Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(7)
Forma i typ
Książki
(7)
Publikacje fachowe
(2)
Dostępność
dostępne
(4)
Placówka
Wypożyczalnia Główna
(4)
Czytelnia BG
(3)
Autor
Kaja Barbara (1944- )
(2)
Szefler Elżbieta
(2)
Kuchcińska Maria (pedagog)
(1)
Skibińska Helena
(1)
Zieliński Marek Grzegorz (1963- )
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(7)
Okres powstania dzieła
1901-2000
(2)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(7)
Język
polski
(6)
Odbiorca
Nauczyciele
(2)
Pedagodzy
(1)
Temat
Czytelnictwo dzieci
(2)
Dysleksja i dysgrafia
(2)
Edukacja medialna
(2)
Nauka czytania
(2)
Nauka pisania
(2)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(2)
Cudzoziemcy - Polska - 18 w.
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dysortografia
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Gerontologia
(1)
Higiena
(1)
Kultura życia codziennego - Polska - 18 w.
(1)
Lateralizacja
(1)
Ludzie starzy
(1)
Metody nauczania
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Pedagogika terapeutyczna
(1)
Polska - ludność - 18 w.
(1)
Promocja zdrowia
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Spostrzeganie
(1)
Sprawność motoryczna
(1)
Zaburzenia mowy
(1)
Temat: czas
1989-
(1)
Gatunek
Materiały konferencyjne
(1)
Opracowanie
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
7 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 166-169.
W książce poruszane są takie zagadnienia jak: Oddziaływanie terapeutyczno-wychowawcze (terapia pedagogiczna) - problemy teoretyczne. Metody stosowane w terapii dzieci (m.in. Technika relaksacji według Jacobsona w wersji B. Kaji, Relaksacja według Wintreberta, Metoda Dobrego Startu, Alfabet Piosenek, Śpiewane Litery, Metoda Symboli Dźwiękowych, Techniki parateatralne, Metoda malowania dziesięcioma palcami, System percepcyjno-motoryczny Kepharta, Metoda Weroniki Sherborne, Niedyrektywna metoda poradnictwa dla rodziców); Praca terapeutyczna z dziećmi przejawiającymi trudności w czytaniu i pisaniu (m.in. teoretyczne podstawy, organizacja pracy w zespole korekcyjno-kompensacyjnym, programowanie pracy korekcyjno-kompensacyjnej).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 352141 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 273897 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W przypadku trudności w nauce czytania oddziaływanie terapeutyczne ma charakter ćwiczeń korekcyjno-kompensacyjnych. Stosuje się usprawnianie zaburzonych funkcji oraz jednoczesne stymulowanie rozwoju pozostałych nie zaburzonych funkcji, w celu kompensacji tych niesprawnie działających. Oprócz usprawniania poszczególnych funkcji w sposób izolowany, warto zwrócić także uwagę na ćwiczenia ich koordynacji za pomocą metod rehabilitacji psychomotorycznej.
Książka zawiera propozycje ćwiczeń i przykładowe konspekty zajęć korekcyjno-kompensacyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 352137 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 159-179.
Przedmowa równolegle w języku polskim i angielskim. Streszczenie w języku angielskim.
Książka ta może służyć pomocą nie tylko fachowcom, którzy z urzędu są zobowiązani do śledzenia rozwoju stanu wiedzy w tej dziedzinie. Z pewnością powinna zainteresować też rodziców dzieci z dysleksją. Szersza i wnikliwsza wiedza na temat trudności, z jakimi zmagają się ich pociechy, ułatwi im wspieranie ich w dążeniu do przezwyciężania tych problemów.
Naukowcy z Wielkiej Brytanii i Polski zajęli się problemem, który do niedawna nie był w ogóle zauważany, a i dziś budzi sporo kontrowersji. Dysleksja zdaniem wielu laików jest bowiem nie chorobą, ale przejawem złej woli, a nawet lenistwa lub braku ineligencji osób dotkniętych tym zaburzeniem. Badacze w ramach niniejszego tomu skupili się na sposobach diagnozowania dysleksji. Odwołują się do zastanego stanu wiedzy, dzieląc się równocześnie najnowszymi wynikami badań w tym zakresie. Podają też kryteria, według których można stwierdzić, czy mamy do czynienia z dysleksją. Książka ukazała się dzięki grantowi przyznanemu przez Komitet Badań Naukowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 352138, 352139 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Materiały z ogólnopolskiej konferencji, zorganizowanej przez Instytut Studiów Edukacyjnych Akademii Bydgoskiej (17 marca 2003).
Bibliogr. przy rozdz.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia BG
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C 61-311 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia BG
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C 37-192/1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okł. podtyt.: stan obecny, szanse, możliwości.
Bibliogr. s. 199-227.
Streszcz. ang.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia BG
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C 37-192/2 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej