Sorting
Source
Katalog centralny
(2)
Form of Work
Książki
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Status
available
(2)
Branch
Wypożyczalnia Główna
(1)
Biblioteka Muzyczna
(1)
Author
Doktór Jan (1952- )
(1)
Jarzębska Alicja (1941- )
(1)
Year
2010 - 2019
(2)
Time Period of Creation
2001-
(2)
Country
Poland
(1)
Language
Polish
(2)
Subject
Baal Szem Tow (ok. 1700-1760)
(1)
Chasydyzm
(1)
Estetyka
(1)
Frankiści
(1)
Mesjanizm
(1)
Muzyka
(1)
Żydzi
(1)
Subject: time
1601-1700
(1)
1701-1800
(1)
1901-2000
(1)
2001-
(1)
Subject: place
Europa
(1)
Polska
(1)
Genre/Form
Monografia
(2)
Domain
Historia
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Religia i duchowość
(1)
2 results Filter
Book
In basket
(Res Humanae)
Bibliografia na stronach 291-305. Indeks.
Streszczenie w języku angielskim.
Książka omawia kolejne etapy formowania się chasydyzmu besztiańskiego i jego przełomowe momenty. Autor wykorzystał nowe źródła, które korygują i uzupełniają obraz początków chasydyzmu. Oprócz polskich źródeł są to przede wszystkim dzienniki misjonarzy Institutum Judaicum z Halle, którzy w latach 1728-1790 wędrowali po Europie, odwiedzając skupiska żydowskie, dyskutowali z napotykanymi Żydami i notowali wszystkie zasłyszane informacje o ich życiu duchowym, nowych ruchach religijnych i konfliktach w środowisku żydowskim.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 343415 (1 egz.)
Book
In basket
(Res Humanae)
Bibliografia na stronach 545-575. Indeks.
Streszczenie w języku angielskim.
Książka ma charakter interdyscyplinarny i przedstawia spór „wokół piękna” w sztuce ubiegłego wieku. Jest syntezą różnorodnych zjawisk artystycznych i postaw estetycznych kompozytorów, syntezą uwzględniającą kontekst ideowy i społeczny tworzonej w XX wieku muzyki. Zaproponowana konstrukcja historiograficzna opiera się na założeniu, że ową różnorodność zjawisk artystycznych i postaw estetycznych można interpretować w relacji do idei piękna, w XX wieku „skazanej na wygnanie” i zdominowanej przez rozmaite ideologie. Za początek owej historycznej konstrukcji autorka przyjmuje narastający u schyłku XIX wieku kult Wagnera i szeroką akceptację jego wizji sztuki. Przedstawia m.in. spory na temat modelu kultury muzycznej w latach międzywojennych, inspirowane przez koncepcję muzyki narodowej, współczesnej i postępowej. Uwzględnia także zagadnienia związane z życiem muzycznym naznaczonym w okresie powojennym cieniem „żelaznej kurtyny”, dzielącym świat sztuki na „zniewolony” oraz „wyzwolony”.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Muzyczna
There are copies available to loan: sygn. M 4892 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again