Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(4)
Forma i typ
Książki
(4)
Komiksy i książki obrazkowe
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Dostępność
dostępne
(4)
Placówka
Wypożyczalnia Główna
(4)
Autor
Kleszcz Tomasz
(2)
Kluska Bartłomiej (1980- )
(2)
Wilkins Chris
(1)
Rok wydania
2020 - 2025
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(4)
Temat
Gry komputerowe
(2)
Amiga (komputery)
(1)
AmigaOS (system operacyjny)
(1)
Commodore (komputery)
(1)
Commodore 64 (komputer)
(1)
Temat: dzieło
Doom (gra komputerowa)
(1)
Jet Set Willy (gra komuterowa)
(1)
Gatunek
Adaptacja komiksowa
(2)
Opracowanie
(2)
Dziedzina i ujęcie
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
4 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Data wydania według bazy ISBN. Opis według okładki.
Na okładce: Kolekcja Pixel.
Doom. Historia Prawdziwa to czwarty z komiksów wydany w ramach serii Kolekcja Pixela, nawiązującej do klasycznych gier wideo. Inspiracją dla historii w nim zawartej jest seria Doom.
„(...) bo pamiętajmy, że Doom ustanowił również pewien standard w gatunku - eksterminację wszystkich wrogów w zasięgu strzału, zbieranie apteczek i nowych broni, szukanie kluczy prowadzących do dalszych partii labiryntu… - którego przez lata zgodnie trzymali się jego następcy. Nie bez przyczyny gry takie jak Marathon, Heretic, Rise of the Triad, Dark Forces, Duke Nukem 3D, Blood, Alien Trilogy czy Quake - nazywaliśmy właśnie „doomopodobnymi”. Określenie „first person shooter” pojawiło się w naszym słowniku znacznie później. [...] budowaliśmy wokół Dooma własne opowieści. Pożywki dostarczały nam samotne noce spędzane na szatkowaniu impów i cacodemonów (oraz panicznych ucieczkach przed Piekielnym Baronem), a także kolejne deathmatche toczone w szkolnych pracowniach tuż pod okiem nauczyciela informatyki czy w godzinach pracy na biurowych pecetach. Potencjał tej sytuacji dostrzegła redakcja magazynu „Gambler", ogłaszając konkurs „Doom Writer", gdzie zadaniem było napisanie opowiadania inspirowanego tytułową produkcją. [Bartłomiej Kluska]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 385348 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data wydania według strony wydawcy: https://shop.pixel-magazine.com/.
Na okładce: Kolekcja Pixel.
Dodatek do numeru 74 (11/2021) magzynu PIXEL.
Opis według okładki.
„Gra Jet Set Willy okazała się nie tylko artystycznym, ale i komercyjnym sukcesem (by ją wydać, Smith założył własną firmę Software Projects). Doczekała się również konwersji z ZX Spectrum na wszystkie popularne wówczas komputery domowe, a także szeregu sequeli. Te jednak tworzyli już inni autorzy. Tu bowiem w życiu Matthew Smitha nastąpit kolejny przełom. Ekscentryczny, niestroniący od mediów (i wciąż nieletni!) twórca był u szczytu sławy, lecz niespodziewanie nie wydał już żadnej gry, a w końcu... zniknął. Miłośnicy jego twórczości przez lata czekali na kolejne przygody górnika Willy'ego lub inne tytuły, które miaty wyjść spod ręki kultowego autora, te jednak nie ujrzały światła dziennego. Matthew Smith, po napisaniu dwóch rewelacyjnych gier, prawdopodobnie na zawsze porzucił branżę elektronicznej rozrywki, zaś nam - dzieciakom z zapartym tchem zwiedzającym w latach 80. posiadłość Willy'ego - pozostały tylko piękne wspomnienia. 0 nich właśnie jest ten komiks". Bartłomiej Kluska
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 385447 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Historia C 64 Piksel po Pikselu / Chris Wilkins. - [Warszawa] : Idea Ahead Robert Łapiński, 2022. - 262, [6] stron : ilustracje ; 26 cm.
Nazwa wydawcy na podstawie serwisu ISBN. W publikacji na stronie tytułowej: Wydawca wersji polskiej PIXEL. Na stronie redakcyjnej: wyłączny wydawca polskiej edycji: Idea Ahead.
Na stronie tytułowej: Pamięci Fergusa McGovern'a 1966-2016.
Commodore 64 zdobył wpis do Księgi Rekordów Guinnessa, zyskując miano najlepiej sprzedającego się komputera wszech czasów. Szacunkowe dane wskazują na od 10 do 17 milionów sprzedanych egzemplarzy. Komputer znakomicie odnalazł się na rynku gier, a powodami sukcesu okazały się sprzętowe sprite’y, świetnie brzmiący układ dźwiękowy SID i pojemna pamięć: 64 kB w standardowej edycji...
Książka "Historia Commodore 64 Piksel po Pikselu" to polskie, uzupełnione wydanie "The Story of Commodore 64 in Pixels" autorstwa Chrisa Wilkinsa, która ukazała się pierwotnie na rynku brytyjskim. W książce na prawie 300 stronach przedstawione zostały najbardziej popularne i ikoniczne gry na komputer Commodore 64. Każdej z nich poświęcono pełną rozkładówkę z tekstem i wybranymi screenami. Trzydziestu wybitnych twórców dzieli się wspomnieniami na temat tworzenia gier i programów na tę legendarną platformę. Polskie wydanie uzupełnione jest o tekst LukHasha, światowej sławy polskiego twórcy muzyki chiptune, którą najchętniej tworzy na C64.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 383049 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Amiga rulez! : więcej niż komputer. - Warszawa : Idea Ahead Robert Łapiński, 2022. - 387, [1] strona : ilustracje ; 28 cm.
Nazwa wydawcy na podstawie serwisu ISBN. W publikacji nazwy: Robert Łapiński, PIXEL.
Publikacja stanowi dzieło zbiorowe autorów i współpracowników magazynów PIXEL oraz PSX Extreme.
U góry okładki: Sukcesy, porażki, artyści, wizjonerzy, cyfrowe arcydzieła, nieoszlifowane diamenty.
Amiga Rulez! stanowi dzieło zbiorowe autorów i współpracowników magazynów PIXEL oraz PSX Extreme. Teksty w niej ujęte powstawały na przestrzeni ostatnich dziesięciu lat i kompleksowo przedstawiają zjawisko, jakim jest Commodore Amiga. Począwszy od walorów sprzętowych, poprzez ikoniczne gry i studia je tworzące, sztukę cyfrową, w tym oczywiście demoscenę i całą subkulturę amigową. Pełna jest ciekawostek, wywiadów i wspomnień osób, które zaprojektowały ten komputer, a następnie na nim tworzyły cuda elektronicznej rozrywki i kultury. W tle opisane zostały wyboiste losy firmy Commodore związane ze stworzeniem i rozwojem marki Amiga, a w końcu upadkiem przedsiębiorstwa na skutek fatalnych decyzji osób zarządzających.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 383050 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej