Sorting
Source
Katalog centralny
(4)
Form of Work
Książki
(4)
Publikacje naukowe
(4)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Status
available
(4)
Branch
Wypożyczalnia Główna
(3)
Biblioteka Muzyczna
(1)
Author
Ciechowska Magdalena
(1)
Grzechynka Agnieszka
(1)
Seredyńska Anna
(1)
Skoczek Anna (logopedka)
(1)
Skrukwa Marek
(1)
Szymańska Maria (1959- )
(1)
Year
2020 - 2025
(4)
Time Period of Creation
2001-
(4)
Country
Poland
(4)
Language
Polish
(4)
Audience Group
Nauczyciele
(1)
Studenci
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Subject
Analiza muzyczna
(1)
Autoetnografia
(1)
Bach, Johann Sebastian (1685-1750)
(1)
Cyberkultura
(1)
Film fabularny
(1)
Kultura
(1)
Literatura
(1)
Media społecznościowe
(1)
Muzyka
(1)
Nauczyciele
(1)
Obraz siebie
(1)
Powieść
(1)
Psychopatologia
(1)
Rodzina wielodzietna
(1)
Rozwój tożsamości
(1)
Studentki i studenci
(1)
Tematy i motywy
(1)
Teologia
(1)
Teoria muzyki
(1)
Tożsamość osobista
(1)
Wielokulturowość
(1)
Wpływ społeczny
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Zaburzenia psychiczne
(1)
Subject: work
Johannespassion
(1)
Genre/Form
Opracowanie
(3)
Podręcznik
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(2)
Kultura i sztuka
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Psychologia
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
4 results Filter
Book
In basket
(Metodologia, Pedagogika, Logopedia)
Bibliografia, netografia na stronach 275-294.
Dla studentów, nauczycieli i badaczy eksplorujących w różnych dziedzinach naukowych i zawodowych.
Finansowanie: Minister Edukacji i Nauki
Autorki książki w sposób wielowymiarowy i interdyscyplinarny ukazują praktyczne zastosowanie badań etnograficznych w obszarze poznawczym, kształcącym i terapeutycznym. W sposób czytelny i przekonywujący prezentują rolę autoetnografii w kształceniu refleksyjnych praktyków oraz transformacji nauczycieli, którzy podjęli takie badania. Również w procesie kształcenia studentów zaprezentowane i użyte w pracy narzędzia powinny być częściej wykorzystywane, dając możliwość pogłębionego uczenia się i doskonalenia osobistego. Rekomenduję monografię jako lekturę zarówno dla studentów i nauczycieli, jak i badaczy eksplorujących w różnych dziedzinach naukowych i zawodowych. Dr hab. Bożena Majerek, prof. UPJPII W książce Autoetnografia w praktyce pedagogicznej autorki omawiają znaczenie badań autoetnograficznych, które mają m.in. służyć połączeniu nastawienia praktycznego z podejściem autorefleksyjnym. Ta metoda ma charakter stosunkowo uniwersalny, gdyż pozwala na badanie grup kulturowych podobnych do badacza, jak również różniących się od niego. Metodę tę charakteryzuje krytycyzm, interdyscyplinarność, refleksyjne badanie samego siebie i swojego podejścia do badanych zagadnień oraz „unaukowienia” subiektywności własnych przekonań badacza, które – jak się okazuje – mogą być częściowo włączone w obszar metody naukowej. Pokazanie w praktyce badawczej, w jaki sposób możliwe jest wyjście poza wąskie, scjentystyczne rozumienie nauki, bez zagubienia „istoty nauki” jest cennym wkładem tej metody zastosowanej do badań przedstawionych w recenzowanej książce. Dr hab. Wiesław Wójcik, prof. UJD
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 398458 (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 235-246. Indeks.
Finansowanie: Minister Edukacji i Nauki
Streszczenie w języku angielskim.
„Szybkie zmiany technologiczne, przeobrażenia pokoleniowe, a także pojawienie się nowych cywilizacyjnych potrzeb oraz oczekiwań społecznych sprawiły, że wiele tez i zjawisk, przyjmowanych przez wieki jako niepodważalne paradygmaty, poddawanych jest ponownej weryfikacji. Nowe narzędzia cyfrowe, dostęp do niemal nieograniczonych zasobów, jak również techniczna zdolność sięgania po globalne pokłady informacyjne, pozwalają ludziom - przynajmniej w teorii - na samodzielne dociekania nad istotą i znaczeniem zjawisk społecznych. Zmiany, które nastąpiły w tym obszarze, nakładają się na dodatkowy fenomen, który w skali globalnej identyfikowany bywa jako „re- definiowanie ludzkiej tożsamości”. Coraz częściej zaobserwować można ruchy i postawy kwestionujące zastany porządek i wzorce, a ich sympatycy podkreślają, że nie są w stanie identyfikować się z normami, które zostały im podyktowane w procesie socjalizacji. Szeroko rozumiana kultura i tradycja, które dotąd stanowiły główne źródło tożsamości, zaczęły być postrzegane tak, jak przywoływany już słoik, ograniczający wolność pcheł - jako ramy, które narzucają indywidualnym jednostkom określony, ujednolicony format myśli, wierzeń i schematów interpretacyjnych. Niejednokrotnie dają się słyszeć głosy twierdzące, że kultura - a więc czynnik, który dawał poczucie bezpiecznego zakorzenienia w określonej wspólnocie - dziś postrzegany jest jako element obcy, podyktowany jednostce z zewnątrz, od najmłodszych lat blokujący jej potencjał twórczego poznawania świata oraz samego siebie. Być może więc - pytają - należy odrzucić kulturowe etykiety, a następnie samodzielnie określić własną tożsamość oraz wynikające z niej potrzeby, wartości i wzorce?" [Wstęp, fragm.]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 393351 (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia, filmografia, netografia na stronach 353-359.
Finansowanie: Minister Edukacji i Nauki
Streszczenie w języku angielskim.
Olbrzymim atutem opracowania jest precyzyjne odzwierciedlenie w jego treści naukowego, ale i humanistycznego światopoglądu Autorek, które - zgodnie z najlepszymi współczesnymi trendami, bez wątpienia inspirowanymi teorią zbiorów rozmytych, teorią prototypów, kognitywizmem, ale i nutą dekonstrukcjonizmu - miały odwagę porzucić binarne, spolaryzowane myślenie o normie i patologii na rzecz traktowania tych kategorii jako płynnych i zależnych od kontekstu. Monografia nie jest wyłącznie refleksem postrzegania wyimka świata przez Autorki. To przede wszystkim rzetelne, konkretne, obszerne i kompletne, spójne opracowanie stricte naukowe, ze swoim celami, przedmiotem badań, pytaniami oraz metodami badawczymi i narzędziem badawczym, umożliwiającymi deskrypcję i interpretację faktów badawczych. W zwięzłym Wstępie Autorki m.in. osadzają swoją książkę w dziedzinie psychopatologii oraz artykułują dwa zasadnicze, powiązane ze sobą cele badawcze: teoretyczny, którego założeniem było zebranie wiedzy dotyczącej zaburzeń psychicznych, oraz praktyczny, służący przygotowaniu podręcznika akademickiego, który ułatwiałby studentom, głównie pedagogiki, ale nie tylko, rozpoznanie i zrozumienie przypadków schorzeń z zakresu psychopatologii właśnie. Prof. dr hab. Mirosław Michalik
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 388165 (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia na stronach 247-260. Indeks.
Publikacja sfinansowana z subwencji Ministra Edukacji i Nauki przeznaczonej na utrzymanie i rozwój potencjału dydaktycznego i badawczego Akademii Ignatianum w Krakowie w 2023 roku
Streszczenie w języku angielskim.
"Nasuwa się pytanie: czy można poprzez dźwięki wyrazić teologiczną treść? Moim celem jest rozstrzygnięcie tej kwestii na przykładzie wyżej wymienionego utworu. Dzięki podwójnemu wykształceniu mogę ukazać to dzieło w jego właściwej optyce łączącej elementy teologii i muzyki, czyli przedstawić Bacha nie tylko jako kompozytora, ale także jako teologa.
Zasadniczy problem poruszany w niniejszej pracy można ująć następująco: jaka relacja istnieje pomiędzy słowem a muzyką w "Pasji według św. Jana" J. S. Bacha? Mówiąc jeszcze bardziej ściśle: jaką funkcję spełniają dźwięki w teologicznej warstwie tego utworu? Pytanie to ma charakter interdyscyplinarny, ponieważ dotyczy znajomości dwóch dziedzin naukowych." (fragment książki)
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Muzyczna
There are copies available to loan: sygn. M 5694 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again