Sorting
Source
Katalog centralny
(5)
Form of Work
Książki
(5)
Publikacje naukowe
(4)
Status
available
(4)
only on-site
(1)
Branch
Wypożyczalnia Główna
(4)
Biblioteka Muzyczna
(1)
Author
Ciechowska Magdalena
(1)
Grzechynka Agnieszka
(1)
Horyń Ewa
(1)
Litwin Tomasz (1982- )
(1)
Olma Marceli
(1)
Skrukwa Marek
(1)
Szymańska Maria (1959- )
(1)
Zmuda Ewa
(1)
Year
2020 - 2025
(5)
Time Period of Creation
2001-
(4)
Country
Poland
(5)
Language
Polish
(5)
Audience Group
Nauczyciele
(1)
Studenci
(1)
Subject
Analiza muzyczna
(1)
Autoetnografia
(1)
Bach, Johann Sebastian (1685-1750)
(1)
Cyberkultura
(1)
Gramatyka historyczna
(1)
Język polski
(1)
Kultura
(1)
Leksykologia
(1)
Media społecznościowe
(1)
Muzyka
(1)
Mączyński, Maciej (1954- )
(1)
Nauczyciele
(1)
Obraz siebie
(1)
Rodzina wielodzietna
(1)
Rozwój tożsamości
(1)
Semantyka lingwistyczna
(1)
Studentki i studenci
(1)
Słownictwo
(1)
Teologia
(1)
Teoria muzyki
(1)
Tożsamość osobista
(1)
Wielokulturowość
(1)
Wpływ społeczny
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Subject: work
Johannespassion
(1)
Subject: time
1401-1500
(1)
1501-1600
(1)
1601-1700
(1)
1701-1800
(1)
1801-1900
(1)
1901-2000
(1)
2001-
(1)
Genre/Form
Opracowanie
(4)
Praca zbiorowa
(2)
Księga pamiątkowa
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(1)
Historia
(1)
Językoznawstwo
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
5 results Filter
Book
In basket
Bibliografia na stronach 247-260. Indeks.
Publikacja sfinansowana z subwencji Ministra Edukacji i Nauki przeznaczonej na utrzymanie i rozwój potencjału dydaktycznego i badawczego Akademii Ignatianum w Krakowie w 2023 roku
Streszczenie w języku angielskim.
"Nasuwa się pytanie: czy można poprzez dźwięki wyrazić teologiczną treść? Moim celem jest rozstrzygnięcie tej kwestii na przykładzie wyżej wymienionego utworu. Dzięki podwójnemu wykształceniu mogę ukazać to dzieło w jego właściwej optyce łączącej elementy teologii i muzyki, czyli przedstawić Bacha nie tylko jako kompozytora, ale także jako teologa.
Zasadniczy problem poruszany w niniejszej pracy można ująć następująco: jaka relacja istnieje pomiędzy słowem a muzyką w "Pasji według św. Jana" J. S. Bacha? Mówiąc jeszcze bardziej ściśle: jaką funkcję spełniają dźwięki w teologicznej warstwie tego utworu? Pytanie to ma charakter interdyscyplinarny, ponieważ dotyczy znajomości dwóch dziedzin naukowych." (fragment książki)
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Muzyczna
There are copies available to loan: sygn. M 5694 (1 egz.)
Book
In basket
(Metodologia, Pedagogika, Logopedia)
Bibliografia, netografia na stronach 275-294.
Dla studentów, nauczycieli i badaczy eksplorujących w różnych dziedzinach naukowych i zawodowych.
Finansowanie: Minister Edukacji i Nauki
Autorki książki w sposób wielowymiarowy i interdyscyplinarny ukazują praktyczne zastosowanie badań etnograficznych w obszarze poznawczym, kształcącym i terapeutycznym. W sposób czytelny i przekonywujący prezentują rolę autoetnografii w kształceniu refleksyjnych praktyków oraz transformacji nauczycieli, którzy podjęli takie badania. Również w procesie kształcenia studentów zaprezentowane i użyte w pracy narzędzia powinny być częściej wykorzystywane, dając możliwość pogłębionego uczenia się i doskonalenia osobistego. Rekomenduję monografię jako lekturę zarówno dla studentów i nauczycieli, jak i badaczy eksplorujących w różnych dziedzinach naukowych i zawodowych. Dr hab. Bożena Majerek, prof. UPJPII W książce Autoetnografia w praktyce pedagogicznej autorki omawiają znaczenie badań autoetnograficznych, które mają m.in. służyć połączeniu nastawienia praktycznego z podejściem autorefleksyjnym. Ta metoda ma charakter stosunkowo uniwersalny, gdyż pozwala na badanie grup kulturowych podobnych do badacza, jak również różniących się od niego. Metodę tę charakteryzuje krytycyzm, interdyscyplinarność, refleksyjne badanie samego siebie i swojego podejścia do badanych zagadnień oraz „unaukowienia” subiektywności własnych przekonań badacza, które – jak się okazuje – mogą być częściowo włączone w obszar metody naukowej. Pokazanie w praktyce badawczej, w jaki sposób możliwe jest wyjście poza wąskie, scjentystyczne rozumienie nauki, bez zagubienia „istoty nauki” jest cennym wkładem tej metody zastosowanej do badań przedstawionych w recenzowanej książce. Dr hab. Wiesław Wójcik, prof. UJD
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 398458 (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 235-246. Indeks.
Finansowanie: Minister Edukacji i Nauki
Streszczenie w języku angielskim.
„Szybkie zmiany technologiczne, przeobrażenia pokoleniowe, a także pojawienie się nowych cywilizacyjnych potrzeb oraz oczekiwań społecznych sprawiły, że wiele tez i zjawisk, przyjmowanych przez wieki jako niepodważalne paradygmaty, poddawanych jest ponownej weryfikacji. Nowe narzędzia cyfrowe, dostęp do niemal nieograniczonych zasobów, jak również techniczna zdolność sięgania po globalne pokłady informacyjne, pozwalają ludziom - przynajmniej w teorii - na samodzielne dociekania nad istotą i znaczeniem zjawisk społecznych. Zmiany, które nastąpiły w tym obszarze, nakładają się na dodatkowy fenomen, który w skali globalnej identyfikowany bywa jako „re- definiowanie ludzkiej tożsamości”. Coraz częściej zaobserwować można ruchy i postawy kwestionujące zastany porządek i wzorce, a ich sympatycy podkreślają, że nie są w stanie identyfikować się z normami, które zostały im podyktowane w procesie socjalizacji. Szeroko rozumiana kultura i tradycja, które dotąd stanowiły główne źródło tożsamości, zaczęły być postrzegane tak, jak przywoływany już słoik, ograniczający wolność pcheł - jako ramy, które narzucają indywidualnym jednostkom określony, ujednolicony format myśli, wierzeń i schematów interpretacyjnych. Niejednokrotnie dają się słyszeć głosy twierdzące, że kultura - a więc czynnik, który dawał poczucie bezpiecznego zakorzenienia w określonej wspólnocie - dziś postrzegany jest jako element obcy, podyktowany jednostce z zewnątrz, od najmłodszych lat blokujący jej potencjał twórczego poznawania świata oraz samego siebie. Być może więc - pytają - należy odrzucić kulturowe etykiety, a następnie samodzielnie określić własną tożsamość oraz wynikające z niej potrzeby, wartości i wzorce?" [Wstęp, fragm.]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 393351 (1 egz.)
Book
In basket
Księga pamiątkowa dedykowana prof. Maciejowi Mączyńskiemu.
Bibliografie, netografie przy pracach.
Finansowanie: Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej (Kraków)
Streszczenia w języku angielskim przy pracach.
Przedkładany do rąk Czytelników tom VIII cyklicznej publikacji zatytułowanej W kręgu dawnej polszczyzny stanowi formalne zwieńczenie rozpoczętej w 2016 roku serii wydawniczej mieszczącej różnorodne z punktu widzenia podejmowanych zagadnień szczegółowych i aplikowanych metodologii studia badaczy-lingwistów reprezentujących wszystkie najważniejsze ośrodki naukowe w Polsce. Swoimi artykułami naukowymi, które złożyły się na zawartość niniejszej monografii, ich autorzy – historycy języka, przyjaciele, współpracownicy i uczniowie – pragną uświetnić jubileusz Profesora Macieja Mączyńskiego, wieloletniego kierownika Katedry Języka Polskiego w Instytucie Filologii Polskiej Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 397272 (1 egz.)
Book
In basket
Podstawowym celem badawczym niniejszej książki jest przedstawienie najważniejszych aspektów funkcjonowania opozycji medialnej w Polsce. Można w związku z tym postawić wstępne pytania badawcze: jakie są cechy opozycji medialnej jako odmiany opozycji politycznej? na czym polega funkcjonowanie konkretnych mediów jako opozycji medialnej? jak władza polityczna – rządzący mogą oddziaływać na media, w tym te, które pełnią rolę opozycji medialnej? W związku z powyższymi pytaniami postawiono wstępne hipotezy badawcze: media mogą funkcjonować w demokratycznym systemie politycznym jako rodzaj specyficznej opozycji politycznej wobec rządzących, przykładem opozycji medialnej w Polsce jest działalność telewizji TVN, „Gazety Wyborczej” oraz portalu internetowego Onet.pl w okresie rządów Zjednoczonej Prawicy (2015–2023), głównie ze względu na bardzo duży stopień krytycyzmu wobec rządzących, działalność władz publicznych nawet w demokratycznych państwach UE może zagrażać wolności mediów i być wymierzona w te media, które pełnią rolę opozycji medialnej. Problematyka opozycji politycznej spotyka się z dużym zainteresowaniem ze strony badaczy zarówno polskich, jak i zagranicznych. Natomiast zagadnienia dotyczące opozycji medialnej nie są zbyt dobrze rozpoznane w literaturze przedmiotu. Stąd też autorzy mają nadzieję, że niniejszą publikacją „przetrą szlaki” w ramach analizowanej problematyki badawczej. (Fragmenty książki, s. 8, 10)
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
Brak informacji o dostępności: sygn. 404548 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again