Sorting
Source
Katalog centralny
(1)
Form of Work
Książki
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Status
available
(1)
Branch
Wypożyczalnia Główna
(1)
Author
Ciechowska Magdalena
(1)
Szymańska Maria (1959- )
(1)
Year
2020 - 2025
(1)
Time Period of Creation
2001-
(1)
Country
Poland
(1)
Language
Polish
(1)
Audience Group
Nauczyciele
(1)
Studenci
(1)
Subject
Autoetnografia
(1)
Nauczyciele
(1)
Obraz siebie
(1)
Rodzina wielodzietna
(1)
Rozwój tożsamości
(1)
Studentki i studenci
(1)
Tożsamość osobista
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Genre/Form
Opracowanie
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(1)
1 result Filter
Book
In basket
(Metodologia, Pedagogika, Logopedia)
Bibliografia, netografia na stronach 275-294.
Dla studentów, nauczycieli i badaczy eksplorujących w różnych dziedzinach naukowych i zawodowych.
Finansowanie: Minister Edukacji i Nauki
Autorki książki w sposób wielowymiarowy i interdyscyplinarny ukazują praktyczne zastosowanie badań etnograficznych w obszarze poznawczym, kształcącym i terapeutycznym. W sposób czytelny i przekonywujący prezentują rolę autoetnografii w kształceniu refleksyjnych praktyków oraz transformacji nauczycieli, którzy podjęli takie badania. Również w procesie kształcenia studentów zaprezentowane i użyte w pracy narzędzia powinny być częściej wykorzystywane, dając możliwość pogłębionego uczenia się i doskonalenia osobistego. Rekomenduję monografię jako lekturę zarówno dla studentów i nauczycieli, jak i badaczy eksplorujących w różnych dziedzinach naukowych i zawodowych. Dr hab. Bożena Majerek, prof. UPJPII W książce Autoetnografia w praktyce pedagogicznej autorki omawiają znaczenie badań autoetnograficznych, które mają m.in. służyć połączeniu nastawienia praktycznego z podejściem autorefleksyjnym. Ta metoda ma charakter stosunkowo uniwersalny, gdyż pozwala na badanie grup kulturowych podobnych do badacza, jak również różniących się od niego. Metodę tę charakteryzuje krytycyzm, interdyscyplinarność, refleksyjne badanie samego siebie i swojego podejścia do badanych zagadnień oraz „unaukowienia” subiektywności własnych przekonań badacza, które – jak się okazuje – mogą być częściowo włączone w obszar metody naukowej. Pokazanie w praktyce badawczej, w jaki sposób możliwe jest wyjście poza wąskie, scjentystyczne rozumienie nauki, bez zagubienia „istoty nauki” jest cennym wkładem tej metody zastosowanej do badań przedstawionych w recenzowanej książce. Dr hab. Wiesław Wójcik, prof. UJD
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 398458 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again