Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(6)
Forma i typ
Książki
(6)
Publikacje naukowe
(4)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Dostępność
dostępne
(6)
Placówka
Wypożyczalnia Główna
(6)
Autor
Sztabiński Grzegorz (1946-2020)
(2)
Białostocki Jan (1921-1988)
(1)
Krzemień-Ojak Sław (1931-2012)
(1)
Kuczyńska Alicja (1937-2023)
(1)
Pawłowski Tadeusz (1924-1996)
(1)
Sobeski Michał (1877-1939)
(1)
Struve Henryk (1840-1912)
(1)
Strzemiński Władysław (1893-1952)
(1)
Sztachelska Jolanta (1957- )
(1)
Żórawski Juliusz (1898-1967)
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
1901-2000
(3)
1901-1914
(2)
1801-1900
(1)
1914-1918
(1)
1918-1939
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(6)
Język
polski
(6)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(3)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Estetyka
(5)
Sztuka
(3)
Architektura
(1)
Historia XX wieku
(1)
Pawłowski, Tadeusz (1924-1996)
(1)
Sobeski, Michał (1877-1939)
(1)
Temat: czas
1901-2000
(3)
1918-1939
(3)
1939-1945
(2)
1945-1989
(2)
1801-1900
(1)
1901-1914
(1)
1914-1918
(1)
1989-2000
(1)
Gatunek
Antologia
(2)
Bibliografia osobowa
(2)
Podręcznik
(2)
Bibliografia
(1)
Publicystyka
(1)
Dziedzina i ujęcie
Filozofia i etyka
(4)
Kultura i sztuka
(1)
6 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Klasycy Estetyki Polskiej)
Bibliografia publikacji J. Białostockiego na stronie [301] i bibliografia przy niektórych rozdziałach.
Jan Białostocki - uczeń Władysława Tatarkiewicza, Tadeusza Kotarbińskiego i Michała Walickiego. Absolwent i wieloletni pracownik naukowo-dydaktyczny (od 1962 profesor) Instytutu Historii Sztuki Uniwersytetu Warszawskiego, od 1976 członek korespondent PAN. Wieloletni pracownik (od 1956 kurator) Galerii Sztuki Obcej Muzeum Narodowego w Warszawie. Nauczyciel wielu roczników studentów historii sztuki.
Zainteresowania naukowe Białostockiego były wyjątkowo szerokie i obejmowały m.in.: historię malarstwa (zwłaszcza holenderskiego XVII wieku, m.in.twórczości Rembrandta),sztukę renesansu, baroku, romantyzmu, historię doktryn artystycznych, metodologię historii sztuki.
Wykładał w licznych instytucjach uniwersyteckich i muzealnych wielu krajów europejskich, USA i Meksyku, m.in. w Yale University w New Haven (1965-1966),New York University (1972),University of Wisconsin (1972),Pennsylvania State University (1973),Collège de France (1978).
Autor licznych prac (jego bibliografia liczy ok. 500 pozycji),opublikowanych w kraju i za granicą. Był redaktorem "Bulletin du Musée National de Varsovie" oraz serii wydawniczej Sztuka i idee w PWN. Spopularyzował w Polsce metodę ikonologiczną w badaniach nad dziełami sztuki. W latach 1963-1979 był prezesem Stowarzyszenia Historyków Sztuki. Był członkiem zagranicznych akademii naukowych: holenderskiej, belgijskiej i mogunckiej, a także Akademii Sztuk Pięknych San Fernando w Madrycie. Doktor honoris causa Uniwersytetu w Groningen.
Laureat "Nagrody Państwowej I stopnia" (1978). Pierwszy laureat międzynarodowej nagrody "Aby-M.-Warburg Preis" (1981),przyznawanej najwybitniejszym historykom sztuki przez władze miasta Hamburg.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 399540 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Klasycy Estetyki Polskiej)
Bibliografia prac Tadeusza Pawłowskiego na stronach 325-331 i bibliografia na stronie 323.
Podręcznik akademicki.
Współfinansowanie: Minister Nauki i Szkolnictwa Wyższego
Działalność naukowa Tadeusza Pawłowskiego przebiegała dwutorowo. Początkowo zajmował się metodologią nauk - najpierw przyrodniczych - koncentrując się na logicznych problemach stosowanych w nich pojęć, ich użyteczności oraz zagadnieniach klasyfikacji, a od początku lat sześćdziesiątych - humanistycznych. Pisał wówczas głównie o socjologii, rozważając stosowane w niej wskaźniki metryczne i skale, empiryczną sensowność formułowanych zdań itp. Szybko jednak wzięte pod uwagę przykłady objęły inne dziedziny humanistyki, szczególnie etykę i estetykę. Pawłowski skoncentrował się na problemach tworzenia pojęć, ich definiowaniu oraz pojawiających się w związku z tym logicznych wadach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 374247 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Klasycy Estetyki Polskiej)
Bibliografia na stronach 243-244.
Podręcznik akademicki.
Współfinansowanie: Minister Nauki i Szkolnictwa Wyższego
Okres intensywnej pracy Michała Sobeskiego nad kształtowaniem własnej wersji filozofii sztuki trwał dość krótko: zaledwie kilka lat. Zaczęła się ta faza niedługo przed 1910 – datą edycji rozprawy habilitacyjnej "Uzasadnienie metody obiektywnej w estetyce" – a skończyła w 1914, w którym Sobeski skompletował swoje "opus magnum" (wydał je w 1917) "Filozofię sztuki". W tych dwu publikacjach Sobeski zawarł niepełny wprawdzie, ale stosunkowo kompletny i względnie koherentny wykład swoich poglądów zarówno na to, czym była niegdyś i czym powinna być obecnie filozofia sztuki ew. estetyka, jak na to, czym są takie jej przedmioty zainteresowania, jak piękno, twórczość i sztuka. Ani wcześniej, ani później Sobeski nie zajmował się tak intensywnie budowaniem czy rozbudowywaniem swoich poglądów estetycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 374246 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Klasycy Estetyki Polskiej)
Bibliografia podmiotowa i przedmiotowa H. Struvego z zakresu estetyki na stronach 333-335.
Współfinansowanie: Minister Nauki i Szkolnictwa Wyższego
Henryk Struve - filozof i estetyk, jedna z najbarwniejszych postaci nauki polskiej II połowy XIX wieku, profesor Uniwersytetu Warszawskiego, jednocześnie wzięty krytyk sztuki i teatroman, dziś pamiętany jest przede wszystkim jako przeciwnik Witkiewicza, wielki przegrany w dyskusji na temat sztuki nowoczesnej. Brak XX-wiecznych przedruków jego prac właściwie skazał go na zapomnienie. Nowy wybór studiów estetycznych, przygotowanyprzez Jolantę Sztachelską, w którym znalazły się m.in. nieprzedrukowywane od XIX-wiecznych pierwodruków studia na temat estetyki i symboliki barw, roli brzydoty w sztuce czy znakomite studium o charakterze Hamleta oraz - przypominane stosunkowo najczęściej - analizy malarstwa Matejki i Gierymskiego, ma szansę przywrócić go naszej pamięci i być może po raz pierwszy pozwoli go przeczytać tak, jak na to zasługuje.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 399546 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 280421 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 291292 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej