Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(82)
Legimi
(77)
Forma i typ
Książki
(82)
E-booki
(71)
Proza
(50)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(18)
Publikacje popularnonaukowe
(7)
Audiobooki
(6)
Publikacje naukowe
(2)
Poezja
(1)
Dostępność
dostępne
(76)
tylko na miejscu
(5)
wypożyczone
(3)
Placówka
Wypożyczalnia Główna
(81)
Biblioteka Austriacka
(2)
Biblioteka Muzyczna
(1)
Autor
Konarzewska Marta (ilustratorka)
(14)
Stroiński Maciej (1984- )
(6)
Okrasko Katarzyna
(5)
Makaruk Katarzyna
(4)
Barba Andrés (1975-)
(3)
Dzierzgowski Jan
(3)
Gornick Vivian
(3)
Melaszwili Tamta
(3)
Siemion Piotr (1961- )
(3)
Williams John
(3)
Witczak Łukasz (1982- )
(3)
Auslander Shalom (1970- )
(2)
Borowski Gabriel (1988- )
(2)
Cerda Dahlia de la
(2)
Ginzburg Natalia
(2)
Ginzburg Natalia (1916-1991)
(2)
Gornick Vivian (1935- )
(2)
Gucio Kaja
(2)
Helfer Monika
(2)
Izagirre Ander
(2)
Jaroszuk Barbara
(2)
Jedliński Jakub (1977- )
(2)
Kamińska-Maurugeon Magdalena (1974- )
(2)
Key Amy
(2)
Kolbert Elizabeth
(2)
Konowrocka-Sawa Dorota
(2)
Le Tellier Herve (1957- )
(2)
Lispector Clarice
(2)
Lispector Clarice (1920-1977)
(2)
McCabe Allyson
(2)
Melashvili Tamta (1979- )
(2)
Nolan Megan (1990- )
(2)
Nowakowska Magdalena (1978- )
(2)
Porter-Szűcs Brian
(2)
Porter-Szűcs Brian (1963- )
(2)
Sedaris David (1956- )
(2)
Tadra Izabela
(2)
Uzdański Grzegorz
(2)
Williams John (1922-1994)
(2)
Zambra Alejandro
(2)
Zambra Alejandro (1975- )
(2)
Aly Götz
(1)
Aly Götz (1947- )
(1)
Barba Andrés
(1)
Becker Emma (1988- )
(1)
Borówka Ewa
(1)
Braszak Piotr
(1)
Broda Maria (tłumaczka)
(1)
Carrington Leonora
(1)
Carrington Leonora (1917-2011)
(1)
Cerda Dahlia de la (1985- )
(1)
Cierzniak Michał
(1)
Cierzniak Michał (1994- )
(1)
Cockrell Will
(1)
Czudec Joanna
(1)
Da Empoli Giuliano (1973- )
(1)
Dederer Claire (1967- )
(1)
Depko Andrzej (1962- )
(1)
Domosławski Artur (1967- )
(1)
Dołowy Patrycja
(1)
Dołowy Patrycja (1978- )
(1)
Dzierzgowska Anna
(1)
Dłuski Wiktor (1939- )
(1)
Ehrman Bart D
(1)
Ehrman Bart D. (1955- )
(1)
Emezi Akwaeke
(1)
Empoli Giuliano da
(1)
Enright Anne
(1)
Enright Anne (1962- )
(1)
Galeano Eduardo
(1)
Galeano Eduardo H. (1940-2015)
(1)
Geppert Beata
(1)
Giszczak Jacek (1956- )
(1)
Granovski Yossi
(1)
Granovski Yossi (1952- )
(1)
Grela Marek (1949- )
(1)
Górniak Mateusz
(1)
Górniak Mateusz (1996- )
(1)
Górniak Mateusz (1996- ). Chata, taka z drewna
(1)
Górniak Mateusz (1996- ). Nomadka
(1)
Górny Maciej
(1)
Górny Maciej (1976- )
(1)
Gądek Mariusz (1982- )
(1)
Helfer Monika (1947- )
(1)
Helle Helle
(1)
Helle Helle (1965- )
(1)
Hen Maciej
(1)
Iwaszkiewicz Karolina (1980- )
(1)
Izagirre Ander (1976- )
(1)
Jankowska Hanna (tłumaczka)
(1)
Jurszo Robert
(1)
Jurszo Robert (1981- )
(1)
Keff Bożena
(1)
Kennedy Jonathan
(1)
Kiim Angie
(1)
Kim Angie (1969-)
(1)
Kohan Martín
(1)
Kohan Martín (1967- )
(1)
Kolbert Elizabeth (1961- )
(1)
Korzeniecka Weronika
(1)
Rok wydania
2020 - 2025
(159)
Okres powstania dzieła
2001-
(66)
1901-2000
(13)
1945-1989
(8)
1939-1945
(4)
1989-2000
(3)
Kraj wydania
Polska
(159)
Język
polski
(159)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(16)
Literatura polska
(12)
Literatura francuska
(5)
Literatura irlandzka
(5)
Literatura hiszpańska
(4)
Literatura angielska
(2)
Literatura argentyńska
(2)
Literatura austriacka
(2)
Literatura brazylijska
(2)
Literatura chilijska
(2)
Literatura gruzińska
(2)
Literatura włoska
(2)
Literatura żydowska
(2)
Literatura duńska
(1)
Literatura hebrajska
(1)
Literatura izraelska
(1)
Literatura meksykańska
(1)
Literatura rosyjska
(1)
Literatura salwadorska
(1)
Literatura senegalska
(1)
Literatura szwedzka
(1)
Temat
Kobieta
(15)
Relacje międzyludzkie
(11)
Rodzina
(11)
Żydzi
(8)
Mężczyzna
(5)
Pisarze
(5)
Przemoc
(4)
Dojrzewanie
(3)
Dzieci
(3)
Inżynierowie
(3)
Małżeństwo
(3)
Miłość
(3)
Samotność
(3)
Społeczności lokalne
(3)
Ubóstwo
(3)
Antysemityzm
(2)
COVID-19
(2)
Chrześcijaństwo
(2)
Dziewczęta
(2)
Emigracja
(2)
Epidemie
(2)
Feminizm
(2)
Ginzburg, Natalia (1916-1991)
(2)
Inność
(2)
Lockdown
(2)
Ludzie a zwierzęta
(2)
Ludzie bogaci
(2)
Matki i córki
(2)
Mniejszości seksualne
(2)
Modernizm
(2)
Męskość
(2)
Ojcostwo
(2)
Okupacja niemiecka Polski (1939-1945)
(2)
Osoby transpłciowe
(2)
Podróże
(2)
Poeci
(2)
Polacy
(2)
Polityka
(2)
Polityka międzynarodowa
(2)
Postawy
(2)
Powroty zmarłych
(2)
Prawa zwierząt
(2)
Rola społeczna
(2)
Rosjanie
(2)
Seksualność
(2)
Społeczeństwo
(2)
Tożsamość osobista
(2)
Trudne sytuacje życiowe
(2)
Wojna
(2)
Śmierć
(2)
Życie codzienne
(2)
Adwokaci
(1)
Alienacja
(1)
Alkoholizm
(1)
Allen, Woody (1935- )
(1)
Andre, Carl (1935-2024)
(1)
Apartamenty
(1)
Apostazja
(1)
Architekci
(1)
Architekci niemieccy
(1)
Architekci polscy
(1)
Architektura izraelska
(1)
Architektura niemiecka
(1)
Architektura polska
(1)
Artyści
(1)
Aspiracje
(1)
Ateizm
(1)
August (cesarz rzymski ; 63 p.n.e.-14)
(1)
Auslander, Shalom (1970- )
(1)
Autorstwo
(1)
Bariery komunikacyjne
(1)
Batalion "Chrobry I" (Armia Krajowa)
(1)
Bauhaus
(1)
Biblistyka
(1)
Biskupi
(1)
Bohaterstwo
(1)
Budownictwo
(1)
Budownictwo miejskie
(1)
Budżety rodzinne
(1)
Carver, Raymond (1938-1988)
(1)
Cather, Willa (1873-1947)
(1)
Choroby zakaźne ludzi
(1)
Cierpienie
(1)
Cnota (filozofia)
(1)
Cyna
(1)
Czerniaków, Adam (1880-1942)
(1)
Człowiek
(1)
Davis, Miles (1926-1991)
(1)
Demokracja
(1)
Dobrostan zwierząt
(1)
Dom dziecka
(1)
Dom publiczny
(1)
Duchowieństwo katolickie
(1)
Dyktatura (ustrój)
(1)
Działacze społeczni
(1)
Dzieciobójstwo
(1)
Dzieciństwo
(1)
Dziennikarze i dziennikarki
(1)
Dżungle i lasy deszczowe
(1)
Ekonomia feministyczna
(1)
Temat: dzieło
Biblia
(1)
Temat: czas
1901-2000
(30)
2001-
(19)
1945-1989
(13)
1989-2000
(13)
1801-1900
(10)
1939-1945
(6)
1914-1918
(5)
1918-1939
(4)
1901-1914
(3)
1701-1800
(2)
1-100
(1)
100-1 p.n.e.
(1)
1401-1500
(1)
1501-1600
(1)
1601-1700
(1)
1901-1900
(1)
301-400
(1)
401-500
(1)
501-600
(1)
Temat: miejsce
Stany Zjednoczone (USA)
(6)
Nowy Jork (Stany Zjednoczone)
(5)
Polska
(5)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(4)
Europa
(2)
Francja
(2)
Londyn (Wielka Brytania)
(2)
Starożytny Rzym
(2)
Włochy
(2)
Ziemie Odzyskane
(2)
Ameryka Łacińska
(1)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Argentyna
(1)
Austria
(1)
Bizancjum (państwo dawne)
(1)
Boliwia
(1)
Chile
(1)
Córdoba (Argentyna)
(1)
Dania
(1)
Gruzja
(1)
Irlandia
(1)
Jafa (Tel Awiw-Jafa ; część miasta)
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Madryt (Hiszpania)
(1)
Mayo (Irlandia)
(1)
Meksyk
(1)
Missouri (Stany Zjednoczone ; stan)
(1)
Mount Everest (góra)
(1)
Niemcy
(1)
Nowy Jork (Stany Zjednoczone ; stan)
(1)
Paryż (Francja)
(1)
Potosi (Boliwia)
(1)
Rio de Janeiro (Brazylia)
(1)
Rosja
(1)
Salwador
(1)
Santiago (Chile)
(1)
Stambuł (Turcja)
(1)
Starożytna Grecja
(1)
Szwecja
(1)
Tel Awiw-Jafa (Izrael)
(1)
Waterford (Irlandia)
(1)
Gatunek
Powieść
(28)
Opracowanie
(10)
Reportaż
(8)
Opowiadania i nowele
(7)
Powieść autobiograficzna
(7)
Esej
(4)
Powieść obyczajowa
(4)
Biografia
(3)
Antologia
(2)
Powieść biograficzna
(2)
Anegdoty
(1)
Autobiografia
(1)
Dystopia
(1)
Fantastyka
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Poemat dygresyjny
(1)
Powieść historyczna
(1)
Powieść psychologiczna
(1)
Publicystyka
(1)
Saga rodzinna
(1)
Satyra
(1)
Thriller
(1)
Dziedzina i ujęcie
Historia
(18)
Socjologia i społeczeństwo
(8)
Kultura i sztuka
(5)
Filozofia i etyka
(4)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(4)
Religia i duchowość
(4)
Architektura i budownictwo
(3)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(3)
Literaturoznawstwo
(2)
Ochrona środowiska
(2)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Biologia
(1)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Nauka i badania
(1)
Opieka nad zwierzętami i weterynaria
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Psychologia
(1)
159 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 467-485. Indeksy.
Słynny niemiecki historyk dokonuje przenikliwej analizy ogólnoeuropejskiej wrogości wobec Żydów. Genezy nowoczesnego antysemityzmu doszukuje się w powiększającym się pod koniec XIX wieku dystansie społecznym między szybko emancypującą się mniejszością żydowską a dużo wolniej przekształcającymi się wspólnotami chrześcijańskimi. Wzrost demokracji i poszerzające się prawa wyborcze paradoksalnie sprzyjały tejże wrogości, gdyż sukcesy żydowskie uznawano za nieuprawnione, odnoszone kosztem tzw. narodów gospodarzy. Aly pokazuje, jak nowoczesny antysemityzm karmiony przez nacjonalizmy, kryzysy gospodarcze i społeczne konflikty został zręcznie wykorzystany przez niemieckich okupantów w czasie II wojny światowej do realizacji polityki eksterminacji Żydów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 370758 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Matka na obiad / Shalom Auslander ; przełożył Maciej Stroiński. - Wydanie I. - Warszawa : Wydawnictwo Filtry, 2022. - 309, [2] strony : ilustracje ; 21 cm.
Głównym bohaterem „Matki na obiad” jest Siódmy Seltzer, mąż i ojciec, zatrudniony jako lektor w wydawnictwie. Dla niego „tożsamość to zawsze było więzienie, z którego chciał tylko uciec - z bycia jakiegoś koloru (biały, czarny lub mieszany) i z jakiegoś miejsca w świecie (Ameryka, Europa, Rosja), bycia jakiejś płci (mężczyzna, kobieta) i orientacji (hetero lub homo), bycia jakiegoś rodzaju w sensie gramatycznym, jakiegoś wyznania (mono-, poli- i a-teizm) - z wiecznie się wydłużającej listy ciasnych cel więziennych, w których zamykano ludzi”. Ale od tożsamości nie da się uciec. Co prawda Siódmy dawno zerwał ze swoją rodziną, ale gdy się dowiaduje, że jego matka umiera, nie ma wyjścia - jedzie. Na łożu śmierci mama szepcze mu dwa słowa, których zawsze się spodziewał: „Zjedz mnie”. Prośba go nie dziwi, Seltzerowie bowiem to rodzina kanibali, należąca do prężnej niegdyś w Ameryce mniejszości etnicznej. Jest jednak pewien problem: matka ma sto dziewięćdziesiąt centymetrów wzrostu i waży dwieście kilo. To za dużo, nawet gdyby rozdzielić zmarłą pomiędzy wszystkie dzieci, których ma trzynaścioro. Sprawę pogarsza fakt, że Dziewiąty nie je mięsa, Drugi uznaje wyłącznie koszerną kuchnię, Pierwszy nienawidzi matki, a Szósty nie żyje. Choćby wszyscy się zebrali na tej ludożerczej stypie, nikt by już nie wiedział, jak to się właściwie robi, bo Kanibamerykanie wtopili się w społeczeństwo, zatracając swe zwyczaje. Ostatnim, który pamięta cokolwiek z dawnej tradycji, jest wujek Iszmael, jednak jego przewodnictwo nad zjazdem rodzinnym wywołuje jeszcze głębszy konflikt.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 373905 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Żal po napletku / Shalom Auslander ; przełożył Maciej Stroiński. - Wydanie I. - Warszawa : Wydawnictwo Filtry, 2023. - 341, [2] strony ; 21 cm.
„Wszystko zaczęło się od dwóch kabanosów” – tak Shalom Auslander otwiera historię swojego upadku, tudzież wyzwolenia od ultraortodoksyjnej żydowskiej wspólnoty, w której się wychował w amerykańskim miasteczku Monsey, nieopodal Nowego Jorku.
„Żal po napletku” to pełna złości, tonowana jednak satyrycznym talentem autora opowieść o wylogowaniu się z rodziny (i szerzej: narodu) oraz próbie wyleczenia się z Boga, co okazuje się przedsięwzięciem najtrudniejszym. Nasz bohater niby wie, że Boga nie ma, lecz religia weszła mu w trzewia w postaci nerwicy i nieusuwalnego lęku przed karą.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 385810 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Małe rączki / Andrés Barba ; przełożyła Katarzyna Okrasko. - Warszawa : Wydawnictwo Filtry, copyright 2021. - 140, [4] strony ; 20 cm.
Tytuł oryginału: Las manos pequeñas.
"Małe rączki" opowiadają historię dziewczynki, która po nagłej śmierci rodziców trafia do domu dziecka. Barba z jednej strony penetruje doświadczenie dziecięcej traumy, z drugiej opisuje, jak w zderzeniu z osobą, która wie, czym jest utrata i ma wspomnienia z innego świata, puste i ułomne zaczynają czuć się dzieci, dla jakich do tej pory sierociniec był wszystkim. Przybycie Mariny oznacza utratę pierwotnego raju. Porównanie z kimś tak innym niszczy symbiotyczną jedność grupy. „Pierwszy raz niektóre poczuły się grube albo brzydkie, poczuły, że są ciałem i tego ciała nie da się zmienić. Tak jak pojawiała się ona, pojawiałyśmy się my; te dłonie, te nogi, teraz wiedziałyśmy, że takie jesteśmy i nie sposób od tego uciec”. Ceną za poczucie odrębności jest cierpienie.
Kolejna, po znakomicie przyjętej przez krytykę i czytelników "Świetlistej Republice", powieść hiszpańskiego autora. W tej niewielkiej książce, gdzie poetyka horroru styka się powieścią psychologiczną, autor znów zajmuje się tematem, który niezmiennie go fascynuje - dziećmi. Opisuje losy dziewczynki, która po śmierci rodziców trafia do domu dziecka, a jej pojawienie się wyzwala w pozostałych wychowankach instynkty, jakich nikt się nie spodziewa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 366535, 367394 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Premio Herralde, 2017
"Gdzieś na skraju dżungli, w fikcyjnym miasteczku San Cristóbal nieoczekiwanie pojawia się grupa dzieci w wieku od 9 do 13 lat. Początkowo nic nie robią, po prostu są, wprowadzając niepokój samą swą innością - porozumiewają się w nieznanym języku i prowadzą życie rządzące się niepojętymi dla obywateli San Cristóbal prawami. Dzieci pozbawione opieki dorosłych są brudne, bezdomne i głodne, zdają się jednak szczęśliwe. Ich odrębność, odczuwana jako prowokacyjna, burzy kruchą równowagę zbiorowości. Zaburzona dynamika wspólnoty w konsekwencji prowadzi do tragedii. Wciągająca hipnotycznym rytmem zdań proza Barby porusza fundamentalne - zwłaszcza dzisiaj - kwestie. Co się dzieje ze społeczeństwem, które nie pozwala na twórczy bunt młodych. Jak dobrobyt wpływa na retorykę ksenofobii i wykluczenia. Jaki jest mechanizm powstawania teorii spiskowych i fake newsów. Jak zarządzanie strachem rodzi przemoc."
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 364298, 367395 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "La vida de Guastavino y Guastavino", 2020.
Nowa książka Andrésa Barby, znanego z powieści "Małe rączki" i "Świetlista republika". Brawurowa quasi-biografia jednego z wielkich budowniczych Nowego Jorku, Rafaela Guastavina, i jego syna, także Rafaela Guastavina, w której wszystko jest prawdopodobne, ale nic nie jest pewne.
Daty, nazwiska i wydarzenia się zgadzają. Faktycznie, w lutym 1881 roku Guastavino senior, hiszpański zbieg i wizjoner architektury, przybywa statkiem z Marsylii do Ameryki. W nowej ojczyźnie bezczelnie patentuje system konstrukcji znany w Europie od średniowiecza i odmienia oblicze sławnego miasta. Charakterystyczne sklepienia z płytkami ceramicznymi, jakie znamy między innymi z nowojorskiego Grand Central Oyster Baru, to właśnie jego dzieło. Ale co z dniem powszednim bohatera? Jego szaleństwem i pasją? I co nam powiedzą dokumenty o zmaganiach Guastavina juniora z cieniem potężnego ojca?
Barba łączy biografistykę z fikcją, zdaje relację i puszcza wodze fantazji. Robi to tak, że twarze Guastavinów już zawsze będą miały rysy, które im nadał, cokolwiek powiedzą o tym encyklopedie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 373464 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dom / Emma Becker ; przełożyła Magdalena Kamińska-Maurugeon. - Warszawa : Wydawnictwo Filtry, copyright 2021. - 412, [4] strony ; 21 cm.
Tytuł oryginału: La Maison, 2019.
Współfinansowanie: Instytut Francuski
Emma Becker, by napisać "Dom", pracowała dwa lata w berlińskim burdelu. Ta opublikowana w 2019 roku powieść wzbudziła we Francji spore kontrowersje. Wielu uznanych krytyków, jak chociażby Frédéric Beigbeder, okrzyknęło ją najlepszą książką roku. Wiele feministek oburzyło się, że Becker poetyzuje zawód prostytutki. Sama autorka na tak postawiony zarzut odpowiadała, że poezja jest warunkiem niezbędnym dobrej powieści, inaczej mamy do czynienia z dziennikarstwem. Podkreślała też w wywiadach, że nie pretenduje do tego, by opisać zjawisko prostytucji całościowo.
"Dom" nie jest książką o kobietach porywanych i zmuszanych do tej roboty. Jest książką o kobietach, które zostały prostytutkami z własnego wyboru. Opowiada o doświadczeniu pracy w mieszczańskim, luksusowym burdelu; w kraju, gdzie prostytucja jest legalna. Oddaje głos tym, które odnajdują w tym zawodzie satysfakcję, a nawet przyjemność. Dominujący dyskurs uznaje, że kobieta, której mężczyźni płacą za seks, jest bezwolnym narzędziem patriarchatu, Becker chce pokazać, że dziwka ze swoim wyzwolonym ciałem jest także dziełem feminizmu, a seks jest dziedziną, w której nader często – również w burdelu – władze mają kobiety. Prostytutka – mówi autorka "Domu" – nie zawsze jest ofiarą; przylepiając jej tę etykietkę, niezależnie od okoliczności, infantylizujemy osoby wykonujące tę profesję i odbieramy im podmiotowość.
"Dom" jest hołdem dla kobiecej troski i solidarności, jaką nasza bohaterka odnalazła w burdelu – miejscu, które zastąpiło jej rodzinę. Jest pochwałą legalnej prostytucji, gdyż tylko jej legalizacja umożliwia stworzenie sex workerkom godnych warunków pracy. Sama Emma woli siebie nazywać kurwą, dziwką, prostytutką – więc pytanie, czy udało jej się uciec od pogardy, z jakimi społeczeństwo traktuje ten fach, jest zasadne. W sercu "Domu" kryje się tęsknota za światem, w którym seks jest bezpieczną przestrzenią swobodnej ekspresji, wolną od lęków i histerycznego – jak powiada Becker – dyskursu o podporządkowaniu i dominacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 367569 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zbiór Siódmy koń. Opowiadania zebrane zawiera teksty pisane od lat 30. do 70. XX wieku. Wszystkie te opowieści pełne są ekscentrycznych bohaterów, surrealistycznych zjaw, wygadanych zwierząt. Areną przygód owych przedziwnych stworzeń są zwykle dwór albo salon. Carrington z humorem i dezynwol- turą dekonstruuje kodeksy i protokoły, które w młodości ją ograniczały. Buduje swój literacki świat z parodii i kpiny; szydzi z mieszczaństwa, z arystokracji, z kleru, drwi z feudalnych stosunków i fanatyzmu religijnego. Gdyby szukać dla autorki Siódmego konia literackich powinowactw, ze współczesnych jej pisarek można by wymienić Jane Bowles i Clarice Lispector, które w opresyjnym dla kobiet otoczeniu próbowały wyrwać sobie przestrzeń wolności, szukając schronienia w świecie snu, często uciekając się do teatralnych gestów, a zarazem zyskując samoświadomość, której ceną było wyobcowanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 372894 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Od kilku lat wynajmuje mieszkanie w bloku z wielkiej płyty. Tak małe, że wystarczą trzy kroki, aby je przemierzyć wzdłuż i wszerz. A chciałby przecież mieć większy rozmach: oglądać mgły wstające nad kanałami Wenecji, jeść lody na piazza del Campo w Sienie, pozować do zdjęć z rozpiętym w tle światowym krajobrazem. Tymczasem większość czasu spędza w magazynie bez okien, rozkłada towar, kasuje zakupy. Wieczorami w czterech ścianach kawalerki czyta i toczy znaną nam walkę o siły na kolejny dzień. W końcu wyrusza w dłuższą drogę, być może najdłuższą w życiu – na ostatnie piętro swojego wieżowca. Dopóki będzie tam szedł, będzie do nas mówił. Spróbuje powrócić pamięcią do dzieciństwa, by przywołać wydarzenie, które od zawsze budzi w nim poczucie wstydu i lęk. Opowie nam, jak się walczy o miłość, gdy brakuje ku temu narzędzi. Przenikliwie i z humorem opisze pracę w dyskoncie. Czy zanim spojrzy z dachu wieżowca w otchłań, a jego słowa osuną się po spiralnej poręczy w ciszę, uda mu się nazwać nienazwane, uporządkować chaotyczne fragmenty swojego życia i nadać im sens? „Klatka” to powieść dyskretna i mocna zarazem. Dotyka kwestii uniwersalnych, takich jak śmierć, przemijanie, radzenie sobie z traumą i utratą, ale także problemów typowych dla naszego miejsca i czasu: prekariackiego statusu wykształconych ludzi, losu uchodźców z Ukrainy, kryzysu męskości czy wszechobecnej depresji. Nikt w Polsce nie pisze tak jak Michał Cierzniak. Subtelność obserwacji i siła metafory są w jego powieści wyjątkowe. Niezwykle mocny debiut.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Brak informacji o dostępności: sygn. 411124 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Mag z Kremla / Giuliano da Empoli ; przełożył Jacek Giszczak. - Wydanie I. - Warszawa : Wydawnictwo Filtry, 2023. - 277, [3] strony, 20 cm.
Nagroda Akademii Francuskiej, 2022
Tytułowym bohaterem owej fikcji politycznej jest reżyser teatralny i producent popularnego reality show Wadim Baranow, którego zbieg okoliczności czyni głównym socjotechnikiem odpowiedzialnym za sukces Putina. Baranow to postać inspirowana Władysławem Surkowem, rzeczywistym radcą Kremla, który zrozumiał, że ludziom nie tyle potrzebna jest polityka, ile mitologia; nie „ciepła woda w kranie” – lecz poczucie wyjątkowości. Dlaczego subtelny artysta i poeta, jakim był Baranow, zostaje konstruktorem społecznej rzeczywistości, gdzie nie ma miejsca na zniuansowane myśli i uczucia? Obok postaci fikcyjnych spotkamy na kartach powieści te znane z pierwszych stron gazet: między innymi Borysa Bierezowskiego, Eduarda Limonowa, Jewgienija Prigożina, Michaiła Chodorkowskiego…
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 384812 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indeks.
„Czy istnieje prawdopodobieństwo, że niektóre z ksiąg Nowego Testamentu nie zostały napisane przez apostołów figurujących jako ich autorzy? I że niektóre z listów Pawła napisał nie sam Paweł, lecz ktoś podający się za niego? Że listy Piotra nie były spisane przez Piotra? I że Jakub i Juda nie napisali ksiąg im przypisywanych? Albo wreszcie […], że Ewangelie Mateusza, Marka, Łukasza i Jana nie zostały spisane przez Mateusza, Marka, Łukasza i Jana? Uczeni od ponad stu lat zdają sobie sprawę, że właśnie tak jest” – pisze Bart D. Ehrman w swojej fascynujące książce. W świecie starożytnym fałszerstwo nie było tym, czym jest dzisiaj. Autor „fałszywki” nie stawał się przestępcą w świetle prawa. A jednak nie miano wówczas wątpliwości: legalne czy nielegalne, przekazywanie innym fałszywych informacji jest oszustwem. Co więc mają począć z uświęconymi oszustwami chrześcijanie, dla których prawda jest kwestią najwyższej wagi? Przecież dla wyznawców Chrystusa wiara w rzeczy prawdziwe oznacza, że mają rację, a wiara w nieprawdziwe – że się mylą. A jeśli się mylą, to, cóż – narażają się na wieczne męki w ogniu piekielnym. Świetnie udokumentowana i błyskotliwa książka jednego z najgłośniejszych dzisiaj badaczy Nowego Testamentu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 399675 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Las venas abiertas de América Latina", 1971.
Tłumaczenia wykorzystane w polskim tekście na stronie 393.
Wydanie 1. ukazało się w 1983 roku w Wydawnictwie Literackim, w przekładzie Ireny i Marka Majchrzaków.
Nowy przekład jednej z najsłynniejszej książek XX wieku, określanej czasem jako "biblia latynoamerykańskiej lewicy".
"Otwarte żyły Ameryki Łacińskiej" uczyniły swojego autora, Eduarda Galeana, klasykiem jeszcze za życia. Powstała w latach siedemdziesiątych opowieść o historii kontynentu od czasów odkrycia Kolumba aż po współczesność była jedną z pierwszych książek z dziedziny ekonomii politycznej, która została napisana z perspektywy wykluczonych i przegranych, tym samym zapoczątkowując popularny obecnie nurt "ludowej historii", gdzie punktem wyjścia jest przeciętny obywatel, a nie wielkie procesy i epokowe zdarzenia.
Nowe wydanie tej wciąż aktualnej w swojej wymowie książki zostało opatrzone znakomitym posłowiem Artura Domosławskiego, który konkluduje: Żyły Ameryki Łacińskiej pozostają otwarte. Zmieniają się formy eksploatacji, narzędzia wyzysku, przepisy administracyjne i reguły prawa. Ale jak w pierwszych słowach tej książki niektóre kraje nadal specjalizują się w wygrywaniu, a inne w przegrywaniu.
To zaś, co zmienia się dziś na lepsze, jest między innymi skutkiem uświadomienia sobie tej sytuacji przez mieszkańców regionu i pewnych liderów; skutkiem zmiany myślenia, do jakiej książka Galeana przyczyniła się w ostatnim półwieczu jak mało które dzieło latynoamerykańskiej kultury.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 377154 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Współfinansowanie: Ministerstwo Spraw Zagranicznych i Współpracy Międzynarodowej (Włochy)
Autobiograficzna opowieść wybitnej włoskiej pisarki to przenikliwy portret żydowsko-włoskiej rodziny w dobie narastającego faszyzmu, wojny i lat powojennych. Tytuł uważany jest za jedną z najważniejszych włoskich książek XX wieku.
"Słownik rodzinny" to opowieść o nieprzeciętnej, inteligenckiej rodzinie Levich, wyznającej postępowe, jak na tamte czasy, socjalistyczne i ateistyczne poglądy. Rodzinie, w której domu spotykają się znane postaci – chociażby pisarz Cesare Pavese, wydawca Giulio Einaudi, filozof Felice Balbo, eseista Nicola Chiaromonte, twórca maszyn do pisania Adriano Olivetti i wielu, wielu innych. Każdy w tym domu ma coś oryginalnego do powiedzenia, każdy błyszczy intelektem, każdy zabiera głos w każdej sprawie – jednak słowa budują tu jedynie fałszywą solidarność, tak naprawdę będąc narzędziem wyróżniania się, ekspresją pozornej indywidualności. Tytułowy „słownik rodzinny” to używane przez Levich powiedzonka, frazy, wyrażenia, które – jak pisze Ginzburg – są „fundamentem rodzinnej jedni”; tyle że jest to wspólnota czysto werbalna, niezakorzeniona w uczuciach. Piątka dzieci Levich, łącznie z małą Natalią, jest melancholijna i wyobcowana, matka zajęta głównie sobą, a wszyscy podporządkowani zmiennym nastrojom i kaprysom ojca-tyrana. „My i matka – pisze Ginzburg – to były według niego same tchórze, ciamajdy i murzyni”. Przemoc emocjonalna, jawne arogancje, kłótnie i wrzaski są w tej upajającej się poczuciem własnej wyższości rodzinie na porządku dziennym. Jedni nie bardzo mają ochotę słuchać drugich: „Skończcie z tym wreszcie! Słyszałem to już tyle razy!” – grzmi ojciec, słowa nie pozwalają się porozumieć, nie budują bliskości, wydają się puste, roztrzaskują się wobec grozy faszyzmu. A jednak ta nielubiąca się, nieserdeczna i traktująca się nawzajem z obojętnością rodzina uparcie trzyma się razem. Ich językowe nawyki, podobnie jak krawcy, którzy przeżyli wojnę i nadal szyją dla nich ubrania, dają im poczucie bezpieczeństwa i ciągłości życia. Ginzburg z przenikliwością odsłania, jak pewne przekonania pozwalają przetrwać za cenę niezrozumienia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 367176 (1 egz.)
Książka
W koszyku
„Kobietę osobną i miasto” Vivian Gornick napisała już jako osoba – według wszelkich definicji – dojrzała, bo dobiegała osiemdziesiątki. I w dużej mierze ten autobiograficzny esej właśnie dojrzałości i niedojrzałości dotyczy; obserwujemy tu bowiem życie autorki z perspektywy przełomowego dla niej momentu: kiedy kończąc sześćdziesiąt lat, po raz pierwszy poczuła, czym może być pełnia istnienia. Kanwę dla tego memuaru stanowią spacery po Nowym Jorku, rozmowy z przechodniami, dyskusje z przyjaciółmi, zwłaszcza z najbliższym Leonardem, a także dysputy ze znaną nam z „Przywiązań” matką, jednym słowem: spotkania – czasem przygodne, czasem trwające latami – z ludźmi, w oczach których nasza bohaterka odbija się i przegląda. Wśród nich są również ważni dla Gornick pisarze, jak Charles Dickens, Henry James, George Gissing, Edmund Gosse, Charles Reznikoff, Evelyn Scott i wielu, wielu innych. Dialogując z bliźnimi, autorka roztrząsa kwestie dla każdego z nas fundamentalne: czym jest praca, czym jest przyjaźń, czym jest miłość… A robi to w specyficzny dla siebie sposób, prezentując punkt widzenia osoby „z marginesu” – urodzonej w niewłaściwej klasie społecznej, niewłaściwej płci, niewłaściwej rasie. Potrafi przy tym własną biografię przekształcić w dramat, w którym niejedna i niejeden z nas rozpoznają się z łatwością.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 375844 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 365-372. Indeks.
Tematem tej książki nie są poronione pomysły wynalazców i fantastyczne teorie na bakier ze stanem badań. Szaleństwo, które od zawsze towarzyszyło nauce, jest właściwością jednostek, głupota zaś to cecha zbiorowości, powiada Górny. Ta druga nie ma za grosz polotu: nie lubi oryginalności, dba o komfort myślowy ogółu, godzi działalność naukowców z obowiązująca normą, oczekiwaniami wspólnoty narodowej i państwa. Szaleństwo jednostek widać od razu, głupotę zbiorowości po czasie, najczęściej gdy jej „racjonalna” działalność doprowadzi do katastrofy. Kolejne pokolenia patrzą wstecz z wyżyn własnej „racjonalności” i nie mogą się nadziwić bezrozumności przodków. Historia głupich idei to panorama zbiorowych obłędów nowoczesnej Europy, które kwitły w majestacie nauki swojego czasu. Spotkamy tu patriotów-mizoginów oskarżających wrogie państwa o niestałość uczuć, histerię i zdradę. Antropologów mierzących czaszki jeńców wojennych, aby pogrążyć wroga także na polu rasowym. Psychiatrów diagnozujących niebezpieczną chorobę pacyfizmu i próbujących leczyć ją elektrowstrząsami. Przedstawicieli nauki zobaczymy w sztabach armii szykujących się do inwazji, na konferencjach pokojowych dzielących terytoria podbitych państw, w organach administracji terytoriów okupowanych i w gronie planistów zbrodni przeciw ludzkości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 373788 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wydany w 2001 roku esej bell hooks dziś jest pozycją klasyczną. Nie byłoby bez niego „Dlaczego miłość rani?” Evy Illouz, „Wymyślić miłość na nowo” Mony Chollet czy wielu współczesnych poradników, jak choćby „Czułej przewodniczki” Natalii de Barbaro. Książka ta jednak nie ma li tylko historycznego znaczenia, zawarte w niej tezy i pytania wciąż pozostają w mocy. Najlepszy dowód, że w marcu 2021 roku, dwie dekady od swojego pierwszego wydania, „Wszystko o miłości” ponownie znalazło się na liście bestsellerów „New York Times’a”, a bell hooks regularnie pojawia się w rozmaitych rankingach jako najważniejsza myślicielka naszych czasów. Z pewnością była jedną z pierwszych teoretyczek, które zajęły się tematem miłości, wcześniej zawłaszczonym przez mężczyzn.
Zdaniem hooks, miłość w świecie, gdzie rządzą patriarchat i kapitalizm, nie jest możliwa. Nie sposób bowiem mówić o miłości w systemie opartym na dominacji, władzy, wyzysku, a także w jakiejś mierze na kłamstwie: w społecznym teatrze, gdzie role silnych i słabych są odgórnie przydzielone, nikt nie może być w pełni sobą. Swobodnej ekspresji osobowości nie sprzyja również największe oszustwo naszej kultury - mit romantycznej miłości - który pielęgnuje w nas złudzenie, że prawdziwe uczucie jest czymś przejmującym nad nami kontrolę, a nie wyborem i codzienną pracą.
bell hooks pisała swoją książkę dwadzieścia lat temu, ale czy w kwestiach, jakie podejmuje, tak wiele się zmieniło? Czy żyjemy w kulturze, która jest już gotowa na miłość wolnych mężczyzn i wolnych kobiet?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 385163 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 283-[285].
W XVI wieku położona w boliwijskich Andach kopalnia srebra Cerro Rico de Potosí finansowała w dużej mierze Imperium Hiszpańskie. Powstałe wokół niej miasto rozrosło się do rozmiarów większych niż ówczesny Londyn, a zamieszkujący je koloniści, wyzyskując miejscową ludność, pławili się w dobrobycie. Dziś Potosí to piekło na ziemi - jedno z najbiedniejszych miast w Ameryce Południowej, o powietrzu tak nasyconym metalami i kopalnianym pyłem, że jego mieszkańcy cierpią na liczne schorzenia, ślepną, powoli się duszą. Kopalnię w Potosí zachodnie korporacje eksploatują tak zachłannie, że góra, w której jest umiejscowiona, coraz bardziej się sypie. Na razie jednak w jej mroku umierają ludzie.
Ander Izagirre napisał wstrząsający reportaż, w którego centrum umieścił czternastoletnią dziewczynkę. Alicja ma młodszą siostrę, ich matka popadła w długi, często nie stać ich na to, by kupić choćby ziemniaki, więc nie zważając na przepisy, dziewczynka pracuje w kopalni, by przetrwać. Hiszpański reporter opisując historię konkretnych ludzi, pozbawionych jakichkolwiek praw pracowniczych, opuszczonych przez państwo, traktowanych jak nieopłacana zwierzęca siła, bo zarabiających ledwie tyle, by się wyżywić, odsłania do czego doprowadziła przeprowadzona przez Międzynarodowy Fundusz Walutowy liberalizacja gospodarcza Południa. Podczas gdy zachodnie rządy bogacą się na spekulacji surowcami, posiadające te surowce biedne kraje popadają w jeszcze większą nędzę. Przyjmują więc zagraniczną pomoc wraz z jej warunkami, a więc wyrzekają się kontroli nad zachodnimi spółkami, nie ingerują w ich relacje z pracownikami, pozwalają na to, by dzieci harowały w zagrażających życiu warunkach.
"Potosí. Góra, która zjada ludzi" to historia niekończącego się wyzysku boliwijskiej ludności, najpierw przez konkwistadorów i kolonistów, a obecnie przez globalne korporacje, wspierane przez polityków i Kościół. Izagirre pokazuje, jak wyzysk ten rodzi anarchię i terror. Kradzieże, przemoc domowa, gwałty na kobietach i dzieciach są w Potosí na porządku dziennym. Górnicy umierają młodo, ale zanim to się stanie, w domu egzekwują swoją władzę w sposób równie bezwzględny jak w pracy czynią to ich przełożeni. Najbardziej jak zwykle - cierpią dziewczynki i kobiety.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 367350 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: Pathogenesis : how germs made history.
Człowiek ma skłonność do przeceniania swojej roli w dziejach świata. Choć wielu filozofów i naukowców pokazało mu już miejsce w szeregu, ciągle postrzega się jako korona stworzenia – pan i władca Ziemi, niemal w pojedynkę decydujący o narodzinach, rozkwicie i schyłkach imperiów i kultur. Po lekturze „Patogenezy” trzeba się będzie definitywnie rozstać z tym mitem. Powołując się na najnowsze badania z różnych dziedzin, od genetyki i antropologii po archeologię i ekonomię, Kennedy zabiera nas w niezwykłą podróż w czasie. Śledzi wpływ bakterii i wirusów na upadek neandertalczyków, rozwój chrześcijaństwa i islamu, przejście od feudalizmu do kapitalizmu, podboje kolonialne czy ewolucję Stanów Zjednoczonych od imperialnego zaścianka do globalnej superpotęgi. „Oddolna” perspektywa, którą przyjmuje autor, pozwala mu pokazać, jak wielką siłą w dziejach ludzkiej cywilizacji była i jest biologia. I jak skromnie wypada przy niej intelekt, w którym człowiek tak często widzi swoją „supermoc” i cudowną broń.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 404452 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Forma i typ
Głośny esej znanej brytyjskiej poetki eksploruje powszechne, lecz nadal marginalizowane w literaturze doświadczenie, jakim jest życie w pojedynkę. Czy szczęście bez miłości romantycznej jest w ogóle możliwe? Co zrobić, by singielstwo przeżywać nie jako niepełny stan przejściowy, lecz pełnoprawne bycie? Jak nawiązać bezpieczną relację z samą i samym sobą? Amy Key w swojej autobiograficznej książce zgłębia uczucia i stany niewygodne, więc często pomijane milczeniem: pisze o desperacji, wstydzie, zazdrości, miłosnych rozczarowaniach czy upokarzających porażkach. Towarzyszką jej zmagań jest płyta „Blue” Joni Mitchell, która na dobre i na złe ukształtowała rozumienie miłości przyszłej pisarki. „Aranżacje w kolorze Blue” to jednak walka z modelem uczucia wpajanym nam zarówno przez tradycyjne rodziny, jak i popkulturowe wzorce. Podróżując we własnym towarzystwie, urządzając mieszkanie, folgując swoim zachciankom, ale też dbając o przyjaciół i przyjmując ich pomoc, Key próbuje zdefiniować miłość na nowo; odkrywa formy więzi i troski, których często nie doceniamy. Odnajdzie się w tej książce każdy, komu zdarzyło się samotnie otworzyć butelkę wina, podpatrywać z nostalgią pary tulące się w samolocie czy rzucać w zakupową manię, jakby relacja z przedmiotami mogła nas uchronić przed nieodwzajemnioną miłością. Amy Key, odważnie odsłaniając swoją intymność, niesie mimo wszystko nadzieję: pokazuje, że można zbudować dobre życie poza granicami romantycznych relacji. „Na taką książkę czekałam całe życie. Absolutnie piękna, śmieszna i prawdziwa”. Dolly Alderton „Piękna, bolesna i wyzwalająca książka. Amy Key pisze czule i przenikliwie o życiu, w którego centrum nie znajduje się miłość romantyczna”. Olivia Laing
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Brak informacji o dostępności: sygn. 410687 (1 egz.)
Książka
W koszyku
„Powszechnie się przyjmuje, że nie ocenia się wartości drugiej osoby na podstawie wyglądu (…) Dlaczego nie zrobimy tego samego w odniesieniu do sposobów komunikacji? Mam nadzieję, że »Iloraz szczęścia« pomoże (…) zburzyć głęboko zakorzenione w społeczeństwie przekonanie, że biegłość w mowie jest skorelowana z inteligencją. To, że ktoś nie mówi, nie oznacza, że nie myśli ani nie rozumie”. Angie Kim Podobnie, jak w głośnym filmie „Anatomia upadku”, wszystko zaczyna się od śmierci, a może zaginięcia ojca rodziny. Jedynym świadkiem zdarzenia mógł być najmłodszy syn Adama Parsona, Eugene – chłopiec cierpi jednak na rzadki zespół Angelmana i nie umie mówić. Desperackie poszukiwania zmuszą całą rodzinę do zakwestionowania wszystkiego, co wiedzą o sobie nawzajem i o zaginionym. W tej obfitującej w zaskakujące zwroty akcji powieści Angie Kim z wielką wirtuozerią miesza różne gatunki literackie: thriller, dramat obyczajowy i tzw. coming of age novel, czyli powieść o dorastaniu, w tym wypadku w neuroróżnorodnej i dwurasowej rodzinie – matka trójki dzieci jest bowiem Koreanką. „Iloraz szczęścia” to chwytający za serce page turner, który stawia pytania o miłość, rolę języka w komunikacji międzyludzkiej, definicję człowieczeństwa, wreszcie o to, czy ostatecznym celem w życiu jest tytułowe szczęście.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 405976 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej