Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(10)
Forma i typ
Książki
(10)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(3)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Publikacje promocyjne
(2)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(8)
Placówka
Wypożyczalnia Główna
(8)
CDWNP
(2)
Autor
Kuźmicki Mieczysław
(4)
Lesińska-Gazicka Anna
(4)
Badziak Kazimierz (1946- )
(2)
Bomanowska Marzena
(2)
Goldstein Maria
(2)
Kurowska Barbara
(2)
Scheibler Peter Christoph von (1956- )
(2)
Zamysłowska Krystyna (1954- )
(2)
Armata Jerzy (1953- )
(1)
Cichowicz Alicja
(1)
Czembrowski Jarosław
(1)
Czulda Andrzej B. (1951- )
(1)
Dowgiel Maciej
(1)
Grygiel Łukasz
(1)
Grzegorzek Mariusz (1962- )
(1)
Kaemmerlings Lidia
(1)
Komorowski Tomasz (1961- )
(1)
Krakowiak Mateusz
(1)
Krzemiński Olaf
(1)
Krötzsch Markus
(1)
Kulesza Piotr
(1)
Lewoc Krzysztof
(1)
Moser Katarzyna
(1)
Rottenberg Anda (1944- )
(1)
Schuster Frank M. (1971- )
(1)
Szczepański Tadeusz (1947- )
(1)
Ujma Monika
(1)
Zamysłowski Edward
(1)
Zarychta Anna M
(1)
Zawiśliński Stanisław (1953- )
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(8)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
Kraj wydania
Polska
(10)
Język
polski
(8)
angielski
(5)
niemiecki
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Reżyserzy polscy
(4)
Film polski
(3)
Niemcy (naród)
(2)
Przemysł bawełniany
(2)
Rody
(2)
Scheiblerowie (rodzina)
(2)
Aktorzy polscy
(1)
Film
(1)
Film eksperymentalny
(1)
Filmowcy polscy
(1)
Fotografia polska
(1)
Holland, Agnieszka (1948- )
(1)
Instalacja (sztuki plastyczne)
(1)
Kawalerowicz, Jerzy (1922-2007)
(1)
Kieślowski, Krzysztof (1941-1996)
(1)
Kornatowska, Maria (1935-2011)
(1)
Krytycy filmowi
(1)
Morgenstern, Janusz (1922-2011)
(1)
Muzeum Kinematografii (Łódź)
(1)
Serial filmowy
(1)
Sztuka konceptualna
(1)
Sztuka polska
(1)
Warsztat Formy Filmowej (grupa artystyczna)
(1)
Wideo-art
(1)
Zero-61
(1)
Temat: dzieło
Quo Vadis (film ; 2001)
(1)
Temat: czas
1901-2000
(7)
2001-
(7)
1945-1989
(3)
1801-1900
(2)
1989-2000
(2)
Temat: miejsce
Łódź (woj. łódzkie)
(3)
Polska
(2)
Gatunek
Katalog wystawy
(3)
Opracowanie
(3)
Publikacja bogato ilustrowana
(3)
Film polski
(2)
Pamiętniki i wspomnienia
(2)
Publicystyka
(2)
Biografia
(1)
Film
(1)
Film animowany polski
(1)
Film dla dzieci i młodzieży polski
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Publicystyka polska
(1)
Recenzja filmowa
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Historia
(5)
Kultura i sztuka
(4)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
10 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 321265 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 306-308, filmografia na stronach 302-305.
Finansowanie: Polski Instytut Sztuki Filmowej ; Muzeum Kinematografii (Łódź)
Tekst równolegle w językach polskim i angielskim, częściowo tłumaczony z języka niemieckiego.
„Przygotowana przez Muzeum Kinematografii w Łodzi wystawa o filmowej twórczości jednej z najważniejszych, najciekawszych i najbardziej oryginalnych autorek współczesnego kina, w tytule której zawiera się właściwie wszystko - 'Polska. Europa. Świat - twarze Agnieszki Holland', swoją światową premierę miała w marcu 2013 r. w Pradze i nie był to przypadek. Podobnie znaczące były czas, miejsce i okoliczności prezentacji: 20. edycja Międzynarodowego Festiwalu Filmowego Febiofest (który w roku poprzednim uhonorował Agnieszkę Holland nagrodą „Krystian” za całokształt twórczości filmowej), niedawna premiera jej najnowszego, zrealizowanego w Czechach i czeskiej historii poświęconego filmu Gorejący krzew a także osobisty udział bohaterki w wernisażu. Co oczywiście nobilituje muzealne dokonanie, a realizatorom daje satysfakcję szczególniejszego rodzaju. Pokazana najpierw w Pradze wystawa rozpoczyna dopiero swoją wędrówkę; nie wątpimy, że zechcą ją zobaczyć widzowie w wielu miastach i krajach, tak jak chcieli i chcą nadal spotykać się z reżyserką i jej filmami. [...] Wystawie, w której staramy się opowiedzieć o niej i jej filmach, która z założenia ma też być uporządkowanym przewodnikiem obejmującym jej całą, nie tylko polską, twórczość, towarzyszy książka. Także rodzaj przewodnika, który w zamiarze twórców wystawy ma ją dopowiadać i uzupełniać, ale też trochę inspirować widzów i gości do poznawania albo przypominania filmowej twórczości autorki tak różnorodnej, trudnej do przypisania jakiemuś nurtowi, szkole czy kierunkowi".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 396197 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 278114 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 278123 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, filmografia na stronach 258-[265].
Tekst równoległy w języku polskim, angielskim.
„Rzadko w historii zdarza się żeby jednocześnie i publiczność i krytycy i środowisko zgodnie tytułowali artystę Mistrzem. Jeszcze rzadziej ten rodzaj estymy wytrzymuje próbę czasu. Tak jest w przypadku Jerzego Kawalerowicza. Jego twórczość przez lata wyznaczała kierunki rozwoju polskiej kinematografii. Wyróżniała go precyzyjna forma i arystokratyczna estetyka filmów, używana do opowiadania o tematach zasadniczych dla człowieka każdej epoki - mechanizmach władzy, normach społeczno-religijnych ograniczających ludzką wolność i poznanie, emocjach, afektach, zbrodni. Jerzy Kawalerowicz poruszał się z taką samą swobodą w każdym kostiumie, rozumiejąc zarówno czasy, o których opowiadał jak i czasy, dla których tworzył. Dzięki temu jego filmy potrafią przenosić widzów w odległe światy, dając im jednocześnie poczucie głębokiego z nimi kontaktu,i możliwość wyniesienia z tego kontaktu przeżyć i przemyśleń jak najbardziej współczesnych. Traktował widzów niezwykle poważnie. Jak partnerów w dyskusji. To podejście owocuje do dziś. Filmy Jerzego Kawalerowicza mają ciągle swoją publiczności zasłużoną renomę intelektualnie wymagających i zrealizowanych z artystyczną maestrią". [Wstęp, fragm.]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 396196 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Filmografia, bibliografia na stronach 252-274.
„W jednym z wielu zamieszczonych w tej książce wywiadów, w których przyjaciele, współpracownicy, ulubieni aktorzy lub uczniowie wspominają Janusza Morgensterna, grający główną rolę męską w jego Jowicie Daniel Olbrychski wyraził żal, że książki o takich ludziach powstają za późno. Jest swoistym paradoksem, że najstarszy polski twórca filmowy, reżyser i producent aktywny do ostatnich dni życia, nie doczekał się poświęconej tylko jemu publikacji książkowej. A przecież był nietuzinkowym reżyserem, twórcą kilku filmów uznawanych dziś za kultowe, takich, które mają trwałe miejsce w historii polskiego kina. Już samo przypomnienie ich tytułów pokazuje, o jak istotnych i ważnych dziełach, wpisujących się w różne nurty i współtworzących bogactwo naszej kinematografii, mówimy: Do widzenia, do jutra..., Potem nastąpi cisza i Życie raz jeszcze, Jowita, Trzeba zabić tę miłość, Żółty szalik czy wreszcie Mniejsze zło jako dopełnienie nurtu rozliczeniowego, obecnego przecież także w jego dorobku. A jest też autorem czterech seriali, z których trzy: Stawka większa niż życie (ten jeden nie jest jego wyłącznym dziełem), Kolumbowie i Polskie drogi ciągle pozostają niedoścignionym wzorem rzetelnej, profesjonalnej realizacji filmów telewizyjnych, osiągając dziś nieoficjalnie może, ale w pełni zasłużenie, miano seriali wszech czasów polskiej telewizji. Działalność producencka to nie mniejszy powód do chwały i równie dobry pretekst i okazja, by i jej poświęcić co najmniej rozdział w możliwej, jednak do niedawna nieistniejącej monografii". [Od wydawcy, fragm.]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 396198 (1 egz.)
Książka
DVD
W koszyku
Filmografia członków WFF na stronach 302-305. Bibliografia, netografia na stronach 306-317. Indeks.
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego
Tekst równoległy w języku polskim, angielskim.
Z okazji Roku Awangardy w Polsce Muzeum Kinematografii w Łodzi publikuje monografię poświęconą twórczości Warsztatu Formy Filmowej, grupy artystycznej, która wywarła decydujący wpływ na polską sztukę lat 70. i kolejnych dekad XX wieku. Artyści z nią związani zajmowali się niemal wszystkimi dziedzinami twórczości wizualnej, ale głównie filmem i fotografią; realizowali swoje prace w słynnej łódzkiej 5zkole Filmowej. Od początku uczestniczyli w międzynarodowych festiwalach sztuki awangardowej i eksperymentalnej. Jej ówcześni członkowie - Józef Robakowski, Zbigniew Rybczyński (laureat Oscara za Tango), Ryszard Waśko i inni - tworzą do dziś.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 396195+DVD (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie 128.
Współfinansowanie: East West Spinning
Tekst częściowo tłumaczony z języka polskiego.
Am 27. Oktober 1853 unterschrieb Karl Scheibler einen Vertrag mit der Lodzer Verwaltung, den die Gouvernementsbehörden Anfang 1854 bestätigten. Er erhielt ein Erbpachtgrundstück, das den Westteil des Spaziergartens (Źródliska) umfasste, auf dem er ein Baumwolltextilunternehmen errichten sollte. Laut dem Vertrag wurde das ganze Gelände in drei Teile geteilt: einen Wohn- und Fabrikteil und einen Teil, der als Gartenanlage vorgesehen war.
Mit dem Kapital in Höhe von 40.000 Srb. Begann Karl Scheibler seien Geschäftstätigkeit in Lodz, in deren Folge seine Familie in fast 25 Jahren zu einer der reichsten im russischen Zarenreichs aufstieg. Über seinen Erfolg entschieden die niedrigen Produktionskosten, eine gute Arbeitsorganisation und sein großes Handelstalent.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
CDWNP
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. CDWNP 96 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie 128.
Współfinansowanie: East West Spinning
27 października 1853 r. Karol Scheibler podpisał kontrakt administracyjny z władzami Łodzi, co zatwierdziły władze gubernialne na początku 1854 r. Otrzymał wówczas w wieczystą dzierżawę zachodnią część Ogrodu Spacerowego (park Źródliska), gdzie miało powstać wielowydziałowe przedsiębiorstwo bawełniane. Zgodnie z kontraktem całe terytorium podzielone zostało na trzy części: mieszkalną, fabryczną i przeznaczoną na założenie ogrodu.
Z kapitałem w wysokości 40 tys. rbs rozpoczął Karol Scheibler działalność gospodarczą w Łodzi, a w jej wyniku, po upływie prawie 25 lat, jego rodzina znalazła się w gronie najbogatszych w skali imperium rosyjskiego. O sukcesie Scheiblera decydowały niskie koszty wytwarzania, dobra organizacja pracy i jego własne umiejętności handlowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
CDWNP
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. CDWNP 97 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indeksy.
"Sejsmograf duszy” to tom esejów, artykułów, recenzji i wywiadów Marii Kornatowskiej, wybitnej postaci polskiej krytyki filmowej i niezapomnianej Professoressy łódzkiej Szkoły Filmowej. Autorka wielu książek - z kilkakrotnie wznawianą znakomitą monografią „Fellini” na czele - była świetną znawczynią kina włoskiego, amerykańskiego i polskiego, w którym szczególnie wysoko ceniła twórczość Wojciecha Jerzego Hasa. Wszystkie kręgi jej filmowych pasji i zamiłowań znalazły odbicie w tej książce, złożonej z jej rozproszonej spuścizny - łącznie z esejami i wywiadami na temat sztuki operatorskiej, a także tekstami o filmach, które były bardzo bliskie jej oryginalnym gustom i upodobaniom. Osobnym wątkiem tej książki są liczne wspomnienia o Marii Jej przyjaciół: polskich, amerykańskich i włoskich, łódzkich, nowojorskich i warszawskich, Jej dawnych studentów, dziś znanych filmowców, krytyków, artystów i humanistów. Wszyscy zachowali w pamięci obraz Jej bujnej i szczodrej osobowości, ponieważ każde spotkanie z Nią było ekscytujące. Fascynowała ekscentrycznymi strojami, fryzurami, biżuterią, niepowtarzalnym timbrem i intonacją głosu, sprawiając wrażenie postaci filmowej, która opuściła jakieś nienakręcone arcydzieło Felliniego, ale niebawem wróci na ekran, aby tam żyć wiecznie. Tak bardzo była - jak powiadają Amerykanie - bigger than life". Tadeusz Szczepański
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339665 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej