Sorting
Source
Katalog centralny
(13)
Form of Work
Książki
(13)
Poradniki i przewodniki
(7)
Publikacje naukowe
(5)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Status
available
(12)
unavailable
(1)
Branch
Wypożyczalnia Główna
(13)
Author
Okuniewski Juliusz
(6)
Grandin Temple (1947- )
(3)
Domagała Aneta
(2)
Jaroszewski Karol
(2)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(2)
Attwood Tony (1952- )
(1)
Ball James (1962- )
(1)
Barron Sean
(1)
Gray Carol (1952- )
(1)
Melillo Robert
(1)
Mirecka Urszula
(1)
Reid Gavin (1950- )
(1)
Roberts Jacqueline
(1)
Shaywitz Sally E
(1)
Sitek Emilia J
(1)
Tarkowski Zbigniew (1953- )
(1)
Timmins Siobhan
(1)
Willey Liane Holliday (1959- )
(1)
Williams Katrina (pediatra)
(1)
Zysk Veronica
(1)
Year
2020 - 2025
(1)
2010 - 2019
(12)
Time Period of Creation
2001-
(12)
Country
Poland
(13)
Language
Polish
(11)
Audience Group
Rodzice
(2)
Lekarze
(1)
Logopedzi
(1)
Osoby z zespołem Aspergera
(1)
Psycholodzy
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Subject
Dziecko autystyczne
(5)
Autyzm
(4)
Dysleksja i dysgrafia
(4)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(4)
Czytanie
(2)
Osoby z autyzmem
(2)
Wychowanie
(2)
Choroba Alzheimera
(1)
Diagnostyka medyczna
(1)
Diagnoza
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Dziewczęta
(1)
Funkcje poznawcze
(1)
Kobieta
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Komunikacja werbalna
(1)
Logopedia
(1)
Metody nauczania
(1)
Mowa
(1)
Nastolatki
(1)
Neurorehabilitacja
(1)
Osoby z zespołem Aspergera
(1)
Pisanie
(1)
Praca
(1)
Psychoterapia
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Socjalizacja
(1)
Terapia logopedyczna
(1)
Uczucia
(1)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(1)
Zaburzenia mowy
(1)
Zespół Aspergera
(1)
Genre/Form
Poradnik
(7)
Opracowanie
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Księga pamiątkowa
(1)
Monografia
(1)
Podręcznik
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(7)
Psychologia
(6)
Medycyna i zdrowie
(4)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
Językoznawstwo
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
13 results Filter
Book
In basket
Bibliografia na stronach 202-208.
Osoba z zespołem Aspergera napotyka w życiu wiele wyzwań, a sytuacje jasne i jednoznaczne dla jej neurotypowych rówieśników bywają dla niej skomplikowaną zagadką. Przez to może mieć trudności z rozwiązywaniem codziennych problemów i zapewnieniem sobie bezpieczeństwa – zarówno fizycznego, jak i emocjonalnego. Liane Holliday Willey opisuje pułapki, które czyhają na kobiety i dziewczyny z zespołem Aspergera, i przedstawia praktyczne sposoby, jak w nie nie wpaść. Autorka koncentruje się na szeroko rozumianym zapewnieniu sobie bezpieczeństwa – pisze o podróżowaniu, zachowaniu ostrożności w sytuacjach społecznych i innych umiejętnościach życiowych. Przywołuje też własne doświadczenia jako osoby z zespołem Aspergera, nie unikając trudnych tematów, takich jak przemoc, depresja czy zaburzenia odżywiania. To lektura obowiązkowa dla wszystkich kobiet i dziewczyn z zespołem Aspergera, ich bliskich oraz każdego specjalisty, który w pracy spotyka osoby ze spektrum autyzmu.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 372856 (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 383-386.
W niniejszej książce autor odpowiada na trzy podstawowe pytania zadawane przez rodziców dzieci z autyzmem: Co powinienem najpierw wiedzieć? Co powinienem najpierw zrobić? Jaki program terapii jest odpowiedni dla mojego dziecka? James Ball w przystępny sposób tłumaczy, czym jest autyzm, a czym nie jest, i przedstawia program wczesnej interwencji oraz składniki „idealnego” programu terapii dla małych dzieci z zaburzeniem ze spektrum autyzmu. Omawia też różne techniki o udowodnionej skuteczności oraz narzędzia pozwalające ocenić, czy techniki te są odpowiednie dla danego dziecka i jego rodziny.
"Wczesna interwencja może radykalnie odmienić los dziecka i poprawić jakość nie tylko jego życia, ale także całej jego rodzi­ny. Tak ogromny bywa jej wpływ. Jeśli od najwcześniejszych lat życia dziecka zaczniemy kłaść solidne fundamenty pod przyszłe procesy uczenia się, to zwiększymy jego szanse na odniesienie sukcesu w wieku dorosłym. Niestety często dzieje się tak, że po przeprowadzeniu diagnozy dziecka rodzice zostają z nią sami, pozbawieni istotnych informacji poruszają się po omacku, nie wiedząc, od czego zacząć. Niniejsza książka będzie światełkiem, które wskaże wam drogę i rozjaśni mrok tych pierwszych, często przerażających chwil." (z przedmowy dr Temple Grandin)
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 341677 (1 egz.)
Book
In basket
(Logopedia XXI Wieku)
Bibliografia na stronach 379-422. Indeks.
"Komunikacja w przypadku otępień nie jest mocną stroną w codziennej praktyce lekarza rodzinnego, neurologa czy psychiatry, jak również innych specjalistów. Podkreślają to zwłaszcza opiekunowie osób z chorobą Alzheimera, oczekując większego zaangażowania w proces komunikacji. Z tego względu podjęcie tej problematyki przez wybitne ekspertki w zakresie procesów komunikacji, postrzeganych z punktu widzenia ich dotychczasowego doświadczenia zawodowego i osiągnięć naukowych, uznać należy za wydarzenie bardzo ważne. Książka stanowi przykład owocnej współpracy interdyscyplinarnej Autorek pracujących w odległych, ale co widać na każdej stronie, jednak bardzo bliskich sobie ośrodkach naukowych. [...] Jestem całkowicie przekonany, że ta niezwykle dokładnie przygotowana monografia będzie sprzyjała dialogowi interdyscyplinarnemu w obszarze zaburzeń komunikacji u osób z chorobą Alzheimera i zachęcała do wypracowywania skutecznych metod terapeutycznych." (z recenzji prof. dra hab. Andrzeja Potemkowskiego)
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 355256 (1 egz.)
Book
In basket
(Logopedia XXI Wieku)
Bibliografia na stronach 808-894. Indeks.
Zalecana lektura przy rozdziałach.
Streszczenie rozdziałów w języku angielskim.
Przedstawiana monografia poświęcona jest problematyce komunikacji pisemnej. Główny cel tomu, dedykowanego Profesor Marcie Bogdanowicz, stanowi całościowe zaprezentowanie zagadnień komunikacji pisemnej i jej zaburzeń, ze szczególnym uwzględnieniem trudności w czytaniu i pisaniu w różnych jednostkach patologii mowy. Autorzy poszczególnych rozdziałów zwracają uwagę na znaczenie czytania i pisania dla funkcjonowania osób z zabu­rzeniami mowy oraz jakości ich życia. Jednym ze wskazywanych aspektów jest niwelowanie – dzięki porozumiewaniu się pisemnemu – barier komunikacyj­nych w przypadku osób niesłyszących czy osób z dyzartrią (także dzięki nowym technologiom), co stanowi dla nich szansę na osiągnięcie większej samodzielno­ści i poszerzenia możliwości zawodowych.
Publikacja kierowana jest do logopedów, ale również do psychologów, pedagogów i nauczycieli – wszystkich specjalistów zainteresowanych problematyką zaburzeń komunikacji pisemnej: badaczy akademickich i praktyków. Przydatna będzie także studentom kierunków logopedycznych, psychologicznych, pedagogicznych (i kierunków pokrewnych), słuchaczom studiów podyplomowych, przede wszystkim z zakresu logopedii oraz diagnozy i terapii trudności w czytaniu i pisaniu.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 343529 (1 egz.)
Book
In basket
Temple Grandin - wysoko funkcjonująca osoba z autyzmem, doktor zoologii i znana na całym świecie działaczka na rzecz dobrostanu zwierząt - opowiada o swoim dzieciństwie i problemach związanych z dorastaniem z perspektywy osoby z zaburzeniami z ASD. Doświadczenia własne autorki stanowią pretekst do przekazania Czytelnikowi rad dotyczących wychowywania dziecka z autyzmem. W książce skupiono się na sposobie myślenia osób ze spektrum oraz na problemach sensorycznych. Grandin używa prostego języka, a jej narracja nie przytłacza nadmiarem faktów naukowych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 346660 (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia, netografia na stronach 447-449.
Od wczesnych lat dziecięcych zmagali się z trudnościami wynikającymi z autyzmu, ale obecnie Temple Grandin i Sean Barron to osoby szczęśliwe, znane i spełnione w społeczeństwie. Osiągnęli ten sam cel, jednak drogi, którymi do niego dotarli, były całkiem różne. Zachowania społeczne Temple kontrolował jej logiczny umysł, podczas gdy zachowania społeczne Seana sterowane były przez emocje. Oboje ostatecznie pogodzili się ze światem społecznym i znaleźli w nim dla siebie miejsce. Dlatego też ich historie, sugestywnie ukazane w tej książce, są fascynujące i pouczające dla każdego - niezależnie od tego, czy jest osobą z autyzmem, opiekunem takiej osoby, czy po prostu interesuje go spojrzenie na społeczeństwo z perspektywy outsidera.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 354046 (1 egz.)
Book
In basket
Autorka opowiada o swoich doświadczeniach szkolnych, okresie dojrzewania i pierwszych krokach na rynku pracy z perspektywy osoby z zaburzeniami z ASD. Doświadczenia własne autorki stanowią pretekst do przekazania Czytelnikowi rad dotyczących kierowania karierą adolescenta z autyzmem. W książce skupiono się na sposobie funkcjonowania poznawczo-społecznego osób ze spektrum. Grandin używa prostego języka, a jej narracja nie przytłacza nadmiarem faktów naukowych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 353979 (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia na stronach 329-333. Indeks.
W tej głośnej książce Robert Melillo przedstawia program Brain Balance, który ma na celu przywrócić równowagę między półkulami mózgowymi u dzieci z różnymi zaburzeniami neurologicznymi: autyzmem, ADHD, dysleksją, SPD, zaburzeniami obsesyjno-kompulsyjnymi, zespołem Tourette'a czy chorobą afektywną dwubiegunową. W opinii autora podłożem tego typu zaburzeń jest stan określany mianem zespołu czynnościowego rozłączenia (ang. functional disconnection syndrome - FDS) będący efektem nieskoordynowanego funkcjonowania półkul mózgowych. Na podstawie badań oraz obserwacji prowadzonych przez ponad trzydzieści lat podczas pracy z osobami dotkniętymi zaburzeniami neurologicznym Melillo wskazuje, że większość objawów wspomnianych zaburzeń jest rezultatem czynników środowiskowych, niewłaściwej diety, niewygaszonych odruchów pierwotnych i nieodpowiedniej stymulacji w obszarze sensoryczno-ruchowo-poznawczym. Słuszność tej tezy została potwierdzona skutecznością programu Brain Balance, praktykowanego ze spektakularnymi sukcesami od bez mała dwóch dekad.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
All copies are currently on loan: sygn. 346442 (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia, netografia na stronach 595-636. Indeks.
Znany na całym świecie specjalista Gavin Reid w swojej książce skupia się na dzieciach, młodzieży oraz osobach dorosłych dotkniętych dysleksją. Wyjaśnia istotę tego zaburzenia i wielostronnie je charakteryzuje, uwzględniając między innymi czynniki biologiczne, kulturowe i językoznawcze. Ukazuje przy tym różne aspekty systemu szkolnictwa (dotyczące zarządzania szkołą, programu nauczania, polityki rządów, stylów i strategii uczenia się), które mają wpływ na życie i edukację uczniów zmagających się z trudnościami w czytaniu. Autor przekonuje, że radzenie sobie z dysleksją zależy przede wszystkim od wypracowania skutecznego sposobu uczenia się i odpowiedniego sposobu nauczania.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 349760 (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia na stronach 455-478. Indeks.
Książka przedstawia najnowsze ustalenia badaczy dotyczące zaburzeń czytania oraz metody, które - w połączeniu z ciężką pracą i odpowiednią pomocą - pozwolą pokonać problemy związane z dysleksją. Rodzice i nauczyciele znajdą tu przydatne informacje o trudnościach w czytaniu zarówno u dzieci, jak i osób dorosłych: wyjaśnienie, czym jest dysleksja i dlaczego niektóre utalentowane osoby czytają powoli i z trudem; wskazówki, jak rozpoznać dysleksję u przedszkolaków, uczniów, młodych osób dorosłych i dorosłych, a także jak wybrać najlepszą szkołę dla dziecka z dysleksją i efektywnie współpracować z jego nauczycielem; ćwiczenia, które aktywizują obszary mózgu odpowiedzialne za czytanie; domowy 20-minutowy program poprawiający umiejętność czytania; sposoby na wzmocnienie poczucia wartości u dziecka i wykorzystanie jego mocnych stron; sylwetki znanych osób, które pokonały ograniczenia dysleksji.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 350572 (1 egz.)
Book
In basket
Księga dedykowana Profesorowi Tadeuszowi Gałkowskiemu z okazji 60-lecia pracy zawodowej.
Bibliografia przy pracach.
Dla logopedów, psychologów i lekarzy.
Pierwsza polska monografia dotycząca patologii mowy – dyscypliny naukowej i praktycznej zajmującej się osobami z zaburzeniami mowy w różnym wieku. Publikacja pod redakcją naukową prof. Zbigniewa Tarkowskiego składa się z czterech części, poświęconych odpowiednio: afazjologii, balbutologii, logopatologii oraz terapii. Została napisana przez interdyscyplinarny zespół składający się z lekarzy, lingwistów, patologów mowy, psychologów i socjologów. Większość z nich prezentuje podejście systemowe do osób z zaburzeniami mowy, szczególnie widoczne w zakresie diagnozy i terapii. Autorzy podejmują kontrowersyjne tematy (w tym np. leczenie niemedyczne) w stylu skłaniającym do dyskusji. Monografia jest adresowana do logopedów, psychologów i lekarzy oraz do tych Czytelników, którzy są zainteresowani problemami osób z zaburzeniami mowy, stanowiących najliczniejszą populację jednostek dysfunkcyjnych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 345701 (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia na stronach 237-238.
Historyjki społeczne są uznawane za jedną z najskuteczniejszych metod nauczania dzieci z autyzmem zagadnień dotyczących funkcjonowania społecznego. Doktor Siobhan Timmins w swoich historyjkach społecznych — opracowanych dla jej syna i innych młodszych dzieci — opisuje tę problematykę przystępnie i błyskotliwie, ukazując ją z perspektywy dziecięcej. Od nauki podstawowych umiejętności społecznych, takich jak słuchanie, cierpliwe oczekiwanie i dzielenie się, aż po radzenie sobie z lękami, książka ta wskazuje, w jaki sposób stworzyć spójny zestaw historyjek, które dziecko zrozumie i do których będzie mogło się odnosić w miarę dorastania.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 353243 (1 egz.)
Book
In basket
Indeks.
W ostatnich latach pojawiło się wiele badań na temat autyzmu i jego prawdopodobnych przyczyn oraz różnych interwencji terapeutycznych. Jednak rodzice, którzy dowiadują się o autyzmie dziecka, często mają problem, by odnaleźć się w ogromie wiedzy, i skarżą się, że trudno im dotrzeć do aktualnych i wiarygodnych źródeł informacji.
Autorki książki rzeczowo odpowiadają na pytania, z którymi zetknęły się podczas wieloletniej pracy z osobami z autyzmem i ich rodzinami. W przystępny sposób omawiają diagnozę oraz zachowania, które mogą się pojawić na kolejnych etapach rozwojowych, a także przedstawiają najskuteczniejsze sposoby radzenia sobie z problemami.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 358100 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again