Sorting
Source
Katalog centralny
(7)
Form of Work
Książki
(7)
Publikacje fachowe
(2)
Status
available
(4)
Branch
Wypożyczalnia Główna
(4)
Czytelnia BG
(3)
Author
Kaja Barbara (1944- )
(2)
Szefler Elżbieta
(2)
Kuchcińska Maria (pedagog)
(1)
Skibińska Helena
(1)
Zieliński Marek Grzegorz (1963- )
(1)
Year
2000 - 2009
(7)
Time Period of Creation
1901-2000
(2)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Country
Poland
(7)
Language
Polish
(6)
Audience Group
Nauczyciele
(2)
Pedagodzy
(1)
Subject
Czytelnictwo dzieci
(2)
Dysleksja i dysgrafia
(2)
Edukacja medialna
(2)
Nauka czytania
(2)
Nauka pisania
(2)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(2)
Cudzoziemcy - Polska - 18 w.
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dysortografia
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Gerontologia
(1)
Higiena
(1)
Kultura życia codziennego - Polska - 18 w.
(1)
Lateralizacja
(1)
Ludzie starzy
(1)
Metody nauczania
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Pedagogika terapeutyczna
(1)
Polska - ludność - 18 w.
(1)
Promocja zdrowia
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Spostrzeganie
(1)
Sprawność motoryczna
(1)
Zaburzenia mowy
(1)
Subject: time
1989-
(1)
Genre/Form
Materiały konferencyjne
(1)
Opracowanie
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(1)
7 results Filter
Book
In basket
Bibliografia na stronach 166-169.
W książce poruszane są takie zagadnienia jak: Oddziaływanie terapeutyczno-wychowawcze (terapia pedagogiczna) - problemy teoretyczne. Metody stosowane w terapii dzieci (m.in. Technika relaksacji według Jacobsona w wersji B. Kaji, Relaksacja według Wintreberta, Metoda Dobrego Startu, Alfabet Piosenek, Śpiewane Litery, Metoda Symboli Dźwiękowych, Techniki parateatralne, Metoda malowania dziesięcioma palcami, System percepcyjno-motoryczny Kepharta, Metoda Weroniki Sherborne, Niedyrektywna metoda poradnictwa dla rodziców); Praca terapeutyczna z dziećmi przejawiającymi trudności w czytaniu i pisaniu (m.in. teoretyczne podstawy, organizacja pracy w zespole korekcyjno-kompensacyjnym, programowanie pracy korekcyjno-kompensacyjnej).
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 352141 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 273897 (1 egz.)
Book
In basket
W przypadku trudności w nauce czytania oddziaływanie terapeutyczne ma charakter ćwiczeń korekcyjno-kompensacyjnych. Stosuje się usprawnianie zaburzonych funkcji oraz jednoczesne stymulowanie rozwoju pozostałych nie zaburzonych funkcji, w celu kompensacji tych niesprawnie działających. Oprócz usprawniania poszczególnych funkcji w sposób izolowany, warto zwrócić także uwagę na ćwiczenia ich koordynacji za pomocą metod rehabilitacji psychomotorycznej.
Książka zawiera propozycje ćwiczeń i przykładowe konspekty zajęć korekcyjno-kompensacyjnych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 352137 (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia na stronach 159-179.
Przedmowa równolegle w języku polskim i angielskim. Streszczenie w języku angielskim.
Książka ta może służyć pomocą nie tylko fachowcom, którzy z urzędu są zobowiązani do śledzenia rozwoju stanu wiedzy w tej dziedzinie. Z pewnością powinna zainteresować też rodziców dzieci z dysleksją. Szersza i wnikliwsza wiedza na temat trudności, z jakimi zmagają się ich pociechy, ułatwi im wspieranie ich w dążeniu do przezwyciężania tych problemów.
Naukowcy z Wielkiej Brytanii i Polski zajęli się problemem, który do niedawna nie był w ogóle zauważany, a i dziś budzi sporo kontrowersji. Dysleksja zdaniem wielu laików jest bowiem nie chorobą, ale przejawem złej woli, a nawet lenistwa lub braku ineligencji osób dotkniętych tym zaburzeniem. Badacze w ramach niniejszego tomu skupili się na sposobach diagnozowania dysleksji. Odwołują się do zastanego stanu wiedzy, dzieląc się równocześnie najnowszymi wynikami badań w tym zakresie. Podają też kryteria, według których można stwierdzić, czy mamy do czynienia z dysleksją. Książka ukazała się dzięki grantowi przyznanemu przez Komitet Badań Naukowych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 352138, 352139 (2 egz.)
Book
In basket
Materiały z ogólnopolskiej konferencji, zorganizowanej przez Instytut Studiów Edukacyjnych Akademii Bydgoskiej (17 marca 2003).
Bibliogr. przy rozdz.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia BG
Copies are only available in the library: sygn. C 61-311 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia BG
Copies are only available in the library: sygn. C 37-192/1 (1 egz.)
Book
In basket
Na okł. podtyt.: stan obecny, szanse, możliwości.
Bibliogr. s. 199-227.
Streszcz. ang.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia BG
Copies are only available in the library: sygn. C 37-192/2 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again