Sorting
Source
Katalog centralny
(51)
Form of Work
Gry i zabawki
(50)
Książki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Status
available
(1)
only on-site
(1)
Branch
Biblioteka Obcojęzyczna
(1)
Strefa gier
(50)
Author
Żabicka Monika
(5)
Bauza Antoine (1978- )
(3)
Coimbra Miguel (1977- )
(3)
Kiesling Michael (1957- )
(3)
Kramer Wolfgang (1942- )
(3)
Beppler Josh
(2)
Chrzanowska Agnieszka (tłumaczka)
(2)
Hargrave Elizabeth
(2)
Hrdina Ondřej
(2)
Knizia Reiner (1957- )
(2)
Konieczka Corey
(2)
Kůs Jiří
(2)
Moon Alan R. (1951- )
(2)
Pfister Alexander (1971- )
(2)
Quilliams Chris
(2)
Rosenberg Uwe (1970- )
(2)
Sedláček František
(2)
Vohwinkel Franz (1964- )
(2)
Wełnicki Marcin (1984- )
(2)
Wyatt Gary
(2)
Štach Michal
(2)
Štachová Michaela
(2)
André Mark (gry planszowe)
(1)
Antoniak Marek
(1)
Appleton Sue
(1)
Ardila David (ilustrator)
(1)
Badie Ramy
(1)
Bajor Remigiusz
(1)
Bartłomiejczyk Dawid (ilustrator)
(1)
Benvenuto Johan
(1)
Bienert Ralph
(1)
Blanchot Denis
(1)
Boekhoff Andrea
(1)
Bond John (ilustrator)
(1)
Borg Richard (1948- )
(1)
Bornmueller Bryan
(1)
Bosley Andrew
(1)
Boxan Radek
(1)
Brady Scott
(1)
Campardou Clementine
(1)
Campbell Dave
(1)
Cardouat Marie (1981- )
(1)
Carré Benjamin
(1)
Cathala Bruno (1963- )
(1)
Chalmel Maud (1983- )
(1)
Chvátil Vladimír (1971- )
(1)
Colangeli Lorenzo
(1)
Cottereau Jacques
(1)
Da Silva Maëva (1985- )
(1)
Daujean Cyrille
(1)
Delval Julien (1972- )
(1)
Delven Randy
(1)
Drukała Barnaba
(1)
Duhaze Christophe
(1)
Dutrait Vincent (1976- )
(1)
Fletcher Sean
(1)
Foksowicz Piotr
(1)
Foti Tony
(1)
Fructus Nicolas (1970- )
(1)
Fryxelius Isaak
(1)
Fryxelius Jacob
(1)
Gordon David
(1)
Gołębiowski Michał (gry planszowe)
(1)
Hendrickson Ryan
(1)
Hernishin Jay
(1)
Hoffman Sandra
(1)
Holek Tomáš
(1)
Inman Matthew (1982- )
(1)
Jaki Rafał
(1)
Jedlińska Magdalena
(1)
Jędraszek Patryk
(1)
Kijak Karolina
(1)
Kożyczkowska Magda
(1)
Krenner Johannes Autor
(1)
Kučerovský Tomáš (1974- )
(1)
Kwapiński Adam
(1)
Labak Ewa
(1)
Lalet Michael
(1)
Lang Jakub (artysta)
(1)
Lee Elan
(1)
Lefebvre Cédric (1978- )
(1)
Lorenz Tido
(1)
Lovecká Michaela
(1)
Lévi Laurent
(1)
Majkowski Tomasz Z
(1)
Mandell Kami
(1)
Martin Matthieu (1986- )
(1)
Martinez-Jaramillo Ana Maria
(1)
Martinot Adrien
(1)
Masson Clément
(1)
Maublank Ludovik
(1)
Małecki Łukasz
(1)
Menzel Michael (1974- )
(1)
Mikovec Jiří
(1)
Moyersoen Frederic (1961- )
(1)
Murmak Filip
(1)
Mín & Elwen
(1)
Orleański Piotr
(1)
Paczkowska Aleksandra (tłumaczka)
(1)
Parovel Ian (1983- )
(1)
Year
2020 - 2025
(45)
2010 - 2019
(5)
1980 - 1989
(1)
Time Period of Creation
2001-
(49)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Country
Poland
(51)
Language
Polish
(48)
German
(1)
Romanian
(1)
No linguistic content
(1)
Audience Group
9-13 lat
(34)
Młodzież
(27)
Dzieci
(26)
14-17 lat
(23)
6-8 lat
(8)
Subject
Współzawodnictwo
(4)
Gwiezdne Wojny (świat fikcyjny)
(3)
Pociągi
(3)
Architektura
(2)
Handel
(2)
Kolonizacja kosmosu
(2)
Koty
(2)
Krainy i światy fikcyjne
(2)
Mars (planeta)
(2)
Miasto-państwo
(2)
Pamięć
(2)
Planowanie
(2)
Siedem cudów świata
(2)
Smoki (stworzenia fantastyczne)
(2)
Starożytność
(2)
Stworzenia fantastyczne
(2)
Szkoły magii
(2)
Wyprawy i ekspedycje
(2)
Łowcy nagród
(2)
Akcesoria dla psów
(1)
Archeologia
(1)
Astronauci
(1)
Azulejos
(1)
Barwy
(1)
Bezludna wyspa
(1)
Bilbo Baggins (postać fikcyjna)
(1)
Bitwy
(1)
Buddyzm
(1)
Cywilizacja
(1)
Czarownice i czarownicy
(1)
Dedukcja
(1)
Duchy
(1)
Dziki Zachód
(1)
Egzaminy
(1)
Ekspansja Wszechświata
(1)
Ekspedycja naukowa
(1)
Elfy
(1)
Gra kooperacyjna
(1)
Harry Potter (postać fikcyjna)
(1)
Hermiona Granger (postać fikcyjna)
(1)
Hobbici
(1)
Huta szkła
(1)
Istoty pozaziemskie
(1)
Jednorożec (stworzenie fantastyczne)
(1)
Kamienie szlachetne
(1)
Klocki Lego
(1)
Kowboje
(1)
Krajobraz
(1)
Krasnoludy
(1)
Kulinaria
(1)
Magia
(1)
Małpy
(1)
Medytacja
(1)
Mitologia grecka
(1)
Miłość
(1)
Mozaicyści
(1)
Mozaika
(1)
Nawiedzone miejsca
(1)
Neville Longbottom (postać fikcyjna)
(1)
Obrót towarowy
(1)
Ogrodnicy
(1)
Opieka nad zwierzętami
(1)
Osho (1931-1990)
(1)
Panda wielka
(1)
Parki i ogrody
(1)
Patchwork
(1)
Piraci
(1)
Podróże
(1)
Przedmioty magiczne
(1)
Przedsiębiorczość
(1)
Przestępcy
(1)
Przyjęcia okolicznościowe
(1)
Przyroda
(1)
Psy
(1)
Ptaki
(1)
Renesans
(1)
Rezerwaty przyrody
(1)
Ron Weasley (postać fikcyjna)
(1)
Rozbój
(1)
Rozumowanie (logika)
(1)
Rzemiosło
(1)
Sapkowski, Andrzej (1948- )
(1)
Science fiction
(1)
Siedlisko (ekologia)
(1)
Skarby
(1)
Skojarzenia
(1)
Skojarzenia (psychologia)
(1)
Spostrzeganie
(1)
Stacja kosmiczna
(1)
Strategia
(1)
Sushi
(1)
Szlaki handlowe
(1)
Szpiedzy
(1)
Taoizm
(1)
Tolkien, J. R. R. (1892-1973)
(1)
Transport kolejowy
(1)
Uprawa roślin
(1)
Walka
(1)
Wiedźmin (postać fikcyjna)
(1)
Wszechświat
(1)
Subject: work
The Mandalorian (serial filmowy)
(2)
Lord of the Rings
(1)
Saga o wiedźminie
(1)
Super Mario Bros. (film)
(1)
Subject: time
1601-1700
(1)
1801-1900
(1)
Subject: place
Śródziemie (kraina fikcyjna)
(2)
Cyklady (Grecja ; wyspy)
(1)
Dźajpur (Indie)
(1)
Europa
(1)
Karaiby (region)
(1)
Portugalia
(1)
Sintra (Portugalia)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Starożytna Grecja
(1)
Genre/Form
Gry i zabawy umysłowe
(50)
Gry planszowe
(36)
Gry strategiczne
(24)
Gry w karty
(10)
Gry w kości
(4)
Gry i zabawy dziecięce
(3)
Fantastyka
(2)
Fantasy
(2)
Gry edukacyjne
(1)
Horror
(1)
Science fiction
(1)
Układanki
(1)
Domain
Hobby i czas wolny
(48)
Kultura i sztuka
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Ochrona środowiska
(1)
51 results Filter
Board game
In basket
Odjechane jednorożce [Gra] / gra Ramy'ego Badiego. - Gdańsk: Rebel, © 2019. - 1 pudełko ; 10x15x4 cm.
Na opakowaniu logo i nazwa producenta: TeeTurtle.
Czas gry: 30-60 min.
Na opakowaniu: Stwórz armię jednorożców. Zdradź przyjaciół. Od dziś jednorożce są Twoimi przyjaciółmi.
Zawiera: 135 kart, zasady gry.
Dla 2-8 graczy w wieku 14+.
People's Choice Award 2019
"Odjechane jednorożce" to strategiczna gra karciana pełna śmiechu, destrukcji, interakcji i... jednorożców! Na samym początku otrzymujesz kartę jednorożka. Uroczo, prawda? Ale nie przywiązuj się do niego zbytnio, bo nie o jednorożki chodzi w tej grze. Twoim zadaniem jest zbudowanie unikalnej armii dorosłych jednorożców. Zbuduj armię tak szybko, jak to możliwe, albo zgiń z ręki Twoich tak zwanych przyjaciół. Możesz być pewien, że wykorzystają każdą okazję, aby Cię zniszczyć. Sam też możesz to robić, podrzucając im do stajni specjalne karty kar z nieprzyjemnymi efektami. Zwycięża gracz, który jako pierwszy umieści w swojej stajni wymaganą liczbę jednorożców. Aby wygrać, należy umiejętnie wywoływać i łączyć ze sobą efekty na kartach, jak również mądrze wybierać cele, które będziemy atakowali.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Strefa gier
Copies are only available in the library: sygn. G 25, G 24 (2 egz.)
Board game
In basket
7 cudów świata [Gra] : gra kościana / Antoine Bauza ; ilustracje Miguel Coimbra. - Gdańsk : Rebel, copyright 2025. - 1 pudełko ; 22x22x6 cm + instrukcja.
Czas gry: ok. 15 minut.
Zawiera: 10 kości, 7 plansz, 7 ołówków, 7 ścierek, pudełko (Forum), plansza punktacji, 3 karty pomocy graczy, instrukcja.
Dla 2-6 graczy w wieku 8+.
Wybieraj, wykreślaj, buduj! Zostań przywódcą jednego z siedmiu wielkich miast starożytnego świata. Poprowadź je do chwały, dokonując odkryć naukowych, nawiązując kontakty handlowe i budując cud, który przetrwa próbę czasu! Bądź jednak czujny i bacz na swoich sąsiadów. Ignorowanie ich może Cię słono kosztować! "7 Cudów Świata : gra kościana" to wyjątkowa adaptacja najbardziej nagradzanej gry na świecie. Podczas zabawy będziemy używać kości do budowy swoich miast. Aby zwyciężyć, będziemy musieli podejmować strategiczne decyzje, biorąc pod uwagę dostępne opcje oraz specyfikę swojego cudu. To zupełnie nowa odsłona znanej i lubianej gry ekonomicznej. Pozostaje wierna idei prostych zasad i zachowuje klimat karcianej wersji, oferując jednocześnie zupełnie nowe strategiczne wyzwanie.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Strefa gier
Copies are only available in the library: sygn. G 198 (1 egz.)
Board game
In basket
7 cudów świata [Gra] / Antoine Bauza ; ilustracje Miguel Coimbra. - Gdańsk : Rebel, copyright 2020. - 1 pudełko ; 30x30x8 cm + instrukcja.
Czas gry: ok. 30 minut.
Zawiera: 7 plansz Cudów ; 148 kart Epoki I, 49 kart Epoki II i 50 kart Epoki ; 78 monet: 54 o wartości "1" i 24 o wartości "3" ; 48 żetonów Konfliktów: 24 żetony porażki i 24 żetony Zwycięstwa (po 8 na Epokę) ; notes punktacji ; 3 arkusze z opisami efektów ; arkusz ze spisem kart i siatką powiązań ; instrukcja.
Dla 3-7 graczy w wieku 10+.
Zostań przywódcą jednego z siedmiu wielkich miast świata antycznego. Zbieraj surowce ze swoich ziem, weź udział w odwiecznym wyścigu cywilizacyjnym, nawiąż kontakty handlowe i stwórz militarną potęgę. Pozostaw ślad na kartach historii budując cud architektury, który przetrwa wieki! "7 cudów świata" to świetnie zbalansowana gra o rozwoju cywilizacji, która łączy proste zasady i dynamiczną rozgrywkę z planowaniem i strategicznym myśleniem. Uczestnicy wcielają się w przywódców starożytnych miast, które starają się poprowadzić do jak najbardziej optymalnego rozwoju.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Strefa gier
Copies are only available in the library: sygn. G 1 (1 egz.)
Board game
In basket
Czas gry: 45 min.
Zawiera: 28 płytek pól, 28 zielonych pędów, 26 żółtych pędów, 24 różowe pędy, 20 kanałów nawadniających, 9 żetonów usprawnień, 46 kart celów, 4 plansze graczy, 8 żetonów akcji, kość pogody, figurka pandy, figurka ogrodnika, instrukcja.
Dla 2-4 graczy w wieku 8+.
Pokonaj głód świętej Pandy! "Takenoko" jest niebanalną grą o stosunkowo prostych zasadach, w którą można grać w dowolnym gronie. Dawno dawno temu, na japońskim cesarskim dworze… Po długiej serii sporów, relacje dyplomatyczne pomiędzy Japonią a Chinami w końcu się poprawiły. Aby odpowiednio uczcić tę zgodę chiński cesarz ofiarował japońskiemu władcy święte zwierzę, dużego misia pandę, symbol pokoju. Japoński cesarz powierzył ludziom ze swojego dworu (graczom) trudne zadanie zadbania o zwierzaka i przygotowanie dla niego ogrodu bambusowego. Gracze będą pielęgnować pola uprawne, nawadniać je i uprawiać na nich jeden z trzech rodzajów bambusa (zielony, żółty i różowy) przy pomocy cesarskiego ogrodnika. Swą rolę odegra także pogoda, od słonecznych dni, po pory monsunowe. Będą musieli także znosić wilczy apetyt pandy, łasej na soczyste pędy bambusa… Gracz któremu uda się zdobyć najwięcej punktów poprzez odpowiednią uprawę bambusa i karmienie pandy wygra grę. Takenoko jest niebanalną grą o stosunkowo prostych zasadach, w którą można grać w dowolnym gronie. Tematyka poruszona w grze oraz pierwszorzędne wykonanie elementów sprawiają, że obcowanie z tą pozycją jest niezwykle miłe i przyjazne dla oka. W grę można grać już z dziećmi w wieku 8 lat, ale z wiemy, że przy pomocy rodziców świetnie radzą sobie z nią także 5 latki.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Strefa gier
Copies are only available in the library: sygn. G 36 (1 egz.)
Board game
In basket
Ostoja [Gra] / Johan Benvenuto ; [ilustracje] Maëva da Silva. - Gdańsk : Rebel, [2025]. - 1 pudełko ; 21x21x7 cm + instrukcja.
Czas gry: 30 min.
Zawiera: instrukcja, woreczek, plansza główna, 4 planszetki, 4 karty pomocy, 120 płytek, 70 znaczników zwierząt, 32 karty zwierząt, 10 kart duchów natury, 4 pionki duchów natury, notes punktacji.
Dla 1-4 graczy w wieku 10+. Gra rodzinna i towarzyska.
Stwórz miniaturowy świat, w którym zwierzęta żyją w całkowitej harmonii z naturą! "Ostoja" to przepięknie ilustrowana gra strategiczna, w której każda z podejmowanych decyzji może okazać się kluczowa dla ostatecznego wyniku. Podczas zabawy umieszczamy kolorowe elementy krajobrazu na swoich planszetkach i tworzymy niezwykłe krainy. Aby wygrać, musimy zdobyć jak najwięcej punktów, w przemyślany sposób zakładając siedliska i przyciągając do nich zwierzęta.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Strefa gier
Copies are only available in the library: sygn. G 67 (1 egz.)
Board game
In basket
Czas gry: 30 min.
Zawiera: plansza gry, pionek Nieskończoności, plansza punktacji, 70 kart, 42 żetony magicznych kamieni, znacznik pierwszego gracza, znacznik rundy, 8 znaczników graczy, 4 płytki graczy, 4 znaczniki punktacji, instrukcja.
Dla 2-4 graczy w wieku 8+.
Budząca grozę armia Imperium kontra dzielne siły Rebelii. Dawno, dawno temu w odległej galaktyce… Na nieprzyjaznej lodowatej planecie Hoth ciszę przerywa mechaniczny łoskot gigantycznych maszyn kroczących. Ukryci w okopach żołnierze Rebelii w końcu dostrzegają siły imperialne, które niestrudzenie zmierzają w ich kierunku. Aby dokończyć ewakuację Bazy Echo, Rebelianci podejmują desperacką próbę spowolnienia ataku i wysyłają pospiesznie swoje cenne eskadry śmigaczy śnieżnych. "Star Wars : bitwa o Hoth" to dynamiczna gra figurkowa, w której pokierujesz armią Imperium Galaktycznego albo dzielnymi oddziałami Sojuszu Rebeliantów. Udowodnij wyższość nad swoim przeciwnikiem, mądrze planując rozkazy i dostosowując strategię do zmiennych warunków pola bitwy. Ale nie trać czujności, bo los potrafi czasem pokrzyżować nawet najlepszy plan... To nie lada gratka dla wszystkich fanów Gwiezdnych Wojen! Bitwa o Hoth pozwala graczom przenieść się na skutą lodem, nieprzyjazną planetę, gdzie walka jest szczególnie trudna, a trudny teren i los wpływają na losy bitwy, zmuszając graczy do zachowania czujności. Podstawowy schemat rozgrywki jest prosty i intuicyjny: zagrywamy kartę dowodzenia, przesuwamy jednostki i rzucamy kośćmi ataku, a następnie dobieramy nową kartę. Wyzwanie tkwi w odpowiednim zaplanowaniu kolejnych ruchów i jak najlepszym wykorzystaniu nadarzających się okazji. "Bitwa o Hoth" to 17 różnorodnych scenariuszy (w tym słynny szturm na generatory osłon) składających się na 2 wieloscenariuszowe kampanie o rosnącym poziomie trudności. Do tego dochodzą 74 szczegółowe figurki i 6 charyzmatycznych przywódców urozmaicających nasze starcia.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Strefa gier
Copies are only available in the library: sygn. G 73 (1 egz.)
Board game
In basket
Czas gry: 20 min.
Na opakowaniu: Kooperacyjna podróż przez Śródziemie.
Na opakowaniu logo producenta: Office Dog.
Zawiera: 144 karty, 5 żetonów, instrukcja + zasady rozgrywki 1-osobowej.
Dla 1-4 graczy w wieku 10+.
Zbierz drużynę, z którą wkroczysz do legendarnego świata Śródziemia, gdzie wspólnie wyznaczycie tory opowieści podczas wypełniania specjalnych misji! :Władca Pierścieni: Drużyna Pierścienia : wciągająca gra karciana" to kooperacyjne wyzwanie oparte o zbieranie lew. W 18 rozdziałach przedstawia pierwszą część klasycznej powieści autorstwa J.R.R. Tolkiena. Podczas podróży będziecie musieli podejmować rozważne decyzje, by unikać niebezpieczeństw i pokonywać kolejne etapy - od momentu opuszczenia Shire aż po brzemienny w skutki rozpad Drużyny Pierścienia. Gra obejmuje różne warianty rozgrywki i wprowadza wiele grywalnych postaci takich jak Gandalf, Tom Bombadil czy Galadriela.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Strefa gier
Copies are only available in the library: sygn. G 89, G 88 (2 egz.)
Board game
In basket
Hues and Cues [Gra] : a guessing game of colors and clues / by Scott Brady. - Gdańsk : Rebel, 2025. - 1 pudełko ; 25x25x6 cm + instrukcja.
Zawiera: plansza do gry, 100 kart, 30 pionków graczy, ramka punktacji, instrukcja.
Liczba graczy: 3-10 w wieku 8+.
O jakim kolorze pomyślisz, słysząc hasło „jabłko”? Z jakim odcieniem różowego kojarzy Ci się Barbie? Klasyczna karoseria Ferrari jest czerwona, ale czy potrafisz wskazać, o jakie natężenie czerwieni chodzi? W "Hues and Cues" możesz sprawdzić swoje rozumienie barw i porównać je z tym, jak postrzegają je Twoi bliscy! To wyjątkowa gra skojarzeniowa, w której czeka na Ciebie plansza z 480 odcieniami. W każdej rundzie musisz naprowadzić pozostałych uczestników na jeden z nich za pomocą bardzo ograniczonych podpowiedzi. Oczywiście bez używania nazw kolorów! "Hues and Cues" to niezwykle uniwersalna zabawa, która równie dobrze sprawdzi się do rozgrywek z dziećmi i podczas rodzinnych spotkań, jak i na imprezy. Zasady są banalne proste, a podpowiedzi możemy dopasować do wieku uczestników i ich zainteresowań (np. stosując dodatkowe ograniczenia podpowiedzi), a nawet języka, jakim się posługują. Podobnie jak w przypadku innych gier skojarzeniowych, tutaj również kluczowe będzie trafne odgadnięcie toku myślenia pozostałych graczy. Zwłaszcza podczas udzielania drugiej podpowiedzi warto obserwować, w jaką stronę poszli odgadujący, by skutecznie skorygować ich interpretację. Podczas rozgrywek czeka nas mnóstwo zabawnych pomyłek, a podpowiedzi będą świetną okazją do dyskusji i jeszcze lepszego poznania współgraczy, co czyni z "Hues and Cues" doskonałe narzędzie integracyjne! Podczas rozgrywek czeka nas mnóstwo zabawnych pomyłek, a podpowiedzi będą świetną okazją do dyskusji i jeszcze lepszego poznania współgraczy, co czyni z Hues and Cues doskonałe narzędzie integracyjne!
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Strefa gier
Copies are only available in the library: sygn. G 180 (1 egz.)
Board game
In basket
Czas gry: 10 min.
Zawiera: 64 karty, instrukcja.
Dla 2-8 graczy w wieku 8+.
Gra równie szalona, jak jej nazwa! To wyjątkowe połączenie "Jungle Speeda" i "Uga Buga"! z pewnością spodoba się wszystkim fanom głośnych, dynamicznych zabaw, które bezlitośnie karzą tych, którym zdarzy się zagapić! Szybka, zabawna, szalona - taka właśnie jest ta karcianka. Przy stole czeka nas wiele emocji, presja będzie rosła wraz z tempem wykładania kart, a ten, kto poczuje się zbyt pewnie, może szybko stracić wypracowaną w pocie czoła przewagę. Oprócz treningu spostrzegawczości i refleksu, gra oferuje też dodatkowe utrudnienia w postaci kart ze zwierzętami, które musimy naśladować. Jeszcze więcej śmiechu i zabawy!
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Strefa gier
Copies are only available in the library: sygn. G 207 (1 egz.)
Board game
In basket
Dixit [Gra] / autor Jean-Louis Roubira ; ilustratorka Marie Cardouat. - Gdańsk : Rebel, copyright 2025. - 1 pudełko ; 28x28x6 cm + instrukcja.
Czas gry: 30 min.
Rok wydania na podstawie strony internetowej wydawcy.
Zawiera: plansza, 84 karty, 8 tarcz do głosowania, 8 drewnianych króliczków, instrukcja.
Dla 3-8 graczy w wieku 8+.
Wstrzymaj na chwilę oddech! Karty zostały odkryte. Ich wspólną cechą jest tajemnicze zdanie, lecz tylko jedna z kart jest do niego kluczem. Użyj swojego sprytu i intuicji, by nie dać się złapać w pułapkę zastawioną przez pozostałych graczy. "Dixit" to wesoła i zaskakująca gra skojarzeń do wspólnego odkrywania w gronie przyjaciół i rodziny. Na czym to polega? "Dixit" to narracyjna gra karciana, w której wymyślamy i odgadujemy skojarzenia do wieloznacznych, bogato ilustrowanych kart. W każdej rundzie jedna z osób zostaje Bajarzem - wybiera dowolną kartę z ręki i podaje hasło, które jej zdaniem odzwierciedla obrazek. Może to być pojedyncze słowo, całe zdanie, cytat lub fragment piosenki czy filmu. Kolejne osoby wybierają spośród swoich kart po jednej pasującej do słów Bajarza, a następnie wszystkie obrazki są tasowane. Zadaniem graczy jest odgadnięcie, który obrazek był tym pierwszym.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Strefa gier
Copies are only available in the library: sygn. G 12 (1 egz.)
Board game
In basket
Czas gry 60 min.
Zawiera: 3-częściowa plansza, 2 specjalne kości, 98 żetonów złota, 16 znaczników prosperity, 18 kart mitologicznych stworzeń, 17 kart filozofów, 17 kart kapłanów, 4 duże kafle bogów, żetony budynków: 10 fortec, 10 portów, 10 świątyń, 10 uniwersytetów, 10 metropolii, figurka krakena, figurka minotaura, figurka Medusy, figurka Polifema, figurka Chirona, 5 zestawów w innych kolorach: 2 żetony ofiar, 3 żetony terytorium, 8 figurek floty, 8 figurek hoplitów, zasłonka gracza, instrukcja.
Dla 2-5 graczy w wieku 14+.
Witajcie pośród wysp archipelagu Cyklady, kolebki mitów, gdzie antyczni bogowie bacznie obserwują śmiertelników i ich wieczne zmagania. Pokieruj jedną z wojujących frakcji i rozbuduj swe metropolie, stanowiące symbol potęgi. Niechaj twa siła i mądrość poprowadzą twój lud ku zwycięstwu! Intuicyjna, epicka gra, która łączy w sobie elementy licytacji, rozbudowy i podboju. Umożliwia rozgrywkę dla 2-6 graczy w trybach standardowym, drużynowym i pojedynkowym.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Strefa gier
Copies are only available in the library: sygn. G 54 (1 egz.)
Board game
In basket
Czas gry: 15 min.
Na pudełku: CGE - Czech Games Edition.
Zawiera: 14 kafelków agentów w dwóch kolorach, karta podwójnego agenta, 4 karty niewinnych obserwatorów, karta zabójcy, 60 kart kluczy, podstawka, 140 kart z 280 obrazkami.
Dla 2-8 graczy w wieku 10+.
Cóż to za dziwaczne symbole na mapie? To zakodowane oznaczenia miejsc, w których Tajniacy muszą nawiązać kontakt z agentami ze swojej organizacji! Dwóch Szefów przeciwnych drużyn zna tożsamość osób przebywających w danej lokalizacji. Szefowie przekazują swoim Tajniakom zakodowane wiadomości dotyczące miejsc tajnych spotkań. Tajniacy muszą wykazać się inteligencją. Błąd w odczytaniu wiadomości może prowadzić do niezbyt przyjemnego spotkania z agentem z przeciwnej drużyny albo - co gorsza - z zabójcą! Obydwie drużyny próbują skontaktować się z wszystkimi swoimi agentami, ale tylko jedna z nich może zwyciężyć. Hasła są wieloznaczne, skojarzenia również - owocuje to rozgrywką pełną śmiechu i emocji. Szefowie Wywiadów mogą co prawda komunikować się ze swoja drużyną, używając tylko jednego skojarzenia na turę, ale drużyna może dyskutować do woli, wspólnie decydując, które hasła pokaże swojemu Szefowi. Szef Wywiadu nie może się niczym zdradzić i przez cały czas musi zachować kamienną twarz, co nie jest takie łatwe! Zwłaszcza gdy po pierwszych prawidłowych domysłach, drużyna zaczyna zbaczać na niebezpieczne wody...
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Strefa gier
Copies are only available in the library: sygn. G 33 (1 egz.)
Board game
In basket
Czas gry: 15 min.
Na pudełku: Znajdź parę!
Zawiera: 55 kart, zasady gry, puszka.
Dla 2-8 graczy w wieku 6+.
Mario, Luigi, Toad, Peach, Yoshi i Bowser są gotowi do wspólnej zabawy! I choć nie zawsze się zgadzają, wspólnie zawitali na karty Dobble, by cieszyć najmłodszych i zachęcać ich do rozwijania refleksu i spostrzegawczości. Na 55 okrągłych kartach znajdziemy zarówno kultowe postacie, jak i charakterystyczne przedmioty. Czy uda Ci się wypatrzyć identyczne obrazki zanim zrobią to przeciwnicy? Spójrz na pierwszą kartę, którą trzymasz w ręku oraz na tę, która leży na środku stołu. Znajdź na nich wspólny symbol, nazwij go i szybko pozbądź się swojej karty. Teraz następna! Tylko nie zwątp, dwie dowolne karty zawsze łączy jeden wspólny obrazek. W Dobble można grać na wiele sposobów, a 5 z nich jest opisanych w instrukcji jako minigry. Dodatkowo, aby utrudnić zabawę, symbole na kartach bywają odwrócone i miewają różne rozmiary. Same karty są okrągłe i kolorowe, a każda z nich ma unikalny zestaw symboli związanych ze światem Super Mario. Żadna inna gra nie rozrusza towarzystwa tak jak Dobble. Żadna nie jest tak prosta i nie daje tyle zabawy w ciągu tych kilku minut! Rozgrywka jest bardzo szybka, emocjonująca, a przy stole dużo się dzieje, gdy każdy próbuje wyprzedzić innych uczestników w wyścigu do zwycięstwa.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Strefa gier
Copies are only available in the library: sygn. G 170 (1 egz.)
Board game
In basket
Czas gry: 90-120 min.
Zawiera: plansza, 5 planszy gracza, 233 karty, 400 znaczników, 80 kafelków, instrukcja.
Dla 1-5 graczy w wieku 12+.
Gra Roku 2017
Zmień Marsa w planetę zdatną do życia! Zwiększenie odsetka imigracji z Ziemi wymaga terraformacji Marsa, czyli dostosowania jego środowiska, aby ludzie mogli w nim przeżyć bez sprzętu ochronnego i aby zminimalizować śmiertelność w wyniku drobnych wypadków. W związku z tym Rząd Ziemi zdecydował się wesprzeć każdą organizację, która przyczyni się do tego wiekopomnego dzieła. Hojne dofinansowanie przyciąga gigantyczne korporacje, które pragną zwiększyć swój udział w rynku i stać się najbardziej wpływowymi podmiotami realizującymi projekt terraformacji. Ujarzmienie Czerwonej Planety to dla wielu szansa na oszałamiający sukces. W "Terraformacji Marsa" gracz obejmie kontrolę nad jedną z korporacji i jako jej zarząd będzie kupować i zagrywać karty opisujące różne projekty inwestycyjne. Zazwyczaj projekty będą bezpośrednio lub pośrednio przyczyniać się do procesu terraformacji, mogą też jednak być przedsięwzięciami biznesowymi innego rodzaju. Aby wygrać, gracz musi osiągnąć wysoki Współczynnik Terraformacji (WT) i zdobyć dużo Punktów Zwycięstwa (PZ). WT gracza wzrasta za każdym razem, kiedy podniesie on jeden ze Wskaźników Globalnych (Temperaturę, poziom Tlenu lub liczbę Oceanów). Od WT zależy podstawowy dochód gracza, a także jego podstawowy wynik. W miarę przebiegu procesu terraformacji gracze będą mogli realizować coraz większą liczbę projektów. Dodatkowe PZ można zdobyć za wszystko, co przyczyni się do zwiększenia panowania ludzkości nad Układem Słonecznym, na przykład za zakładanie miast, budowę infrastruktury lub ochronę środowiska. Czas odmierza się w Pokoleniach. Gracze rozpoczynają każde Pokolenie od fazy kolejności, następnie przechodzą do fazy badań naukowych, podczas której zdobywają nowe karty. W fazie akcji gracze wykonują kolejno po 1 albo 2 akcje. Gracze odbywają swoje tury do momentu, aż wszyscy spasują. W fazie produkcji gracze produkują Zasoby (zgodnie z poziomami produkcji zaznaczonymi na swoich planszach) i otrzymują dochód wynikający z WT. Na głównej planszy znajdują się tory: Temperatury, poziomu Tlenu, Współczynników Terraformacji i Pokoleń. W trakcie rozgrywki na mapie powierzchni planety gracze będą umieszczać kafelki Oceanu, Zieleni i Miasta. Na planszy znajduje się również lista podstawowych projektów dostępnych dla wszystkich graczy, a także tytuły i nagrody, o które gracze mogą rywalizować. Gra dobiegnie końca, gdy na Marsie będzie dostatecznie dużo Tlenu, aby móc nim oddychać (14%), dostatecznie dużo oceanów, aby wytworzyć pogodę przypominającą ziemską (9), i gdy temperatura będzie znacznie wyższa od 0˚C (+8˚C). Wtedy życie na Marsie, choć dalekie od komfortowego, stanie się możliwe! Zwycięzcą zostanie gracz, który na koniec gry będzie mieć najwięcej PZ. Na PZ gracza składają się jego: WT, kafelki na planszy, zdobyte nagrody, uzyskane tytuły, a także PZ z zagranych kart.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Strefa gier
Copies are only available in the library: sygn. G 38, G 37 (2 egz.)
Board game
In basket
Monkey palace [Gra] / koncept gry: David Gordon & TAM ; ilustracje: AMETT i Matthieu Martin. - Gdańsk : Rebel, copyright 2024. - 1 pudełko ; 27x27x6 cm + instrukcja.
Czas gry: 45 min.
Na pudełku: Gra planszowa LEGO. Zbuduj drogę do zwycięstwa klocek po klocku.
Zawiera: płyta konstrukcyjna LEGO 32X32, 231 klocków LEGO, 67 kart małpy, 14 kart bonusów, 3 karty trofeów, 4 planszetki graczy, 2 plansze z mapami po obu stronach, taca na klocki, instrukcja.
Dla 2-4 graczy w wieku 10+.
Innowacyjna gra dla całej rodziny, w której rywalizujecie, by wybudować najlepsze schody małpiego pałacu. Dawno, dawno temu, głęboko w dżungli wzniesiono imponujący pałac. Przez wiele lat stał opuszczony, aż pewnego dnia legł w gruzach. Waszym zadaniem jest odbudowanie go! Celem jest zdobycie jak największej liczby bananów. Budujcie jak najwyższe schody, składające się z jak największej liczby łuków, aby otrzymywać więcej klocków i, co najważniejsze, owoców. Nie ma jednej drogi do zwycięstwa, zawsze będziecie mieli ochotę zagrać jeszcze raz! Klocki LEGO i gry planszowe? To doskonałe połączenie! "Monkey Palace" będzie świetnym pierwszym krokiem w świat planszówek dla wszystkich fanów klocków. W grze wykorzystane zostały oryginalne elementy, które możemy wykorzystać do codziennej zabawy z innymi zestawami. Fani planszówek z pewnością docenią świetnej jakości elementy oraz innowacyjną mechanikę związaną z budowaniem. Dzięki dodatkowym celom gra stanowi ciekawe wyzwanie strategiczne, a przy tym pozostaje angażująca i satysfakcjonująca. Dzięki wykorzystaniu klocków LEGO młodsi gracze mają okazję ćwiczyć motorykę małą. Budowanie schodów jest też obwarowane szeregiem zasad, dzięki czemu rozwijamy wyobraźnię przestrzenną i planowanie.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Strefa gier
Copies are only available in the library: sygn. G 252 (1 egz.)
Board game
In basket
Czas gry: 40-70 min.
Zawiera: 170 kart ptaków, 103 żetony pożywienia, 75 jaj, 40 kostek akcji, 26 kart bonusowych, 8 żetonów celów, plansza celów, 5 plansz graczy, wieża kości (w kształcie karmnika), 5 kości pożywienia, plastikowa tacka na karty, załącznik, notes punktacji, instrukcja wariantu Automa, 16 kart Automy, instrukcja ogólna.
Dla 1-5 graczy w wieku 10+. Gra towarzyska.
W tej przepięknie ilustrowanej grze uczestnicy rozwijają własne rezerwaty, które są ostoją dla wielu różnorodnych gatunków ptactwa. Każdy kolejny okaz stanowi szansę na wzbogacenie naszej kolekcji, a także rozwój rezerwatu i realizację celów. Podczas zabawy każdy z graczy będzie rozwijał swój własny rezerwat poprzez wykładanie na specjalną planszę kart ptaków. Gra składa się z następujących po sobie tur. Aby wykonać jedną z dostępnych akcji, należy umieścić kostkę akcji w odpowiednim miejscu swojej planszy. Z każdą rundą (a będzie ich cztery), gracze będą mieli coraz mniej akcji do wykorzystania, ale ich efekty będą bardziej rozbudowane. Na samym początku gra będzie szła szybciej, jednak w miarę krystalizowania się strategii, poszczególne tury mogą zajmować coraz więcej czasu. Każdorazowo gracz może wybierać z czterech rodzajów akcji: Po opłaceniu kosztu w pożywieniu i jajkach możemy zagrać ptaka z ręki i umieścić go we właściwym dla niego środowisku (w odpowiednim rzędzie); Zdobyć pożywienie według dostępnych w puli kości pożywienia; Złożyć jaja, tzn. pobrać jedno z zasobów i umieścić na karcie odpowiedniego ptaka; Dobrać karty ptaków. Trzy ostatnie akcje powodują również aktywację zdolności ptaków w danym rzędzie, co oznacza, że możemy skorzystać z efektów opisanych na kartach poszczególnych ptaków. Gdy wszyscy gracze wykorzystają swoje kości akcji, runda się kończy. Każdy z graczy odnotowuje swoje miejsce w realizacji celów. Na koniec gry punkty otrzymujemy za zagrane ptaki (każdy z nich ma własną wartość punktową), cele z planszy, karty bonusowe, jajka i pożywienie na kartach ptaków oraz dodatkowe karty.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Strefa gier
Copies are only available in the library: sygn. G 23, G 22 (2 egz.)
Board game
In basket
Czas gry: 40 min.
Zawiera: plansza Układu Słonecznego z obrotowymi dyskami, plansza technologii, plansza planet, 4 plansze sektorów z pobliskimi gwiazdami, 5 planszetek obcych, 4 dwuwarstwowe planszetki graczy, 48 kafelków technologii, 4 dwustronne złote kafelki punktacji, 30 żetonów kredytów, 30 żetonów energii, 33 żetony i kafelki obcych, 24 kafelki celów trybu solo, inne elementy tekturowe, 138 kart talii głównej, 4 karty dochodu, 55 kart obcych, 19 kart akcji trybu solo, 32 figurki sond, 120 znaczników graczy, 4 znaczniki rozgłosu, 4 znaczniki punktacji, figurka Słońca, 70 żetonów danych, instrukcja, 4 arkusze pomocy gracza, 5 arkuszy zasad obcych.
Dla 1-4 graczy w wieku 14+.
Jeśli będziesz przyglądać się niebu wystarczająco uważnie, dojrzysz miliony galaktyk. W każdej z nich znajdują się miliardy gwiazd. Wokół nich mogą orbitować planety, na których z kolei może kryć się życie potencjalnie oznaczające inteligencję. Istnieje więc szansa, że kierując teleskop w dowolne miejsce na niebie, spoglądasz w oczy komuś, kto również patrzy na Ciebie. Wciel się w jednego z liderów eksploracji kosmosu i korzystaj z najnowocześniejszych technologii, by odwiedzać inne planety, badać odległe gwiazdy i rozwijać swoje możliwości! "SETI : poszukiwania pozaziemskich cywilizacji" to złożona gra ekspercka, w której czeka na Ciebie ponad 200 unikalnych kart technologii opartych na rzeczywistej wiedzy naukowej oraz mnóstwo elementów, dzięki którym w każdej rozgrywce odkryjesz nowe możliwości i drogi do zwycięstwa.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Strefa gier
Copies are only available in the library: sygn. G 76 (1 egz.)
Board game
In basket
Czas gry: 30 min.
Zawiera: 110 kart, instrukcja.
Dla 2-10 graczy w wieku 8+.
"6. bierze! : Byczy Baron" to niezwykle prosta, a jednocześnie maksymalnie wciągająca gra karciana, w której staramy się pozbyć z ręki wszystkich byczych głów. Na samym początku otrzymujemy pulę kart, które następnie zagrywamy w 1 z 5 rzędów. Pamiętaj jednak, że nazwa gry nie jest przypadkowa: ten, kto dołoży 6. kartę lub 6. byka w danym kolorze do rzędu, musi go zebrać, a każdy byk na zebranej karcie oznacza niechciane punkty karne! W tej wersji do gry dołącza ekscentryczny i wszechstronny Byczy Baron, który może wyciągnąć Cię z tarapatów dzięki temu, że jego kartę można dodać do dowolnego rzędu. Jednak nie ma nic za darmo: jeśli to Tobie przyjdzie zebrać jego kartę, będziesz w nie lada opałach, gdyż to właśnie Byczy Baron zapewnia najwięcej punktów karnych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Strefa gier
Copies are only available in the library: sygn. G 196 (1 egz.)
Board game
In basket
Azul [Gra] : witraże Sintry / gra Michaela Kieslinga ; ilustracje Chris Quilliams. - Gdańsk : Rebel, 2022. - 1 pudełko ; 26x26x7 cm + instrukcja.
Czas gry: 30-45 minut.
Zawiera: 9 żetonów warsztatów, 4 plansze pałaców, 32 plansze kwater, 4 pionki witrazystów, 8 znaczników, 100 żetonów tafli szkła, 1 plansza punktacji, 1 znacznik gracza rozpoczynającego, 1 "szklana wieża", 1 woreczek.
Dla 2-4 graczy w wieku 8+.
Witrażyści z całego świata - witajcie w Sintrze i jej pałacach! Sprawdźmy, kto stworzy najładniejsze, zapierające dech w piersiach witraże do pałacowych okien! Po ukończeniu prac przy układaniu mozaik w pałacu w Évorze, król Portugalii Manuel I postanowił zlecić najlepszym światowym witrażystom przyozdobienie okien królewskiego pałacu w Sintrze. Jesteś witrażystą i właśnie teraz nadeszła twoja życiowa okazja, aby zademonstrować królowi i krajowi swoje doskonałe umiejętności. Czy uda ci się stworzyć najbardziej okazałe i najpiękniejsze witraże w całej Portugalii? W grze "Azul: Witraże Sintry" będziecie pozyskiwać kolorowe tafle szkła od dostawców i tworzyć z nich witraże, którymi ozdobicie pałacowe okna. Przez 6 rund będziecie zdobywać punkty za przemyślane rozmieszczanie witraży, mając na uwadze, że drogocenny materiał jest delikatny i może się łatwo stłuc.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Strefa gier
Copies are only available in the library: sygn. G 50 (1 egz.)
Board game
In basket
Hobbit [Gra] : tam i z powrotem / autor gry: Reiner Knizia ; ilustracje: Lorenzo Colangeli]. - Gdańsk : Rebel, copyright 2025. - 1 pudełko ; 24x30x5cm + instrukcja.
Na pudełku: Gra kościana o wyprawie Bilba do Samotnej Góry składająca się z 8 wujątkowych przygód.
Czas gry: 30 min.
Zawiera: 5 kości podróży, 12-ścienna kość, 30 żetonów chleba, 30 żetonów mieczy, 19 żetonów szyszek, żeton Bilba, 4 suchościeralne mazaki z gąbkami, 4 księgi przygód, instrukcja.
Dla 1-4 graczy w wieku 10+.
W pewnej norze ziemnej mieszkał sobie pewien hobbit. Aż pewnego dnia, w towarzystwie czarodzieja i trzynastu krasnoludów, wyruszył na szlak! "Hobbit: Tam i z powrotem" to rywalizacyjna gra kościana, w której wraz z przyjaciółmi wyruszysz w pełną wyzwań podróż do Samotnej Góry, aby odzyskać utracony skarb krasnoludów i pokonać smoka Smauga. Podczas rozgrywek natkniecie się na trolle i gobliny, będziecie rozwiązywać zagadki, uciekać przed burzą i ratować krasnoludy z opałów. A to wszystko w ramach 8 wyjątkowych przygód! Gra składa się z 8 różnych przygód. Każda z nich jest oparta na wydarzeniach z powieści „Hobbit, czyli tam i z powrotem” J. R. R. Tolkiena. Poszczególne przygody są niezależne i można w nie grać w dowolnej kolejności. Zachęcamy jednak, aby za pierwszym razem rozegrać je po kolei.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Strefa gier
Copies are only available in the library: sygn. G 226 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again