Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(5)
Forma i typ
Książki
(5)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Proza
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(4)
tylko na miejscu
(2)
Placówka
Wypożyczalnia Główna
(5)
Autor
Hofman Iwona (1960- )
(1)
Kowalczyk Andrzej Stanisław (1957- )
(1)
Madej Bogdan (1934-2002)
(1)
Maguś Justyna
(1)
Pomian Krzysztof (1934- )
(1)
Pomian Krzysztof (1934- ). Venise dans la culture européenne
(1)
Próchniak Paweł (1966- )
(1)
Rumowski Krzysztof
(1)
Sucharski Tadeusz (1959- )
(1)
Łobodowski Józef (1909-1988)
(1)
Rok wydania
2020 - 2025
(5)
Okres powstania dzieła
1901-2000
(3)
2001-
(3)
1945-1989
(2)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(5)
Francja
(2)
Język
polski
(5)
francuski
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(2)
Temat
Czasopismo polonijne
(1)
Kultura
(1)
Literatura emigracyjna
(1)
Literatura polska
(1)
PRL
(1)
Polacy za granicą
(1)
Publicystyka
(1)
Sztuka
(1)
Temat: dzieło
Kultura (czasopismo ; Paryż)
(2)
Temat: czas
1901-2000
(3)
1945-1989
(3)
1989-2000
(2)
1001-1100
(1)
1101-1200
(1)
1201-1300
(1)
1301-1400
(1)
1401-1500
(1)
1501-1600
(1)
1601-1700
(1)
1701-1800
(1)
1801-1900
(1)
401-500
(1)
501-600
(1)
601-700
(1)
701-800
(1)
801-900
(1)
901-1000
(1)
Temat: miejsce
Białoruś
(1)
Francja
(1)
Niemcy
(1)
Polska
(1)
Republika Wenecka
(1)
Wenecja (Włochy)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Wielkie Księstwo Litewskie
(1)
Gatunek
Antologia
(2)
Esej
(2)
Materiały konferencyjne
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Opracowanie
(1)
Publicystyka
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Historia
(3)
Kultura i sztuka
(2)
Architektura i budownictwo
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
5 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Brak informacji o dostępności: sygn. 405546 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(W Kręgu Paryskiej Kultury ; t. 31)
Współfinansowanie: Miasto Lublin
Bogdan Madej urodził się w roku 1934. Dobrze znał polską prowincję. Na niej się wychował. I głównie na prowincji od początku lat 50., po porzuceniu nauki w liceum rok przed maturą podejmował kolejne prace zarobkowe jako kontroler produkcji, technik, zaopatrzeniowiec, drobny urzędnik, pracownik działu wydawniczego, redaktor. W połowie lat 70. zaczął utrzymywać się głównie z pisania. Mieszkał już wtedy od kilkunastu lat we wciąż prowincjonalnym Lublinie, gdzie zmarł w roku 2002. Jeśli nawet ten wybór prowincji nie całkiem był dobrowolny, to bez wątpienia dał Madejowi wgląd w to, co jako prozaika pociągało go najmocniej. Pozwalał mu obserwować z bliska breję polskiej codzienności. Pozwalał też słyszeć polszczyznę w jej formie najbardziej rudymentarnej mówionej, surowej, nieskażonej papierową literackością. To właśnie ten prowincjonalny świat utytłany w błocie, groteskowy, szczurzy pod piórem Madeja staje się przestrzenią dramatów prawdziwie ludzkich, o uniwersalnym charakterze. Pisarsko przetworzony odsłania swoją nieoczywistą głębię pełną szlamu, trywialną i farsową, a zarazem tragiczną. Jest w nim prawda życia w uścisku upodlenia i prawda współczucia. Jest chwytająca za gardło sugestywność oszczędnie opowiedzianych historii, które oddziałują z siłą przypowieści. Paweł Próchniak XXXI tom serii W kręgu paryskiej KULTURY Projekt zrealizowany dzięki wsparciu Miasta Lublin
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 403589 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wydano z okazji dziewięćdziesiątej rocznicy urodzin profesora Krzysztofa Pomiana.
Współwydane z wersją francuską.
Współfinansowanie: Ewa i Andrzej Peciakowie, Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego
Profesor Krzysztof Pomian – filozof, historyk idei i kultury, eseista. Do jego najważniejszych książek należą: Przeszłość jako przedmiot wiary, Przeszłość jako przedmiot wiedzy, Muzeum. Historia światowa, a także Oblicza dwudziestego wieku. Jest doktorem honoris causa Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie oraz Uniwersytetu Łódzkiego, a także Université de Geneve. W roku 2001 Krzysztof Pomian został dyrektorem naukowym Muzeum Europy w Brukseli, w roku 2010 wszedł w skład komitetu doradczego Europejskiej Sieci Pamięć i Solidarność, powstałej pięć lat wcześniej z inicjatywy ministrów kultury Polski, Niemiec, Węgier i Słowacji. W ostatnich latach wydał szereg poczytnych studiów, takich jak: Rewolucja europejska 1945–2007 (wraz z Elim Barnavim),Krótka historia nierówności między ludźmi na przykładzie Europy, Muzea i narody w Europie Środkowej przed pierwszą wojną światową oraz trzytomowe dzieło Muzeum. Historia światowa. Jego książki ukazują się zarówno po francusku, jak i po polsku. Za swoje dokonania naukowe i pisarskie Krzysztof Pomian był wielokrotnie nagradzany. Już w roku 1985 otrzymał w Paryżu Nagrodę „Kultury” im. Juliusza Mieroszewskiego. Uhonorowano go także Nagrodą Polskiego PEN Clubu im. Ksawerego i Mieczysława Pruszyńskich. Ponadto we Francji przyznano profesorowi najpierw order Des Arts et des Lettres, a następnie Krzyż Kawalerski Legii Honorowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 395335 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Materiały z konferencji naukowej "Polska publicystyka emigracyjna po 1945 roku. W 10. rocznicę śmierci Leopolda Ungera", 24-25 stycznia 2022 r., Lublin. Na stronie przytytułowej i okładce: Kultura myśl i ludzie.
Bibliografie, netografie przy większości referatów.
Streszczenia w języku angielskim przy większości referatów.
Właściwie każdy człon frazy „polska publicystyka emigracyjna” wymaga objaśnień i dopracowania terminologicznego . „Polska” to znaczy pisana przez Polaków, na tak zwane polskie tematy, przez Polaków przebywających na emigracji. „Publicystyka”, czyli rodzaj pisarstwa lokowanego, jak mówił Adolf Bocheński, „piętro wyżej” od informacji, a zatem zawierającego opinie i komentarze wiarygodnego autora (eksperta); pozostaje kwestia kryteriów wiarygodności/autorytetu nadawcy, stosunek odbiorców do treści publicystycznych, rodzaju mediów (prasa, radio, telewizja, ale także książki, druki ulotne, broszury), stylu i języka gatunków publicystycznych. „Emigracyjna” wreszcie – tworzona przez emigrantów czy także krajowców przemycających swoje artykuły i książki do wydawnictw emigracyjnych. Te dość oczywiste konotacje stanowią zaledwie zalążek zbioru wątpliwości i pytań związanych z szerokimi możliwościami interpretacji pojęcia obejmującego wymiar miejsca i przestrzeni twórczej autorów, genealogię dziennikarską, historię i zadania emigracji. Ze Wstępu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 391475 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(W Kręgu Paryskiej Kultury ; t. 30)
Na stronie tytułowej i okładce: Kultura-Białoruś.
Zawiera także wiersze poetów białoruskich w przekładzie Józefa Łobodowskiego.
Indeks.
Publikacja ukazała się dzięki wsparciu miast: Gdańsk i Sopot.
Część tekstu w przekładzie z języka białoruskiego.
W antologii zostały umieszczone publikowane w "Kulturze" teksty poświęcone Białorusi, jej historii (najczęściej łączonej z problematyką Wielkiego Księstwa Litewskiego) oraz współczesności. Znalazły się w niej także szkice podejmujące skomplikowane kwestie narodowościowo-religijne na północno-wschodnich ziemiach I i II Rzeczypospolitej.
Wybór uzupełniają drukowane w miesięczniku mało znane wiersze poetów białoruskich oraz teksty literackie polskich twórców, zapisy powrotów do "małej ojczyzny".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 391176 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej