Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(800)
IBUK Libra
(18)
Forma i typ
Książki
(784)
Publikacje naukowe
(142)
Publikacje fachowe
(52)
Publikacje dydaktyczne
(35)
Proza
(29)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(19)
E-booki
(18)
Poradniki i przewodniki
(14)
Muzyka
(12)
Publikacje popularnonaukowe
(12)
Poezja
(9)
Nuty
(3)
Filmy i seriale
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
dostępne
(739)
tylko na miejscu
(115)
nieokreślona
(16)
wypożyczone
(15)
Placówka
Wypożyczalnia Główna
(731)
Biblioteka Austriacka
(2)
Biblioteka Obcojęzyczna
(5)
Czytelnia BG
(95)
Czytelnia Oddziału Zbiorów Obcojęzycznych
(1)
Dział Informacji
(17)
Rogów
(1)
Biblioteka Muzyczna
(32)
Czytelnia Biblioteki Muzycznej
(1)
Autor
Damasiewicz Anna
(37)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(30)
Andrzejewska Anna (ilustratorka)
(15)
Łobocki Mieczysław (1929-2012)
(13)
Fuks Agata
(11)
Lichtenberg-Kokoszka Emilia
(9)
Korzeniowska Wiesława (1939- )
(8)
Murzyn Andrzej (1955- )
(8)
Grzybowski Przemysław Paweł (1968- )
(7)
Winczura Barbara (1969- )
(7)
Węglarz Józef (1949- )
(7)
Węglińska Maria (1936- )
(7)
Dymara Bronisława
(6)
Głażewski Michał
(6)
Jakubowski Witold (1963- )
(6)
Janiuk Ewa
(6)
Lubina Monika
(6)
Melosik Zbyszko (1956- )
(6)
Plopa Mieczysław (1948- )
(6)
Schoenebeck Hubertus von (1947- )
(6)
Sikorski Wiesław (psycholog)
(6)
Szołtysek Adolf Ernest (1942- )
(6)
Beniak-Haremska Ewa (1973- )
(5)
Chybicka Aneta
(5)
Franczyk Anna
(5)
Gajda Janusz (1933- )
(5)
Gajdzica Zenon
(5)
Konieczna Ewelina J
(5)
Kowalewska Barbara (1950- )
(5)
Krajewska Katarzyna (pedagog)
(5)
Muchacka Bożena (1953- )
(5)
Olszówka Piotr (1970- )
(5)
Skorek Ewa Małgorzata
(5)
Szymański Mirosław Józef (1942- )
(5)
Bereźnicki Franciszek (1937- )
(4)
Cytowska Beata (1964- )
(4)
Dzierżanowski Jerzy
(4)
Giese-Szczap Klaudia
(4)
Gromkowska-Melosik Agnieszka
(4)
Jasieński Michał
(4)
Klinik Anna
(4)
Moroz Henryk (1924- )
(4)
Nowosad Inetta
(4)
Pastwa-Wojciechowska Beata (1965- )
(4)
Przybyliński Sławomir (1977- )
(4)
Rottermund Jerzy
(4)
Skałbania Barbara
(4)
Szerląg Alicja (1958- )
(4)
Szkudlarek Tomasz
(4)
Szmidt Krzysztof J
(4)
Szuścik Urszula
(4)
Bidzan Mariola
(3)
Bocheńska-Włostowska Katarzyna
(3)
Bogudał-Borkowska Joanna (1982- )
(3)
Bystrzanowska Maria
(3)
Błeszyński Jacek (1963- )
(3)
Coltrane John (1926-1967)
(3)
Jasieński Michał. Myślenie
(3)
Jaworska Anetta
(3)
Jaworska-Witkowska Monika
(3)
Kaczmarek Bogusława Beata
(3)
Kieszkowska Anna
(3)
Kowalski Mirosław (pedagog)
(3)
Krause Amadeusz
(3)
Krzemińska Marcelina (1986- )
(3)
Kupisiewicz Czesław (1924- )
(3)
Leppert Roman
(3)
Lorecka Katarzyna
(3)
Majda Jan (1932- )
(3)
Ogonowska Agnieszka
(3)
Pikuła Norbert (1975- )
(3)
Ptaszek Grzegorz
(3)
Rzeźnicka-Krupa Jolanta
(3)
Sadowska-Krajewska Aleksandra
(3)
Stalka-Jarska Joanna
(3)
Stawarski Andrzej
(3)
Szkudlarek Tomasz (1954- )
(3)
Walasek Stefania (1947- )
(3)
Walczak-Klimek Małgorzata (1987- )
(3)
Winczura Barbara
(3)
Witkowski Lech (1951- )
(3)
Baden-Powell Robert (1857-1941)
(2)
Belzyt Joanna (1977- )
(2)
Bielak Krystyna
(2)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(2)
Borowska-Beszta Beata (1966- )
(2)
Brühlmeier Arthur (1934- )
(2)
Bęczkowska Krystyna (1940- )
(2)
Błażek Magdalena
(2)
Cabała Monika
(2)
Chmura-Rutkowska Iwona
(2)
Chojnacka-Szawłowska Gabriela (1946- )
(2)
Delecka-Bury Alicja
(2)
Denek Kazimierz (1932- )
(2)
Gardian-Miałkowska Renata
(2)
Garrison Jimmy (1934-1976)
(2)
Gmerek Tomasz
(2)
Godawa Grzegorz
(2)
Grabowski Henryk (1935- )
(2)
Gwiazda-Elmerych Małgorzata (1967- )
(2)
Rok wydania
2020 - 2025
(177)
2010 - 2019
(260)
2000 - 2009
(346)
1990 - 1999
(35)
Okres powstania dzieła
2001-
(253)
1901-2000
(13)
1918-1939
(4)
1989-2000
(4)
1945-1989
(3)
Kraj wydania
Polska
(770)
Stany Zjednoczone
(6)
Francja
(3)
Język
polski
(692)
angielski
(10)
niemiecki
(2)
czeski
(1)
słowacki
(1)
Odbiorca
Dzieci
(30)
6-8 lat
(28)
Nauczyciele
(25)
Rodzice
(25)
0-5 lat
(16)
Logopedzi
(14)
Pedagodzy
(14)
9-13 lat
(10)
Szkoły wyższe
(9)
Terapeuci zajęciowi
(8)
Psycholodzy
(7)
Studenci
(6)
Przedszkola
(5)
Pedagodzy specjalni
(4)
14-17 lat
(3)
Młodzież
(3)
Nauczyciele przedszkoli
(3)
Terapeuci
(3)
Klasa 1.
(2)
Klasa 2.
(2)
Klasa 3.
(2)
Nauczyciele akademiccy
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
A1 poziom biegłości językowej
(1)
Arteterapeuci
(1)
Chorzy
(1)
Chorzy z chorobą Alzheimera
(1)
Chorzy z otępieniem
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Dziewczęta
(1)
Harcerze
(1)
Kobieta
(1)
Lekarze
(1)
Literatura polska
(1)
Menedżerowie
(1)
Muzykoterapeuci
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele śpiewu
(1)
Opiekunowie
(1)
Politycy
(1)
Poziom średniozaawansowany
(1)
Pracownice i pracownicy naukowi
(1)
Psychologowie
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Rehabilitanci
(1)
Specjaliści ds. kadr
(1)
Szkoły muzyczne II stopnia
(1)
Szkoły specjalne
(1)
Uczniowie szkół średnich
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Wychowawcy internatów
(1)
Wychowawcy klas
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(45)
Muzyka amerykańska
(5)
Film amerykański
(1)
Muzyka argentyńska
(1)
Muzyka polska
(1)
Temat
Pedagogika
(49)
Wychowanie
(45)
Rodzina
(30)
Szkolnictwo
(27)
Nauczanie
(24)
Dziecko
(23)
Nauczyciele
(22)
Język polski
(21)
Kobieta
(20)
Kształcenie
(19)
Uczniowie
(18)
Dzieci
(17)
Młodzież
(17)
Relacje międzyludzkie
(17)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(17)
Wychowanie w rodzinie
(17)
Postawy
(16)
Resocjalizacja
(15)
Niepełnosprawni
(14)
Pedagogika specjalna
(14)
Edukacja międzykulturowa
(13)
Nauczanie początkowe
(13)
Korekcja mowy
(11)
Metody nauczania
(11)
Szkolnictwo wyższe
(11)
Więźniowie
(11)
Wychowanie przedszkolne
(11)
Myślenie twórcze
(10)
Mężczyzna
(10)
Psychologia dziecka
(10)
Psychoterapia
(10)
Środki masowego przekazu
(10)
Komunikacja społeczna
(9)
Leczenie
(9)
Mowa
(9)
Pedagodzy
(9)
Wartość
(9)
Arteterapia
(8)
Autyzm
(8)
Bajkoterapia
(8)
Dziecko z niepełnosprawnością
(8)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(8)
Kultura masowa
(8)
Osobowość
(8)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(8)
Pedagogika kultury
(8)
Pedagogika społeczna
(8)
Uczucia
(8)
Antropologia filozoficzna
(7)
Dziecko autystyczne
(7)
Integracja społeczna
(7)
Kultura
(7)
Mutyzm wybiórczy
(7)
Niedostosowanie społeczne
(7)
Opieka społeczna
(7)
Osoby z niepełnosprawnością
(7)
Przemoc w rodzinie
(7)
Sztuka
(7)
Uczenie się
(7)
Wielokulturowość
(7)
Wsparcie społeczne
(7)
Wymowa
(7)
Zmiana społeczna
(7)
Życie codzienne
(7)
Chorzy w rodzinie
(6)
Dysleksja i dysgrafia
(6)
Dziecko niepełnosprawne
(6)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(6)
Jakość życia
(6)
Kształcenie integracyjne
(6)
Niepełnosprawność intelektualna
(6)
Oświata
(6)
Patologia społeczna
(6)
Rehabilitacja medyczna
(6)
Seksualność
(6)
Wychowanie do wartości
(6)
Wychowanie fizyczne (przedmiot szkolny)
(6)
Wychowanie obywatelskie
(6)
Zaburzenia mowy
(6)
Zachowanie
(6)
Świadomość społeczna
(6)
Bliskie związki międzyludzkie
(5)
Diagnostyka medyczna
(5)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(5)
Edukacja regionalna
(5)
Gry edukacyjne
(5)
Harcerstwo
(5)
Jąkanie
(5)
Język
(5)
Logopedia
(5)
Lęk
(5)
Macierzyństwo
(5)
Małżeństwo
(5)
Metoda Montessori
(5)
Muzyka
(5)
Niepowodzenia szkolne
(5)
Pedagogika penitencjarna
(5)
Poczucie własnej wartości
(5)
Polacy za granicą
(5)
Polityka oświatowa
(5)
Temat: dzieło
Harry Potter
(1)
Kobieta i Życie (czasopismo ; 1951-2002)
(1)
Nauczyciele-Nauczycielom (seria wyd.)
(1)
Przyjaciółka (czasopismo)
(1)
Telewizja Dziewcząt i Chłopców (program telewizyjny)
(1)
Temat: czas
2001-
(92)
1901-2000
(45)
1989-
(38)
2001-0
(23)
1989-2000
(20)
1945-1989
(15)
1901-
(14)
1801-1900
(10)
1801-
(9)
1918-1939
(4)
1701-1800
(3)
1918-
(3)
1901-1914
(2)
1914-1918
(2)
1945-
(2)
1201-1300
(1)
1301-1400
(1)
1401-1500
(1)
1501-1600
(1)
1601-
(1)
1601-1700
(1)
1701-
(1)
1939-
(1)
1939-1945
(1)
Temat: miejsce
Polska
(82)
Stany Zjednoczone (USA)
(4)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(4)
Czechy
(3)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(3)
Śląsk
(3)
Europa
(2)
Kraków (woj. małopolskie)
(2)
Niemcy
(2)
Olsztyn (woj. warmińsko-mazurskie)
(2)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie)
(2)
Ukraina
(2)
Województwo pomorskie (1999- )
(2)
Zielona Góra (woj. lubuskie)
(2)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Arabia Saudyjska
(1)
Austria
(1)
Belgia
(1)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Bytom (woj. śląskie)
(1)
Chocznia (woj. małopolskie, pow. wadowicki, gm. Wadowice)
(1)
Częstochowa (woj. śląskie)
(1)
Europa Środkowo-Wschodnia
(1)
Finlandia
(1)
Francja
(1)
Galicja
(1)
Grecja
(1)
Legnica (woj. dolnośląskie ; okolice)
(1)
Litwa
(1)
Małopolskie, województwo
(1)
Newcastle-upon-Tyne (Wielka Brytania)
(1)
Opole (woj. opolskie ; okręg)
(1)
Podkarpackie, województwo
(1)
Pomorze Zachodnie
(1)
Portugalia
(1)
Powiat białostocki (woj. podlaskie)
(1)
RFN
(1)
Sarajewo (Bośnia i Hercegowina)
(1)
Siedlce (woj. mazowieckie)
(1)
Singapur
(1)
Stróża (woj. małopolskie, pow. myślenicki, gm. Pcim)
(1)
Wadowice (woj. małopolskie)
(1)
Warszawa
(1)
Wilno (Litwa ; okręg)
(1)
Województwo kujawsko-pomorskie (1999- )
(1)
Województwo warmińsko-mazurskie (1999- )
(1)
Województwo świętokrzyskie (1999- )
(1)
Wrocław (woj. dolnośląskie ; okręg)
(1)
Zabór rosyjski
(1)
Zielona Góra (woj. lubuskie ; okolice)
(1)
Łuków (woj. lubelskie)
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Śląsk, Górny
(1)
Śląskie, województwo (od 1999)
(1)
Gatunek
Opracowanie
(87)
Poradnik
(40)
Praca zbiorowa
(36)
Monografia
(32)
Raport z badań
(27)
Opowiadania i nowele
(23)
Podręcznik
(20)
Ćwiczenia i zadania
(18)
Podręczniki akademickie
(17)
Materiały konferencyjne
(12)
Scenariusz zajęć
(11)
Wiersze
(9)
Jazz
(8)
Podręczniki
(8)
Case study (studium przypadku)
(7)
Pamiętniki i wspomnienia
(7)
Esej
(6)
Księga pamiątkowa
(5)
Materiały pomocnicze
(5)
Muzyka rozrywkowa
(5)
Poezja dziecięca polska
(5)
Biografia
(4)
Powieść
(4)
Antologia
(3)
Publicystyka polska
(3)
Publikacja bogato ilustrowana
(3)
Reportaż
(3)
Wydawnictwa popularne
(3)
Wywiad dziennikarski
(3)
Ćwiczenia logopedyczne
(3)
Śpiewnik
(3)
Autograf
(2)
Bibliografia
(2)
Literatura polska
(2)
Melodia z tekstem podłożonym
(2)
Muzyka instrumentalna
(2)
Muzyka na saksofon
(2)
Nagranie studyjne
(2)
Partytura
(2)
Pieśń (głos i fortepian)
(2)
Pieśń i piosenka
(2)
Piosenka dziecięca polska
(2)
Poradniki dla nauczycieli
(2)
Publikacje dla dzieci
(2)
Relacja z podróży
(2)
Reprint
(2)
Rozprawa doktorska
(2)
Aforyzmy
(1)
Anegdoty
(1)
Ankieta
(1)
Aranżacja i transkrypcja
(1)
Bajka i baśń polska
(1)
Bajka terapeutyczna
(1)
Blues
(1)
Broszura
(1)
Country (muzyka)
(1)
Czasopisma młodzieżowe polskie
(1)
Czasopisma społeczno-kulturalne polskie
(1)
Dedykacje
(1)
Dokumenty audiowizualne
(1)
Encyklopedia
(1)
Felieton
(1)
Felieton polski
(1)
Film fabularny
(1)
Film obyczajowy
(1)
Film psychologiczny
(1)
Hip-hop (muzyka)
(1)
Karty pracy ucznia
(1)
Kompendia i repetytoria
(1)
Książka-zabawka
(1)
Literatura dziecięca polska
(1)
Literatura młodzieżowa polska
(1)
Muzyka dla dzieci
(1)
Muzyka fortepianowa
(1)
Muzyka na fortepian, saksofon i instrumenty perkusyjne
(1)
Muzyka na głos i fortepian
(1)
Muzyka na harfę i zespół instrumentalny
(1)
Muzyka na kontrabas i fortepian
(1)
Nagranie na żywo
(1)
Opowiadanie młodzieżowe polskie
(1)
Pamiętniki polskie
(1)
Piosenka harcerska
(1)
Piosenka polska
(1)
Poezja polska
(1)
Poradnik metodyczny
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Powieść obyczajowa
(1)
Publikacja stworzona z zastosowaniem sztucznej inteligencji
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Rap
(1)
Rock
(1)
Scenariusz imprezy szkolnej
(1)
Scenariusz teatralny
(1)
Słownik angielsko-polski
(1)
Słownik biograficzny
(1)
Słownik terminologiczny
(1)
Słowniki polskie
(1)
Testy na iloraz inteligencji
(1)
Twórczość literacka dzieci i młodzieży polska
(1)
Utwory sceniczne dla dzieci
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(151)
Psychologia
(78)
Socjologia i społeczeństwo
(69)
Medycyna i zdrowie
(27)
Historia
(25)
Językoznawstwo
(20)
Filozofia i etyka
(16)
Kultura i sztuka
(14)
Kultura fizyczna i sport
(10)
Nauka i badania
(10)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(10)
Literaturoznawstwo
(5)
Etnologia i antropologia kulturowa
(4)
Media i komunikacja społeczna
(4)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(4)
Rozwój osobisty
(4)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(3)
Religia i duchowość
(3)
Biologia
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
Zarządzanie i marketing
(2)
Architektura i budownictwo
(1)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Matematyka
(1)
Podróże i turystyka
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Styl życia, moda i uroda
(1)
818 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia, wykaz aktów prawnych na stronach 79-84.
Współfinansowanie: Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II
Niniejsza publikacja wypełnia lukę w organizacji polskich uniwersytetów. Stanowi ona wnikliwe studium na temat prawdziwej obecności retoryki w kształceniu akademickim. Można powiedzieć, że dwoje autorów, Imelda Chłodna-Błach i Andrei Ahapau, przygotowało tekst zgodnie z najlepszymi kanonami interesującej nas dyscypliny. Rady starożytnych były bowiem jednoznaczne: gdy mówisz/piszesz - mów/pisz jak do ludzi prostych, ale myśl jak mędrzec. Postulat prostoty formy i bogactwa treści został w tej rozprawie zrealizowany. Czytelnik znajdzie w niej zwarty, syntetyczny przegląd różnych koncepcji retoryki, zapozna się ze specyfiką pracy nauczyciela akademickiego, a nawet otrzyma praktyczne wskazówki, jak opracować, przygotować i wreszcie dobrze wygłosić rozmaite formy uniwersyteckich wypowiedzi. A wszystko czyta się bardzo dobrze, gdyż wspomniana forma jest bardzo... retoryczna, czyli przejrzysta, klarowna i spójna.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 391572 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 209-231.
Współfinansowanie: Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej (Kraków)
Książka "Społeczno-kulturowe implikacje migracji dzieci" stanowi rozwinięcie moich analiz i badań dotyczących kulturowych, społecznych i pedagogicznych kontekstów dzieciństwa w sytuacji różnicy kulturowej i odmienności etnicznej, zawartych w poprzedniej publikacji "Adopcja międzyrasowa" (2018). W niniejszej pracy staram się przede wszystkim określić społeczno-kulturowe warunki i następstwa migracji osób małoletnich. Ze względu na podjęty w książce temat, na jej stronach często odwołuję się do kategorii dzieciństwa i znaczenia relacji dziecko - dorosły.
Dziecko jest ważnym podmiotem refleksji pedagogicznej, a dzieciństwo przedmiotem rozważań w pracach polskich pedagogów. Chociaż studia nad dzieciństwem są zazwyczaj przyporządkowane do obszarów pedagogiki społecznej lub pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej, to niewątpliwie w tradycji polskiej myśli pedagogicznej istnieje zakorzenione przekonanie o słuszności stwierdzenia Janusza Korczaka, że "[…] to jeden z najzłośliwszych błędów sądzić, że pedagogika jest nauką o dziecku, a nie o człowieku… Nie ma dzieci - są ludzie; ale o innej skali pojęć, innym zasobie doświadczenia, innych popędach, innej grze uczuć".
Jestem przekonany, że słowa Korczaka są zachętą do wielowymiarowego spojrzenia na dziecko i dzieciństwo, czyli spojrzenia, które wykracza poza istniejące podziały, klasyfikacje i zdroworozsądkowe uzasadnienia.[...]
W niniejszej publikacji staram się dokonać wszechstronnej analizy zjawiska migracji dzieci z naciskiem na specyfikę migracji osób małoletnich, warunki i następstwa tych migracji, nie dając jednak żadnych ostatecznych rozstrzygnięć oraz nie roszcząc sobie prawa do całościowego opisu zjawiska. Jestem też świadomy tego, że dokonany przeze mnie wybór typów migracji dziecięcych zawęża dyskusję do specyficznych przypadków dzieci, które są w procesie migracji wykluczone, odrzucone i wykorzystane przez dorosłych. Zaprezentowany w pracy obraz dzieciństwa może przez to wydawać się Czytelnikowi nadzwyczaj pesymistyczny. Moim celem było jednak wskazanie, w jaki sposób niektórzy małoletni migranci są uwikłani w różnego rodzaju relacje i sytuacje społeczne. Idąc za postulatem Korczaka, żeby w dziecku zobaczyć przede wszystkim człowieka, starałem się zdekonstruować dyskursy, towarzyszące dziecięcym migracjom, tworzące czasami błędne oczekiwania w stosunku do konstruktu dziecka migranta oraz wskazać, że dla praktyki pedagogicznej, zarówno w wymiarze aktualnym, jak i w biograficznym, osobne, wyizolowane dziecko migrant nie istnieje. Akcent na relacje w otoczeniu dziecka oraz uwikłanie tych relacji w społeczno-kulturowe konteksty funkcjonowania migracji są istotnymi elementami zrozumienia dynamiki zjawiska migracji dzieci... Autor (fragment Wstępu)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 391794 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autorka w polecanej publikacji "Swojskie opowieści" zaprasza Was do świata miejskich peryferii, żyjącego w zgodzie z naturą, o ile to jeszcze możliwe. Takie swojskie życie, może nawet sielskie, ma swoje uroki i uczy symbiozy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Brak informacji o dostępności: sygn. 408485 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie, wykazy aktów prawnych przy pracach.
Współfinansowanie: Wydział Studiów Edukacyjnych (Uniwersytet im. Adama Mickiewicza ; Poznań), Wydział Nauk o Edukacji (Uniwersytet w Białymstoku)
Streszczenia w języku angielskim przy pracach.
Wokół polskiego systemu profilaktyki społecznej i resocjalizacji narosło wiele mitów, nieporozumień i przekłamań. Narosło też wiele emocji. Źródłem większości z nich są medialnie rozpowszechniane poglądy osób nie mających ani wiedzy ani kompetencji w opisywanym przedmiocie, a wypowiadających się z głębokim przekonaniem własnych i jedynych racji. Należą do nich zarówno politycy jak i różnego rodzaju "specjaliści od wszystkiego", pochodzący często ze środowiska akademickiego, a głoszący często poglądy oparte na jednostkowych wydarzeniach społecznych i chcący się wkupić w łaskę decydentów, nie mówiąc już o medialnych celebrytach i innych "wieszczach" narodowych. To właśnie przez medialne wypowiedzi wspomnianych "specjalistów" ukształtowane zostały poglądy zwykłych "zjadaczy chleba", obrócone w społeczne emocje. Owe, najczęściej negatywne emocje stają się ostatnio niestety coraz częściej politycznym pretekstem do tworzenia rozwiązań formalnoprawnych regulujących sferę działalności resocjalizacyjnej. Można nawet odnieść wrażenie, że niektóre media sprzyjające władzy, celowo prowadzą politykę medialną, która ma za zadanie stymulowanie kierunku zaostrzania kar i wykluczania osób podlegających penalizacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 376017 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Żyję, więc jestem? / Wiesław Antosz. - Wydanie I. - Kraków : Impuls, 2023. - 111 stron : fotografie, ilustracje, portrety ; 24 cm.
Na okładce: Hania, Agnieszka, Darek, Grzesiek, Ewa, Magda, Dorota, Przemek....
Dla terapeutów, instruktorów terapii, pedagogów, specjalistów i bliskich towarzyszących na co dzień osobom z niepełnosprawnością intelektualną i psychiczną, a także pracujących z nimi.
Finansowanie: Stowarzyszenie "Człowiek w Potrzebie - Wolontariat Gorzowski"
Gdyby nawet zgodzić się z tymi, którzy twierdzą, że Olga Tokarczuk w swojej twórczości pokazuje własne krytyczne poglądy na temat egalitarności, popkultury, kultury masowej; gdyby przyjąć, że obrazem takiej postawy jest ukazana w Empuzjonie nalewka Schwrmerei, przenosząca w świat nierealny, zachęcająca do marzeń, rozmów, ale równocześnie odbierająca pewność samodzielnego myślenia, a utożsamiana przez niektórych z otaczającym nas światem Internetu, mediów społecznościowych, celebrytów, powszechnych przekazów o tym, jak należy widzieć rzeczywistość; gdyby przyjąć, że Noblistka odrywa się od świata ludzi, którym jest trudniej, bo nie mogli korzystać z kapitału kulturowego, i dla których właśnie kultura powszechna jest szansą na uczestnictwo społeczne - to pewnie trudno byłoby nie zgodzić się z poglądem, iż w tym krytycznym, a raczej krytykującym wołaniu o uwzględnianie różnorodności poprzez zapewnienie dostępu do wszystkiego dla wszystkich jest przecież wykluczenie z prawa do indywidualności, oryginalności i właśnie różnorodności.
Napisałem do Olgi Tokarczuk w trochę podobnym tonie, odnosząc się do naszej pracy z osobami niepełnosprawnymi, którym niemal wszyscy chcą nieba przychylić, zabiegając o poprawność językową w deklaracjach powszechnej troski o ich niezależne życie. Po pewnym czasie dostałem mail od Jany Karpienko, asystentki pisarki, a potem pomyślałem, że otaczając szczególną troską osoby, z którymi pracujemy, możemy stawać się tłumem uniemożliwiającym bycie sobą tym, o których samostanowienie wołamy.
Kultura unieważniania (cancel culture) odrzuca prawo do bycia innym w imię obowiązywania zasad, które należy przyjmować. Dzieło twórcy przestaje być twórczością, gdy autor głosi poglądy czy podejmuje działania niezgodne z aktualnie obowiązującą doktryną poprawności politycznej. Człowiek rasy białej z dredami może być wykluczony, gdy grupa strzegąca doktryny uzna, że zabiera on w ten sposób tożsamość innym, a na dodatek nie poczuwa się do winy za krzywdy niegdyś tym innym uczynione. Realizowana praktyka może wykluczać w trosce o wspólnotę, indywidualność i różnorodność te wartości poprzez brak dbałości o samą praktykę i koncentrację na przestrzeganiu reguł.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 391779 (1 egz.)
Książka
W koszyku
O autorkach na stronach 109-110.
Bibliografie, netografie przy niektórych pracach.
Książka przedstawia doświadczenia terapeutów i ich różne spojrzenia na terapię w mutyzmie wybiórczym. Opisuje formy, techniki i metody pracy z dziećmi z tym zaburzeniem.
Autorki wykorzystują zróżnicowane formy terapeutyczne i "szyją terapie na miarę dziecka", a także podkreślają, że z wielu metod terapeutycznych należy stworzyć tę jedną, "własną" - indywidualną dla konkretnego dziecka z mutyzmem wybiórczym. […] Przedstawiają przypadki dzieci na różnych etapach rozwojowych: dwuletniej dziewczynki uczęszczającej do żłobka, pacjentów w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym oraz chłopca w wieku gimnazjalnym. Ukazanie skali zaburzenia wśród dzieci jest ogromnie ważne dla logopedów, psychologów, pedagogów i rodziców. Mutyzm może bowiem pojawić się niezależnie od wieku dziecka, przeżyć, środowiska i miejsca.
Publikacja prezentuje wiele unikatowych i bardzo ciekawych propozycji oddziaływań, które opierają się na szerokiej literaturze przedmiotu oraz pogłębionych przez analizę rozwiązaniach praktycznych. […] Należy czerpać jak najwięcej z wiedzy i doświadczenia specjalistów prowadzących diagnozę i terapię mutyzmu wybiórczego, którzy reprezentują różne ośrodki terapeutyczne w Polsce, co podkreśla wagę podjętej tutaj problematyki. (Z recenzji dr Moniki Kozery-Wierzchoś)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 391689 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kulawy chłopiec / Zofia Bardówna. - Kraków : Impuls, 2023. - 39, [9] stron : faksymilia ; 16 cm.
(Przywrócić Pamięć)
Podstawa edycji: Warszawa : M. Arct, [1937]. Na stronie tytułowej także rok pierwszego wydania: 1937.
Bibliografia publikacji Zofii Bardówny i bibliografia na stronie [40].
Dziedzictwo po przodkach jest w nas i wokół nas, w duszach i w rzeczach. Możemy wyobrażać je sobie, interpretować i oceniać na najrozmaitsze, niekiedy bardzo rozbieżne lub jawnie sprzeczne, sposoby, możemy nawet je przeklinać i ostentacyjnie się go wyrzekać, ale nie jesteśmy w stanie spowodować, żeby go - na dobre czy na złe - nie było. Jedni z nas chcą dziedzictwo uświęcać, inni wręcz przeciwnie, ale jedni i drudzy nieuchronnie je mają, chociaż - powtórzmy zajanem Assmannem - zjedna grupa pamięta przeszłość ze strachu przed odejściem odjej wzorów, inna ze strachu przed jej powtórzeniem”. Jerzy Szacki, Tradycja
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 398283 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Teatr angażujący : teatroterapia drogą wyjścia z izolacji / Patrycja Bartoszak. - Wydanie I. - Kraków : Impuls, 2022. - 91, [2] strony : fotografie ; 24 cm.
Bibliografia, netografia na stronie [93].
W książce, którą trzymasz w dłoni, koncentruję się na roli teatru angażującego w życiu osób zepchniętych na margines lub narażonych na wykluczenie społeczne. Znajdziesz w niej różnorodne wskazówki dotyczące możliwości budowania i rozwijania ich potencjału za pomocą działań teatralnych. Od wielu lat zajmuję się tworzeniem teatru angażującego, prowadzę warsztaty oraz zajęcia arteterapeutyczne (na temat teatroterapii, choreoterapii, dramy). Poza tym realizuję projekty artystyczne, rozwojowe, terapeutyczne, edukacyjne, którymi chcę się podzielić. Moim celem jest przedstawienie własnej perspektywy oraz idei działania z różnymi grupami. W niniejszej publikacji omawiam istotę teatru zaangażowanego i angażującego. Ponadto prezentuję kilka projektów teatralnych swojego autorstwa, które opisują działania społeczne, terapeutyczne, rozwojowe oraz angażują emocjonalnie jednostki biorące w nich udział. Moje doświadczenia zawodowe dotyczą głównie pracy z osobami niepełnosprawnymi, należącymi do mniejszości seksualnej oraz kobietami (działalności związanej z przeciwdziałaniem przemocy wobec nich i edukacji w tym zakresie).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 373447 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie 91.
W poradniku autorka przedstawia problemy, które mogą być przeoczone, a są ważne dla ogólnego rozwoju dziecka, szczególnie dla rozwoju jego mowy. Wyjaśnia i sygnalizuje, kiedy rodzice powinni szukać pomocy u specjalisty i na jakie objawy należy zwrócić szczególną uwagę. Praca ta oraz zamieszczone w niej tzw. logoporady są nowym ujęciem tematyki wczesnego rozwoju. mgr Grażyna Sklarzyk, logopeda, specjalista neurologopeda Książka ta może się stać logopedycznym vademecum dla osób sprawujących opiekę nad dzieckiem rozwijającym i doskonalącym swoją mowę. Twórczy charakter tego poradnika pokazuje, że osoby dorosłe wnikliwie obserwujące dziecko mogą już w pierwszych latach jego życia podejmować, w formie miłej zabawy, działania sprzyjające prawidłowemu funkcjonowaniu artykulatorów, przeciwdziałające jąkaniu wczesnodziecięcemu, służące wydłużeniu fazy oddechu, sprzyjające ukształtowaniu prawidłowego zgryzu. Autorka uświadamia, jak istotna jest rola słownego i emocjonalnego kontaktu z dzieckiem, które dzięki zabawom logopedycznym może uniknąć wielu rozczarowań i szkolnych niepowodzeń. Zaletą publikacji, oprócz jej praktycznego aspektu, jest komunikatywny język. dr Grażyna Pietruszewska-Kobiela
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 391831 (1 egz.)
Książka
W koszyku
A światłość w ciemności świeci... / Sergij Belińskij, Julia Iwaszko. - Wydanie I. - Kraków : Impuls, 2023. - 155 stron : fotografie ; 24 cm.
Polecana publikacja pt. A światłość w ciemności świeci... autorstwa Sergieja Belińskijegoi Julii Iwaszko składa się z sześciu rozdziałów zatytułowanych odpowiednio: Kijów i wojna, Ludzie i wojna, Słodycze na front, oblicze wojny i spojrzenie w przeszłość, Impresje wojenne, Życie na froncie i na zapleczu oraz szósty A światłość w ciemności świeci... Podczas wojny zrozumiał ten czas tu i teraz jako taki, od którego nie można uciec, bo czuje, że za nim jest kraj, którego nie można opuścić. Mógłby wyjechać za granicę, tam, gdzie bezpiecznie, ale w jego wyobraźni ten wyjazd zamienia się w katastrofę na skalę planetarną. I celowo pozostaje w tej niewygodnej rzeczywistości, która nie może mu zaoferować nic poza niebezpieczeństwem i śmiercią. To jego świadomy wybór.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 382168 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 243-254.
Finansowanie: Uniwersytet Gdański
Dużym walorem książki jest [...] starannie przemyślana struktura. Autorki podjęły ważny dyskurs dotyczący funkcjonowania osób z niepełnosprawnością sensoryczną w sytuacji pandemii SARS-CoV-2. Przedstawiając szczegółowo trudne, wręcz traumatyczne doświadczenia badanych, pokazały, jak bardzo komplikuje ona ich życie: uniemożliwia lub w znacznym stopniu opóźnia realizację planów, spełnianie marzeń oraz zmusza do rekonstrukcji sposobów radzenia sobie z wyzwaniami codzienności. [...] Ze względu na specyfikę i rangę społeczną omawianych zagadnień polecana publikacja spotka się z dużym zainteresowaniem ze strony środowiska pedagogów, terapeutów, psychologów, nauczycieli, lekarzy, studentów, a także rodziców, dla których ważne jest zrozumienie złożoności omawianych problemów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 373439 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Nauce i Praktyce)
Bibliografia, netografia na stronach 389-411. Indeks.
Tłumaczenie zostało dofinansowane przez Instytut Goethego
Polecamy kolejny wyjątkowy podręcznik akademicki w ramach serii autorskich podręczników akademickich Pedagogika Nauce i Praktyce pt.: "Zarys ogólnej dydaktyki nauki. Podstawy i orientacje dla kształcenia nauczycieli, nauczania i badań edukacyjnych".
Monografia nie prezentuje uniwersalnego podejścia do przygotowywania i prowadzania lekcji ze wszystkich przedmiotów i w każdym typie szkół ani propozycji wielofunkcyjnej dydaktyki szczegółowej, którą można by się posługiwać na wszystkich przedmiotach należących do podstawy programowej kształcenia ogólnego. Jest to zarys ogólnej dydaktyki nauki.
Opracowano w nim koncepcję umożliwiającą dalsze formułowanie dyrektyw dydaktycznych odnośnie do propedeutyki nauki w wyższych klasach ostatniego poziomu systemu kształcenia ogólnego i na pierwszych latach studiów wyższych. Odwołując się do wybranych paradygmatów nauki i typów wiedzy wykorzystywanych w nauczaniu szkolnym i akademickim, w książce położono powtórnie nacisk na zależności zachodzące między nauczaniem i uczeniem się.
Książka jest kierowana do różnych czytelników, w tym akademików zajmujących się edukacją, studentów i doktorantów realizujących projekty badawcze w ramach prac promocyjnych. Z pewnością zaciekawi ona również bardzo wielu refleksyjnych nauczycieli poszukujących intelektualnych narzędzi do odkrycia sensu tego, co stanowi treść ich zawodowej codzienności, i nadania temu znaczenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 391683 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 313-332.
Streszczenie w języku angielskim.
Problematyka podjęta w tej publikacji jest interdyscyplinarna łączy w sobie wiedzę z zakresu dwóch dziedzin nauki: pedagogiki specjalnej oraz logopedii. Marlena Białecka podjęła się zbadania ważnego i aktualnego zagadnienia dotyczącego percepcji i rozumienia mowy przez osoby z głębszą niepełnosprawnością intelektualną. Problematyka podjęta w tej publikacji jest interdyscyplinarna łączy w sobie wiedzę z zakresu dwóch dziedzin nauki: 1) pedagogiki specjalnej (głównie dotyczącej głębszej niepełnosprawności intelektualnej i uszkodzenia słuchu) oraz 2) logopedii (ze szczególnym uwzględnieniem rozwoju mowy, wpływu niedosłuchu na mowę, a także centralnych zaburzeń przetwarzania słuchowego CAPD). [...] Marlena Białecka podjęła się zbadania ważnego i aktualnego zagadnienia dotyczącego percepcji i rozumienia mowy przez osoby z głębszą niepełnosprawnością intelektualną. Udało jej się osiągnąć założony cel i znaleźć odpowiedzi na pytania badawcze przy pomocy autorskiego sposobu oraz z wykorzystaniem licznych narzędzi. Wartość książki jest szczególnie widoczna w jej interdyscyplinarnym charakterze. [...] Autorka, uwzględniając dotychczasową wiedzę z danego zakresu, dogłębnie przeanalizowała dostępną literaturę przedmiotu, zaprojektowała i przeprowadziła interesujące badania, zestawiła wyniki swojej pracy z wcześniejszymi wynikami badań oraz na tej podstawie spisała implikacje dla praktyki, a także postulaty do dalszych dociekań badawczych. Z recenzji dr hab. Urszuli Bartnikowskiej, prof. UWM Problemem podjętym w niniejszej pracy badawczej jest ocena stanu percepcji i rozumienia mowy u osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną. Badania obejmują wybrane czynniki mózgowe odpowiedzialne za rozumienie mowy (słuch fonematyczny i krótkotrwałą pamięć słuchową) oraz ocenę innych czynników mogących rzutować na jej rozumienie, takich jak niedosłuch i centralne zaburzenia przetwarzania słuchowego (CAPD).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Brak informacji o dostępności: sygn. 408757 (1 egz.)
Książka
W koszyku
O okruszkach i całym szczęściu Tusi / Elżbieta Bielak ; [ilustracje: Anna Andrzejewska]. - Wydanie I. - Kraków : Impuls, 2023. - 47, [5] stron : ilustracje ; 24 cm.
Natalia ma siedem lat. Jest drobną, delikatną dziewczynką o dużych, błękitnych oczach i lśniących, długich blond włosach. Z tych włosów dziewczynka jest bardzo dumna, ponieważ są zupełnie takie same jak włosy jej ukochanej mamy. Natalia chciałaby być taka jak ona - piękna i sławna. Bo jej mama jest znaną na całym świecie skrzypaczką. Tato Natalii mówi, że jest też najpiękniejszą na świecie skrzypaczką.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 391771 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Osobista filozofia relacji / Krystyna Bielak. - Wydanie I. - Kraków : Impuls, 2024. - 149 stron ; 24 cm.
Autorka chciała w książce zwrócić uwagę, na różne, ważne aspekty życia, sytuacje, które nas inspirują do działania, sygnały i reakcje innych ludzi. Swoją książkę wyobraża sobie jako drogowskaz wyboru, sposobu życia, wzorców, które nas inspirują w podejmowaniu decyzji życiowych. Pomysł na napisanie książki już dawno narodził się w jej myślach. W swoim życiu obserwowała zachowania różnych ludzi: obcych, bliskich, poznanych przelotnie i niestety doszła do wniosku, że były one nieracjonalne, nieodpowiedzialne, a często wręcz skandaliczne. Długo zastanawiała się dlaczego tak się działo i nadal dzieje. W swoim życiu też zdarzały się jej epizody przykre i niezrozumiałe. Dlatego postanowiła swoimi obserwacjami i diagnozami podzielić się z czytelnikami. Proszę o cierpliwość, jeśli wyciągnięte wnioski wydadzą się kontrowersyjne. Książkę podzieliła na działy, tematy ogólne, by następnie je uszczegółowić.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 395769 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Satysfakcjonujące życie / Krystyna Bielak. - Wydanie I. - Kraków : Impuls, 2024. - 103 strony ; 24 cm.
Satysfakcjonujące życie - można sformułować to zagadnienie jako otwarte pytanie o to czy można mówić, postrzegać życie w kategoriach satysfakcji? Zdaniem Autorki można, a nawet należy mówić o satysfakcji w kategoriach: sukcesu, osiągnięć, zadowolenia, a nawet spełnienia. Satysfakcja to jej zdaniem określona osobista ocena, własnych osiągnięć, sukcesów, wyższej świadomości itp. Myśli oczywiście o pozytywach, zadowoleniu, wyższej własnej samoocenie itp. W życiu tyle jest satysfakcji, ile chcemy, żeby było. To od nas zależy, czy satysfakcja z życia stanowi dla nas cel, wartość, a może nie ma znaczenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Brak informacji o dostępności: sygn. 404153 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Uczenie się w przestrzeniach cyfrowych uniwersytetu : studium teoretyczno-empiryczne / Lidia Bielinis. - Wydanie I. - Kraków : Impuls, 2022. - 335 stron : fotografie, ilustracje ; 25 cm.
Bibliografia na stronach 311-331.
Finansowanie: Uniwersytet Warmińsko-Mazurski (Olsztyn)
Książka Lidii Bielinis uzupełnia naszą wiedzę na temat wyjątkowo rzadko badanego zagadnienia, jakim jest technologicznie wspomagane uczenie się młodzieży akademickiej. Stanowi przykład opracowania perfekcyjnie zaprojektowanego metodologicznie i niezwykle uczciwego oraz rzetelnego w zakresie zastosowanych procedur naukowego wnioskowania. Autorka, prowadząc swój erudycyjny wywód, jako badaczka zawsze zachowuje niezbędny dystans, bazuje na danych, a jednocześnie śmiało żongluje licznymi nowymi teoriami, takimi jak choćby konektywizm, generatywizm czy smart education. W konsekwencji publikacja ta ukazuje ugruntowany, wiarygodny i kapitalnie udokumentowany obraz znaczeń i sensów nadawanych przez młodych dorosłych procesowi uczenia się podczas zajęć akademickich z wykorzystaniem różnorakich stref cyfrowych (np. portali społecznościowych).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 382579 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach.
Dla nauczycieli nauczania przedszkolnego i wczesnoszkolnego, logopedów, pedagogów szkolnych, psychologów, rodziców i studentów.
Część teoretyczna tego opracowania ma na celu przybliżenie nauczycielom, logopedom, a także rodzicom pojęcia świadomości fonologicznej i jej znaczenia w opanowaniu umiejętności czytania i pisania. Wyjaśnia ona pojęcia słuchu fonematycznego, będącego podstawą opanowania języka mówionego. Program ten ma za zadanie ułatwić dzieciom uzmysłowienie sobie fonologicznej podzielności słów oraz osiągnięcie umiejętności reprezentowania dźwięków mowy za pomocą liter alfabetu. Jest on przeznaczony do pracy z dziećmi od 3 roku życia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 391814 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie przy pracach.
Finansowanie: Uniwersytet Jagielloński
W niniejszej publikacji przyjmujemy, że wiedza o socjalizacji ma oczywisty walor, specyficzny dla myślenia i działania pedagogicznego. Wspólnym obszarem zainteresowań teorii i praktyki w obrębie wiedzy o procesach edukacyjnych (wychowawczych) oraz teorii socjalizacji jest optymalny rozwój osobowości jednostki ludzkiej, we wzajemnej zależności ze środowiskiem społeczno-kulturowym. Pedagogiczna perspektywa interpretacyjna towarzysząca analizie problematyki socjalizacji zakłada analizę różnych wymiarów socjalizacji pod kątem ich wagi i przydatności dla pedagogiki. Taki punkt widzenia umożliwia: (1) wyłonienie i zaakcentowanie wątków, które w obszarze studiów nad socjalizacją mają znaczenie dla badań nad wychowaniem oraz stanowią źródło problemów badawczych, pojęć, kategorii i kontekstów interpretacyjnych ważnych dla analizy procesów wychowania, oraz (2) interpretację treści, mechanizmów, obszarów i uwarunkowań procesów socjalizacji pod kątem ich potencjalnej waloryzacji, zakładającej możliwość zróżnicowanej koncepcyjnie ingerencji pedagogicznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 365672 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Czy lubicie opowieści, w których bohaterowie są z natury dobrzy? Czy lubicie czytać krótkie historie, które mają minimum słów, a pozostawiają po sobie dobre samopoczucie i zmuszają do refleksji? Czy lubicie, kie- dy po zamknięciu książki ogarnia Was spokój, a dobre myśli krążą wokół? Jeśli tak, sięgnijcie do tych historii. Oddana do Waszych rąk książeczka jest zbiorem ciepłych opowieści. Nie infantylnych, ale pokazujących, że każdy z nas może stworzyć swój prosty wymiar szczęścia. Czasami potrzeba tak niewiele, by poczuć się spełnionym i szczęśliwym. Bohaterka tych opowieści znalazła sposób na to, żeby znaleźć swoją krainę hygge, swoją krainę łagodności. Ona wie, że nie trzeba być Bat- manem, rycerzem czy innym wielkim bohaterem, by zbudować piękny, prosty świat, w którym dobro będzie się mnożyć. Makrauchenia tworzy atmosferę przyjaźni i dobra, a jednocześnie jest wzorem pracowitości i ma wiele talentów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 400085 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej