Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(11)
Forma i typ
Książki
(11)
Publikacje naukowe
(5)
Dostępność
dostępne
(9)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna
(10)
Rogów
(1)
Autor
Furmanik-Kowalska Magdalena
(3)
Ginter-Frołow Magdalena
(1)
Gugała Maciej (1982- )
(1)
Mizerniuk-Rotkiewicz Natalia
(1)
Perucka Barbara Maria
(1)
Soliński Mateusz
(1)
Straszewska Anna
(1)
Wasilewska Joanna (1969- )
(1)
Zapolska Katarzyna
(1)
Ziarkowski Dominik
(1)
Świętosławska Agnieszka
(1)
Rok wydania
2020 - 2025
(2)
2010 - 2019
(9)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
Kraj wydania
Polska
(11)
Język
polski
(8)
Temat
Tematy i motywy
(2)
Zbiory muzealne
(2)
Architektura rosyjska
(1)
Ciało ludzkie
(1)
Freud, Lucian (1922-2011)
(1)
Gender
(1)
Grafika polska
(1)
Grafiki
(1)
Hafciarstwo
(1)
Hockney, David (1937- )
(1)
Iluminatorstwo
(1)
Kobieta
(1)
Komisja Archeologiczna Wileńska
(1)
Kultura
(1)
Malarstwo angielskie
(1)
Malarstwo perskie
(1)
Malarstwo polskie
(1)
Malarze angielscy
(1)
Moda męska
(1)
Muzealnictwo
(1)
Muzeum Narodowe (Warszawa)
(1)
Muzeum Starożytności (Wilno)
(1)
Mężczyzna
(1)
Odzież męska
(1)
Portrety
(1)
Quarenghi, Giacomo (1744-1817)
(1)
Realizm
(1)
Rysunek polski
(1)
Rękopisy frncuskie
(1)
Rękopisy perskie
(1)
Społeczeństwo
(1)
Sztuka Azji
(1)
Sztuka europejska
(1)
Sztuka kobiet
(1)
Sztuka perska
(1)
Sztuka polska
(1)
Techniki malarskie
(1)
Tkaniny artystyczne
(1)
Tyszkiewicz, Eustachy (1814-1873)
(1)
Ubiór
(1)
Zbiory biblioteczne
(1)
Świadomość społeczna
(1)
Temat: czas
1801-1900
(5)
1901-2000
(5)
1701-1800
(3)
2001-
(3)
1945-1989
(2)
1989-2000
(2)
1201-1300
(1)
1301-1400
(1)
1401-
(1)
1401-1500
(1)
1501-1600
(1)
1601-1700
(1)
1918-1939
(1)
1939-1945
(1)
Temat: miejsce
Azja
(1)
Burgundia (Francja)
(1)
Litwa
(1)
Persja (państwo dawne)
(1)
Polska
(1)
Rosja
(1)
Warszawa
(1)
Wilno (Litwa)
(1)
Wschód
(1)
Gatunek
Monografia
(3)
Antologia
(1)
Malarstwo polskie
(1)
Malarstwo włoskie
(1)
Opracowanie
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Rysunek włoski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Kultura i sztuka
(5)
Historia
(4)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
11 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie / Polski Instytut Studiów nad Sztuką Świata = Studies and Monographs / Polish Institute of World Art Studies ; t. 28)
Bibliografie, netografie przy pracach.
Streszczenia języku angielskim przy pracach.
Publikacja, będąca zbiorem artykułów polskich specjalistów, ma na celu przedstawienie różnych postawy wobec przeobrażeń stroju męskiego w kontekście transformacji kulturowych. Stara się zaprezentować odpowiedzi na tytułowe pytanie: Co (nie)przystoi mężczyźnie w ubiorze? W Polsce jest to unikatowa pozycja z zakresu studiów nad strojem. Bowiem ubiór i - szerzej - zewnętrzny wizerunek mężczyzny, jak również moda męska, przyciąga znacznie mniej uwagi niż zjawiska z dziedziny mody kobiecej. W polskich badaniach jest to tematyka rzadko poruszana, omawiana głównie w ramach badań etnograficznych lub kostiumologicznych. W światowej literaturze również doczekał się zaledwie kilku opracowań. Dlatego "Co (nie)przystoi mężczyźnie : ubiór męski w kulturze i sztuce" stanowi pożądane i znaczące uzupełnienie luki w tym temacie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 371507 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie / Polski Instytut Studiów nad Sztuką Świata = Studies and monographs / Polish Institute of World Art Studies ; t. 36)
Bibliografia, netografia na stronach 131-140. Indeks.
Streszczenie w języku angielskim.
Człowiek uwikłany jest w kulturę, w której się urodził i wychował. Kultura wpływa na jego tożsamość, na jego obraz świata i postawę wobec innych. Jest to zależność, którą często odkrywa dopiero w momencie zetknięcia się z inną kulturą, a jedną z przyczyn takiego styku jest migracja. Z tym tematem zmierzyły się współczesne artystki multimedialne pochodzące z Azji, m.in. Mona Hatoum, Sigalit Landau, Shirin Neshat, Almagul Menlibaeva, Yang Yue-Qing, Kim Sooja, Mori Mariko, Takano Aya, Fiona Tan i wiele innych. Każda z nich pod wpływem nowej sytuacji życiowej sięgnęła do swojej kultury materialnej i niematerialnej, czerpiąc z nich inspiracje. Dzięki ich twórczości możemy nie tylko obcować z niezwykle interesującą w formie i treści sztuką, lecz także spotkać się, dotknąć, poczuć i spróbować zrozumieć ich dziedzictwo kulturowe. Publikacja podzielona została na dwie części. Pierwsza zatytułowana „Artystki a tożsamość kulturowa” analizuje wybrane dzieła poszczególnych twórczyń w kontekście ich poszukiwań własnej drogi artystycznej. Druga, zatytułowana „Inspiracje”, przybliża klika motywów, będących często „cytatami kultury”, wybijających się znacząco w sztuce współczesnej Chin i Japonii. Ukazuje rodzaje nawiązań do dziedzictwa kulturowego oraz współczesne estetyki dominujące w sztuce Dalekiego Wschodu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 394791 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie / Polski Instytut Studiów nad Sztuką Świata = Studies and Monographs / Polish Institute of World Art Studies ; t. 2.)
Bibliogr. przy pracach.
Streszcz. ang. przy pracach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 328920 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie = Studies and Monographs / Polski Instytut Studiów nad Sztuką Świata = Polish Institute of World Art Studies ; t. 32 )
Bibliografia, netografia na stronach [369]-387. Indeksy.
Dofinansowanie z programu „Doskonała nauka - wsparcie monografii naukowych"
Streszczenie w języku angielskim.
„W polskich kolekcjach znajduje się trzynaście ilustrowanych rękopisów perskich, które zdobi dwieście szesnaście miniatur. Na podstawie analizy stylistycznej i badań porównawczych książka określa czas i miejsce ich powstania, a w szerszej perspektywie wskazuje ich znaczenie dla sztuki perskiej. Omawiany zbiór nie był dotychczas opracowywany przez historyków sztuki w sposób kompleksowy, a w większości publikacji zagadnienie stylu malarstwa traktowane było pobieżnie. Dlatego tak ważną częścią opracowania jest katalog miniatur, systematyzujący i uzupełniający wiedzę na ich temat, który pozwoli na włączenie dzieł ze zbiorów polskich w zakres międzynarodowych badań nad perskim malarstwem miniaturowym".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 380926 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie / Polski Instytut Studiów nad Sztuką Świata = Studies and Monographs / Polish Institute of World Art Studies ; t. 20)
Bibliografia na stronach 319-334. Indeks.
Publikacja dofinansowana przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego rr umowy 635/P-DUN/2015 oraz Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Departament Dziedzictwa Narodowego.
Część tekstu w języku rosyjskim. Streszczenie w języku angielskim, rosyjskim.
Tematem książki jest krótka i burzliwa historia założenia i działalności Muzeum Starożytności w Wilnie (1856-1865) oraz wydarzenia związane z wywiezieniem dużej części jego zbiorów do Muzeum Rumiancewskiego w Moskwie (1868-1869). Omówiono zawiłe dzieje wielu eksponatów wileńskich (malarstwa i grafiki) po zamknięciu Muzeum Rumiancewskiego w XX w. Znalazły się one głównie w zbiorach Państwowego Muzeum Historycznego oraz w Muzeum Sztuk Pięknych im. A. S. Puszkina w Moskwie, a w latach 50.-70. część z nich została przekazana do Litewskiego Muzeum Narodowego w Wilnie. W wyniku badań ustalono autorstwo kilku obrazów. Udało się rozpoznać postaci w niektórych portretach. Specjalną wartość posiadają umieszczone na końcu rozprawy materiały źródłowe - wyciąg z korespondencji w sprawie przewiezienia zbiorów do Moskwy oraz akta zdawczo-odbiorcze przekazanych eksponatów. Spora część wymienionych w aktach obiektów została zidentyfikowana, o czym świadczą numery inwentarzowe dołączone do poszczególnych pozycji spisu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Rogów
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 117934 podr. (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie = Studies and Monographs / Polski Instytut Studiów Nad Sztuką Świata = Polish Institute of World Art Studies ; t. 18)
Bibliogr. s. 272-330. Indeksy.
Streszcz. ang.
Książka poświęcona jest słynnemu rękopisowi zamówionemu przez Jana bez Trwogi, księcia Burgundii, ok. 1410 roku. Przechowywana obecnie w Paryżu księga jest zbiorem ilustrowanych opowieści z podróży do azji siedmiu różnych autorów. Autorka scharakteryzowała wyobrażenia Orientu uwiecznione w miniaturach tego rękopisu, odzwierciedlające obraz świata znany na dworze burgundzkim i w Paryżu w pierwszej ćwierci XV wieku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 341137 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie / Polski Instytut Studiów nad Sztuką Świata ; t. 22)
Tyt. równol. ang., pol.
Bibliogr. s. 249-257. Indeks.
Streszcz. ang.
Spoglądając na dzieło Luciana Freuda w kontekście przemian europejskiej sztuki od czasów renesansu, aż po pierwszą dekadę XXI wieku, nie ulega wątpliwości, że brytyjski artysta zapisał kolejny, ale jednocześnie być może ostatni rozdział w historii malarstwa figuratywnego, stając się jego, jak napisał Sebastian Smee (w odniesieniu do XX stulecia), „najwspanialszym wzmacniaczem”. Lucian Freud pozostając wierny tradycyjnej metodzie malarstwa portretowego kładł nacisk na bezpośrednią relację pomiędzy malarzem a modelem. Można powiedzieć, że właśnie na tej zależności zbudowana jest jego sztuka. Bezceremonialność w podejściu do modela sprawiła, że brytyjski artysta stworzył bardzo odważny i przejmujący obraz ludzkiej postaci. Językiem jego sztuki stała się materia nagiego ciała. Lucian Freud, podkreślając indywidualny charakter każdego ludzkiego istnienia, zaakcentował to, co nierozerwalnie związane z codziennym doświadczeniem i bliskie człowiekowi niezależnie od historycznej epoki i przynależności kulturowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 340005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie / Polski Instytut Studiów nad Sztuką Świata = Studies and Monographs / Polish Institute of World Art Studies ; t. 13)
Bibliogr. s. 482-507. Indeks.
Współfinansowanie: Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego.
Streszcz. ang.
W książce omówiono narodziny i ewolucję tematyki rodzajowej w malarstwie polskim od schyłku XVIII wieku po rok 1850. Przedstawione zostały początki tej dziedziny twórczości na gruncie narodowym, losy jej pionierów oraz stopniowy wzrost jej rangi, widoczny zarówno w twórczości malarzy, jak i w wypowiedziach krytyków oraz miłośników sztuki. Zawarty w tomie przegląd zjawisk artystycznych pozwala prześledzić, jak z każdą kolejną dekadą XIX stulecia malarstwo rodzajowe zyskiwało coraz szersze grono reprezentantów i coraz silniej konkurowało z gatunkami tradycyjnie umieszczanymi na szczycie akademickiej hierarchii tematów. Niezależnie od tego, czy poważne, czy raczej dowcipne, sceny z życia codziennego polskich miast i wiosek traktowane były jako ucieleśnienie „problematyki krajowej”. Artyści obrazowali ludowe tradycje i obyczaje, podkreślali lokalny koloryt, odwoływali się do powszednich doświadczeń ludzi sobie współczesnych – niejednokrotnie budząc tym samym mocniejsze, niż dotychczas, emocje.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 341601 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie / Polski Instytut Studiów nad Sztuką Świata = Studies and Monographs / Polish Institute of World Art Studies ; t. 3)
Bibliogr. s. 440-498, netogr. s. 498-500. Indeks.
Współfinansowanie: Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego.
Streszcz. ang.
Autorka zapoznaje czytelnika z typami haftowanych tekstyliów chińskich, wśród których omawia tkaniny dekoracyjne, użytkowe oraz kostiumy. Szeroka perspektywa ujęcia tematu sprawia, iż książka ta jest bardzo ciekawą lekturą, przybliżającą wiedzę o tekstyliach chińskich, która zainteresuje nie tylko specjalistów, ale także osoby, potrafiące docenić wyrafinowany kunszt sztuki tkackiej i hafciarskiej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 340558 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie / Polski Instytut Studiów nad Sztuką Świata = Studies and Monographs / Polish Institute of World Art Studies ; t. 10)
Bibliogr. s. 106-113. Indeksy.
Współfinansowanie: Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego.
Streszcz. ang., ros.
Przedmiotem książki jest seria akwarel z widokami zabytków Moskwy i okolic, sporządzona przez Giacoma Quarenghiego, znanego włoskiego architekta pracującego w Rosji na przełomie XVIII i XIX wieku. Te niezwykle interesujące pod względem artystycznym oraz ikonograficznym dzieła nie uzyskały do tej pory pełnego omówienia w literaturze naukowej, gdyż rosyjscy oraz włoscy badacze, zajmujący się twórczością Quarenghiego, skupiali swoją uwagę głównie na jego działalności architektonicznej. Autor dokonał szczegółowej charakterystyki ośmiu widoków tworzących cykl, a także osadził badane akwarele w szerokim kontekście artystycznym, podkreślając ich związki zarówno ze sztuką zachodnioeuropejską, jak również rosyjską. Rozwinął hipotezę o powstaniu akwarel na okoliczność koronacji cara Pawła I w 1797 roku, wskazując na przemiany w zakresie recepcji sztuki staroruskiej, jakie dokonały się w końcu XVIII stulecia na dworze carskim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 341679 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie / Polski Instytut Studiów nad Sztuką Świata ; t. 27)
Nota bibliograficzna na stronie 191. Indeks.
Streszczenie w języku angielskim
Na przełomie XX i XXI wieku David Hockney, wpływowy brytyjski artysta, wywołał poruszenie w świecie sztuki, nauki i mediów. Zasugerował, że malarze już w XV, a nie dopiero w XVII stuleciu zaczęli się wspomagać narzędziami optycznymi w celu osiągnięcia wysokiego poziomu realizmu w dziełach. Hockney poparł tę hipotezę eksperymentami, w których połączył swoje doświadczenie artystyczne, znajomość dziejów malarstwa i zainteresowanie nowoczesnymi technologiami z wiedzą zaczerpniętą z dawnych traktatów o sztuce i optyce. Niniejsza książka jest pierwszym szerokim ujęciem interpretacyjnym eksperymentów Hockneya i sytuuje je zarówno w kontekście całej jego twórczości, jak i postaw wybranych współczesnych artystów, którzy także szukali w sztuce dawnej odpowiedzi na nurtujące ich problemy. (Z okładki).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 359446 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej