Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(8)
Forma i typ
Muzyka
(4)
Publikacje promocyjne
(4)
Książki
(3)
Druki ulotne
(1)
Dostępność
dostępne
(8)
Placówka
Biblioteka Muzyczna
(8)
Autor
Marks Anna
(3)
Elsner Józef (1769-1854)
(2)
Klichowska Agata
(2)
Sasin Andrzej
(2)
Szczepańczyk Agnieszka
(2)
Thiel Jarosław
(2)
Zgółka Mikołaj
(2)
Atys Szymon (1993- )
(1)
Berglund Lars (1964- )
(1)
Chachulski Jakub
(1)
Czajkowski Piotr (1840-1893). Serenady. Orkiestra smyczkowa. Op. 48. C-dur
(1)
Debussy Claude (1862-1918). Kwartet. Instrumenty smyczkowe. FL 91. g-moll (aranż.)
(1)
Dobrzański Tomasz
(1)
Dębski Dominik
(1)
Förster Kaspar (1616-1673)
(1)
Gołębiowska Julia (muzykolog)
(1)
Grzymała Antoni
(1)
Kosendiak Andrzej (1955- )
(1)
Majchrowski Marcin
(1)
Marzec Wojciech
(1)
Nagórko Aleksandra
(1)
Pawlak Piotr (1998- )
(1)
Pilch Zbigniew
(1)
Rogers Jane
(1)
Stefański Krzysztof (muzykolog)
(1)
Swensen Joseph (1960- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2025
(7)
2010 - 2019
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(8)
1701-1800
(2)
1801-1900
(2)
Kraj wydania
Polska
(8)
Język
polski
(4)
brak kontekstu językowego (dokument nietekstowy)
(3)
łaciński
(1)
Przynależność kulturowa
Muzyka polska
(3)
Muzyka francuska
(1)
Muzyka niemiecka
(1)
Muzyka rosyjska
(1)
Temat
Konkursy i festiwale muzyczne
(4)
Festiwal Polskiej Muzyki Współczesnej "Musica Polonica Nova" (33 ; 2022 ; Wrocław)
(2)
Koncerty i recitale
(2)
Festiwal Polskiej Muzyki Współczesnej "Musica Polonica Nova" (31 ; 2018 ; Wrocław)
(1)
Forum Musicum (2022 ; Wrocław)
(1)
Muzyka na instrumenty dęte
(1)
Temat: czas
2001-
(4)
Temat: miejsce
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(4)
Gatunek
Muzyka poważna
(4)
Program imprezy
(4)
Muzyka instrumentalna
(3)
Kwartet smyczkowy (utwór muzyczny)
(2)
Muzyka kameralna
(2)
Aranżacja i transkrypcja
(1)
Chaconne
(1)
Kantata kościelna
(1)
Koncert wokalny (utwór muzyczny)
(1)
Kwartet fortepianowy (utwór muzyczny)
(1)
Muzyka dawna
(1)
Muzyka na głosy solowe i basso continuo
(1)
Muzyka na głosy solowe, zespół instrumentalny i basso continuo
(1)
Muzyka na orkiestrę smyczkową
(1)
Muzyka na skrzypce i fortepian
(1)
Muzyka religijna
(1)
Muzyka wokalna
(1)
Polonez (utwór muzyczny)
(1)
Serenada
(1)
Trio fortepianowe (utwór muzyczny)
(1)
Dziedzina i ujęcie
Kultura i sztuka
(4)
8 wyników Filtruj
Muzyka
CD
W koszyku
Debussy, Tchaikovsky. - Wrocław : Narodowe Forum Muzyki im. Witolda Lutosławskiego, © 2020. - 1 płyta audio (CD) (54 min 56 s) : zapis cyfrowy, stereo ; 12 cm + 1 booklet.
? 2020 CD Accord.
Booklet zawiera komentarze Josepha Swensena i Marcina Majchrowskiego w języku polskim oraz tłumaczeniu na język angielski.
Zawiera: Kwartet smyczkowy g-moll op. 10 = String quartet in G minor op. 10 (1893) / Claude Debussy ; oparcowanie na smyczki Joseph Swensen (25:00). Serenada na smyczki C-dur op. 48 = Serenade for strings in C major op. 48 (1880) / Piotr Czajkowski (29 :48).
Reżyseria nagrania, montaż i mastering Antoni Grzymała, Agnieszka Szczepańczyk.
NFM Leopoldinum Orchestra ; Joseph Swensen, dyrygent.
Nagrano 9 i 10 stycznia 2019 r. w Sali Głównej Narodowego Forum Muzyki im. Witolda Lutosławskiego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Muzyczna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40284 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Muzyczna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M 5488 (1 egz.)
Muzyka
CD
W koszyku
Chamber works [Dokument dźwiękowy] : on period instruments / Józef Elsner. - Wrocław : Narodowe Forum Muzyki im. Witolda Lutosławskiego ; [Poznań] : Vioratoria, © 2024. - 1 płyta audio (CD) (1 godz 06 min 20 s) : zapis cyfrowy, stereo ; 12 cm + 1 booklet.
℗ 2024, CD Accord.
Dystrybucja w Polsce Universal Music Polska; dystrybucja światowa Naxos.
Booklet zawiera komentarz Jakuba Chachulskiego i biogramy wykonawców w języku polskim z tłumaczeniem na język angielski i niemiecki.
Zawiera: Polonaise in D major for violin and piano ; Chaconne in G major for violin and piano (1836?) ; Piano trio in B flat major, op. 2 (1798). Polonaise in C major for solo piano (c. 1821) ; Polonaise in E flat major for piano and violin (1820) ; Piano quartet in E flat major, op. 15 (c. 1805) ; Polonaise in D major for piano and violin (1820).
Reżyseria nagrania, montaż i mastering Wojciech Marzec, Agnieszka Szczepańczyk.
Piotr Pawlak, fortepian (Érard, Paryż, 1858) ; Mikołaj Zgółka, skrzypce (Charles François Gand, Paryż, 1846, „ex-Wieniawski”) ; Jane Rogers, altówka (Jan Pawlikowski, Kraków, 2008) ; Jarosław Thiel, wiolonczela (Bastian Muthesius, Berlin, 2023, według Pietro Guarneri, Wenecja, c. 1725).
Nagrania zrealizowano w dniach 1–13 września 2024 e. w Studiu S2 Polskiego Radia w Warszawie.
Znacząca większość utworów kameralnych Józefa Elsnera powstała w czasie jego pracy we Lwowie (1792-1799) bądź w pierwszych latach warszawskich (1799-1805) - są to dzieła młodego kompozytora, pomimo ciekawych nawiązań do `stylu polskiego` czytelnie i jednoznacznie zakorzenione w stylu wiedeńskim czasów Mozarta. Z tej grupy na niniejszej płycie znalazły się dwa kameralne cykle sonatowe z udziałem fortepianu: Trio B-dur, opublikowane w Wiedniu w 1798 roku jako Grande Sonate, oraz Kwartet Es-dur, powstały w 1804 lub 1805 roku i wieńczący tę część dorobku kompozytora. (...) Utwory Józefa Elsnera na niniejszej płycie nagrano na instrumentach historycznych w stroju a1=430 Hz. Wykorzystano m.in. fortepian Érarda z 1858 roku oraz skrzypce Charles`a Francois Ganda z 1846 roku `ex-Wieniawski`, które były nagrodą dla polskiego wirtuoza za ukończenie Konserwatorium Paryskiego z wybitnymi osiągnięciami. Paryski kontekst, na jaki symbolicznie wskazuje to instrumentarium, silnie wiąże się z końcem okresu największej aktywności Elsnera jako twórcy muzyki kameralnej, podobnie jak Wiedeń łączył się z jego początkiem. (...) Zarejestrowany na płycie repertuar pozwala nam dostrzec różne oblicza kompozytora. Dwa utwory ukazują Elsnera jako adepta kameralistyki wiedeńskiej doby Mozarta, polonezowy dyptyk stanowi podsumowanie ponad dwóch dekad działalności jako twórcy `stylu polskiego`, na koniec zaś objawia się nam jako kompozytor zagadkowej Chaconne. Dodajmy, że większość prezentowanych dzieł przypomina nam o Elsnerze jako biegłym skrzypku, dla którego ten właśnie instrument był niewątpliwie najbliższym. Czego jednak z pewnością trudno się tu dosłuchać, to zaczątków romantyzmu, rodzącego się już przecież w twórczości kompozytorów niemieckich czy nawet uczniów samego Elsnera. Nie jest to wszakże skutek takiego, a nie innego doboru repertuaru. Rzeczywiście, poszukiwania Elsnera-romantyka niejednokrotnie prowadzą do bolesnych i krzywdzących dla kompozytora nieporozumień. A przecież najlepiej prezentuje się on w swojej prawdziwej roli: zdolnego epigona klasycyzmu i kodyfikatora przedchopinowskiego poloneza. Jakub Chachulski
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Muzyczna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42015 (1 egz.)
Muzyka
CD
W koszyku
Trois quatuors du meilleur gout polonois op. 1 [Dokument dźwiękowy] / Józef Elsner. - Wrocław : Narodowe Forum Muzyki im. Witolda Lutosławskiego, © 2020 ; [Warszawa] : CD Accord, © 2020. - 1 płyta audio (CD) (1 godz 03 min 39 s) : zapis cyfrowy, stereo ; 12 cm + 1 booklet.
Dystrybucja w Polsce Universal Music Polska; dystrybucja światowa Naxos.
Światowa premiera fonograficzna.
Booklet zawiera komentarze Mikołaja Zgółki i Julii Gołębiowskiej w języku polskim oraz w tłumaczeniu na język angielski i niemiecki.
Zawiera: String quartet in F major op. 1 no. 1 ; String quartet in A minor op. 1 no. 2 ; String quartet in D major op. 1 no. 3 (19:34).
Reżyseria nagrania, montaż i mastering Andrzej Sasin, Aleksandra Nagórko.
Mikołaj Zgółka, I skrzypce ; Zbigniew Pilch, II skrzypce ; Dominik Dębski, altówka ; Jarosław Thiel, wiolonczela.
Nagrania zrealizowano w dniach 25-27 sierpnia 2020 r. w Sali Głównej Narodowego Forum Muzyki im. Witolda Lutosławskiego.
„Dla każdego muzyka i melomana odkrycie nowego dzieła to ogromna radość i satysfakcja. Jeżeli dodatkowo pochodzi z odległej przeszłości i wiadomo, że z jakichś względów nie było dostępne współczesnym słuchaczom, emocje związane z jego przywróceniem rosną. (...) Nie inaczej dzieje się w przypadku Kwartetów smyczkowych op. 1 Józefa Elsnera. Cykl trzech utworów do niedawna nie funkcjonował w przestrzeniach koncertowych w ogóle.(...) Tak oto 220 lat po ich publikacji znów możemy cieszyć się muzyką wyjątkową, zaskakującą i przynoszącą wiele satysfakcji. Należy bowiem wspomnieć, iż trzy kwartety „du meilleur goût polonois” (w najlepszym guście polskim) wyszły spod pióra kompozytora w historii naszej muzyki niezwykłego. Ogrom wysiłku podejmowanego dla rozwoju muzyki polskiej, założenie pierwszego konserwatorium muzycznego w Warszawie, organizacja niezliczonej liczby koncertów, działalność publicystyczna – wszystko to zadecydowało o wyjątkowości życiowego dorobku kompozytora. Umiłowanie polskiej kultury, zwłaszcza folkloru i tradycji muzycznej, w znacznym stopniu wpłynęło na całą jego twórczość kompozytorską, jak też na fakt, że jest stawiany w ścisłej czołówce twórców narodowych. Kwartety smyczkowe op. 1 – nagrane na niniejszym krążku po raz pierwszy w historii – stanowią swoistą kwintesencję polskiego stylu. Styl ów jest wpleciony w kompletne i pełnowartościowe formy muzyczne charakterystyczne dla przełomu XVII i XVIII wieku.” - Mikołaj Zgółka
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Muzyczna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42016, 40541 (2 egz.)
Muzyka
CD
W koszyku
Kaspar Förster [Dokument dźwiękowy]. - Wrocław : Narodowe Forum Muzyki im. Witolda Lutosławskiego, © 2021 ; [Warszawa] : CD Accord, ? 2023. - 1 płyta audio (CD) (1 godz 17 min 22 s) : zapis cyfrowy, stereo ; 12 cm + 1 booklet.
Na grzbiecie opakowania tytuł: Sacrae Cantiones.
Dystrybucja Universal Music Polska, dystrybucja międzynarodowa Naxos.
W booklecie komentarz Larsa Berglunda oraz noty o wykonawcach w języku polskim i angielskim oraz teksty utworów w języku łacińskim z tłumaczeniem polskim i angielskim.
Zawiera: Credo quod redemptor : na alt, tenor, 2 skrzypiec i b.c. ; O bone Jesu : na sopran, alt, bas, 2 skrzypiec i b.c. ; Celebramus te Jehova : na 2 soprany, 2 skrzypiec i b.c. ; Peccavi super numerum : na sopran, alt, tenor, bas, 2 skrzypiec i b.c. ; Quanta fecisti Domine : na sopran, alt, tenor, bas, 2 skrzypiec, violę da gamba i b.c. ; Benedicam Dominum : na sopran, alt, bas, 2 skrzypiec i b.c. ; Domine Dominus noster : na sopran, 2 alty, tenor, bas, 2 skrzypiec, violę da gamba, violone i b.c. ; O dulcis Jesu : na 2 soprany i b.c. ; Jesu dulcis memoria : na bas, 2 skrzypiec i b.c. ; Redemptor Deus : na 2 soprany, 2 skrzypiec i b.c. ; Intenderunt arcum : na sopran, alt, bas i b.c. ; Ad arma fideles : na 2 soprany, bas i b.c.
Reżyseria nagrania, montaż i mastering Andrzej Sasin, Aleksandra Nagórko.
Wrocław Baroque Ensemble (Aldona Bartnik, Aleksandra Turalska, sopran ; Piotr Olech, Daniel Elgersma, kontratenor ; Maciej Gocman, tenor ; Jaromír Nosek, bas ; Zbigniew Pilch, Mikołaj Zgółka, skrzypce ; Anna Nowak-Pokrzywińska, altówka ; Premysl Vacek, teorba ; Maximilian Ehrhardt, harfa ; Julia Karpeta, viola da gamba ; Krzysztof Karpeta, violone ; Marta Niedźwiecka, pozytyw) ; Andrzej Kosendiak, dyrygent.
Nagrano w dniach 13-15 września 2021 r. w Sali Głównej Narodowego Forum Muzyki im. Witolda Lutosławskiego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Muzyczna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41535 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej