu terapii przystosowanego do indywidualnych potrzeb. Chociaż model ten jest oparty głównie na teorii poznawczo-behawioralnej, autorzy kładą także znaczny nacisk na czynniki rozwojowe, znaczenie systemu rodzinnego oraz wartości humanistyczne. Przykładowe instrukcje, przypadki kliniczne oraz wskazówki dotyczące przezwyciężania możliwych trudności pomagają terapeucie w zachęceniu dzieci, nastolatków i ich rodziców do wspólnej pracy nad kształtowaniem i utrwalaniem zasadniczych umiejętności w takich sferach, jak regulacja emocji i bezpieczeństwo. Szczególną uwagę poświęcono sposobom dopasowania terapii do potrzeb pacjentów wywodzących się z różnych kultur oraz tych ze złożonymi problemami klinicznymi, a także trudną sytuacją rodzinną. W przydatnych aneksach można znaleźć listę lektur, ulotki oraz informacje na temat uzyskania dodatkowego przeszkolenia. Miarodajny, bardzo praktyczny przewodnik, stanowi niezbędną pozycję wśród lektur psychologów i psychiatrów klinicznych, pracowników socjalnych oraz specjalistów w dziedzinach pokrewnych. Jest to także nieocenione źródło dla badaczy i studentów zainteresowanych terapią dzieci oraz PTSD.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 316268 (1 egz.)
Book
In basket
(Psychiatria)
Bibliografia przy rozdziałach. Indeks.
Badania publikowane w najważniejszych czasopismach naukowych z dziedziny psychiatrii i psychologii potwierdziły skuteczność psychoterapii psychodynamicznej i pokazały, że może ona poprawić jakość życia pacjentów. Nowe pokolenie psychoterapeutów powinno zatem wnikliwie poznać i zrozumieć główne koncepcje i cele tej teorii, zasady oceny stanu pacjenta, jej wskazania, diagnozy psychodynamiczne oraz interwencje. Przykłady kliniczne ilustrują najczęstsze problemy, jakie można spotkać w psychiatrii, psychologii i opiece społecznej, a także sprawdzone rozwiązania będące wynikiem wielu lat doświadczeń klinicznych. Ogromne doświadczenie kliniczne Glena Gabbarda w psychoterapii psychodynamicznej jest podstawą tego znakomitego podręcznika dla początkujących i średnio zaawansowanych psychoterapeutów psychodynamicznych. Publikacja zawiera klarowne opisy głównych koncepcji oraz historię psychoterapii psychodynamicznej, techniki i działania terapeutyczne, bogato ilustrowane starannie dobranymi przykładami klinicznymi. Poszerzenie książki o rezultaty badań neurobiologii poznawczej nad nieświadomym funkcjonowaniem psychiki i skutecznością psychoterapii psychodynamicznej, a także uaktualnienie rozdziałów omawiających podstawowe kompetencje terapeuty umożliwiają czytelnikowi zapoznanie się z najnowszymi osiągnięciami w terapii tego rodzaju. (Lisa A. Mellman, MD, profesor psychiatrii Uniwersytetu Columbia)
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 360845 (1 egz.)
Book
In basket
(Psychiatria)
Bibliogr. s. 253-263. Indeks.
Książka skłaniająca do refleksji, uzasadniona konceptualnie i praktyczna z klinicznego punktu widzenia. Model rozwiązywania problemów przez współdziałanie pozwala przyjrzeć się gamie powszechnych poważnych problemów powstających w kontakcie dzieci i rodziców oraz proponuje rozsądne i trafne strategie indywidualne i rodzinne, innowacyjnie ujęte w kontekście deficytów dzieci w obszarach funkcji wykonawczych, komunikowania się i regulowania emocji. To oraz wiele opisów przypadków sprawia, że jest to niezbędna lektura dla wszystkich, którzy pracują z dziećmi przejawiającymi zachowania eksternalizacyjne.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 288733, 289537 (2 egz.)
Book
In basket
(Psychiatria i Psychoterapia)
Bibliografia na stronach 427-431. Indeks.
Wielu rodziców szuka programu leczenia, który traktowałby ich dzieci jak wyjątkowe jednostki, proponował indywidualną terapię oraz wyzwolił w nich umiejętności konstruktywnego porozumiewania się i budowania kontaktów z otoczeniem. Chcą uczestniczyć w leczeniu swoich dzieci. Pragną im pomagać i mieć nadzieję. Niniejsza książka została napisana z myślą o takich rodzicach. Autorzy przedstawiają podejście do problemu, które może radykalnie zmienić założenia na temat autyzmu i ASD oraz wpłynąć na perspektywy rozwoju dzieci z tego typu zaburzeniami.
Autorzy pokazują, że dzieci z ASD nie mają trwale ograniczonego potencjału i często mogą, podobnie jak ich rówieśnicy, prowadzić pełne i zdrowe życie. Metoda Floortime może być stosowana w każdym wieku - już w niemowlęctwie, kiedy pojawiają się pierwsze objawy autyzmu - co umożliwia zapobieganie postępowi tej groźnej choroby.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
All copies are currently on loan: sygn. 355130 (1 egz.)
Book
In basket
(Psychiatria)
Bibliogr. s. 265-288. Indeksy.
"W języku polskim opublikowano kilka tłumaczeń uznanych podręczników tej szybko rozwijającej się dziedziny psychoterapii. (…) Książka Andrzeja Kokoszki, będąc dobrym podręcznikiem terapii-behawioralnej, nie usiłuje z nimi konkurować, wydaje się ich naturalnym uzupełnieniem. (..) Mimo stosunkowo niewielkiej objętości, zawiera właściwie wszystkie informacje potrzebne zarówno początkującemu terapeucie, jak i studentowi, psychologowi lub psychiatrze chcącemu zapoznać się z teorią i praktyką terapii poznawczo-behawioralnej. Moim zdaniem, książka Andrzeja Kokoszki jest interesującą lekturą zarówno dla studentów psychologii, medycyny, lekarzy, psychologów, jak i osób pragnących poszerzyć swoją wiedzę o metodzie psychoterapii, która w znaczący sposób wpływa na myślenie i postrzeganie świata w rozwiniętych społeczeństwach XXI wieku." (Z przedmowy prof. Tomasza Wolańczyka)
"W książce znajdują się opisy terapii prowadzonych przez moich wybitnych nauczycieli. Artur Freeman szczegółowo przedstawił cały proces terapii pacjenta z depresją, omawiając dokładnie przebieg większości sesji terapeutycznych. Tullio Scrimali opisał i zilustrował opracowaną przez niego metodę poznawczej terapii schizofrenii, Frank Dattilio - terapii małżeńskiej." (Z wprowadzenia autora książki)
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 297080 (1 egz.)
Book
In basket
(Psychiatria)
Bibliogr. s. 217-228. Indeksy.
Książka Dave’a Mearnsa i Briana Thorne’a jest kontynuacją dzieła Carla Rogersa, twórcy psychologii humanistycznej. Systematyzuje ona, wyjaśnia i pogłębia teorię terapii skoncentrowanej na osobie oraz przedstawia jej praktyczne zastosowanie w procesie interakcyjnym między doradcą a klientem. Terapia skoncentrowana na osobie jest jedną z najtrudniejszych i najbardziej wymagających form terapii, ponieważ nie opiera się ona na technikach terapeutycznych - skuteczność terapeuty jest rezultatem jego własnej pracy i ciągłego doskonalenia osobowości. Autorzy książki właśnie na aspekt doradztwa zwracają szczególną uwagę. Terapia skoncentrowana na osobie skierowana jest nie tylko do osób profesjonalnie zajmujących się doradztwem i psychoterapią, lecz także do pedagogów, nauczycieli, pracowników socjalnych oraz wszystkich zainteresowanych własnym rozwojem i poprawieniem swoich relacji z innymi.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 307460 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 303909, 304275 (2 egz.)
Book
In basket
(Psychiatria i Psychoterapia)
Bibliografia na stronach 323-339. Indeksy.
Najlepsze jednolite opracowanie klasycznych i współczesnych teorii psychoanalitycznych. Autorzy rozpoczynają od Freuda, który pozostaje centralnym punktem odniesienia przy omawianiu zarówno stanowisk krytycznych wobec tradycyjnej psychoanalizy, jak i jej nowych dynamicznych ujęć. W książce zawarte zostały przykłady przypadków klinicznych, które pokazują, jak idee psychoanalityczne można wykorzystać w dzisiejszej psychoterapii.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 345746 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 311901 (1 egz.)
Book
In basket
(Psychiatria)
Bibliogr. s. 303-308. Indeks.
Terapia poznawcza oparta na uważności stanowi inspirujące, wyrafinowane połączenie wschodnich i zachodnich koncepcji psychicznego dobrostanu. Autorzy, czołowi przedstawiciele terapii poznawczej, przystępnym, zrozumiałym językiem opisują zmianę w swoim myśleniu, która doprowadziła ich do uwzględnienia ważności w leczeniu dolegliwości psychicznych… Ten nowy kierunek może wiele wnieść do poznawczej terapii depresji. Aaron T. Beck
Książka przedstawia elegancką i nowatorską metodę przerywania cyklu nawracających epizodów depresyjnych, która wyzwala pacjentów od tyranii nawrotów. Integracja ważności i terapii poznawczej powinna stać się elementem podstawowego wyszkolenia każdego specjalisty w dziedzinie zdrowia psychicznego, począwszy od pielęgniarek psychiatrycznych i psychiatrów po psychologów klinicznych i psychologów zajmujących się poradnictwem. Segal, Williams i Teasdale prezentują nową, obiecującą odpowiedź na główny problem zdrowotny XXI wieku. Daniej Goleman
Jest to znakomity opis tego, jak badacz kliniczny dochodzi do opracowania metody leczenia. Chociaż zastosowany tutaj sposób myślenia ma służyć opracowaniu podręcznika do terapii, który może być pomocny wielu ludziom, ten sam rodzaj myślenia jest potrzebny w opracowaniu metod leczenia dla indywidualnych pacjentów przystępujących do terapii… Zapisy interakcji między terapeutą a klientem, dosłowne instrukcje dla pacjentów, możliwe do powielenia ulotki i kwestionariusze oraz kliniczne rady dotyczące umiejętnego uczenia – wszystko jest znakomite. Jedyną rzeczą, jakiej książka nie zapewnia, jest sama praktyka. Wspaniałe wprowadzenie dla każdego, kto nie zapoznał się jeszcze z uważnością, a zarazem książka, która podniesie umiejętności doświadczonego praktyka. Marsha M. Linehan
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 304116 (1 egz.)
Book
In basket
(Psychiatria)
Bibliografia na stronach 381-398. Indeks.
Trzy cechy - przywiązanie cechujące się poczuciem bezpieczeństwa, elastyczność i umiejętność wychowywania dzieci mających poczucie bezpieczeństwa - są skorelowane ze zdolnością jednostki do refleksji nad własnym doświadczeniem. Te same trzy motywy organizują model terapii jako przemiany przez relację. W tym modelu relacja pacjenta z terapeutą jest podłożem zmian i ma pierwszorzędne znaczenie. Stanowi bezpieczną bazę będącą warunkiem koniecznym eksploracji, rozwoju i zmiany. Relacja jest także kontekstem, w którym terapeuta i pacjent po znalezieniu przestrzeni psychicznej dla tych doznań mogą starać się je zrozumieć.
"Jasne i przystępne opracowanie naukowe prezentujące najnowsze osiągnięcia w teorii przywiązania, intersubiektywności, neuronauki społecznej i uważności. Autor nakłada te "mapy pojęciowe" na praktykę terapii, by zapoznać z nią czytelnika i stworzyć nową wizję terapii. To lektura obowiązkowa dla psychoterapeutów pragnących pozostać na bieżąco w swojej dziedzinie oraz bogate źródło wiedzy dla uczących się klinicystów." (dr Christopher K. Germer, Cambridge, Massachusetts)
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 378447 (1 egz.)
Book
In basket
(Psychiatria)
Podręcznik przeznaczony dla psychoterapeutów.
Zwięzły i praktyczny podręcznik terapii poznawczej przeznaczony zarówno dla doświadczonych psychoterapeutów, jak i dla tych, którzy stawiają w tej dziedzinie dopiero pierwsze kroki. Czytelnik znajdzie w nim: szczegółowe omówienie poznawczych modeli zaburzeń lękowych, włącznie z ich nowymi kierunkami rozwoju; najnowsze zastosowania terapii poznawczej; przykłady kliniczne pokazujące zastosowanie technik terapeutycznych w prawdziwych sytuacjach; dokładną charakterystykę najważniejszych zaburzeń lękowych; informacje oparte na wieloletnim doświadczeniu w prowadzeniu terapii poznawczej.
Książka ta kładzie nacisk na projektowanie i wdrażanie interwencji „czystej” terapii poznawczej. Zawiera ogólne omówienie diagnozy i podstawowych cech terapii poznawczej, a także praktyczne wskazówki dotyczące opracowywania i wykonywania eksperymentów behawioralnych, zadań domowych oraz metod reatrybucji werbalnej. Na końcu zamieszczono kwestionariusze, skale ocen oraz inne materiały, które można wykorzystać w pracy z pacjentem.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 304113 (1 egz.)
Book
In basket
(Psychiatria i Psychoterapia)
Bibliografia na stronach 309-327. Indeks.
Dla terapeutów, absolwentów psychiatrii i psychologii, psychologów klinicznych, psychiatrów, doradców i pracowników społecznych.
Książka przedstawia praktyczne wskazówki kliniczne i pomaga terapeutom poruszać się w świecie zawiłych interakcji emocjonalnych z klientami. Karen J. Maroda ? wprawna klinicystka ? wzbogaca literaturę psychodynamiczną o ważny element, wnikając w rolę doznań emocjonalnych zarówno klientów, jak i terapeutów w procesie terapeutycznym. Przedstawia, jak lepiej dostroić się do własnego doświadczania klientów, jak przekazywać bezpośrednią informację zwrotną i stosować odsłonięcie się oraz jak sobie radzić z silnymi uczuciami i konfliktem w związku. Konkretne techniki są ilustrowane barwnymi opisami przypadków. W tym szczerym i pouczającym przewodniku Maroda wyraźnie odróżnia sposoby radzenia sobie z emocjami, które mają działanie terapeutyczne, od tych, które są go pozbawione.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 382312 (1 egz.)
Book
In basket
(Psychiatria i Psychoterapia)
Bibliogr. s. 361-409. Indeks.
Autorzy pokazują, jak wykorzystać ogólną wiedzę na temat zmiany zachowań – zwłaszcza model etapów zmiany - aby skutecznie leczyć zaburzenia związane z nadużywaniem substancji psychoaktywnych. Książka zawiera cenne dla klinicystów informacje dotyczące oceny klientów, zwiększania ich motywacji i zaangażowania oraz strategii terapeutycznych, które przynoszą najlepsze rezultaty na różnych etapach wychodzenia z nałogu. Uczy, jak pracować z pojedynczymi osobami, grupami osób, parami i rodzinami oraz jak leczyć uzależnionych o szczególnych wymaganiach – osoby popełniające przestępstwa pod wpływem substancji psychoaktywnych oraz kobiety nadużywające alkoholu i narkotyków.
Praca ta, oparta na najnowszych teoriach i badaniach naukowych, powinna się stać lekturą obowiązkową wszystkich specjalistów zajmujących się leczeniem uzależnień, w tym psychologów klinicznych, pracowników socjalnych, pielęgniarzy i pielęgniarek z oddziałów psychiatrycznych, terapeutów i psychiatrów. Może też być doskonałym materiałem pomocniczym dla wykładowców prowadzących zajęcia na temat nadużywania substancji psychoaktywnych oraz sposobów leczenia uzależnień w ramach studiów i szkoleń podyplomowych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
Brak informacji o dostępności: sygn. 406236 (1 egz.)
Book
In basket
(Psychiatria i Psychoterapia)
Bibliografia na stronach 485-530. Indeks.
Nie sposób przecenić znaczenia książki "Mentalizowanie w praktyce klinicznej" autorstwa znakomitych badaczy i klinicystów. Zapoznaje nas ona z koncepcją mentalizowania, która wyjaśnia istotne zjawiska zachodzące w procesie rozwoju psychicznego człowieka, będąc pomostem pomiędzy teoriami psychoanalitycznymi, badaniami nad rozwojem małego dziecka i danymi wniesionymi przez neuronaukę. Co więcej, pokazuje ona, iż mentalizowanie jest rdzeniem skutecznych oddziaływań terapeutycznych niezależnie od tego, czy dokonuje się ono w ramach podejścia psychoanalitycznego, poznawczego, interpersonalnego, czy systemowego, niezależnie od tego, czy pracujemy z dziećmi, osobami dorosłymi, rodzinami, czy też parami. To odniesienie teorii i badań do praktyki klinicznej terapeuty jest szczególnie wartościową i inspirującą częścią pracy. (dr hab. Barbara Józefik Pracownia Psychologii i Psychoterapii Systemowej Kliniki Psychiatrii Dzieci i Młodzieży, Uniwersytet Jagielloński)
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 360281 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again