Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(25)
Forma i typ
Książki
(25)
Publikacje naukowe
(12)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Filmy i seriale
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(23)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna
(24)
Czytelnia BG
(1)
Autor
Jakubowska Małgorzata (1970- )
(3)
Szczepański Tadeusz (1947- )
(3)
Kozubek Małgorzata
(2)
Szymczyk Witold
(2)
Turek Maria (sztuki piękne)
(2)
Zarychta Anna M
(2)
Żyto Kamila
(2)
Bomanowska Marzena
(1)
Borzęcka Maria (1958- )
(1)
Bławut Jacek (1950- )
(1)
Chmielewska Aleksandra (marketing)
(1)
Ciszewska Ewa (filolog)
(1)
Ciszewska Ewa (filolożka)
(1)
Cybulski Adam (filmoznawca)
(1)
Czembrowski Jarosław
(1)
Dowgiel Maciej
(1)
Dutkowski Adrian
(1)
Grzegorzek Mariusz (1962- )
(1)
Gucio Katarzyna
(1)
Głowska Aneta
(1)
Harrer Stephanie (1973- )
(1)
Has Wojciech Jerzy (1925-2000)
(1)
Holoubek Gustaw (1923-2008)
(1)
Kania Grażyna (1971- )
(1)
Klejsa Konrad (filmoznawca)
(1)
Kolski Jan Jakub (1956- )
(1)
Kondrat Tadeusz (1908-1994)
(1)
Korczarowska-Różycka Natasza
(1)
Kowalska Halina (1941-)
(1)
Krzemiński Olaf
(1)
Lechowicz Lech (1952- )
(1)
Maksymiuk Jerzy (1936- )
(1)
Minticz-Skarżyńska Lidia (1920-1994)
(1)
Nowicki Jan (1939-2022)
(1)
Nurczyńska-Fidelska Ewelina (1938-2016)
(1)
Orska Irena (1915-2004)
(1)
Pabiś-Orzeszyna Michał
(1)
Płocki Andrzej
(1)
Radkiewicz Małgorzata
(1)
Saloni-Marczewski Wojciech (1956- )
(1)
Schuler Margarete (1966- )
(1)
Schulz Bruno (1892-1942). Sanatorium pod Klepsydrą
(1)
Schütte Oliver
(1)
Skarżyński Jerzy (1956- )
(1)
Snopkiewicz Jacek (1942- )
(1)
Sobociński Witold (1929-2018)
(1)
Szyryk Beata
(1)
Szyryk Marek (1966- )
(1)
Talarczyk-Gubała Monika (1976- )
(1)
Zagrodzki Janusz (1941- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2025
(4)
2010 - 2019
(21)
Okres powstania dzieła
2001-
(16)
1901-2000
(2)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(25)
Język
polski
(22)
Odbiorca
Szkoły artystyczne
(2)
Scenarzyści filmowi
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Przynależność kulturowa
Film polski
(1)
Temat
Teoria filmu
(5)
Has, Wojciech Jerzy (1925-2000)
(3)
Reżyserzy polscy
(3)
Film fabularny
(2)
Film polski
(2)
Inscenizacja
(2)
Kolski, Jan Jakub (1956- )
(2)
Reżyseria
(2)
Tematy i motywy
(2)
Adaptacja filmowa
(1)
Aktorstwo
(1)
Aktorzy
(1)
Awangarda (kierunek artystyczno-literacki)
(1)
Bajon, Filip (1947- )
(1)
Brecht, Bertolt (1898-1956)
(1)
Bławut, Jacek (1950- )
(1)
Cenzura
(1)
Ciało ludzkie
(1)
Coen, Ethan (1957- )
(1)
Coen, Joel (1954- )
(1)
Czas
(1)
Element wykonawczy
(1)
Femme fatale
(1)
Film
(1)
Film akcji
(1)
Film amerykański
(1)
Film animowany
(1)
Film czechosłowacki
(1)
Film czeski
(1)
Film dokumentalny
(1)
Film noir (nurt filmowy)
(1)
Film wojenny
(1)
Filmoznawstwo
(1)
Fotografie
(1)
Historia
(1)
Historiografia
(1)
Hochschule für Schauspielkunst Ernst Busch (Berlin)
(1)
Inność
(1)
Internacjonalizm
(1)
Jadowska, Anna (1973- )
(1)
Kina
(1)
Kobieta
(1)
Konkursy i festiwale filmowe
(1)
Kornatowska, Maria (1935-2011)
(1)
Krytycy filmowi
(1)
Literatura polska
(1)
Lęk
(1)
Media publiczne
(1)
Mezinárodní Filmový Festival (Karlowe Wary)
(1)
Nazizm
(1)
Niepełnosprawność
(1)
PRL
(1)
Pamięć zbiorowa
(1)
Postać filmowa
(1)
Producenci filmowi
(1)
Produkcja filmowa
(1)
Program telewizyjny
(1)
Przemysł filmowy
(1)
Reżyserzy
(1)
Reżyserzy amerykańscy
(1)
Scenariusz filmowy
(1)
Scenografia
(1)
Schulz, Bruno (1892-1942)
(1)
Serial filmowy
(1)
Sztuka polska
(1)
Sztuka żydowska
(1)
Telewizja prywatna
(1)
Telewizja publiczna
(1)
Wpływ i recepcja
(1)
Współpraca międzynarodowa
(1)
Środki masowego przekazu
(1)
Życie artystyczne
(1)
Temat: dzieło
Generał (film ; 2009)
(1)
Pornografia (film)
(1)
Poznań 56 (film)
(1)
Sanatorium pod Klepsydrą
(1)
Sanatorium pod klepsydrą (film)
(1)
Szyfry (film)
(1)
Tajemnica twierdzy szyfrów (serial filmowy)
(1)
Temat: czas
1901-2000
(11)
2001-
(11)
1945-1989
(8)
1989-2000
(4)
1801-1900
(3)
Temat: miejsce
Łódź (woj. łódzkie)
(2)
Czechosłowacja
(1)
Czechy
(1)
Karlowe Wary (Czechy)
(1)
Literatura czeska
(1)
Niemcy
(1)
Polska
(1)
Gatunek
Opracowanie
(8)
Film polski
(7)
Monografia
(4)
Podręcznik
(3)
Adaptacja filmowa
(1)
Album
(1)
Analiza i interpretacja
(1)
Film
(1)
Film dokumentalny polski
(1)
Film fabularny
(1)
Film niemiecki
(1)
Film obyczajowy
(1)
Fotografia polska
(1)
Poradnik
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Publicystyka polska
(1)
Recenzja filmowa
(1)
Scenariusz filmowy polski
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Kultura i sztuka
(14)
Historia
(11)
Edukacja i pedagogika
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Nauka i badania
(1)
25 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Warsztat Realizatora Filmowego i Telewizyjnego ; z. 17.)
Na s. przedtyt. podtyt.: koncepcja autorska.
Filmogr. aut. s. 102-109.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 312795 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia BG
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. GR 6747 (1 egz.)
Książka
DVD
W koszyku
Książka powstała w ramach projektu Filmowe ogrody Wojciecha Jerzego Hasa.
Partnerzy wydania: Stowarzyszenie Filmowców Polskich, KinoRP, Studio"OKO".
Do książki dołączona jest płyta DVD z filmem Sanatorium pod Klepsydrą według powieści Sanatorium pod Klepsydrą Brunona Schulza.
Produkcja filmu: ZF Silesia 1973.
Opis płyty z opakowania.
Bibliografia na stronach 156-[159].
Zdjęcia Witold Sobociński; scenografia Jerzy Skarżyński, Andrzej Płocki; kostiumy Lidia Skarżyńska, Jerzy Skarżyński.
Jan Nowicki, Gustaw Holoubek, Tadeusz Kondrat, Irena Orska, Halina Kowalska.
Książkę dofinansowano ze środków: Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Urzędu Miasta Łodzi
Filmoznawcze odczytanie Hasa, który czyta i wizualizuje prozę Brunona Schulza - to swoisty dialog dwóch artystycznych wrażliwości naznaczonych czasem przeżywanym i doświadczonym w jego wszelkich odcieniach i mirażach, z których wyłania się obraz światów przeczuwanych i tych naznaczonych mocą „rzeczy ostatecznych”. Autorka wprowadza nas w liczne konteksty, w możliwe odczytania i interpretacje filmu Sanatorium pod klepsydrą tropiąc poszczególne obrazy, motywy, znaki i symbole - zarówno te filmowe, jak i literackie. Ten esej-podróż przez przemijanie i śmierci - ukochane motywy filmów Hasa - doprowadza nas do heroicznej afirmacji świata i czasu, zachęcając tym samym do stawiania nowych pytań, pytań z perspektywy czasu, który dla nas jeszcze się nie wypełnił - o czy pisze Autorka w jednym z ostatnich akapitów książki. (Wydawnictwo)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 351504+DVD (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 313921 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Warsztat Realizatora Filmowego i Telewizyjnego ; z. 18)
Bibliografia i filmografia na stronach 337-342.
"Inscenizacja filmowa" jest przejrzyście napisanym podręcznikiem do reżyserii nie tylko dla początkujących. Ogólna koncepcja podręcznika oparta jest na systemie nauki inscenizacji filmowej w łódzkiej Szkole Filmowej.
Witold Szymczyk, wieloletni asystent Henryka Kluby, podpatrywał mistrza i wiele przemyśleń, idei, pomysłów profesora zostało w tej książce pokazanych. Inscenizacja płaszczyznowa, inscenizacja glębionowa, kontrplan, różne odmiany mastershotu - to pojęcia, które każdy reżyser powinien znać i umieć bez problemu wykonać. "Inscenizacja filmowa" to podręcznik dla wszystkich, którzy chcą robić filmy, którzy chcą zostać reżyserami. Przede wszystkim dla studentów szkół filmowych. Ale także dla amatorów, aby przestali być amatorami. Również dla profesjonalistów, aby wzbogacili swój warsztat. Zawiera bogaty materiał rysunkowy, który świetnie ilustruje omówione w tekście zagadnienia. (Robert Gliński)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 342003/I (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Warsztat Realizatora Filmowego i Telewizyjnego ; z. 23)
Bibliografia na stronach 307-308, filmografia na stronach 309-312.
Założeniem tej książki jest, że jej odbiorcą będzie ktoś, dla kogo stanie się ona przewodnikiem po filmowej materii. Stąd precyzyjne, definicyjne opisy akcji i ruchu w filmie, rodzajów inscenizacji czy praktyczne wskazówki jak filmować nie tylko sceny akcji, ale też sceny kameralne. (dr hab. prof. UŚ Marek Uhma)
Pierwsza i druga część "Inscenizacji filmowej" tworzą razem wyjątkowe na polskim rynku kompendium technik warsztatowych, wspartych setkami rysunków, przykładów i analiz. Jest to jedyna, jak dotąd, tak obszerna i rzetelna książka poświęcona technicznej stronie sztuki filmowej. (prof. dr hab. Robert Gliński)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 342003/II (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indeksy.
Tekst częśc. tł.
Dorobek Hasa analizują nie tylko filmoznawcy, ale także filozof (Bogdan Banasiak), antropolog (Beata Lisowska) oraz uczniowie i przyjaciele (Janusz Kijowski, Robert Gliński, Grzegorz Kędzierski, Stefan Czyżewski, Edward Zajiček i Jadwiga Kukułczanka). O reżyserze piszą autorzy należący do wszystkich generacji polskiego filmoznawstwa, a są to m.in. Tadeusz Lubelski, Piotr Zwierzchowski, Natasza Korczarowska, Joanna Preizner, Marcin Maron. Z kręgu niemieckojęzycznego dołączyła Margarete Wach, z francuskiego - Anne Guérin-Castell. Razem to dwadzieścia trzy artykuły ilustrowane screenami z filmów rozmieszczone w ośmiu rozdziałach, które skupiają się na analizach i interpretacjach wybranych filmów Hasa, uświadamiają - jak pisze w recenzji publikacji prof. Ewelina Nurczyńska-Fidelska jak różnorodne koncepcje metodologiczne mogą służyć autorom w rozszyfrowywaniu sensów tych dzieł oraz ich estetycznych właściwości. Ta wielość spojrzeń uświadamia jak inspirujący do przemyśleń dla interpretatora może być jeden film oraz próba spojrzenia przezeń na cały dorobek artystyczny Wojciecha Hasa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 337526 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indeks.
Finansowanie ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego w ramach dotacji na działalność statutową Wydziału Organizacji Sztuki Filmowej oraz z funduszy projakościowych Wydziału Operatorskiego i Realizacji Telewizyjnej PWSFTviT w Łodzi
Książka jest próbą spojrzenia na współczesną rodzima animację zarówno pod kątem kulturowym i artystycznym, jak i instytucjonalnym, prawnym, finansowym oraz społecznym. W tomie znalazły się teksty omawiające animację zaangażowaną, kierunki przemian polskiej animacji oraz kwestie rozpowszechniania najnowszego filmu animowanego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 351617 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Ze Zbiorów Gintera Stillera)
Egzemplarz 404632 ze zbiorów Gintera Stillera.
Bibliografia na stronach 370-389. Indeks.
Finansowanie: Narodowe Centrum Nauki
Pierwsza część powszechnej historii fotografii, obejmująca okres między rokiem 1839 a 1939. Zawiera historyczny opis ewolucji fotografii jako elementu kultury wizualnej, w tym wzajemne relacje fotografii i sztuk pięknych. Próba rekonstrukcji przemian formy i treści jest tu wzbogacona o prezentacje ewolucji refleksji teoretycznych oraz przez odwołania do mało znanych na polskim gruncie tekstów źródłowych. Tekst ilustrowany jest kilkuset reprodukcjami.
"Publikacja, w swój ograniczony sposób, stara się wypełnić sporą lukę w naszej literaturze, wynikającą z braku opracowania powszechnej historii fotografii przez autorów polskich, uwzględniających we właściwych proporcjach zjawiska historyczne występujące w Europie Środkowo-Wschodniej, szczególnie zaś w naszym kraju. Książka dzieli się na dwie części. Pierwsza stanowi opis zjawisk i przemian występujących w wieku XIX. Druga dotyczy pierwszych czterech dziesięcioleci wieku XX." (fragment Wstępu)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 404632, 346190/I (2 egz.)
Książka
W koszyku
Opis według okładki. Tytuł oryginału: Die Kunst des Drehbuchlesens.
Bibliografia, netografia na stronach 267-269. Indeks.
Książka ta jest przeznaczona dla tych, którzy czytają scenariusze. Wszyscy bowiem, którzy z racji wykonywanego zawodu profesjonalnie zajmują się scenariuszami, winni posiąść sztukę ich właściwej analizy i oceny. A są to nie tylko dramaturdzy, którzy na zlecenie firm produkcyjnych czy stacji telewizyjnych piszą dłuższe analizy, lecz także producenci, którzy muszą odróżnić dobry scenariusz od złego - i co najważniejsze - umieć rozpoznać i skorygować jego błędy. TO samo tyczy się redaktorów i reżyserów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 349565 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie przy pracach.
Współfinansowanie: Redge Technologies i Artrama
Streszczenia w języku angielskim.
Publikacja jest swoistym kompendium wiedzy o świecie mediów. W przejrzysty sposób opowiada o rynku, jego transformacji do świata internetu i wyzwaniach, z jakimi musimy mierzyć się w erze rewolucji cyfrowej. „ Nowe Supermedium” to przekrojowa lekcja historii i predykcja przyszłości telewizji napisana z każdej perspektywy – praktyka, eksperta oraz naukowca. Czytelnik odkrywa, jak telewizja ewoluuje w erze nowych technologii, oferując użytkownikom nowe ekscytujące doświadczenia. Telewizja nie umiera – przekształca się, a ta książka jest kluczem do nowej narracji. Publikacja porządkuje wiele wymiarów funkcjonowania świata TV: produkcji, reklamy, technologii. Praktyk rynku pozyska dzięki niej akademicką perspektywę, a teoretykom przybliży realia biznesu telewizyjnego. Publikacja jest dziełem pozwalającym spojrzeć na rynek telewizyjny w szerokim zakresie. W książce tej znajdują się artykuły naukowców, wykładowców, ekspertów i praktyków, dzięki czemu tematyka zagadnienia została ujęta bardzo szeroko. Czytając zawarte w książce prace wchodzimy w labirynt, z którego nie ma dzisiaj wyjścia. Zmiany w sferze medialnej zachodzą tak gwałtownie i tak głęboko, że współcześni badacze mogą jedynie stawiać pytania, z których najważniejszym jest pytanie – co dalej? Do czego doprowadzą zmiany technologiczne – do drugiego, nierzeczywistego świata, do powstania nowych zupełnie form odbioru? Być może, ale nikt tego nie wie na pewno. Jakie treści oferować będą media i supermedia, o których mowa w książce, jak zmienią się gatunki i formaty? W jaki sposób będą te media finansowane i w jaki sposób mierzona będzie widownia i aktywne uczestnictwo? Przecież od precyzyjnych, targetowanych mierników zależą przychody i komercyjne zyski
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 388026 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 325359 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Filmo!znawcy)
Okł. wliczona w paginację.
Bibliogr. s. 361-371, filmogr. s. 372-380. Indeks.
Finansowanie: Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 335526 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Filmo!znawcy)
Bibliografia na stronach 329-338.
Streszczenie w języku angielskim.
W "Innym spojrzeniu" Natasza Korczarowska-Różycka bierze pod uwagę filmy, w których przedstawianie historii nie przystaje do tradycyjnych wyobrażeń społeczeństwa na temat własnej przeszłości. Nie chodzi o demitologizowanie historii jako takiej, lecz jej wyobrażeń utrwalonych w pamięci społecznej. Twórcy czterech analizowanych filmów odwołują się do tych wyobrażeń, co nadaje ich dziełom charakter "wielośladowych intertekstów". Autorka zdywersyfikuje owo "inne spojrzenie", wyróżniając: spojrzenie Gombrowiczowskie (Szyfry i Pornografia), spojrzenie dziecka (Poznań 56), spojrzenie (post)historyka (Generał. Zamach na Gibraltarze). Każdy wątek zostaje udokumentowany i poświadczony szczegółowymi analizami wybranych scen.
Na podstawie czterech wybranych do analizy filmów autorka zbudowała dyskurs wielostronny, bogaty, złożony, uderzający zarówno erudycją, jak i oryginalnością. Tekst jest znakomicie napisany, żywo i zajmująco, a tok wywodu przykuwa uwagę czytelnika.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 388835 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 105-106.
Współfinansowanie: Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego.
Streszczenie w języku angielskim.
U źródeł książki legło przekonanie Autora, że po latach praktyki warto pokusić się o sporządzenie porządkującego podsumowania - choćby po to, by samemu lepiej zrozumieć dziedzinę, dla której poświęca się sporą część własnego życia. Jest to również potrzeba usystematyzowania wiedzy, obserwacji i doświadczeń - by wskazać miejsce scenografii fabularnej, tej mainstreamowej, najpowszechniej używanej i znanej z setek filmów, której specyfika rozciąga się pomiędzy nudnym, nieatrakcyjnym naturalizmem (swego rodzaju "przezroczystością") z jednej strony, a wysublimowaną umownością z drugiej. (...) Fragment z Posłowia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 347793 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Techniki Aktorskie)
Bibliografia na stronach 223-224.
Finansowanie ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego w ramach dotacji na działalność statutową Wydziału Aktorskiego PWSFTviT w Łodzi
Niezastąpiona pozycja dla tych, którzy dopiero myślą o zawodzie aktora. Bogate źródło wiedzy dla studentów i wykładowców - znajdziemy tu ciekawy opis pierwszego semestru studiów aktorskich, wzbogacony licznymi ćwiczeniami. Pozycja zainteresuje również wszystkich tych, którzy chcieliby zdobyć warsztatową wiedzę na temat zawodu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 356353 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Flimo!znawcy)
Na podstawie rozprawy doktorskiej.
Bibliografia, filmografia, netografia na stronach 197-210. Indeks.
Filmowe wizerunki ciała "anormalnego" budzą ciekawość, wstyd, niepokój, fascynację i wiele innych emocji. Spoglądamy na nie w kontekście wartości społecznych, ideologii, lęku przed innością, polityki socjalnej, systemów etycznych, zadań pedagogicznych, nader rzadko jednak łączymy je ze specyfiką filmowego medium. Adam Cybulski skupił swoją uwagę właśnie na tej ostatniej zależności. Celem jego badań było "przygotowanie szczegółowego studium narracyjnych strategii oraz technik opowiadania o jednostkach, których ciała nie mieszczą się w utrwalonych kulturowo definicjach zdrowia czy normy". Ten cel udało mu się zrealizować z nawiązką, ponieważ nie tylko oferuje czytelnikowi przekonywające i inspirujące analizy tekstualne, osadzone w różnych koncepcjach i teoriach, ale wielokrotnie poza nie wykracza, dzięki czemu jego książka zyskuje również wymiar antropologiczny i etyczny. (Z recenzji prof. dr. hab. Piotra Zwierzchowskiego)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 373686 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Film i Media Audiowizualne)
Bibliografia, filmografia, netografia przy pracach. Indeks.
Publikacja sfinansowana przez Uniwersytet Jagielloński ze środków Wydziału Zarządzania i Komunikacji Społecznej oraz Instytutu Sztuk Audiowizualnych, Państwową Wyższą Szkołę Filmową, Telewizyjną i Teatralną im. I. Schillera w Łodzi, Polskie Towarzystwo Badań nad Filmem i Mediami ze środków II Zjazdu Filmoznawców i Medioznawców.
Streszczenie w języku angielskim przy pracach.
Teksty zawarte w tomie "(Nie)widzialne kobiety kina" są poświęcone różnym wymiarom widzialności kobiet w kulturze filmowej, wychodzącym daleko poza fenomen filmowego aktorstwa. Tytuł przekornie proponuje podwójną perspektywę "(nie)widzialności", zmuszając do dostrzeżenia postaci twórczych kobiet i ich dorobku, a tym samym do przepisana na nowo historii kina. Autorzy poszczególnych tekstów analizują wybrane przykłady włączania lub wykluczania kobiet z pola filmowego. W swoich analizach biografii oraz kobiecej twórczości przybliżą różne formy (auto)marginalizacji autorek filmowych. Rozważają (nie)możność filmowej reprezentacji kontrowersyjnych artystek albo nierzadko kontrowersyjnych tematów związanych z kobiecym doświadczeniem. We wszystkich tekstach na różne sposoby wybrzmiewa więc kwestia tytułowej "(nie)widzialności" kobiet w kinie, pojawiająca się w różnych kontekstach kulturowych i kinematografiach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 352908 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 332-353. Indeks.
Streszczenie w języku angielskim.
Artyści niepokorni Łodzi : Jankiel Adler, Henryk Barciński, Wincenty Brauner, Henryk (Enoch) Glicenstein, Karol Hiller, Leon Hirszenberg, Bolesław Hochlinger, Katarzyna Kobro, Jerzy Ryszard Krause, Julian Lewin, Konstanty Mackiewica, Aniela Menkes, Leopold Pilichowski, Władysław Strzemiński, Marek Szwarc, Pinkus Szwarc, Samuel Szczekacz, Stefan Wegnr.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 348700 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Filmo!znawcy)
Bibliogr. s. 349-381, filmogr. s. 383-387. Indeksy.
Streszcz. ang.
W jaki sposób niemieccy twórcy filmowi dwóch pierwszych dziesięcioleci po zakończeniu II wojny światowej opowiadali o niedawnej przeszłości? Które tematy z nią związane były szczególnie często podejmowane w filmach fabularnych, a jakie pozostały przemilczane? W jaki sposób bieżąca polityka oddziaływała na audiowizualne reprezentacje autentycznych wydarzeń oraz fikcjonalne narracje osadzone w realiach III Rzeszy? Na te pytania próbuje odpowiedzieć autor niniejszej książki. Została ona podzielona na trzy części, które dotyczą kolejno: okresu do 1949 roku (filmy powstałe w strefach okupacyjnych), kinematografii Niemieckiej Republiki Demokratycznej do połowy lat 60. (cezurą jest XI Plenum Komitetu Centralnego SED) oraz Republiki Federalnej Niemiec (do pojawienia się tzw. Nowego Kina Niemieckiego). Walorem pracy jest komparatystyczne zintegrowanie rozważań dotyczących kina RFN i NRD wokół kilku zagadnień tematycznych, m. in. mitu o "dobrym Wehrmachcie", przedstawień ruchu oporu oraz reprezentacji obozów koncentracyjnych. Bazę źródłową monografii stanowi ponad sto pełnometrażowych filmów fabularnych oraz najważniejsze recenzje opublikowane w głównych tytułach prasowych obu krajów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339794 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej