Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(1)
Forma i typ
Muzyka
(1)
Dostępność
dostępne
(1)
Placówka
Biblioteka Muzyczna
(1)
Autor
Hildegarda (święta ; 1098-1179)
(1)
Rok wydania
2020 - 2025
(1)
Okres powstania dzieła
1001-1100
(1)
1101-1200
(1)
2001-
(1)
Kraj wydania
Holandia
(1)
Język
łaciński
(1)
Przynależność kulturowa
Muzyka niemiecka
(1)
Temat
Średniowiecze
(1)
Gatunek
Muzyka dawna
(1)
Muzyka kameralna
(1)
Muzyka na zespół instrumentalny
(1)
Muzyka poważna
(1)
Muzyka wokalna
(1)
1 wynik Filtruj
Muzyka
CD
W koszyku
Vox Aeternitatis [Dokument dźwiękowy] / Hildegard von Bingen. - Holandia : Brillant Classics, 2025. - 1 płyta audio (CD) (1 godz 11 min 53 s) : zapis cyfrowy, stereo ; 12 cm + 1 booklet.
Zawiera: O vis eternitatis ; O frondens virga ; Hodie aperuit ; Karitas habundat ; O pulcre facies ; O quam mirabilis est ; O speculum columbe ; Vos flores rosarum ; Columba aspexit ; O pastor animarum ; Alleluja, o virga mediatrix ; Laus Trinitati ; O viriditas digiti Dei ; O eterne Deus ; Spiritus sanctus vivificans ; O virtus sapientiae.
Schola Romana Ensemble (Matelda Viola, śpiew ; Luigi Polsini, skrzypce średniowieczne, cytra, symphonia, gigue, rebab ; Lorenzo Sabene, lutnia średniowieczna, monochord, cymbały ; Stefano Sabene, śpiew, flet średniowieczny, instrumenty perkusyjne).
Nagrano w grudniu 2024 r. w Riano, Włochy.
Muzyka prezentowana na tym CD ma wyjątkowe pochodzenie. Hildegarda z Bingen (1098-1179), mistyczka, teolog i niemiecka kompozytorka, twierdziła, że słyszała te melodie podczas nadprzyrodzonych doświadczeń. Podczas gdy inni wizjonerzy mogą tracić kontakt z rzeczywistością i popadać w ekstazę, Hildegarda doświadcza swoich wizji, pozostając całkowicie przytomna. Później przekazuje to, co widziała i słyszała, poprzez obrazy, pisma i muzykę. Tytuł tego CD, Vox Aeternitatis, odnosi się do boskiego głosu, który nakazuje mistyczce spisać swoje objawienia. Te kompozycje pochodzą z "Symphonia harmoniae caelestium revelationum", najważniejszego dzieła muzycznego Hildegardy. Tytuł odzwierciedla niebiańskie pochodzenie tych utworów, które obejmują siedemdziesiąt siedem pozycji, takich jak Psalmy, Hymny, Sekwencje i Antyfony. Do tego wykonania artyści wybrali instrumenty muzyczne związane ze środowiskiem średniowiecznego monastycyzmu, takie jak psalterium, symfonia, cymbały, fidel, perkusja, flet i monochord. Występują tylko dwa głosy: jeden kobiecy, najlepiej reprezentujący samą Hildegardę, oraz jeden męski, mnich Volmar, jej sekretarz, odpowiedzialny za spisywanie treści wizji. Melodie Hildegardy czasami wykraczają poza konwencje kompozytorskie ówczesnych czasów, szczególnie pod względem zakresu wokalnego i rozwinięcia melizmów — elementów, które niekiedy sięgają granic wykonalności. Jej styl jest wyjątkowo osobisty i nie do pomylenia, co widać w ustawieniach modalnych doskonale dopasowanych do tekstów, a także w wysoce charakterystycznych i powtarzających się formułach melodycznych, ściśle związanych z duchowym i ekspresyjnym charakterem słów. Wykonywane z wielkim szacunkiem i zaangażowaniem przez Schola Romana Ensemble, założony w 2000 roku przez flecistę i dyrygenta Stefano Sabene, grupę specjalizującą się zarówno w muzyce dawnej, jak i współczesnej. Zespół przedstawia interdyscyplinarne produkcje muzyczne, które często nawiązują dialog z różnymi formami sztuki, takimi jak teatr, taniec, architektura, sztuki wizualne, literatura i film. Ich zaangażowanie w badania muzykologiczne i eksperymenty skłania zespół do eksploracji rozległego repertuaru, obejmującego muzykę od starożytnego Rzymu po średniowieczną Europę. W tym kontekście szczególnie skupili się na praktyce wykonawczej polifonii „a cappella”, odkrywając na nowo tzw. „strojenie harmonia naturalna” (just intonation).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Muzyczna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42306 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej