Sorting
Source
Katalog centralny
(95)
Form of Work
Książki
(93)
Poradniki i przewodniki
(37)
Publikacje fachowe
(34)
Publikacje naukowe
(25)
Publikacje dydaktyczne
(15)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Filmy i seriale
(1)
Status
available
(84)
unavailable
(10)
only on-site
(1)
Branch
Wypożyczalnia Główna
(92)
Biblioteka Obcojęzyczna
(1)
Biblioteka Muzyczna
(2)
Author
Okuniewski Juliusz
(19)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(13)
Attwood Tony (1952- )
(11)
Grandin Temple (1947- )
(8)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(8)
Masłowska Katarzyna
(4)
Odowska-Szlachcic Bożenna
(4)
Bereda-Rosołek Katarzyna
(3)
Domagała Aneta
(3)
Gray Carol (1952- )
(3)
Jaroszewski Karol
(3)
Szatkowska-Jaskuła Dorota
(3)
Szewczyk Andrzej (tłumacz)
(3)
Banaszczyk Izabela
(2)
Błeszyński Jacek (1963- )
(2)
Chromik-Kovačs Joanna
(2)
Duchniewicz Joanna
(2)
Duchniewicz Przemysław
(2)
Dudek Sandra
(2)
Evans Craig R
(2)
Hénault Isabelle (1973- )
(2)
Kalinowski Marian Leon (1946- )
(2)
Kamińska Barbara (logopeda)
(2)
Kasprzyk Agnieszka (tłumaczka)
(2)
Krajewska Małgorzata (neurolog)
(2)
Kranowitz Carol Stock
(2)
Kwasiborska-Dudek Joanna
(2)
Lillard Paula Polk (1931- )
(2)
Marsh Wendela Whitcomb
(2)
Milewski Stanisław (1956- )
(2)
Niesłuchowski Wiesław
(2)
Ordetx Kristina
(2)
Orlikowska Aleksandra (fizjoterpeuta)
(2)
Panfil Katarzyna (1986- )
(2)
Remus-Duda Joanna
(2)
Skowrońska Emilia
(2)
Szabuniewicz Stanisław (odnowa biologiczna)
(2)
Tarkowski Zbigniew (1953- )
(2)
Wilde Kate C
(2)
Willey Liane Holliday (1959- )
(2)
Wójcik-Topór Paulina
(2)
Zysk Veronica
(2)
Abbass Allan (1962- )
(1)
Andrews June (1955- )
(1)
Arcangeli Donatella (1969- )
(1)
Ayres A. Jean (1920-1988)
(1)
Baczała Ditta
(1)
Baker Jed?
(1)
Baker Jed‏
(1)
Ball James (1962- )
(1)
Baniel Anat
(1)
Baron-Cohen Simon (1958- )
(1)
Barron Sean
(1)
Berman Tali Field
(1)
Biel Lindsey
(1)
Burge Garry
(1)
Burgess Rebecca
(1)
Buzon James
(1)
Castellon Siena (2003- )
(1)
Castleman Bob
(1)
Celińska Sylwia
(1)
Christian Mitch
(1)
Cieślik Elżbieta (tłumacz)
(1)
Colina Donatella
(1)
Contento Carciofo
(1)
Damasiewicz Anna
(1)
Dawson Geraldine (1951- )
(1)
Delahooke Mona
(1)
Della Selva Patricia Coughlin (1954- )
(1)
Deman Isabelle
(1)
Denenburg Debbie
(1)
Devnet Charli
(1)
Eide Brock (1962- )
(1)
Eide Fernette (1961- )
(1)
Emiluta-Rozya Danuta
(1)
Fazli Azeem Qazi
(1)
Field Elizabeth Ives
(1)
Foremniak Katarzyna
(1)
Frederickson Jon
(1)
Garnett Michelle
(1)
Gordon Edwin (1927-2015)
(1)
Grahame Vicki
(1)
Greenberg Leslie S. (1945- )
(1)
Griffin Simone
(1)
Gubała Magdalena (1982- )
(1)
Gurnett Jane (1956- )
(1)
Górka-Pik Natalia
(1)
Hane Ruth Elaine Joyner
(1)
Honey Emma
(1)
Hyman Bruce M
(1)
Isaacs Paul (1986- )
(1)
Jabłoński Marcin
(1)
Jatkowska Joanna
(1)
Johnson Maggie (1955- )
(1)
Kaleńska-Rodzaj Julia
(1)
Kalicka-Karpowicz Zuzanna
(1)
Karpat Reka
(1)
Klimas-Kuchtowa Ewa
(1)
Kotowska Adrianna
(1)
Krejcha Karen
(1)
Year
2020 - 2025
(54)
2010 - 2019
(41)
Time Period of Creation
2001-
(86)
1901-2000
(4)
1945-1989
(2)
1989-2000
(1)
2001
(1)
Country
Poland
(95)
Language
Polish
(91)
Audience Group
Rodzice
(35)
Nauczyciele
(23)
Psycholodzy
(17)
Logopedzi
(13)
Psychoterapeuci
(13)
Terapeuci zajęciowi
(10)
Pedagodzy
(9)
Osoby z zespołem Aspergera
(4)
Szkoły podstawowe
(4)
Lekarze
(3)
Pracownicy socjalni
(3)
Studenci
(3)
9-13 lat
(2)
Pedagodzy specjalni
(2)
Przedszkola
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Wychowawcy
(2)
Wychowawcy małych dzieci
(2)
14-17 lat
(1)
6-8 lat
(1)
Chorzy
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Dziewczęta
(1)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele szkół podstawowych
(1)
Neurologopedzi
(1)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(1)
Osoby z ADHD
(1)
Osoby z autyzmem
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Osoby z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Osoby z zaburzeniem obsesyjno-kompulsyjnym
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(1)
Pracownicy ochrony zdrowia
(1)
Psychiatrzy
(1)
Terapeuci
(1)
Terapeuci pedagogiczni
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Subject
Autyzm
(21)
Dziecko autystyczne
(18)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(13)
Zespół Aspergera
(12)
Osoby z zespołem Aspergera
(10)
Zaburzenia mowy
(9)
Kompetencje społeczne
(8)
Osoby z autyzmem
(7)
Terapia logopedyczna
(7)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(6)
Dziecko z zespołem Aspergera
(6)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(6)
Dysleksja i dysgrafia
(5)
Dzieci
(5)
Integracja sensoryczna
(5)
Leczenie
(5)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(5)
Terapia psychodynamiczna
(5)
Wychowanie w rodzinie
(5)
Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej
(4)
Kompetencje komunikacyjne
(4)
Logopedia
(4)
Psychoterapia krótkoterminowa
(4)
Relacje międzyludzkie
(4)
Wczesna interwencja
(4)
Wychowanie
(4)
Diagnoza logopedyczna
(3)
Dojrzewanie
(3)
Dziecko z ADHD
(3)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(3)
Komunikacja interpersonalna
(3)
Metody nauczania
(3)
Mowa
(3)
Młodzież
(3)
Nauczanie
(3)
Psychoterapia
(3)
Relacja terapeutyczna
(3)
Rozwój psychospołeczny
(3)
Teoria umysłu
(3)
Uczniowie szkół podstawowych
(3)
Uczucia
(3)
Wychowanie seksualne
(3)
Zabawa
(3)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(3)
Zespół ADHD
(3)
Aktywność fizyczna
(2)
Choroby kręgosłupa
(2)
Czytanie
(2)
Depresja psychiczna
(2)
Diagnostyka medyczna
(2)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(2)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(2)
Dziewczęta
(2)
Edukacja domowa
(2)
Fizjologia człowieka
(2)
Gimnastyka lecznicza
(2)
Gry i zabawy
(2)
Gry i zabawy dziecięce
(2)
Gry i zabawy ruchowe
(2)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(2)
Język dziecka
(2)
Kobieta
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Korekcja mowy
(2)
Kręgosłup
(2)
Logopedia dziecięca
(2)
Lęk
(2)
Metoda Montessori
(2)
Metody psychoterapii
(2)
Muzyka
(2)
Mózg
(2)
Nastolatki
(2)
Niemowlę
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Pisanie
(2)
Przezwyciężanie lęku
(2)
Psychologia rozwojowa
(2)
Rozwój fizyczny dziecka
(2)
Samodzielność
(2)
Seksualność
(2)
Trudne sytuacje życiowe
(2)
Uczniowie
(2)
Zabawki
(2)
Zaburzenia nerwicowe
(2)
Zaburzenia psychiczne
(2)
Zachowania ryzykowne
(2)
Zachowanie
(2)
Zapobieganie
(2)
Zdrowie psychiczne
(2)
Życie codzienne
(2)
Afazja
(1)
Audiacja
(1)
Autoprezentacja
(1)
Autopsychoterapia
(1)
Blended learning
(1)
COVID-19
(1)
Choroba Alzheimera
(1)
Choroby układu nerwowego
(1)
Chorzy przewlekle
(1)
Chorzy psychicznie
(1)
Subject: time
2001-
(4)
1001-
(1)
101-
(1)
1101-
(1)
1201-
(1)
1301-
(1)
1401-
(1)
1501-
(1)
1601-
(1)
1701-
(1)
1801-
(1)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
201-
(1)
301-
(1)
401-
(1)
501-
(1)
601-
(1)
701-
(1)
801-
(1)
901-
(1)
Subject: place
Tczew (woj. pomorskie)
(1)
Genre/Form
Poradnik
(51)
Opracowanie
(13)
Podręcznik
(8)
Praca zbiorowa
(8)
Case study (studium przypadku)
(5)
Materiały pomocnicze
(4)
Monografia
(4)
Scenariusz zajęć
(4)
Ćwiczenia i zadania
(3)
Poradnik metodyczny
(2)
Antologia
(1)
Esej
(1)
Film edukacyjny
(1)
Film polski
(1)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Kompendia i repetytoria
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Poradniki
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Publicystyka
(1)
Raport z badań
(1)
Rejestracja filmowa
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Ćwiczenia logopedyczne
(1)
Domain
Psychologia
(55)
Edukacja i pedagogika
(54)
Medycyna i zdrowie
(26)
Językoznawstwo
(6)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(6)
Socjologia i społeczeństwo
(6)
Kultura fizyczna i sport
(3)
Rozwój osobisty
(2)
Biologia
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
95 results Filter
Book
In basket
Na stronie 4. okładki kod QR.
Bibliografia na stronach 443-452. Indeks.
Nowa metapsychologia nieświadomości pomaga pacjentom osiągnąć sukces terapeutyczny. Około połowy pacjentów nie reaguje na psychoterapię albo, co gorsza, doświadcza pogorszenia w jej trakcie. Dlaczego tak się dzieje? Nieświadomie uruchamiają oni zachowania utrudniające terapię, czyli opory, które uniemożliwiają skuteczną współpracę z terapeutą. Wygląda to tak, jakby nie mogli pozwolić na sukces terapii. Może być to frustrujące i demoralizujące zarówno dla terapeuty, jak i pacjenta. Jak możecie wspólnie z pacjentem wykryć opór terapeutyczny i mu zaradzić? Jak możesz dosięgnąć do osoby ukrytej pod oporem – osoby, którą naprawdę jest? Aby terapia była skuteczna, trzeba rozpoznawać i podważać opór już od pierwszej sesji. Książka Dotrzeć poprzez opór pomoże ci: • zwrócić pacjenta przeciwko jego długotrwałym zachowaniom autosabotującym; • regulować intensywny lęk, gdy aktywowane zostaną silne uczucia; • aktywować i przetworzyć wcześniej unikane impulsy i uczucia. Dzięki interwencjom z tej książki, zastosowanym w celu radzenia sobie z oporami, możesz wzmocnić przymierze terapeutyczne oparte na współpracy i pełne wigoru, a także zmobilizować siły uzdrawiające wewnątrz pacjenta.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 398717 (1 egz.)
Book
In basket
Tematem niniejszej książki jest demencja oraz związane z nią problemy. Słowo "demencja" jest używane do określenia wielu sygnałów ostrzegawczych pojawiających się wtedy, gdy mózg przestaje poprawnie funkcjonować. Demencję stwierdza się tylko wówczas, gdy objawy te się nasilają, a z czasem powodują stałą degradację.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 345744 (1 egz.)
Book
In basket
W książce kody QR.
Bibliografia, netografia na stronach 121-122.
Dla nauczyciela.
Czy kiedykolwiek szukałeś najskuteczniejszych strategii, jak postępować z dzieckiem z ADHD w szkole? W tej książce znajdziesz instrukcje „uszyte na miarę” i gotowe do wykorzystania. Dzięki nim skutecznie poradzisz sobie z 15 rodzajami trudności typowych dla ADHD. Przydzielaj krótkie zadania. Dzięki temu dziecku łatwiej będzie sprostać wyzwaniom i przyswoić nowe umiejętności. Graj zespołowo. Do wychowania dziecka potrzebna jest cała wioska! Współpraca z innymi nauczycielami i pracownikami szkoły usprawni proces edukacyjny Nie karć. Stosuj skuteczne metody, które nie zniechęcą dziecka. Zawsze pamiętaj, że dziecko z ADHD może wykazywać zachowania problemowe, ale nie jest dzieckiem problemowym.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 403264, 403983 (2 egz.)
Book
In basket
Nazwa drugiego autora wyróżniona typograficznie.
Bibliografia na stronach 299-300.
Książka Doktor Tony odpowiada to zbiór konkretnych porad i wyjaśnień dotyczących zagadnień najistotniejszych dla osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu oraz ich bliskich. W publikacji zgromadzono materiał z programu, w którym dr Tony Attwood – światowy autorytet w dziedzinie zespołu Aspergera i autyzmu – odpowiadał na pytania samych osób z ASD, pracujących z nimi specjalistów oraz członków ich rodzin. Dzięki tematycznemu podziałowi zagadnień książka stanowi przystępne źródło informacji dla wszystkich, którzy chcieliby lepiej zrozumieć autyzm.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 362439 (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia na stronach 427-430 i przy rozdziałach.
Ta książka to niezastąpiony zbiór porad sformułowanych przez znane osoby z zespołem Aspergera lub autyzmem wysokofunkcjonującym i kierowanych do innych osób ze spektrum.
Każdy z 17 rozdziałów poświęcony jest konkretnym trudnościom towarzyszącym ASD, które rozpoznano na podstawie nowatorskiego badania przeprowadzonego przez dr. Tony’ego Attwooda, Craiga Evansa i Anitę Lesko. Każdy rozdział kończy się szczegółowym i życzliwym komentarzem dr. Tony’ego Attwooda.
Publikację uzupełniają barwne reprodukcje prac plastycznych wykonanych przez artystów z autyzmem.
„Mentorzy wypowiadający się na kartach tej książki przydają wagi naszym zmaganiom, przywołując swoje osobiste przeżycia, które do głębi współgrają z moimi własnymi trudnymi doświadczeniami. Udzielając nam pozytywnych i praktycznych rad, mentorzy przygotowują nas do stawienia czoła problemom, które napotykamy w wielu sferach naszego codziennego życia. Każda osoba z zespołem Aspergera powinna zaopatrzyć się w ten doskonały przewodnik!” (Barb Cook, redaktor naczelna Autism Aspergers Network Magazine)
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 364110 (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia na stronie 37.
Dla psychologów,nauczycieli, logopedów, terapeutów lub rodziców bez przeszkolenia w zakresie terapii poznawczo-behawioralnej.
Program Poznajemy uczucia opiera się na terapii poznawczo-behawioralnej i w sposób skuteczny, uporządkowany i ciekawy pomaga osobom z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w poznawczym opanowywaniu emocji. Każde dziecko, które bierze w nim udział, otrzymuje podręcznik przeznaczony do realizacji sześciu dwugodzinnych sesji, zawierający ćwiczenia oraz przydatne informacje. Program jest przeznaczony przede wszystkim do pracy w małych grupach (2–5 uczestników). Można go jednak z łatwością zaadaptować do pracy z jednym dzieckiem lub do potrzeb młodzieży i dorosłych. Niniejszy tom zawiera materiały do przeprowadzenia interwencji nastawionej na zaburzenia lękowe u dzieci z zespołem Aspergera, autyzmem wysokofunkcjonującym lub całościowym zaburzeniem rozwoju niezdiagnozowanym inaczej.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 361025 (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia na stronie 37.
Program Poznajemy uczucia opiera się na terapii poznawczo-behawioralnej i w sposób skuteczny, uporządkowany i ciekawy pomaga osobom z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w poznawczym opanowywaniu emocji. Każde dziecko, które bierze w nim udział, otrzymuje podręcznik przeznaczony do realizacji sześciu dwugodzinnych sesji, zawierający ćwiczenia oraz przydatne informacje.
Program jest przeznaczony przede wszystkim do pracy w małych grupach (2-5 uczestników). Można go jednak z łatwością zaadaptować do pracy z jednym dzieckiem lub do potrzeb młodzieży i dorosłych. Niniejszy tom zawiera materiały do przeprowadzenia interwencji nastawionej na problemy z radzeniem sobie z uczuciem złości u dzieci z zespołem Aspergera, autyzmem wysokofunkcjonującym lub całościowym zaburzeniem rozwoju niezdiagnozowanym inaczej. Program może być realizowany przez psychologów, lecz także nauczycieli, logopedów, terapeutów lub rodziców bez przeszkolenia w zakresie terapii poznawczo-behawioralnej.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 361989 (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia na stronie 123.
Dzieci i nastolatki z zaburzeniami ze spektrum autyzmu często mają trudności z odruchowym, intuicyjnym okazywaniem ciepłych uczuć: sympatii i miłości. Nierzadko nie rozumieją, że ich rodzice, rodzeństwo i przyjaciele potrzebują czułości. Jeszcze większe wyzwanie stanowi dla nich wyrażanie sympatii do nauczycieli, zaprzyjaźnionych terapeutów lub przyjaciół rodziny.
Tony Attwood i Michelle Garnett - eksperci w dziedzinie autyzmu z wieloletnim doświadczeniem - przedstawiają autorski program terapii poznawczo-behawioralnej, dzięki któremu chłopcy i dziewczęta z zaburzeniami ze spektrum autyzmu nauczą się rozpoznawać oraz wyrażać sympatię i miłość w taki sposób, który będzie sprawiał radość zarówno im, jak i osobom z ich otoczenia. Zaprezentowane w książce ćwiczenia umożliwią dzieciom i nastolatkom z ASD odczytywanie swoich emocji oraz uczuć innych osób na podstawie zachowania, gestów lub słów, a także ułatwią wybór właściwej reakcji. Program stworzono z myślą o nauczycielach, psychologach i terapeutach, którzy mogą go realizować z dzieckiem indywidualnie lub z grupą od dwóch do sześciu osób.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 364235 (1 egz.)
Book
In basket
Tytuł oryginału: The complete guide to Asperger's syndrome, 2007.
Bibliografia, netografia na stronach 385-433. Indeksy.
Lektura dla wszystkich prywatnie i zawodowo zainteresowanych zespołem Aspergera (ZA), rzetelne źródło wiedzy, a przy tym wciągająca, znakomicie napisana książka. Tony Attwood, wybitny specjalista tematu zaburzeń ze spektrum autyzmu, opisuje specyfikę funkcjonowania osób z ZA i tłumaczy, jakie problemy mogą napotkać one za swojej drodze, jak udzielać im skutecznego wsparcia i rozwijać ich mocne strony.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 393875 (1 egz.)
Book
In basket
Dziecko a integracja sensoryczna / A. Jean Ayres ; przekład: Juliusz Okuniewski. - Wydanie IV. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2023. - 231 stron : fotografie, ilustracje ; 30 cm.
(Biblioteka SI)
Bibliografia na stronach 227-231 i bibliografie przy rozdziałach.
Dla terapeutów zajęciowych i innych specjalistów, a także dla rodziców dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej oraz dla osób dorosłych z problemami z przetwarzaniem sensorycznym.
Niniejsza publikacja w jasny sposób opisuje naturę zaburzeń integracji sensorycznej oraz pokazuje, jak te niedostrzegalne problemy niszczą życie chorym dzieciom i ich rodzicom, a także wskazuje, jak można pomóc takim osobom. Dzięki tej książce również dorośli od lat cierpiący na zaburzenia integracji sensorycznej mogą w większym stopniu zrozumieć to, co im się przytrafiło. Książka przeznaczona jest przede wszystkim dla terapeutów zajęciowych i innych specjalistów, a także dla rodziców dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej oraz dla osób dorosłych, które podejrzewają u siebie problemy z przetwarzaniem sensorycznym i mają nadzieję lepiej sobie z nimi radzić w przyszłości.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 397490 (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia na stronach 399-401.
Zasadniczą częścią książki Jeda Bakera, znanego specjalisty w dziedzinie terapii, autora między innymi cenionego "Ilustrowanego podręcznika umiejętności społecznych", są lekcje pozwalające młodemu człowiekowi z autyzmem bądź zespołem Aspergera wykształcić kompetencje przydatne na co dzień.
Umiejętności te są związane z konkretnymi sytuacjami, z jakimi wszyscy stykamy się w dorosłym życiu. Dotyczą takich obszarów, jak: rozmowy oraz komunikacja niewerbalna - jak należy się witać i przedstawiać, inicjować rozmowę i kulturalnie zmieniać jej temat oraz rozpoznawać nieoczywiste sygnały dawane przez rozmówcę; radzenie sobie ze złością i lękiem - jak rozpoznać czynniki wywołujące gwałtowne emocje i co zrobić, by je zneutralizować, a także jak przeciwdziałać sytuacjom, w których ujawniają się fobie; budowanie i podtrzymywanie przyjaźni oraz randki - jak nawiązywać bliższe relacje z innymi ludźmi, a przy tym szanować ich prywatność, oraz jak i gdzie poznawać nowe osoby; radzenie sobie z wymaganiami szkolnymi i rodzinnymi - jak rozwiązywać konflikty w domu i szkole oraz w jaki sposób korzystać z udogodnień przysługujących osobom z zaburzeniami; zatrudnienie - jak znaleźć pracę i poradzić sobie z wymaganiami stawianymi przez przełożonych, a także jak dobrze wypaść podczas rekrutacji; finanse - jak zarządzać swoimi pieniędzmi i racjonalnie planować wydatki; transport - jaki sposób przemieszczania się wybrać oraz jak korzystać z komunikacji publicznej.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 367130 (1 egz.)
Book
In basket
Tytuł oryginału: The social skills picture book : teaching play, emotion, and communication to children with autism.
Bibliografia na stronie 198.
Większość umiejętności społecznych człowieka polega na tym, że w umyśle potrafi on przyjąć perspektywę drugiej osoby. Te umiejętności społeczne nie są jednak oczywiste dla osób z autyzmem, dlatego należy ich uczyć w wyrazisty sposób. I właśnie to jest celem Ilustrowanego podręcznika umiejętności społecznych: dzielimy umiejętności społeczne na mniejsze elementy i jasno pokazujemy, jak należy się zachować i co powiedzieć w danych sytuacjach społecznych. Na książkę Ilustrowany podręcznik umiejętności społecznych składają się zestawy specjalnie przygotowanych zdjęć, na których dzieci krok po kroku demonstrują rozmaite umiejętności społeczne. Forma podobna do komiksu umożliwia uczniom wykorzystanie atutów postrzegania wzrokowego i dzięki temu ułatwia skupienie uwagi oraz zrozumienie przedstawionych treści. Kolorowe fotografie ukazują dobry oraz zły sposób zachowania się w każdej sytuacji, a także pozytywne i negatywne skutki danego postępowania. Ilustrowany podręcznik umiejętności społecznych został zaprojektowany tak, by nauczyciel lub rodzic mógł strona po stronie wiele razy omawiać każdy etap zdobywania danej umiejętności. Dzieci mogą następnie samodzielnie lub w grupie odgrywać poszczególne umiejętności, aż do chwili gdy będą się czuły wystarczająco pewnie, by przećwiczyć je w codziennych interakcjach.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
Brak informacji o dostępności: sygn. 410673 (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia na stronach 271-275. Indeks.
Anat Baniel przedstawia, jak można poprawić funkcjonowanie młodego mózgu. Autorka oraz wyszkoleni przez nią terapeuci pracują z dziećmi z różnorodnymi deficytami: z zaburzeniem ze spektrum autyzmu, porażeniem mózgowym, zaburzeniami genetycznymi, ADD (zespołem deficytu uwagi), ADHD, zaburzeniami odżywiania, urazami splotu ramiennego, kręczem szyi i niezdiagnozowanymi zaburzeniami rozwojowymi. Do każdego dziecka podchodzą holistycznie, traktując je jako odczuwającą i myślącą istotę ludzką. Pracę Anat Baniel aprobują lekarze i naukowcy z całego świata. Ta przystępna, wnikliwa, praktyczna książka dla rodziców chłopców i dziewczynek ze specjalnymi potrzebami zdecydowanie pogłębi ich umiejętność pomagania własnym dzieciom. Baniel podąża śladami niezwykłego naukowca – Moshego Feldenkraisa – największego XX-wiecznego teoretyka usprawniania ruchu. Autorka pokazuje, że nasze dominujące podejście do dzieci z trudnościami często okazuje się niewłaściwe, czasem wręcz niszczące, ponieważ szkoli dzieci w „małpowaniu” kamieni milowych rozwoju, których młodzi ludzie nie są jeszcze gotowi osiągnąć.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
All copies are currently on loan: sygn. 367893 (1 egz.)
Book
In basket
Ślepota umysłu : autyzm a teoria umysłu / Simon Baron-Cohen ; przekład: Agnieszka Pałynyczko-Ćwiklińska. - Wydanie I. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2023. - 195 stron : fotografie, ilustracje, portrety, wykres ; 24 cm.
Tytuł oryginału: Mindblindness : an essay on autism and theory of mind.
Bibliografia na stronach 173-191. Indeks.
W książce Ślepota umysłu Simon Baron-Cohen opisuje model ewolucji i rozwoju umiejętności czytania umysłu. Według autora wykorzystujemy tę zdolność niemal bez przerwy, bez wysiłku, automatycznie i zazwyczaj nieświadomie. W ten naturalny sposób interpretujemy zachowania społeczne i komunikację, przewidujemy je i w nich uczestniczymy. Spotykanym ludziom przypisujemy stany umysłu, takie jak myśli, pragnienia, wiedza czy intencje. Z wieloletnich badań Baron-Cohen wyciąga wniosek, że dzieci z autyzmem przejawiają „ślepotę umysłu”, która jest wynikiem wybiórczych deficytów w czytaniu umysłu. Dla osób z ASD fragment rzeczywistości dotyczący stanów i zamiarów innych ludzi jest w dużym stopniu niedostrzegalny. Baron-Cohen prezentuje teorię opartą na danych z psychologii porównawczej, psychologii rozwojowej oraz neuropsychologii. Dowodzi, że specyficzne mechanizmy neuropoznawcze wykształcone w toku ewolucji pozwalają nam czytać umysły innych osób, wyciągać wnioski z ich zachowania, interpretować znaczenie spojrzeń i dekodować informacje zawarte w „języku oczu”.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 393367 (1 egz.)
Book
In basket
Indeks.
Rodzicom często brakuje inspiracji, jak pobudzić rozwój społeczny i komunikację dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Z pomocą przychodzi praktyczna książka Tali Berman i Abby Rappaport, terapeutek od wielu lat pracujących z dziećmi z autyzmem, zawierająca aż 235 gier, za-baw i ćwiczeń. Autorski podział zajęć pozwoli łatwo określić, które z nich będą najbardziej motywujące i korzystne dla dziecka na określonym poziomie rozwoju, a dzięki przejrzystemu układowi publikacji można szybko sprawdzić, jakie materiały będą potrzebne do przeprowadzenia zabawy. Wartościowe uzupełnienie stanowią załączniki, w których zawarto rzeczowe porady dotyczące między innymi tego, jak radzić sobie z zachowaniami problemowymi i jak pomóc dziecku uporać się z lękiem, jak do niego mówić, a także co zrobić, by wykorzystać cechy wyróżniające dziecko i określić, czego najbardziej potrzebuje do rozwoju.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 357856 (1 egz.)
Book
In basket
(Biblioteka SI)
Bibliografia przy rozdziałach. Indeks.
Książka, którą trzymacie w ręku, pomoże wam ustalić, czy wasze dziecko ma problemy z przetwarzaniem sensorycznym, i podpowie, jakie działania można od razu podjąć tym zakresie. Znajdziecie tu mnóstwo praktycznych informacji na temat tego, jak radzić sobie z nadpobudliwością czy niską wytrzymałością, jak poprawić koncentrację, uwagę i zachowanie dziecka. Zamieszczono tu również bardzo przydatne porady i techniki radzenia sobie z codziennymi wyzwaniami, takimi jak mycie, czesanie i obcinanie włosów, ubieranie się, robienie zakupów w supermarkecie, grymaszenie w czasie posiłków, spokojne przesypianie nocy. Dowiecie się, jak postępować w sytuacjach społecznych w szkole i na przyjęciu, u dentysty, w momencie, gdy słychać głośny hałas, a także w wielu innych. Nareszcie rodzice, którzy chcą pomóc swoim dzieciom poradzić sobie z problemami integracji sensorycznej i je przezwyciężyć, będą mogli zdobyć wiedzę i odpowiedzi na nurtujące ich pytania. [Ze wstępu Temple Grandin]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 385853 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 312387 (1 egz.)
Book
In basket
Nazwy autorów na stronach 195-196.
Bibliografie, netografie przy pracach.
Współfinansowanie: Wydział Nauk Pedagogicznych (Uniwersytet Mikołaja Kopernika ; Toruń)
Artykuły naukowe zebrane w niniejszym tomie podejmują niezwykle istotny w logopedii dyskurs o wczesnej interwen­cji, który pozwala na szersze odczytywanie tego problemu w zakresie terminologicznym, ale przede wszystkim teoretycznym i praktycznym. Publikacja składa się z trzech części: w pierwszej zostały zgrupowane artykuły dotyczące założeń teoretycznych wczesnej interwencji logopedycznej; w drugiej części skupiono się na problemach wczesnej interwencji logopedycznej w okresie wczesnego dzieciństwa; trzecią część poświęcono wczesnej interwencji logopedycznej w okresie kryzysowym.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 391182 (1 egz.)
Book
In basket
Tytuł oryginału: "The Spectrum Girl's Survival Guide", 2020.
Bibliografia na stronach 243-244.
Na temat autyzmu i zespołu Aspergera napisano wiele książek, jednak w większości skierowane są do osób neurotypowych albo ich autorami są autystyczni dorośli, którzy dzieciństwo i okres nastoletni mają dawno za sobą. Niezbędnik dziewczyny ze spektrum to poradnik dla autystycznej dziewczyny napisany przez inną autystyczną dziewczynę - osobę, która wie, jak to jest być nastolatką w czasach Snapchata, Instagrama, WhatsAppa, YouTube’a i selfików, i dobrze to rozumie.
Czytelniczki znajdą tu mnóstwo życiowych porad oraz wszelkie narzędzia, dzięki którym rozkwitną i łatwiej osiągną w życiu to, czego pragną. Praktyczne wskazówki dotyczące przyjaźni, randek, szkoły, postrzegania ciała i stawiania własnych granic, a także dbania o zdrowie fizyczne i psychiczne zostały opracowane przez Sienę Castellon - uhonorowaną nagrodami rzeczniczkę neuroróżnorodności - na podstawie jej własnych doświadczeń. Dzięki nim przezwyciężysz każdą napotkaną trudność!
Książka została napisana z myślą o dziewczynach ze spektrum autyzmu w wieku 12-20 lat, ale cieszy się popularnością także wśród starszych autystek oraz chłopaków ze spektrum. Niezbędnik będzie też przystępnym źródłem informacji dla rodziców, rodzeństwa i przyjaciół osób z autyzmem, ich nauczycieli, terapeutów oraz wszystkich zainteresowanych zagadnieniem neuroróżnorodności.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
All copies are currently on loan: sygn. 375712 (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia na stronach 199-202.
Książka stanowi kompendium aktualnej wiedzy o tym, czym jest zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi (ADHD) oraz jak radzić sobie na co dzień z tym zaburzeniem. Dowiesz się z niej, czego potrzebują dziecko i nastolatek, co stanowi dla nich największe trudności oraz co sprzyja ich rozwojowi. Ten praktyczny poradnik znanych ekspertek Joanny Chromik-Kovačs, Izabeli Banaszczyk i Justyny Zdrojewskiej, napisany na podstawie wieloletniego doświadczenia w pracy z osobami z ADHD, w przystępny sposób odpowiada na pytania: jak rozpoznać typowe objawy ADHD; jak pracować z osobą z ADHD w domu i szkole; jak wspierać dziecko i nastolatka w ich dorastaniu oraz życiu społecznym.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 358122 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again