Sorting
Source
Katalog centralny
(2)
Form of Work
Książki
(2)
Dramat (rodzaj)
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Status
available
(1)
only on-site
(1)
Branch
Wypożyczalnia Główna
(2)
Author
Ciszewska Ewa (filolożka)
(1)
Dworak Katarzyna (1974- ). Wierna wataha
(1)
Kaczorowski Tomasz (1992- ). #ciemność. (1), w_sercu_ciemności
(1)
Kaczorowski Tomasz (1992- ). #ciemność. (2), ConradMaszyna
(1)
Manthey Elżbieta
(1)
Pawłowski Łukasz (1977- ). Metro Afganistan
(1)
Pilarski Przemysław (1979- ). Wracaj
(1)
Tomasiewicz Agata
(1)
Wojtyszko Maria (1982- ). Język obcy
(1)
Wolak Paweł (1973- )
(1)
Zdunik Michał (1990- ). Szczegółowa teoria życia i umierania
(1)
Year
2020 - 2025
(1)
2010 - 2019
(1)
Time Period of Creation
2001-
(2)
Country
Poland
(2)
Language
Polish
(2)
Demographic Group
Literatura polska
(1)
Subject
Film czechosłowacki
(1)
Film polski
(1)
Internacjonalizm
(1)
Konkursy i festiwale filmowe
(1)
Mezinárodní Filmový Festival (Karlowe Wary)
(1)
PRL
(1)
Produkcja filmowa
(1)
Przemysł filmowy
(1)
Współpraca międzynarodowa
(1)
Życie artystyczne
(1)
Subject: time
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
2001-
(1)
Subject: place
Czechosłowacja
(1)
Karlowe Wary (Czechy)
(1)
Polska
(1)
Genre/Form
Antologia
(1)
Dramat (gatunek literacki)
(1)
Monografia
(1)
Domain
Historia
(1)
Kultura i sztuka
(1)
2 results Filter
Book
In basket
(Filmo!znawcy)
Bibliografia, filmografia, netografia na stronach 221-245. Indeks.
Współfinansowanie: Wydział Filologiczny (Uniwersytet Łódzki)
Streszczenie w języku angielskim.
Rozprawa przedstawia historię sukcesów i porażek powojennego projektu filmowej współpracy między Polską a Czechosłowacją. Opisuje proces jego realizacji, kluczowe momenty, które miały decydujący wpływ na przebieg projektu, oraz analizuje przyczyny, dla których niektóre aspekty współpracy były realizowane z nadmiarem, a inne zakończyły się niepowodzeniem. Rozważa również, jakie konsekwencje przyniosła ta współpraca dla obu krajów. Tematem książki jest transfer kulturowy pomiędzy dwoma krajami socjalistycznymi w okresie zimnej wojny. W tym czasie współpraca filmowa między Polską a Czechosłowacją obejmowała wspólne produkcje filmowe, uczestnictwo w wydarzeniach branżowych i stowarzyszeniach, wymiany edukacyjne oraz wspólne uczestnictwo w festiwalach filmowych. Działania te tworzą – zrekonstruowany z perspektywy czasu – tzw. socjalistyczny internacjonalizm filmowy, czyli zestaw praktyk i postaw odzwierciedlających uczestnictwo w socjalistycznej kulturze filmowej, charakterystycznej dla krajów będących pod wpływem radzieckiej soft power. Praca dowodzi, że choć socjalistyczny internacjonalizm filmowy nie spełnił założeń politycznych, przejawił się w działaniach praktycznych: w zawodowych kontaktach, w realizowanych i niezrealizowanych projektach filmowych oraz we współtworzeniu wydarzeń kształtujących socjalistyczną kulturę filmową. Projekt ten wspierał modernizację polskiej kinematografii, wzmacniał symboliczny prestiż filmów, umożliwiał zdobywanie wiedzy i rozwijanie kontaktów zawodowych przez studentów, filmowców i pracowników branży filmowej, a także przyczyniał się do budowania wizerunku aktorów i aktorek. The study presents a history of the successes and failures of the post-war project of film cooperation between Poland and Czechoslovakia. It describes the process of its realisation, the key moments that had a decisive influence on the course of the project and analyses the reasons why some aspects of the cooperation were carried out to excess and others failed. It also considers what consequences the cooperation has had for both countries. The theme of the book is cultural transfer between the two socialist countries during the Cold War. At that time, film cooperation between Poland and Czechoslovakia included joint film productions, participation in industry events and associations, educational exchanges and participation in film festivals. These activities form - reconstructed in retrospect - the so-called ‘socialist film internationalism’, a set of practices and attitudes reflecting participation in socialist film culture, characteristic of countries under the influence of Soviet soft power. The work demonstrates that although socialist film internationalism did not fulfil political objectives, it manifested itself in practical activities: in professional contacts, in realised and unrealised film projects and in the co-creation of events shaping socialist film culture. The project supported the modernisation of Polish cinematography, strengthened the symbolic prestige of films, enabled students, filmmakers and film workers to acquire knowledge and develop professional contacts, and contributed to the image of actors and actresses.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
Brak informacji o dostępności: sygn. 405561 (1 egz.)
Book
In basket
Na stronie tytułowej dzieła współwydanego pseudonim zbiorowy: PIK, nazwy autorów: Katarzyna Dworak i Paweł Wolak.
Zawiera: #ciemność : w_sercu_ciemności. (1), ConradMaszyna. (2), / Tomasz Kaczorowski. Metro Afganistan / Łukasz Pawłowski. Wierna wataha / (PIK) Katarzyna Dworak i Paweł Wolak. Wracaj / Przemysław Pilarski. Język obcy : bajka o uczuciach / Maria Wojtyszko. Szczegółowa teoria życia i umierania : notatki i raporty z badań nad wojenną historią warszawskiego Ogrodu Zoologicznego: widma uratowanych głosów : dramat na dwa głosy / Michał Zdunik.
Dofinansowanie ze środków statutowych Wydziału Aktorskiego PWSFTViT
Niniejszy tom jest pokłosiem ostatniej edycji GND, ale wykracza poza ramy czysto dokumentacyjnego zapisu. Odnajdziemy tu sztukę ubiegłorocznego laureata, czyli Wracaj Przemysława Pilarskiego, zakwalifikowane do finału Metro Afganistan Łukasza Pawłowskiego oraz Wierną watahę duetu PiK, czyli Pawła Wolaka i Katarzyny Dworak, a także obecny w półfinale Język obcy stałej uczestniczki gdyńskiego konkursu Marii Wojtyszko. Stawkę uzupełniają inni półfinaliści - #ciemność Tomasza Kaczorowskiego oraz szczegółowa teoria życia i umierania Michała Zdunika [...] Sześć zamieszczonych w tej antologii sztuk jest zaproszeniem do rozmowy o nowej polskiej dramaturgii. Podsumować ich jednym zdaniem się nie da, bo tak są różne. Łączy je może przeświadczenie, iż rzeczywiście – Polska jest mitem. A może raczej wieloma mitami, które czasem chcą się ze sobą połączyć, a czasem istnieją całkiem osobno. Jednak zawsze warto próbować się do nich zbliżyć, poznać ich tajemnice. - Jacek Wakar, Polska jest mitem
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 389627 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again