Sorting
Source
Katalog centralny
(5)
Form of Work
Książki
(5)
Publikacje naukowe
(2)
Status
available
(5)
Branch
Wypożyczalnia Główna
(5)
Author
Bogunia-Borowska Małgorzata
(1)
Maszewska-Łupiniak Monika
(1)
Radkiewicz Małgorzata
(1)
Stańczyk Marta (1990- )
(1)
Talarczyk-Gubała Monika (1976- )
(1)
Zdrodowska Magdalena
(1)
Year
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(2)
Time Period of Creation
2001-
(2)
Country
Poland
(5)
Language
Polish
(4)
Subject
Aktorzy
(1)
Czas
(1)
Dziecko
(1)
Film
(1)
Inność
(1)
Kobieta
(1)
Konsumpcja (ekonomia)
(1)
Programy telewizyjne
(1)
Reżyserzy
(1)
Różewicz, Stanisław (1924-2008)
(1)
Slow cinema
(1)
Socjalizacja
(1)
Telewizja regionalna
(1)
Tematy i motywy
(1)
Teoria filmu
(1)
Środki masowego przekazu
(1)
Subject: time
1901-2000
(2)
2001-
(2)
1989-2000
(1)
Genre/Form
Film polski
(1)
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
Domain
Kultura i sztuka
(2)
5 results Filter
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 279358 (1 egz.)
Book
In basket
(Film i Media Audiowizualne)
Bibliogr. s. 243-246, filmogr. s. 231-241.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 297986 (1 egz.)
Book
In basket
(Film i Media Audiowizualne)
Bibliografia, filmografia, netografia przy pracach. Indeks.
Publikacja sfinansowana przez Uniwersytet Jagielloński ze środków Wydziału Zarządzania i Komunikacji Społecznej oraz Instytutu Sztuk Audiowizualnych, Państwową Wyższą Szkołę Filmową, Telewizyjną i Teatralną im. I. Schillera w Łodzi, Polskie Towarzystwo Badań nad Filmem i Mediami ze środków II Zjazdu Filmoznawców i Medioznawców.
Streszczenie w języku angielskim przy pracach.
Teksty zawarte w tomie "(Nie)widzialne kobiety kina" są poświęcone różnym wymiarom widzialności kobiet w kulturze filmowej, wychodzącym daleko poza fenomen filmowego aktorstwa. Tytuł przekornie proponuje podwójną perspektywę "(nie)widzialności", zmuszając do dostrzeżenia postaci twórczych kobiet i ich dorobku, a tym samym do przepisana na nowo historii kina. Autorzy poszczególnych tekstów analizują wybrane przykłady włączania lub wykluczania kobiet z pola filmowego. W swoich analizach biografii oraz kobiecej twórczości przybliżą różne formy (auto)marginalizacji autorek filmowych. Rozważają (nie)możność filmowej reprezentacji kontrowersyjnych artystek albo nierzadko kontrowersyjnych tematów związanych z kobiecym doświadczeniem. We wszystkich tekstach na różne sposoby wybrzmiewa więc kwestia tytułowej "(nie)widzialności" kobiet w kinie, pojawiająca się w różnych kontekstach kulturowych i kinematografiach.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 352908 (1 egz.)
Book
In basket
(Film i Media Audiowizualne)
Bibliografia, netografia, filmografia na stronach 175-193. Indeks.
Współfinansowanie: Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej (Uniwersytet Jagielloński), Towarzystwo Doktorantów (Uniwersytet Jagielloński).
Tematem przewodnim książki Marty Stańczyk są przemiany, jakie zaszły w kinie w ostatnich latach. Choć autorka skupia się na nurcie nazywanym przez krytyków slow cinema - czyli filmach, które akcentują powolność i trwanie, różne sposoby przeżywania czasu - to nie przeciwstawia ich utworom gatunkowym, lecz zmierza do podważenia myślenia w kategoriach opozycji binarnych. Źródłem inspiracji jest dla niej przede wszystkim fenomenologia egzystencjalna, ale do pewnego stopnia również filozofia Gilles’a Deleuze’a, i to pomimo wyraźnego zdystansowania się badaczki wobec koncepcji kina w ujęciu francuskiego myśliciela (w którym niektórzy krytycy dopatrywali się patrona slow cinema).
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 356131 (1 egz.)
Book
In basket
(Film i Media Audiowizualne)
Bibliogr. s. 217-223.
Celem autorki było uchwycenie mechanizmów pluralizacji medialnej przestrzeni publicznej w skali globalnej, regionalnej oraz lokalnej. Proponowana Czytelnikowi książka śledzi i analizuje strategie przenikania do głównego nurtu medialnych reprezentacji, które nie tylko ukazują Innego, ale także stanowią jego samodzielny i niezależnie kształtowany głos. W cyklu analiz prowadzonych w paradygmacie medioznawczym i antropologicznym, skupiając się na telewizyjnych tekstach, ale także ich kontekście, dopuszczając do głosu ich twórców oraz widzów autorka próbuje uchwycić medialny pejzaż w konkretnym momencie historycznym. Branding narodowy, telewizja pograniczna realizowana w międzynarodowych koprodukcjach oraz programy dla mniejszości narodowych i etnicznych potraktowane zostają jako rozbijające homogeniczność medialnego dyskursu teksty, w których Inny mówi sam o sobie pluralizując sferę medialną i rozbijając panujące w niej etnocentryczne światoobrazy.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 326474 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again