Sorting
Source
Katalog centralny
(1)
Form of Work
Muzyka
(1)
Status
available
(1)
Branch
Biblioteka Muzyczna
(1)
Author
Malia (1978- )
(1)
Year
2020 - 2025
(1)
Time Period of Creation
2001-
(1)
Country
Germany
(1)
Language
English
(1)
Demographic Group
Muzyka angielska
(1)
Genre/Form
Jazz
(1)
Muzyka rozrywkowa
(1)
Nagranie studyjne
(1)
Pieśń i piosenka
(1)
Soul (muzyka)
(1)
1 result Filter
Music
CD
In basket
One Grass Skirt To London [Dokument dźwiękowy] / Malia. - Niemcy : MPS Records, 2025. - 1 płyta audio (CD) (1 godz 02 min 08 s) : zapis cyfrowy, stereo ; 12 cm + 1 booklet.
Zawiera: The Way We Were ; Pure Imagination ; Suicide Is Painless ; I Have Nothing ; I Follow Rivers ; Take My Breath Away ; Everybody Is Talkin' ; Love Me Tender ; Maniac ; Eyes Without Face ; When I'm Cleaning Windows ; Wand'rin' Star ; Out Here On My Own ; Dambala.
Malia, śpiew ; Alexandre Saada, fortepian, syntezator, wibrafon ; Jean-Daniel Botta, gitara basowa, gitara, banjo ; Laurent Sériès, perkusja.
One Grass Skirt To London to licząca 8200 kilometrów podróż z Malawi do Londynu, do którego piosenkarka wyemigrowała jako nastolatka. Była to podróż nie tylko geograficzna i czasowa, ale także muzyczna. Przede wszystkim jednak był to utwór sentymentalny, ponieważ 14 starannie wybranych piosenek na ten album jest dla niej tak cennych ze względu na zawarte w nich wspomnienia. Prawie wszystkie pochodzą ze ścieżek dźwiękowych do filmów, od "Everybody's Talkin'" z "Midnight Cowboy" po "Take My Breath Away" z Top Gun, można znaleźć "Pure Imagination" z Charlie and the Chocolate Factory, a także "Here On My Own" z Fame. Każda z nich posiada wyjątkową moc wywoływania emocji poprzez swoją muzykę, która ukształtowała jej tożsamość, pomogła przezwyciężyć próby i rozkwitnąć jako artystka. Nic więc dziwnego, że w głosie Malii, czasem nawet w tej samej piosence, słychać małą dziewczynkę, nastolatkę, kobietę, a także, jakby poprzez fascynujący akt wokalnej transmigracji, duszę tych, których już z nami nie ma. W tych 14 utworach opowiada o kluczowych momentach swojego życia, intensywnych emocjach, intymnych objawieniach zbieranych w półmroku kin w Blantyre (Malawi), Putney w południowym Londynie lub przed rodzinnym telewizorem. To również poprzez muzykę filmową składa wzruszający hołd swojemu ojcu w utworze "When I'm Cleaning Windows", stworzonym przez George'a Formby'ego na potrzeby filmu Keep Your Place Please, z 1936 roku. "Za każdą z tych piosenek kryje się albo wspomnienie, albo osobiste doświadczenie, albo poczucie, że jestem w stanie przekazać część siebie. Zdaję sobie sprawę, że ten album łączy w sobie różne gatunki. Ale jeśli ma to przekazać pewien obraz mnie samego, to jest to obraz melomana w najszerszym tego słowa znaczeniu. Kiedy muzyka mnie dotyka, porusza, nie ma dla mnie znaczenia, czy należy do tego czy innego gatunku". Podobnie jak poprzednio, partię instrumentalną powierzyła trio w składzie: pianista Alexandre Saada, basista Jean-Daniel Botta i perkusista Laurent Sériès, z którym Malia współpracuje od czasów Black Orchid. Wszyscy oni pomogli jej uczynić ten album jednym z najbardziej osobistych w jej dyskografii.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Muzyczna
There are copies available to loan: sygn. 41986 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again