Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(18)
Forma i typ
Książki
(18)
Publikacje naukowe
(7)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(17)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna
(18)
Autor
Murczyńska Jagoda (1982-2022)
(2)
Radkiewicz Małgorzata
(2)
Biliński Paweł (1987- )
(1)
Conrich Ian (1969- )
(1)
Gawryluk Barbara (1957- )
(1)
Guzik Michał
(1)
Guštin Maša
(1)
Kletowski Piotr (1975- )
(1)
Klimek Kaja
(1)
Kornacki Krzysztof (1970- )
(1)
Kuc Kamila
(1)
Kurpiewski Piotr
(1)
Lubelski Tadeusz (1949- )
(1)
Maciejewska Marta (1988- )
(1)
Marecki Piotr (1976- )
(1)
Mazierska Ewa (1964- )
(1)
McSorley Tom
(1)
Mulvey Laura
(1)
Noszczyk Iga
(1)
Pallas Hynek (1975- )
(1)
Ples Monika
(1)
Pyzik Agata
(1)
Stroiński Maciej (1984- )
(1)
Thompson Lara
(1)
Topczewska Anna
(1)
Topolski Jan (1982- )
(1)
Świętochowska Grażyna
(1)
Żelasko Justyna (1986- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2025
(4)
2010 - 2019
(10)
2000 - 2009
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(8)
Kraj wydania
Polska
(18)
Język
polski
(17)
Temat
Film czeski
(2)
Film fabularny
(2)
Film polski
(2)
Kino
(2)
Reżyserzy polscy
(2)
Film kanadyjski
(1)
Film
(1)
Film Azji
(1)
Film dokumentalny
(1)
Film historyczny
(1)
Film nowozelandzki
(1)
Film rosyjski
(1)
Film słowacki
(1)
Film turecki
(1)
Formy autobiograficzne
(1)
Godard, Jean-Luc (1930-2022)
(1)
Homoseksualizm
(1)
Kobieta
(1)
Krytyka filmowa polska
(1)
Królikiewicz, Grzegorz (1939- )
(1)
Literatura autotematyczna
(1)
Modernizm
(1)
Nowa fala (film)
(1)
Produkcja filmowa
(1)
Płeć
(1)
Reżyserzy francuscy
(1)
Reżyserzy kanadyjscy
(1)
Reżyserzy nowozelandzcy
(1)
Reżyserzy szwedzcy
(1)
Surrealizm
(1)
Tematy i motywy
(1)
Teoria filmu
(1)
Transformacja systemu społeczno-gospodarczego
(1)
Wajda, Andrzej (1926-2016)
(1)
Švankmajer, Jan (1934- )
(1)
Temat: czas
1901-2000
(7)
1945-1989
(6)
2001-
(6)
1901-
(4)
1989-2000
(4)
2001-0
(3)
1918-1939
(2)
1939-1945
(2)
1914-1918
(1)
1918-
(1)
1945-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Nowa Zelandia
(1)
Petersburg (Rosja)
(1)
Gatunek
Monografia
(4)
Film polski
(3)
Opracowanie
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Film
(1)
Film francuski
(1)
Film szwedzki
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Kultura i sztuka
(8)
Historia
(6)
Literaturoznawstwo
(1)
18 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Linia Filmowa ; t. 1)
Książka zawiera wybór najciekawszych tekstów o kinie Nowej Zelandii powstałych w ostatnich latach, a także chronologię wydarzeń, filmografię i bibliografię.
Bibliografia na stronach 465-467.
Teksty pierwodruków przejrzane i zaktualizowane na stronach 473-475.
"Nowozelandzkie filmy pełnometrażowe i telewizyjne" na stronach 449-464.
Książka zawiera wybór najciekawszych tekstów o kinie Nowej Zelandii powstałych w ostatnich latach, a także chronologię wydarzeń, filmografię i bibliografię.
Kino Nowej Zelandii zyskało międzynarodowy rozgłos dzięki takim reżyserom jak Peter Jackson, Vincent Ward, Lee Tamahori czy Jane Campion oraz filmom, z których najsłynniejsze to zapewne Fortepian (1993), Tylko instynkt (1994), Jeździec wielorybów (2002) czy trylogia Władca pierścieni (2001–2003). Faktyczny dorobek tej kinematografii pozostaje jednak ciągle nieznany większości polskich widzów. Wyłania się z niego intrygujące i wielowymiarowe oblicze Nowej Zelandii, bliskiej i egzotycznej zarazem, zmagającej się z kwestią własnej tożsamości kulturowej i potęgą natury. Tom pod redakcją Iana Conricha ukazuje tę kinematografię w szerokiej perspektywie, od pierwszych filmów po jej współczesne osiągnięcia, omawiając najważniejsze tematy, filmy i sylwetki poszczególnych filmowców. Książka zawiera wybór najciekawszych tekstów o kinie Nowej Zelandii powstałych w ostatnich latach, a także chronologię wydarzeń oraz kompletną filmografię.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Brak informacji o dostępności: sygn. 404163 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Linia Filmowa ; 14)
Zawiera wywiad z Grzegorzem Królikiewiczem.
Filmogr. s. 364-[367].
Wywiad-rzeka (około pięćdziesięciu godzin rozmowy!) z mistrzem polskiego kina Grzegorzem Królikiewiczem, autorem najbardziej oryginalnej w rodzimej kinematografii koncepcji języka filmowego. O filmach, widowiskach telewizyjnych, pracach wideo, teorii, formie, awangardzie, przestrzeni poza kadrem, demokratycznej inscenizacji, "białym szumie", kinie pozawerbalnym, metodzie prowadzenia aktorów, współpracy z artystami sztuk wizualnych. O niezrealizowanych projektach, polityce, filozofii, historii, historiozofii, religii, mistyce i Bogu. Autorskie "kto był kim" w okresie PRL-u, barwne opowieści o Zbigniewie Rybczyńskim, Bogdanie Dziworskim, Zbigniewie Warpechowskim, Beacie Tyszkiewicz, Olgierdzie Łukaszewiczu i Franciszku Trzeciaku. Ale przede wszystkim narracja o artyście poszukującym wewnętrznej wolności w świecie programowego zniewolenia. "Pracuję dla przyszłości" to także jedyny w swoim rodzaju wykład reżysera o mistrzach kina: Bressonie, Herzogu, Godardzie, Wellesie, Fellinim i Bunuelu - będącym summą widzenia X muzy przez twórcę "Na wylot". Wypytywany przez duet Kletowski/Marecki Grzegorz Królikiewicz jawi się w tej książce jako postać radykalnie rozdarta między postawą "ortodoksa" i "heretyka", bluźniercy i mistyka, awanturnika ze SPATIFu i "Wojownika Bożego".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 322796 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 303511 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Linia Filmowa)
Bibliografia, netografia na stronach 317-331. Filmografia Jana Švankmajera na stronach 333-340. Indeks.
Finansowanie: Prodziekan ds. Nauki i Współpracy Międzynarodowej Wydziału Filologicznego Uniwersytetu Gdańskiego
Dialektyka formy. Pełnometrażowe filmy fabularne Jana vankmajera to monografia poświęcona okresowi twórczości czeskiego artysty, który był dotąd sporadycznie omawiany w polskim i zagranicznym piśmiennictwie filmoznawczym. Autorka analizuje pełnometrażowe filmy twórcy w ciągłym odniesieniu do jego filmów krótkometrażowych, wskazując na zbieżności i różnice między nimi, na korzyści płynące ze zmiany metrażu, na którą na pewnym etapie swojej kariery zdecydował się surrealista, i związane z tym problemy, a wreszcie na tematyczno-stylistyczny dialog, jaki można zaobserwować pomiędzy tymi dwoma rodzajami dzieła filmowego. Jednocześnie badaczka stara się udowodnić, że vankmajer kreuje nowy, przepełniony nawiązaniami intertekstualnymi, całkowicie autorski rodzaj pełnometrażowego filmu artystycznego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 382676 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Linia Filmowa ; 9)
Filmogr. Jean-Luca Godarda s. 312-327.
Bibliogr. s. 328-334. Indeksy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 306362 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 305000 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 306704 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Linia Filmowa ; 24)
Filmografia na stronach 239-255. Indeks.
Dofinansowanie ze środków miasta stołecznego Warszawy, Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej.
Wydana z okazji 10. edycji Festiwalu Filmowego Pięć Smaków pionierska, przekrojowa publikacja poświęcona kinematografiom Azji Wschodniej i Południowo-Wschodniej ukazuje powstające tam obecnie filmy w szerokim kontekście kulturowym, historycznym i społecznym. Polscy i zagraniczni eksperci opisują najciekawsze zjawiska w szybko rozwijającym się regionie: lokalną estetykę, zakorzenienie w kulturowych tradycjach, ale też globalne trendy radykalnie zmieniające funkcjonowanie przemysłu filmowego. Przyglądają się mrocznej poetyce tajskiego horroru, sile rażenia indonezyjskiego kina akcji i nieodpartemu urokowi japońskiego filmu niezależnego, zwracając uwagę widzów na wciąż niedoceniane fenomeny, które na nowo definiują język współczesnego kina.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 342853 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 305011 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Linia Filmowa ; 23)
Bibliogr. s. 409-412. Indeksy.
Dwudziestolecie międzywojenne to okres intensywnego rozwoju niepodległego państwa polskiego – także sztuki, kina i kultury popularnej. Reporterki, krytyczki i dziennikarki na bieżąco śledzą i komentują zachodzące wówczas przemiany w świecie filmu: technologiczne nowinki, narodziny i upadki gwiazd ekranu, szlaki kariery wielkich reżyserów. Opisują kontrowersje związane z wprowadzeniem do kina dźwięku czy eksperymentami awangardowymi, ironizują na temat poziomu dialogów w polskich scenariuszach i śledzą przemiany wizerunku francuskich amantów. Podróżują po całym świecie, by przybliżyć polskim czytelnikom realia produkcyjne Hollywoodu czy wytwórni europejskich, prowadzą rozmowy z gwiazdami i realizatorami ekranowych przebojów, nie zapominając o Polakach odnoszących sukcesy za granicą: od Ryszarda Bolesławskiego po Polę Negri.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 340827 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Oblicza kina queer / Małgorzata Radkiewicz. - Kraków : Korporacja Ha!art, 2014. - 357, [3] s. : il. ; 22 cm.
(Linia Filmowa ; 21)
Bibliogr. s. 335-341. Indeks.
Tematem książki jest poetyka kina queer, przedstawiona z perspektywy teoretycznej, historyczno-kulturowej i artystycznej. Wstęp i rozdział teoretyczny pozwalają odtworzyć refleksję o nienormatywnej tożsamości płciowej i seksualności, oraz sposoby jej ukazywania w filmie aż do ukształtowania się tak zwanego New Queer Cinema. W nurcie tym znalazły odzwierciedlenie tezy i założenia teorii queer z początku lat dziewięćdziesiątych, ale także inne złożone zjawiska społeczno-kulturowe: aktywizm grup mniejszościowych, artystyczna kontrkulturowość, epidemia AIDS. W rozbudowanym rozdziale poświęconym NQC dominuje perspektywa kulturowa, pozwalająca oddać jego fenomen i osadzić go w kontekście czasowym, ale także akademickim (teoretycznym) i kinowym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 330038 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Nowe kino Turcji / pod red. Jana Topolskiego. - Kraków : Korporacja Ha!art ; Warszawa : Era Nowe Horyzonty, 2010. - 252, [4] s. : il. ; 20 cm.
(Linia Filmowa ; 12)
Indeks.
Tekst częśc. tł. z jęz. tur.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 306734 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Linia Filmowa ; 22)
Bibliogr. s. 163-[172].
Autorka w nowatorski sposób analizuje kanonicze filmy Jerzego Kawalerowicza, Wojciecha Hasa i Tadeusza Konwickiego, a także umieszcza w nowym kontekście twórczość Andrzeja Munka i Kazimierza Kutza.
Proponuje przemyślenie podstaw estetycznych, na jakich opiera się film polski tego czasu, wskazując związki między nowym językiem filmowym a otaczającą twórców rzeczywistością oraz między ówczesną kinematografią polską i europejską. Dzięki niezwykłemu połączeniu erudycji i dyscypliny intelektualnej "Przygoda w pociągu" dokonuje rzeczy niełatwej - na nowo otwiera dyskusję o zjawisku, o którym, jak mogłoby się wydawać, napisano już niemal wszystko.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 335264 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Linia Filmowa)
Na podstawie rozprawy doktorskiej.
Bibliografia, filmografia, netografia na stronach 285-300. Indeksy.
Finansowanie: Wydział Filologiczny (Uniwersytet Gdański)
Kinematograf o sobie to pierwsza monografia poświęcona tropom autotematycznym w polskim kinie. Autor zarówno odnosi się do najważniejszych teoretycznych oraz historyczno-filmowych ustaleń, jak i śledzi rozwój refleksywnych motywów w rodzimych filmach fabularnych, wyodrębniając przy tym tematyczno-gatunkowe dominanty tego typu audiowizualnych utworów. Przez pryzmat autotematycznej poetyki zostają odczytane nie tylko dzieła powszechnie doceniane (Wszystko na sprzedaż, Człowiek z marmuru, Amator), lecz także zapomniane lub uznane za nieudane (Sprawa do załatwienia, Epilog norymberski, Niebieskie jak Morze Czarne, Przyspieszenie, Historia niemoralna). Tak zarysowana propozycja interpretacyjna kładąca nacisk na narracyjno-estetyczne komponenty oraz polityczno-ideowy wymiar poszczególnych filmów pozwala spojrzeć na dzieje polskiego kina z nowej perspektywy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 376046 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Linia Filmowa)
Bibliografia na stronach 151-160. Indeksy.
Publikacja sfinansowana z działalności statutowej Wydziału Filologicznego Uniwersytetu Gdańskiego.
Streszczenie w języku angielskim, rosyjskim.
Książka ta przedstawia fenomen kinematografii petersburskiej w okresie pierestrojki i postpierestrojki. Osadzony jest on w kontekście historycznym oraz tzw. "tekstu petersburskiego", czyli literatury związanej z miastem. Opisane są również: rozwój Lenfilmu, przekształcenia związane z transformacja ustrojową, a także kształtowanie się studiów prywatnych, takich jak STW. Szczególną uwagę poświęcono największym twórcom związanym z miastem, takim jak Aleksiej German, Aleksiej Balabanow czy Aleksander Sokurow, oraz ważniejszym grupom twórczym. Na końcu zaś przedstawiony jest sposób obrazowania przestrzeni petersburskiej w omawianym okresie, ze szczególnym uwzględnieniem bardzo popularnego w latach 90. XX wieku stylu zwanego "czarnuchą". Całość tekstu skupia się na dwuznacznym wymiarze miasta, jego symbolice i wpływie, jaki miało ono na tworzących w nim artystów i ich dzieła, stara się przedstawić specyfikę twórczości petersburskiej i inspiracji związanych z miastem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 349173 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wajda dokumentalny / pod redakcją Krzysztofa Kornackiego. - Gdańsk ; Sopot : Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego ; Kraków : Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha, 2023. - 228, [1] strona : faksymilia, fotografie, ilustracje ; 21 cm.
(Linia Filmowa)
Materiały z konferencji naukowej, 25 stycznia 2022 r., Kraków.
Bibliografie, netografie przy referatach.
Streszczenia w języku angielskim przy referatach.
Andrzej Wajda zrealizował blisko dwadzieścia filmów dokumentalnych, z tego zdecydowana większość to filmy o sztuce, nie tylko filmowej (i nie tylko o jego filmach). Powstało też wiele dokumentów innych autorów o Wajdzie i jego sztuce. Tymczasem o dokumentalizmie Wajdy napisano do niedawna niewiele. Jeśli wyróżnić trzy aspekty „Wajdy dokumentalnego” – dokumentalizm w jego filmach fabularnych, filmy dokumentalne jego autorstwa oraz dokumenty o Wajdzie innych autorów – to koncentrowano się przede wszystkim na tym pierwszym.
Sztukę filmową Wajda tworzył w kinie fabularnym, a w dokumencie – poza nielicznymi wyjątkami – przede wszystkim ją objaśniał. W związku z tym jego dokumenty nawiązują silną relację z kinem popularnonaukowym, wykorzystującym przede wszystkim formę „gadających głów”, przy czym ze względu na dominację autorskiej, subiektywnej perspektywy najbliżej im do esejów. Także w filmach o Wajdzie i jego sztuce zrealizowanych przez innych autorów ta konwencja dominuje.
W książce prezentujemy osiem tekstów poświęconych dokumentalizmowi Wajdy w różnym ujęciu. Autorzy reprezentują nie tylko środowisko filmoznawców, ale są tu także osoby ściśle związane z Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha oraz z Archiwum Andrzeja Wajdy, które mają na swoim koncie cenne doświadczenie współpracy z reżyserem.
Publikacja jest efektem ogólnopolskiej konferencji naukowej „Wajda dokumentalny”, zorganizowanej wspólnie przez Uniwersytet Gdański oraz Muzeum Manggha 26 stycznia 2022 r. jako zwieńczenie zorganizowanej na UG wystawy „Wajda. Człowiek z Gdańska”.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 396054 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Historia na ekranie Polski Ludowej / Piotr Kurpiewski. - Gdańsk ; Sopot : Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, 2017. - 304 strony, [12] kart tablic : fotografie ; 24 cm.
(Linia Filmowa)
Bibliografia, netografia na stronach 277-291. Indeksy.
Publikacja sfinansowana z działalności statutowej Wydziału Filologicznego Uniwersytetu Gdańskiego.
Stanowi pierwszą próbę całościowego spojrzenia na powojenny polski film historyczny. Autor książki skupia się przede wszystkim na politycznym kontekście produkcji filmów o przeszłości, a także stara się dokonać analizy formalnej omawianych w publikacji ponad 40 ekranowych wizji dziejów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 346765 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Linia Filmowa)
Bibliografia, netografia na stronach 205-212. Indeksy.
Finansowanie: Wydział Filologiczny (Uniwersytet Gdański)
Oto próba odczytania fragmentu historii kinematografii środkowoeuropejskiej za pomocą pojęć wyprowadzonych z praktyki myślenia kinem. Jest to akt analitycznej ingerencji w terytorium, a właściwie mapę historycznego atlasu kinematograficznego, którą można widzieć w najszerszym planie jako pole świadomych politycznie eksperymentów estetycznych. Celem nie jest powrót do filmów i twórców uznanych, ale opis tendencji, które występują raczej na peryferiach tradycyjnego wizerunku kina i wchodzą w dialog z praktykami globalnego kina artystycznego, modernistycznego. Za podłoże myślowe do obserwacji tego obszaru praktyk filmowych posłużył kierunek refleksji zaproponowany przez Gilles'a Deleuze'a. Organiczne pojęcia zrodzone z natury kina, w tym schematy sensoryczno-motoryczne, które stopniowo ustępują miejsca sytuacjom czysto optycznym i dźwiękowym, pozwalają zobaczyć kino modernistyczne jako próbę przezwyciężenia kryzysu podmiotowości i przywrócenia zerwanej więzi ze światem. Zarówno perspektywa modernistyczna, jak i deleuzjańska pozwalają spojrzeć na kino czechosłowackie jako część europejskiego dyskursu. () Jest to zabieg w jakimś sensie oczyszczający, pozwalający spojrzeć na te filmy na nowo. () Książka jest "gęsta" interpretacyjnie, a analizy poszczególnych filmów są wnikliwe, przekonywające i inspirujące. Można z nimi polemizować, proponować inne wybory, ale trzeba przyznać, że są one spójne. Dzieje się tak dzięki precyzyjnie określonej podstawie teoretycznej. [Z recenzji prof. dr. hab. Piotra Zwierzchowskiego]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 387085 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej