Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(61)
Forma i typ
Książki
(61)
Publikacje naukowe
(48)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(55)
tylko na miejscu
(4)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna
(60)
Czytelnia BG
(1)
Autor
Segiet Katarzyna
(5)
Jankowiak Barbara (pedagożka)
(4)
Matysiak-Błaszczyk Agata
(4)
Słupska Kamila
(4)
Cybal-Michalska Agnieszka (1973- )
(3)
Piorunek Magdalena
(3)
Barańska Magdalena
(2)
Gromkowska-Melosik Agnieszka
(2)
Gulczyńska Anna
(2)
Harwas-Napierała Barbara (1947- )
(2)
Kuszak Kinga
(2)
Modrzewski Jerzy (1946- )
(2)
Pawełek Katarzyna
(2)
Sadowska Katarzyna (pedagożka)
(2)
Tokaj Astrid
(2)
Waszyńska Katarzyna (1972- )
(2)
Bielicka Helena
(1)
Boroń Aleksandra
(1)
Brenk Mikołaj
(1)
Brzezińska Adrianna
(1)
Brzezińska Anna (1949- )
(1)
Buchnat Marzena
(1)
Chmura-Rutkowska Iwona
(1)
Chojecka Jana
(1)
Christoph Monika
(1)
Cywińska Małgorzata (1958- )
(1)
Dolata Dorota Anna
(1)
Drozdowicz Jarema
(1)
Filipiak Monika
(1)
Gmerek Tomasz
(1)
Gulczyńska Justyna (pedagog)
(1)
Górnikowska-Zwolak Elżbieta
(1)
Hejwosz-Gromkowska Daria
(1)
Iwanicka Agnieszka
(1)
Juńczyk Tomasz
(1)
Kaczmarek Łukasz
(1)
Kanclerz Bożena
(1)
Karaszewska Hanna (pedagog)
(1)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(1)
Kozielska Joanna
(1)
Krauze-Sikorska Hanna
(1)
Kwiatkowski Stefan Michał (1948- )
(1)
Kędzia Marta
(1)
Liberska Hanna (1955- )
(1)
Matyjas Bożena
(1)
Mańkowska Anna (pedagog)
(1)
Melosik Zbyszko (1956- )
(1)
Muskała Maciej
(1)
Muszyńska Ewa (psycholog)
(1)
Myszka-Strychalska Lucyna
(1)
Nowak-Kluczyński Konrad
(1)
Opozda Danuta (1961- )
(1)
Peret-Drążewska Paulina (pedagog)
(1)
Pikuła Norbert (1975- )
(1)
Piotrowski Eugeniusz (pedagog)
(1)
Porzucek-Miśkiewicz Maria
(1)
Przybyła Mariusz
(1)
Przybyła Tomasz
(1)
Rajewska de Mezer Joanna
(1)
Ratajczak Anna (pedagogika)
(1)
Segiet Waldemar
(1)
Sienkiewicz-Wilowska Julia Anastazja
(1)
Sikorska Joanna (edukacja medialna)
(1)
Skowrońska-Pućka Agnieszka
(1)
Solarczyk-Ambrozik Ewa
(1)
Soroko Emilia
(1)
Soroko Emilia (1979- )
(1)
Stefańska Anita (pedagogika)
(1)
Szymański Mirosław Józef (1942- )
(1)
Szymczak Emilia
(1)
Sęk Helena (1938- )
(1)
Słysz Anna
(1)
Wawrzyniak Sonia
(1)
Wesołowska Patrycja
(1)
Wąsowska Ewa
(1)
Ćwikliński Andrzej
(1)
Ściupider-Młodkowska Mirosława
(1)
Żłobicki Wiktor (1955- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2025
(23)
2010 - 2019
(30)
2000 - 2009
(5)
1990 - 1999
(1)
1980 - 1989
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(47)
Kraj wydania
Polska
(61)
Język
polski
(54)
angielski
(1)
hiszpański
(1)
ukraiński
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(1)
Pedagodzy
(1)
Pracownicy pomocy społecznej i pracy socjalnej
(1)
Psycholodzy
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Urzędnicy
(1)
Wychowawcy klas
(1)
Temat
Kształcenie
(8)
Młodzież
(8)
Uczniowie
(7)
Wychowanie
(6)
Dzieci
(5)
Opieka społeczna
(5)
Pedagogika społeczna
(5)
Gimnazja
(4)
Nauczanie
(4)
Wychowanie w rodzinie
(4)
Kobieta
(3)
Relacje międzyludzkie
(3)
Socjalizacja
(3)
Szkolnictwo
(3)
Wsparcie społeczne
(3)
Dojrzewanie
(2)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(2)
Informatyzacja
(2)
Kariera
(2)
Komunikacja interpersonalna
(2)
Macierzyństwo
(2)
Nastolatki
(2)
Osoby w wieku starszym
(2)
Polityka oświatowa
(2)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(2)
Praca
(2)
Praca socjalna
(2)
Przemoc w szkole
(2)
Psychoterapia
(2)
Relacja romantyczna
(2)
Resocjalizacja
(2)
Rodzice
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Rynek pracy
(2)
Seksualność
(2)
Socjoterapia
(2)
Społeczeństwo
(2)
Społeczności lokalne
(2)
Tożsamość (psychologia)
(2)
Tożsamość narodowa
(2)
Tożsamość osobista
(2)
Zachowania ryzykowne
(2)
Zdrowie psychiczne
(2)
Zmiana społeczna
(2)
Świadomość społeczna
(2)
Żłobki
(2)
Agresywność
(1)
Aktywizacja społeczna
(1)
Alkoholizm w rodzinie
(1)
Asertywność
(1)
Badania jakościowe
(1)
Badania longitudinalne
(1)
Bliskie związki międzyludzkie
(1)
Branding (marketing)
(1)
COVID-19
(1)
Charakter
(1)
Czytanie
(1)
Czytelnictwo
(1)
Dobrostan psychiczny
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Dorosłe dzieci alkoholików (DDA)
(1)
Dorosłość
(1)
Dzieciństwo
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Dzienne domy opieki
(1)
Edukacja włączająca
(1)
Epidemie
(1)
Globalizacja
(1)
Gracze komputerowi
(1)
Grupy rówieśnicze
(1)
Gry komputerowe
(1)
Handel kobietami
(1)
Innowacje
(1)
Integracja społeczna
(1)
Interakcje społeczne
(1)
Internet
(1)
Ja (psychologia)
(1)
Język polski
(1)
Kara pozbawienia wolności
(1)
Klasa szkolna (socjologia)
(1)
Klimat szkoły
(1)
Kompetencje komunikacyjne
(1)
Kompetencje medialne
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Kompetencje wychowawcze
(1)
Kompetencje zawodowe
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Kontrkultura
(1)
Korczak, Janusz (1878?-1942)
(1)
Kryzys
(1)
Kryzys psychiczny
(1)
Książki
(1)
Kształcenie nauczycieli
(1)
Kształcenie ustawiczne
(1)
Kształcenie za granicą
(1)
Kuratela
(1)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(1)
Metodologia
(1)
Temat: czas
2001-
(32)
1901-2000
(4)
1945-1989
(3)
1989-
(3)
1989-2000
(3)
1801-1900
(2)
1501-1600
(1)
1601-1700
(1)
1701-1800
(1)
1901-
(1)
1901-1914
(1)
1914-1918
(1)
1918-1939
(1)
1939-1945
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(16)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(3)
Województwo wielkopolskie (1999- )
(3)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Czechy
(1)
Gdańsk (woj. pomorskie)
(1)
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie ; okolice)
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(21)
Monografia
(15)
Raport z badań
(12)
Opracowanie
(8)
Materiały konferencyjne
(4)
Esej
(2)
Antologia
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(41)
Socjologia i społeczeństwo
(29)
Psychologia
(18)
Media i komunikacja społeczna
(3)
Etnologia i antropologia kulturowa
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Historia
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Matematyka
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
61 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 275)
Bibliografia, netografia przy pracach.
Publikacja sfinansowana przez Wydział Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
Publikacja jest zbiorem wygłoszonych referatów w cyklu Interdyscyplinarnych Konferencji Naukowych. Książka skierowana jest zarówno dla studentów, pracowników naukowych oraz praktyków zainteresowanych problematyką interdyscyplinarności edukacji dorosłych oraz zarządzaniem zasobami ludzkimi. Omawiana problematyka jest aktualna w wyniku doświadczania zmian zachodzących naocznie każdego dnia w edukacji oraz w gałęziach gospodarki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 352827 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 332)
Bibliografie, netografie przy pracach.
Finansowanie: Wydział Studiów Edukacyjnych (Uniwersytet im. Adama Mickiewicza ; Poznań)
Streszczenie w języku angielskim.
Książka jest rezultatem zainteresowań i pasji zarówno badawczych, jak i dydaktycznych autorów tekstów. Jej celem jest ukazanie osiągnięć oraz kierunków badań nad Polonią i Polakami za granicą, a także doświadczeń kulturowo-tożsamościowych i edukacyjnych Polaków mieszkających poza granicami kraju. Poszczególne jej rozdziały wpisują się w nurt badań historycznych, pedagogiki porównawczej oraz badań o kulturze, a prezentowane teksty podejmują wielowątkowe, aktualne dla problematyki związanej z Polonią problemy umiejscawiając je w globalnych i lokalnych ramach społeczno-kulturowej rzeczywistości. W pracy wyodrębniono cztery części, spośród których trzy prezentują rozprawy ukazujące problematykę Polonii i Polaków za granicą w różnych jej odsłonach. Czwarta część natomiast przedstawia doświadczenia autorów, którzy mieszkając w różnych częściach świata, uczestniczą, a często sami są inicjatorami różnorodnych przedsięwzięć i aktywności podejmowanych tam przez Polaków.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 369687 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 68)
Bibliogr. s. 160-166. - Summ.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 113209 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 314)
Bibliografia na stronach 389-421.
Finansowanie: Wydział Studiów Edukacyjnych (Uniwersytet im. Adama Mickiewicza ; Poznań)
Streszczenie w języku angielskim.
Problem tego, jak uczniowie ze specjalnymi potrzebami czują się w środowisku rówieśniczym, w szczególności w kontekście przemocy rówieśniczej, jest stosunkowo słabo rozpoznany empirycznie, szczególnie w naszym kraju. Jednocześnie wszystkie dostępne dane światowe wskazują, że zarówno wiktymizacja, jak i sprawstwo w tej grupie młodych ludzi uzyskują zwykle istotnie wyższe wskaźniki w zestawieniu z młodzieżą pełnosprawną. Autorka podjęła takie badanie, lokując klimat szkoły jako ważny czynnik wpływający na występowanie problemu przemocy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 360657 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 297)
Bibliografia na stronach 305-339.
Publikacja finansowana przez Grant NCN: NN106 360440
Streszczenie w języku angielskim.
Przemoc ze względu na płeć (gender-based violence, GBV) jest rozumiana jako przemoc motywowana stereotypami i uprzedzeniami związanymi z płcią, a zatem wynikająca z normatywnych oczekiwań związanych z kobiecością i męskością dominujących w danym społeczeństwie i kulturze oraz z nierównych relacji władzy między płciami. Rówieśnicza przemoc ze względu na płeć, w tym o charakterze seksualnym staje się problemem już na początku okresu dojrzewania i ma poważne konsekwencje na poziomie indywidulanym, relacyjnym oraz atmosfery i kultury całej szkoły. Celem zaprezentowanych badań było określenie form, skali i specyfiki tego "ukrytego" zjawiska oraz próba odpowiedzi na pytanie, w jaki sposób kulturowe definicje kobiecości i męskości, różne oczekiwania, podwójne standardy oceniania wpływają na szkolne życie i relacje nastolatków.
Zgodnie z deklaracjami uczniów i uczennic przemocy ze względu na płeć często doświadcza w szkole ponad połowa z nich. Najczęściej jest to przemoc werbalna, obraźliwe komentarze i gesty, naruszanie przestrzeni intymnej, fizyczny atak oraz propagowanie materiałów wizualnych o seksualnym charakterze. Mimo publicznego charakteru krzywdzących sytuacji, uczniowie i uczennice mają trudność z uzyskaniem adekwatnej pomocy ze strony rówieśników i dorosłych. Przemoc ze względu na płeć jest często ignorowana lub akceptowana jako norma zachowań w relacjach chłopców i dziewcząt.
Problem ten nie był dotąd w Polsce przedmiotem szerszych badań. Zaprezentowane tu dane, narracje młodzieży oraz merytoryczny głos w dyskusji na temat dysfunkcji i stabuizownych problemów w szkołach, dotyczących seksizmu, homofobii, innych form dyskryminacji oraz równości i różnorodności społecznej z pewnością zainteresują wszystkie osoby pracujące z młodymi ludźmi. Być może staną się inspiracją do zrewidowania własnych przekonań, krytycznej refleksji oraz zmian w praktyce edukacyjnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 359013 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 334)
Bibliografia, wykaz aktów prawnych na stronach 177-193. Indeks.
Finansowanie: Wydział Studiów Edukacyjnych (Uniwersytet im. Adama Mickiewicza ; Poznań)
"Uwarunkowania gotowości do resocjalizacji" to książka, w której Czytelnik znajdzie inspiracje dla teorii i praktyki resocjalizacyjnej opartej na dowodach naukowych. Oś rozważań stanowi Wieloczynnikowy Model Gotowości Sprawcy, który gotowość do resocjalizacji postrzega jako interakcję czynników wewnętrznych i zewnętrznych, co więcej traktuje je jako dynamiczne, a więc modyfikowalne elementy. Celem publikacji jest zwrócenie uwagi na rolę owych czynników w procesie zwiększania gotowości do resocjalizacji sprawców przestępstw również poprzez przybliżenie trzech podejść, dzięki którym możliwe jest modyfikowanie czynników leżących po stronie sprawcy, programu i warunków, w jakich odbywa się proces resocjalizacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 374991 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 325)
Bibliografie, netografie przy pracach.
Finansowanie: Wydział Studiów Edukacyjnych (Uniwersytet im. Adama Mickiewicza ; Poznań)
Streszczenie w języku angielskim.
Problematyka zawarta w niniejszej publikacji została usytuowana w przestrzeni wielowymiarowej i bardzo zróżnicowanej. Perspektywy i uwarunkowania społeczno-edukacyjnego potencjału szkoły oraz nieustannie transformującego się rynku pracy zostały ujęte w kilka kluczowych obszarów analizy, to znaczy: ucznia, nauczyciela, szkoły, systemu wsparcia pedagogicznego, rynku pracy oraz doradztwa edukacyjno-zawodowego. Autorzy tekstów zawartych w niniejszym opracowaniu podejmują ważne zagadnienia z perspektywy teoretycznej i badawczej oraz poszukują odpowiadających im implikacji w zakresie specyfiki funkcjonowania współczesnej szkoły i jej powiązań z rynkiem pracy. Autorzy ukazują różne perspektywy niekiedy tych samych zagadnień i problemów, niejako toczą ze sobą dyskusję. Czytelnik dzięki temu także może się do niej włączyć i formułować własne tezy i uogólnienia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 366200 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 287)
Bibliografia, netografia przy pracach.
Publikacja sfinansowana przez Wydział Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Książka, przedstawiając różnorodne reprezentacje tytułowego problemu, wpisuje się w założenia społecznego konstruktywizmu. Wpisuje się też w logikę zainteresowań badawczych jej redaktorów, którzy w swoich książkach monograficznych zajmowali się analizami różnorodnych kontekstów konstruowania tożsamości. Z kolei autorzy poszczególnych jej rozdziałów analizują uwarunkowania w zakresie (re)konstruowania różnorodnych wariantów tożsamości w społeczeństwie współczesnym.
Paleta tematów jest w tym zakresie bardzo szeroka, o czym bez wątpienia świadczą tytuły poszczególnych rozdziałów. Publikacja stanowi pozbawiony jakiegokolwiek normatywizmu zestaw tekstów, które w swojej całości dają pewien obraz edukacyjnych kontekstów zjawiska konstruowania i reprezentowania tożsamości w społeczeństwie współczesnym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 359707 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 Nr 133)
Bibliogr.
Streszcz. ang.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia BG
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C 316-211 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 328)
Bibliografie, netografie przy pracach.
Finansowanie: Wydział Studiów Edukacyjnych (Uniwersytet im. Adama Mickiewicza ; Poznań)
Książka wpisuje się w szeroki nurt badań i dyskusji nas zadaniami rozwojowymi i kryzysami życiowymi osób w wieku adolescencji. Bez wątpienia przejście z wieku dziecięcego do okresu dorosłości stanowi wyzwanie dla każdego nastolatka. Publikacja ma stanowić przyczynek do podjęcia zarówno teoretycznych rozważań, jak i praktycznych oddziaływań w tak współcześnie ważnym obszarze, jakim jest wspomaganie rozwoju młodzieży. Teksty zostały wzbogacone o opisy przypadków, które mają służyć zilustrowaniu poruszonych problemów. Treścią adolescencji są podejmowane przez młodych ludzi wybory – zależne od konkretnych kontekstów i przestrzeni, w jakich przebiega życie i rozwój poszczególnych osób – co zostało uwzględnione przez Autorki niniejszej pracy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 366097 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dziecko w sytuacjach stresowych / redakcja naukowa Małgorzata Cywińska. - Wydanie I. - Poznań : Wydawnictwo Naukowe UAM, 2020. - 271 stron : fotografie, ilustracje, portrety, tabele ; 25 cm.
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 330)
Bibliografie, netografie przy pracach.
Finansowanie: Wydział Studiów Edukacyjnych (Uniwersytet im. Adama Mickiewicza ; Poznań)
Streszczenia w języku angielskim przy pracach. Spis treści także w języku angielskim.
Stres jest nieodłączną częścią naszego życia. W publikacji stres został odniesiony przede wszystkim do negatywnych emocji dziecięcych i wyzwalających je określonych sytuacji (obszarów). Monografia ukazuje problematykę w dwóch niezwykle ważkich obszarach. Pierwszy z nich dotyczy stresowych interpersonalnych wymiarów rzeczywistości edukacyjnej dzieci, drugi został poświęcony funkcjonalnemu, kulturowemu i informacyjno-komunikacyjnemu wymiarowi systemów edukacji jako źródła stresu u dzieci. Autorzy tekstów ukazują sytuacje stresowe dzieci w kategoriach dystresu, rozpatrują je w sposób interdyscyplinarny, wieloaspektowy, w kontekście różnych stanowisk teoretycznych i empirycznych. Przywoływane przez nich obrazy dziecięcej rzeczywistości, przyjmujące niekiedy dramatyczny wymiar ich codzienności, czyniące niepowetowane straty w psychice, w obszarze funkcjonowania emocjonalnego, społeczno-moralnego i poznawczego dzieci, domagają się naszej uwagi, poszukiwania środków zaradczych, stosowania różnych form wsparcia, podejmowania określonych działań naprawczych, terapeutycznych – czyli naszej ogromnej uważności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 367069 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 218)
Bibliogr. przy rozdz.
Streszcz. ang.
Opracowanie dotyka różnych kontekstów nauk o edukacji. Cechą zawartych w nim tekstów jest swoiste rozszerzenie pola poznawczego pedagogiki, która nie jest postrzegana tylko w odniesieniu do systemu szkolnego czy systemu kształcenia. Środowisko edukacyjne traktowane jest tu w znacznie szerszym kontekście – jako ważna część składowa życia społecznego. W tym ujęciu szeroko rozumiana szkoła nie jest jedyną instytucją powołaną do realizacji celów edukacyjnych. Wiele sfer życia społecznego – takich jak polityka, ekonomia, nowe technologie, massmedia, czy oddziaływania (wielo)kulturowe i popkulturowe, również – współrealizuje zadania edukacyjne. Autorzy przedstawiają działania edukacyjne podejmowane w różnych krajach, a nawet na różnych kontynentach. Symptomem zmian pojawiających się w myśleniu o kształceniu jest nie tylko rozszerzenie sfer oddziaływań edukacyjnych, ale także analiza procesów poznawczych w ujęciu interdyscyplinarnym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 335701 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 317)
Bibliografia na stronach 281-293.
Finansowanie: Wydział Studiów Edukacyjnych (Uniwersytet im. Adama Mickiewicza ; Poznań)
Jak funkcjonują DDA i jak postrzegają siebie w różnych relacjach społecznych; jakie mają trudności indywidualne, w związkach intymnych, relacjach z rodzicem uzależnionym i niepijącym, jak oceniają wsparcie społeczne i jakiej pomocy wciąż oczekują.
We współczesnej literaturze przedmiotu nie ma wielu odwołań do wątku związanego z funkcjonowaniem dorosłych osób wychowywanych w rodzinie alkoholowej. Autorka przedstawia podstawy teoretyczne oraz wyniki badań własnych związanych z funkcjonowaniem DDA, charakteryzuje poszczególne osoby tworzące rodzinę alkoholową oraz rodzinę taką jako całość. Przedstawia analizę postrzegania przez dorosłe dzieci alkoholików swojego funkcjonowania w różnych relacjach społecznych, a przede wszystkim ich ocenę otrzymanego wsparcia społecznego i obszarów, w których wciąż oczekują pomocy.
Wiedza dotycząca dorosłego życia osób wychowywanych w rodzinie alkoholowej, zwłaszcza ich percepcja związana z efektywnością wsparcia im (nie)udzielanego, może być wskazówką do pracy specjalistów z tą grupą osób w celu podejmowania jak najefektywniejszych działań pomocowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 365768 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 221)
Bibliogr. przy pracach.
Streszcz. ang.
Problem relacji między edukacją (wykształceniem) a nierównościami społecznymi stanowi integralny przedmiot badań w ramach socjologii edukacji. W tradycji badań w tym zakresie zderzają się różnorodne paradygmaty i podejścia – od funkcjonalistów strukturalnych, poprzez teorię reprodukcji społeczno-kulturowej do interakcjonizmu czy poststrukturalizmu. Prezentowana książka stanowi próbę interdyscyplinarnej analizy różnorodnych, wybranych kontekstów zagadnienia i przedstawia obraz trajektorii dostępu do sukcesu społecznego poprzez edukację oraz trajektorii społecznej marginalizacji. Artykuły mieszczące się w książce mają bądź charakter stricte teoretyczny, a wówczas ich istotą jest rekonstrukcja koncepcji i sposobów myślenia odnoszących się do relacji między edukacją a problemem (nie)równości, bądź też odnoszą się do polityki oświatowej względnie też mają charakter empiryczny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 335572 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 312)
Bibliografie, netografie przy pracach.
Współfinansowanie: Wydział Studiów Edukacyjnych (Uniwersytet im. Adama Mickiewicza ; Poznań)
Część prac w języku angielskim. Wstęp także w języku angielskim. Streszczenia w języku angielskim i polskim.
Zbiór usystematyzowanych rozważań na temat możliwości i ograniczeń rozwoju człowieka w różnych aspektach i kontekstach współczesnego świata. W pracy wyodrębniono dwa główne wymiary zamian rozwojowych: zawodowe oraz osobiste. Z kolei zmiany rozwojowe osobiste podzielono na normatywne oraz nienormatywne. Autorzy poszczególnych artykułów opisują zjawiska, procesy albo przyczyny określonych zmian rozwojowych. Ukazują różnorodność i wielopłaszczyznowość życia zawodowego i osobistego jednostek.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 360771 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 128.)
Bibliogr. s. 130-137.
Streszcz. ang.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 283042 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 283117 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 284)
Bibliografia, netografia na stronach 362-390.
Publikacja sfinansowana przez Rektora Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz Wydział Studiów Edukacyjnych UAM.
Streszczenie w języku angielskim.
Celem książki jest przedstawienie różnych kontekstów edukacji obywatelskiej w Anglii. Autorka omawia problematykę w kontekście szeroko rozumianych współczesnych przemian społecznych (z uwzględnieniem takich kategorii jak państwo, naród, ideologie, tożsamość, obywatelstwo, globalizacja, wielokulturowość, media), a także w odniesieniu do „lokalnych”, typowo angielskich zjawisk (takich jak kształtowanie poczucia brytyjskości i angielskości, sentyment postkolonialny, znaczenie monarchii itd.). Książka składa się z dwóch części. Pierwsza z nich, zatytułowana „Perspektywy edukacji obywatelskiej: teoria i praktyka”, jest złożona z pięciu rozdziałów, w których omówiono podstawowe teorie oraz koncepcje istotne z perspektywy rozważań nad edukacją obywatelską. Część druga, o tytule „Główne tendencje rozwojowe edukacji obywatelskiej we współczesnej Anglii”, przedstawia w pięciu rozdziałach próbę rekonstrukcji współczesnej debaty na temat wybranych kontekstów edukacji obywatelskiej w Anglii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 356052 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 313)
Bibliografia, netografia na stronach 311-333.
Finansowanie: Rektor Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Wydział Studiów Edukacyjnych (Uniwersytet im. Adama Mickiewicza ; Poznań)
Streszczenie w języku angielskim.
Książka podejmuje niezwykle ważny problem związany z funkcjonowaniem człowieka we współczesnym świecie zdominowanym przez dynamicznie rozwijające się technologie informacyjne. Jej wartość polega na tym, że Autorka podejmuje niezwykle trudny, a jednocześnie bardzo rzadko omawiany, zarówno w wymiarze teoretycznym, jak i empirycznym, problem funkcjonowania w cyfrowym świecie dzieci we wczesnym wieku szkolnym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 360563 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 371)
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 161-180.
Finansowanie: Wydział Studiów Edukacyjnych (Uniwersytet im. Adama Mickiewicza ; Poznań)
Streszczenie w języku angielskim.
Socjoterapia jako grupowa forma pomocy psychologiczno-pedagogicznej jest powszechnie realizowana w Polsce w różnych obszarach działalności pomocowej. Jest ona skierowana głównie do dzieci i młodzieży z grup zwiększonego ryzyka powstawania zaburzeń lub takich, które już doświadczają problemów w funkcjonowaniu psychospołecznym. Szczególnymi miejscami, w których odbywa się socjoterapia, są placówki wsparcia dziennego.
Celem projektu opisanego w książce było uzyskanie obrazu funkcjonowania świetlic socjoterapeutycznych (diagnoza społeczna), a następnie wypracowanie rekomendacji dla ich funkcjonowania (oddziaływanie).
W monografii scharakteryzowano sposób funkcjonowania świetlic socjoterapeutycznych w trzech miastach: Gdańsku, Katowicach i Poznaniu oraz opisano branding usług prowadzonych przez te świetlice (lub w ich imieniu) na stronach internetowych i w serwisach społecznościowych.
Ponadto, ponieważ badania były prowadzone w czasie pandemii COVID-19, scharakteryzowano sposób funkcjonowania świetlic socjoterapeutycznych w sytuacji zagrożenia epidemiologicznego, co pozwala przyjrzeć się sposobom adaptacji do nagłych, kryzysowych wydarzeń.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 396967 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej