Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Albumy i książki artystyczne
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Dostępność
dostępne
(3)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna
(2)
Biblioteka Austriacka
(1)
Czytelnia BG
(1)
Autor
Czcibor-Piotrowski Andrzej (1931-2014)
(1)
Fahlbusch Lothar
(1)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(1)
Slavík Jaroslav
(1)
Vogel Ernst
(1)
Woszczyńska Barbara
(1)
Rok wydania
1980 - 1989
(1)
1970 - 1979
(1)
1950 - 1959
(1)
Okres powstania dzieła
1901-2000
(2)
1945-1989
(2)
Kraj wydania
Niemcy
(2)
Polska
(2)
Język
polski
(2)
niemiecki
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Chopin, Fryderyk (1810-1849)
(1)
Grafika czeska
(1)
Grafika holenderska
(1)
Kompozytorzy polscy
(1)
Linoryt
(1)
Malarstwo czeskie
(1)
Malarstwo holenderskie
(1)
Muzycy polscy
(1)
Pianiści polscy
(1)
Rembrandt (1606-1669)
(1)
Rysunek czeski
(1)
Čapek, Josef (1887-1945)
(1)
Temat: czas
1601-1700
(1)
1801-1900
(1)
1901-2000
(1)
Gatunek
Album
(2)
Biografia
(1)
Dziedzina i ujęcie
Kultura i sztuka
(3)
Historia
(1)
3 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Austriacka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 78 A/Z (1 egz.)
Książka
W koszyku
(W Kręgu Sztuki)
"Rembrandt był Holendrem z krwi i kości, niemożliwe by było wyobrazić go sobie gdzie indziej ani zrozumieć inaczej jak w powiązaniu z całą resztą holenderskiego malarstwa. Jest jednak także czymś więcej: wybiega daleko poza granice holenderskiej sztuki i kultury, by osiągnąć jeden ze szczytów rozwoju całej w ogóle sztuki. Wolno nam mniemać, że wynalazłby malarstwo, gdyby już przed nim nie było istniało. Podczas bowiem gdy malarstwo holenderskie dzieli się na poszczególnych artystów, z których każdy pracował na ściśle oznaczonym polu swych zainteresowań, Rembrandt pojmuje sztukę jako całość, której wartość mierzy zadaniami najwyższymi, i na tej drodze nadaje jej świeży, głęboki sens, właśnie tak, jak gdyby całą istniejącą przed nim i po nim twórczość artystyczną odkrywał na nowo. W sferze samej tematyki nie wnosi przy tym niczego nowego. Już u jego poprzedników, u jego nauczycieli zwłaszcza, spotykaliśmy te same sceny mitologiczne i rodzajowe; także i oni, podobnie jak Rembrandt, kształtowali swoje motywy na modłę rodzajową, małe figurki umieszczając najczęściej w otoczeniu pejzażu. Ale sposób, w jaki wypowiada się Rembrandt, jest jego własnością w najwyższym stopniu osobistą. Wszyscy jego rodacy, nawet najwybitniejsi, pokazali tylko kawałek holenderskiego życia i holenderskiej ziemi - sumiennie dbając o to, by przedstawienie ich było w szczegółach jak najwierniejsze. Jeden Rembrandt posunął się dalej i wzniósł środowisko holenderskie na wyżyny swej własnej rzeczywistości, wiodąc nas do krainy niewymownego cudu. O ile więc podziwiamy Jana Vermeera, Gerarda ter Borcha, Pietera de Hoocha, Jacoba van Ruisdaela lub Paulusa Pottera za to, że w sposób nad wyraz mistrzowski i prawdziwy przekazali nam wycinek życia i pejzażu Holandii, o tyle wielkości Rembrandta w tym się dopatrujemy, że potrafił się z tamtych spraw wyzwolić, że wycisnął na swych obrazach piętno ogólnoludzkie i zanurzył je w takiej światłości, jak gdyby padał na nie odblask wyższego jakiegoś świata." (Wilhelm von Bode)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 405958 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 254503 (1 egz.)
Czytelnia BG
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. GR 3495 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej