Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(14)
Forma i typ
Książki
(14)
Publikacje naukowe
(7)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(14)
Placówka
Wypożyczalnia Główna
(14)
Autor
Szczepański Tadeusz (1947- )
(3)
Jakubowska Małgorzata (1970- )
(2)
Kozubek Małgorzata
(2)
Zarychta Anna M
(2)
Żyto Kamila
(2)
Bomanowska Marzena
(1)
Borzęcka Maria (1958- )
(1)
Ciszewska Ewa (filolog)
(1)
Czembrowski Jarosław
(1)
Dowgiel Maciej
(1)
Dutkowski Adrian
(1)
Grzegorzek Mariusz (1962- )
(1)
Głowska Aneta
(1)
Harrer Stephanie (1973- )
(1)
Kania Grażyna (1971- )
(1)
Korczarowska-Różycka Natasza
(1)
Krzemiński Olaf
(1)
Lechowicz Lech (1952- )
(1)
Nurczyńska-Fidelska Ewelina (1938-2016)
(1)
Pabiś-Orzeszyna Michał
(1)
Saloni-Marczewski Wojciech (1956- )
(1)
Schuler Margarete (1966- )
(1)
Schütte Oliver
(1)
Zagrodzki Janusz (1941- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2025
(1)
2010 - 2019
(13)
Okres powstania dzieła
2001-
(9)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(14)
Język
polski
(12)
Odbiorca
Scenarzyści filmowi
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Has, Wojciech Jerzy (1925-2000)
(3)
Teoria filmu
(3)
Reżyserzy polscy
(2)
Adaptacja filmowa
(1)
Aktorstwo
(1)
Awangarda (kierunek artystyczno-literacki)
(1)
Bajon, Filip (1947- )
(1)
Brecht, Bertolt (1898-1956)
(1)
Cenzura
(1)
Coen, Ethan (1957- )
(1)
Coen, Joel (1954- )
(1)
Czas
(1)
Element wykonawczy
(1)
Femme fatale
(1)
Film akcji
(1)
Film amerykański
(1)
Film animowany
(1)
Film czeski
(1)
Film dokumentalny
(1)
Film fabularny
(1)
Film noir (nurt filmowy)
(1)
Film polski
(1)
Film wojenny
(1)
Filmoznawstwo
(1)
Fotografie
(1)
Historia
(1)
Historiografia
(1)
Hochschule für Schauspielkunst Ernst Busch (Berlin)
(1)
Jadowska, Anna (1973- )
(1)
Kina
(1)
Kolski, Jan Jakub (1956- )
(1)
Kornatowska, Maria (1935-2011)
(1)
Krytycy filmowi
(1)
Lęk
(1)
Pamięć zbiorowa
(1)
Producenci filmowi
(1)
Reżyserzy amerykańscy
(1)
Scenariusz filmowy
(1)
Scenografia
(1)
Serial filmowy
(1)
Sztuka polska
(1)
Sztuka żydowska
(1)
Tematy i motywy
(1)
Wpływ i recepcja
(1)
Temat: dzieło
Generał (film ; 2009)
(1)
Pornografia (film)
(1)
Poznań 56 (film)
(1)
Szyfry (film)
(1)
Tajemnica twierdzy szyfrów (serial filmowy)
(1)
Temat: czas
2001-
(7)
1901-2000
(6)
1945-1989
(5)
1989-2000
(4)
1801-1900
(2)
Temat: miejsce
Czechy
(1)
Literatura czeska
(1)
Niemcy
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Gatunek
Film polski
(5)
Opracowanie
(5)
Monografia
(2)
Analiza i interpretacja
(1)
Film
(1)
Podręcznik
(1)
Poradnik
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Publicystyka polska
(1)
Recenzja filmowa
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Kultura i sztuka
(10)
Historia
(8)
Nauka i badania
(1)
14 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Indeksy.
Tekst częśc. tł.
Dorobek Hasa analizują nie tylko filmoznawcy, ale także filozof (Bogdan Banasiak), antropolog (Beata Lisowska) oraz uczniowie i przyjaciele (Janusz Kijowski, Robert Gliński, Grzegorz Kędzierski, Stefan Czyżewski, Edward Zajiček i Jadwiga Kukułczanka). O reżyserze piszą autorzy należący do wszystkich generacji polskiego filmoznawstwa, a są to m.in. Tadeusz Lubelski, Piotr Zwierzchowski, Natasza Korczarowska, Joanna Preizner, Marcin Maron. Z kręgu niemieckojęzycznego dołączyła Margarete Wach, z francuskiego - Anne Guérin-Castell. Razem to dwadzieścia trzy artykuły ilustrowane screenami z filmów rozmieszczone w ośmiu rozdziałach, które skupiają się na analizach i interpretacjach wybranych filmów Hasa, uświadamiają - jak pisze w recenzji publikacji prof. Ewelina Nurczyńska-Fidelska jak różnorodne koncepcje metodologiczne mogą służyć autorom w rozszyfrowywaniu sensów tych dzieł oraz ich estetycznych właściwości. Ta wielość spojrzeń uświadamia jak inspirujący do przemyśleń dla interpretatora może być jeden film oraz próba spojrzenia przezeń na cały dorobek artystyczny Wojciecha Hasa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 337526 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indeks.
Finansowanie ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego w ramach dotacji na działalność statutową Wydziału Organizacji Sztuki Filmowej oraz z funduszy projakościowych Wydziału Operatorskiego i Realizacji Telewizyjnej PWSFTviT w Łodzi
Książka jest próbą spojrzenia na współczesną rodzima animację zarówno pod kątem kulturowym i artystycznym, jak i instytucjonalnym, prawnym, finansowym oraz społecznym. W tomie znalazły się teksty omawiające animację zaangażowaną, kierunki przemian polskiej animacji oraz kwestie rozpowszechniania najnowszego filmu animowanego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 351617 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Ze Zbiorów Gintera Stillera)
Egzemplarz 404632 ze zbiorów Gintera Stillera.
Bibliografia na stronach 370-389. Indeks.
Finansowanie: Narodowe Centrum Nauki
Pierwsza część powszechnej historii fotografii, obejmująca okres między rokiem 1839 a 1939. Zawiera historyczny opis ewolucji fotografii jako elementu kultury wizualnej, w tym wzajemne relacje fotografii i sztuk pięknych. Próba rekonstrukcji przemian formy i treści jest tu wzbogacona o prezentacje ewolucji refleksji teoretycznych oraz przez odwołania do mało znanych na polskim gruncie tekstów źródłowych. Tekst ilustrowany jest kilkuset reprodukcjami.
"Publikacja, w swój ograniczony sposób, stara się wypełnić sporą lukę w naszej literaturze, wynikającą z braku opracowania powszechnej historii fotografii przez autorów polskich, uwzględniających we właściwych proporcjach zjawiska historyczne występujące w Europie Środkowo-Wschodniej, szczególnie zaś w naszym kraju. Książka dzieli się na dwie części. Pierwsza stanowi opis zjawisk i przemian występujących w wieku XIX. Druga dotyczy pierwszych czterech dziesięcioleci wieku XX." (fragment Wstępu)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 404632, 346190/I (2 egz.)
Książka
W koszyku
Opis według okładki. Tytuł oryginału: Die Kunst des Drehbuchlesens.
Bibliografia, netografia na stronach 267-269. Indeks.
Książka ta jest przeznaczona dla tych, którzy czytają scenariusze. Wszyscy bowiem, którzy z racji wykonywanego zawodu profesjonalnie zajmują się scenariuszami, winni posiąść sztukę ich właściwej analizy i oceny. A są to nie tylko dramaturdzy, którzy na zlecenie firm produkcyjnych czy stacji telewizyjnych piszą dłuższe analizy, lecz także producenci, którzy muszą odróżnić dobry scenariusz od złego - i co najważniejsze - umieć rozpoznać i skorygować jego błędy. TO samo tyczy się redaktorów i reżyserów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 349565 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 325359 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Filmo!znawcy)
Okł. wliczona w paginację.
Bibliogr. s. 361-371, filmogr. s. 372-380. Indeks.
Finansowanie: Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 335526 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Filmo!znawcy)
Bibliografia na stronach 329-338.
Streszczenie w języku angielskim.
W "Innym spojrzeniu" Natasza Korczarowska-Różycka bierze pod uwagę filmy, w których przedstawianie historii nie przystaje do tradycyjnych wyobrażeń społeczeństwa na temat własnej przeszłości. Nie chodzi o demitologizowanie historii jako takiej, lecz jej wyobrażeń utrwalonych w pamięci społecznej. Twórcy czterech analizowanych filmów odwołują się do tych wyobrażeń, co nadaje ich dziełom charakter "wielośladowych intertekstów". Autorka zdywersyfikuje owo "inne spojrzenie", wyróżniając: spojrzenie Gombrowiczowskie (Szyfry i Pornografia), spojrzenie dziecka (Poznań 56), spojrzenie (post)historyka (Generał. Zamach na Gibraltarze). Każdy wątek zostaje udokumentowany i poświadczony szczegółowymi analizami wybranych scen.
Na podstawie czterech wybranych do analizy filmów autorka zbudowała dyskurs wielostronny, bogaty, złożony, uderzający zarówno erudycją, jak i oryginalnością. Tekst jest znakomicie napisany, żywo i zajmująco, a tok wywodu przykuwa uwagę czytelnika.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 388835 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 105-106.
Współfinansowanie: Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego.
Streszczenie w języku angielskim.
U źródeł książki legło przekonanie Autora, że po latach praktyki warto pokusić się o sporządzenie porządkującego podsumowania - choćby po to, by samemu lepiej zrozumieć dziedzinę, dla której poświęca się sporą część własnego życia. Jest to również potrzeba usystematyzowania wiedzy, obserwacji i doświadczeń - by wskazać miejsce scenografii fabularnej, tej mainstreamowej, najpowszechniej używanej i znanej z setek filmów, której specyfika rozciąga się pomiędzy nudnym, nieatrakcyjnym naturalizmem (swego rodzaju "przezroczystością") z jednej strony, a wysublimowaną umownością z drugiej. (...) Fragment z Posłowia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 347793 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Techniki Aktorskie)
Bibliografia na stronach 223-224.
Finansowanie ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego w ramach dotacji na działalność statutową Wydziału Aktorskiego PWSFTviT w Łodzi
Niezastąpiona pozycja dla tych, którzy dopiero myślą o zawodzie aktora. Bogate źródło wiedzy dla studentów i wykładowców - znajdziemy tu ciekawy opis pierwszego semestru studiów aktorskich, wzbogacony licznymi ćwiczeniami. Pozycja zainteresuje również wszystkich tych, którzy chcieliby zdobyć warsztatową wiedzę na temat zawodu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 356353 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indeksy.
"Sejsmograf duszy” to tom esejów, artykułów, recenzji i wywiadów Marii Kornatowskiej, wybitnej postaci polskiej krytyki filmowej i niezapomnianej Professoressy łódzkiej Szkoły Filmowej. Autorka wielu książek - z kilkakrotnie wznawianą znakomitą monografią „Fellini” na czele - była świetną znawczynią kina włoskiego, amerykańskiego i polskiego, w którym szczególnie wysoko ceniła twórczość Wojciecha Jerzego Hasa. Wszystkie kręgi jej filmowych pasji i zamiłowań znalazły odbicie w tej książce, złożonej z jej rozproszonej spuścizny - łącznie z esejami i wywiadami na temat sztuki operatorskiej, a także tekstami o filmach, które były bardzo bliskie jej oryginalnym gustom i upodobaniom. Osobnym wątkiem tej książki są liczne wspomnienia o Marii Jej przyjaciół: polskich, amerykańskich i włoskich, łódzkich, nowojorskich i warszawskich, Jej dawnych studentów, dziś znanych filmowców, krytyków, artystów i humanistów. Wszyscy zachowali w pamięci obraz Jej bujnej i szczodrej osobowości, ponieważ każde spotkanie z Nią było ekscytujące. Fascynowała ekscentrycznymi strojami, fryzurami, biżuterią, niepowtarzalnym timbrem i intonacją głosu, sprawiając wrażenie postaci filmowej, która opuściła jakieś nienakręcone arcydzieło Felliniego, ale niebawem wróci na ekran, aby tam żyć wiecznie. Tak bardzo była - jak powiadają Amerykanie - bigger than life". Tadeusz Szczepański
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339665 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Filmo!znawcy)
Bibliografia na stronach 185-194.
Celem mojej książki jest krytyczna refleksja nad tak zwanym "zwrotem historycznym" w badaniach filmoznawczych. W dyskursie akademickim [...] zwrot ten jest związany ze zmianą myślenia o przeszłości kina w ciągu ostatnich czterech dekad. Interesuje mnie materialna oraz intelektualna historia owych przemian na tle szeroko rozumianej historiografii filmoznawczej, jak również w świetle pewnych aspektów metodologii filmoznawstwa w ogóle. Zajmę się zatem nie tyle historią filmu, ile instytucjonalną oraz dyskursywną historią pewnego epizodu historiografii filmowej. (ze Wstępu)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 359337 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Filmo!znawcy)
Filmografia przy rozdziałach. Indeksy.
Współfinansowanie: Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego ; Wydział Organizacji Sztuki Filmowej ; Wydział Reżyserii Filmowej i Telewizyjnej PWSFTviT.
Streszczenie angielskie.
"Polski film dokumentalny w XXI" wieku to 16 artykułów omawiających polskie kino dokumentalne ostatnich lat. Tom składa się na panoramiczną próbę spojrzenia na przeobrażony w początkach obecnego stulecia krajobraz rodzimego kina niefikcjonalnego, które bujnie rozwija się w nowych realiach społecznych, politycznych, instytucjonalnych, obyczajowych, mentalnych i medialnych. Ta wielogłosowa i różnorodna tematycznie prezentacja polskiego filmu dokumentalnego na progu XXI wieku przynosi interesujące i wielostronne świadectwo jego bujnego rozwoju, godnego bogatych tradycji minionej epoki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 343072 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 332-353. Indeks.
Streszczenie w języku angielskim.
Artyści niepokorni Łodzi : Jankiel Adler, Henryk Barciński, Wincenty Brauner, Henryk (Enoch) Glicenstein, Karol Hiller, Leon Hirszenberg, Bolesław Hochlinger, Katarzyna Kobro, Jerzy Ryszard Krause, Julian Lewin, Konstanty Mackiewica, Aniela Menkes, Leopold Pilichowski, Władysław Strzemiński, Marek Szwarc, Pinkus Szwarc, Samuel Szczekacz, Stefan Wegnr.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 348700 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Filmo!znawcy)
Bibliografia, netografia na stronach 321-331. Indeks.
Streszczenie w języku angielskim.
Czym jest kino noir? Jakie relacje zachodzą między kinem noir a neo-noir? W jaki sposób bracia Coen czerpią z tradycji klasycznego filmu noir? Czy ich filmy jedynie „pasożytują” na historii kina, czy jednak stanowią coś więcej niż tylko próbę reanimacji nobliwego przodka?
Czytelnik otrzymuje do rąk pierwszą polską monografię, w której tak gruntownie podejmuje się tematykę filmu noir i próbę doprecyzowania tego pojęcia. Zarówno w części pierwszej, dotyczącej rozważań teoretycznych na temat kina noir i neo-noir, jak i w drugiej, na którą składają się interpretacje wybranych filmów braci Coen (Śmiertelnie proste; Ścieżka strachu; Fargo; Człowiek, którego nie było), autorka stara się wypracować własne stanowisko.
na szczególne podkreślenie i docenienie zasługuje teza autorki, w myśl której noir (w jej rozumieniu) nie mógł w okresie klasycznym, jako nurt historyczny w kinie amerykańskim lat czterdziestych, zrealizować w pełni swojego potencjału z racji ograniczeń narzuconych przez producentów, cenzurę i autocenzurę, limitujące to, co w kinie uznawano za dozwolone i eliminujące to, co zakazane. Tym samym późniejsze nawiązania do noir były nie tylko sui generis kontynuacjami tego, co zostało już zrealizowane i utrwaliło się w powszechnej świadomości jako noir właśnie, lecz także twórczym rozwijaniem niewykorzystanego potencjału.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 357035 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej